13 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

13 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

l antas | tit 1938 Scandinavian Near East Agency Galata Tahir » 3 üncü Tel: 4991 -2-5 Bvenska Orlent Linlen Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantslg, Dylan Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık limanları şark ve Karadeniz başlı €& limanları arasında 18 günde bir szimet We avdet için muntazam postalar. Gdynia - Dantzig - Gothenburg ve Oslo- Gan beklenen vapurlar. Gotland vapuru ız doğru, dam - Kupenha Düt — Btokhalm, Kin hareket edecek vapurlar Bardaland vapuru 15 Mayısa doğru Morland vapuru 25 Maysa doğru. Vingaland vapuru 31 Mayısa doğru. At için Galata'da Tahir han a klin acentalığına müracaat Tel: 44801 -2-3 HAYATIMIN | En büyük Heyecanı YENİ SINEMA YILDIZI Üç merasim gününde adi bir pudra Kullanmak mecburiyetinde kaldım. ra, cildimde parça parça yapışi- Yor ve yüzüm «makyajla bir şekil gösteriyordu. Bu pudradan tamamen idim, Pudra #leminde keşfedilmiş en bü- Yük sırdır. Bu yeni pudranın formülü Ye istimal hakkı büyük mali fedakâr- ia hemen Tokalon o müessesesi fından satın alınmıştır. Şimdi To- kalon pudrası namile ve her güri da- Ba taze, daha nermin, daha güzel gö- Tününüz. Bayanların Nazarı dikkatine Batın aldığınız Tokalon kremi va- Molarının büyük bir kıymeti vardır. Onları baylinize iade ettiğinizde beheri 5 kuruş alacak, ayni zamanda #ttar mükâfetları bulunan 'To- müsabakasına iştirak hakkını eren bir bilet takdim edilecektir. İiğiniz gibi BIR OTOMOBİL ; dmak veya satmak Yİ KY KÜÇÜK İLÂN 7 A LİTE Ol YE Çünkü, ASPİRİN seneler- denberi her türlü soğukal- gınlıklarına ve ağrılara” karşı tesiri şaşmaz bir ilâç olduğunu isbat elmiştir. ASPİRİ Nin tesirinden emin olmak için, tütlen Çİ) mar kasına dikkal ediniz. il Şartnameli istede eb'ad ve miktarı gösterilen 60000 adet ni- hayetsiz şerit pazarlıkla satın alınacaktır, HM — Pazarlık 27/5/938 tarihine rastlayan cuma günü saat 14 de Kabataş- ta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komsiyonunda yapılacaktır. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatie © 7,5 güvenme TI — Şartnameler parasız olarak hergün sözü n şubeden alınabilir. parlariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (2024) * 1 — Şartnamesi mucibince 300 kiloya kadar tartma kabiliyetinde 2 adet Baskül pazarlıkla satın alınacakta; TI — Pazarlık 30/V/938 ne rastlay taşda levazım ve mübayaat şubesindeki alı mn — meler parasız olarak hı IV « kik edilmek üzere münakasa gününden bir hafta evveline kadar İnhisarlar Tü- tün fabrikalar şubesine vefmeleri ve tekliflerinin kabulünü muntazaman vesika almaları lâzımdır, V — İsteklilerin pazarlık ralariyle birlikte yukarıda adı g an paza, m komisyonunda yapılacaktır. sözü geçen şubeden alınabilir, tayin edilen gün ve saatte 9 7,5 güvenme pa- en komisyona gelmeleri ilân olunur, (2640) » I — İdaremizin Paşabahçe fabrikasında şartname ve pr tarılacak kârgir ve beton tarihinde ihale eğilec tur, TI — Keşif bedeli 16730 lira 97 kuruş ve muvakkat teminatı 1254.78 liradır. TI — Eksiltme 30/V/938 tarihine rastlay rtesi günü saat 15 de Ka- bataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve projeler 84 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar Levazım ve mübayaat şubesiyle Ankara ve İzmir Başmüdürlüklerinden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin fenni evrak ve vesniki arlar İnşaat şubesine ibraz ederek ayrıca vesika almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik İle İnşaat şubesinden alı- nacak ehliyet vesikası ve 9t 7,5 muvakkat güvenme parası veya mektubunu ih- mucibince yap- si inşaatı 9/V/938 ıden yeniden kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuş- rıda adi geçen alım komisyonu Başkanlığına makbuz mukabilinde verilmiş ol- ması lâzımdır. (2714) * ukla satın alınacaktır. II — Pazarlık 2/V1/938 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 14 de Ka- bataşta Levazım ve mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. TII — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir, IV — Eksiltmeye iştirâk etmek isteyeni münakasa gününden üç gün evveline kadar İnhisarlar Tütün Fabrikalar şube- sine vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammın vesika almaları lâzımdır. V — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “6 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (2790) * 1 — 4 adet sıklop çember makinesiyle 130.000 kilo çelik sıklop çemberi pa- zarlıkla satın alınacaktır. TI — Pazarlık 3,6/938 tarihine rastlıyan cuma günü saat 14 de Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte $t 7,5 güvenme Paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (2793) Meşhur ÇUBUKLU Gizinosu Mayısın 15 nci Pazar günü açılıyor KEMANİ BAY SADİ idaresinde memleketimizin tanınmış yüksek san'atkâr- larından mürekkep FEVKAÂLEDE BİR SAZ HEYETİ icrayı ahenk edecektir. İlâveten: Anadolu Saz heyeti ve milli oyunlar. Müşterilere meçhür Çubuklu suyu parasız verilir, İtinalı servis — Mutedil fiyatlar Kaplıcalar yolunda iskeleye üç dakika mesafede köprübaşında Yalovada NURİYE OTELİ ve Gazinosu Mahir Bermek idaresinde yeni © açılmıştır. Rahat, temiz, ucuz, güzel manzara, geniş ve zarif bahçe, saf hava temiz, kumlu plâj sahilde lokanta, rahat bir bayat si günü saat 14 de Kaba- ye iştirak etmek isteyenlerin fiatsız teklif ve kataloğlarını tet- i İnhi- | tiva edecek olan kapalı zarfların eksiltme günü en geç saat 14 de kadar yuka- | | I — Şartnameleri mucibince 13 adet termograf İle 13 adet higrograf pazar- | rin fiatsız teklif ve kataloğlarını | Sümer Bank Umumi Müdürlüğünden: Lise ve Ticaret mektepleri mezunu (50) Memur alınacaktir. Bankanın teşkilâtında ve fabrikalarinda istihdam olun- mak üzere imtihanla memur alınacaktır. ŞARTLAR: 1 — Türk olmak, 2 — Askerliğini yapmiş bulunmak, 3 va Lise veya Lise muadili ticaret mektebi mezunu ol- mak, 4 — Tamüssihha olmak, 5 — 30 yaşından yukarı olmamak, İmtihan 25 Mayıs 1938 saat 9 da İstanbul ve Ankara- da aynı zamanda yapılacaktır. İmtihanda muvaffak olanlara muvaffakıyeti derece- lerine ve evvelki iş vaziyetlerine göre maaş verilecektir. Taliplerin aşağıda yazılı evrak ile 16 mayıs akşamı- na kadar Ankarada Umumi Müdürlüğümüze, İstanbul- da Sümer Bank şubesine müracaatlari lâzımdır: 1 — Nüfus tezkeresi 2 — Mektep şahadetnamesi 3 — Sıhhat raporu 4 — İki adet vesika fotoğrafi LO raf OKSURUK ŞURUBU En muannit öksürüklerle bronşit, astm, ve boğmaca öksürüğünün (kat! ider dır. Göğüsleri zayıf olan lara vikaye edici tesiri şayanı dikkattir, BÜTÜN ECZANELERDE BULUNUR. İngiliz Kanzuk Eczanesi Beyoğlu, İstanbul Ya : se pi - Seyhan Vilâyeti Daimi Encümeninden : 1 — Yapılacak iş: Adana - Kozan yolunun 3-4-000 -- 54:000 arasındaki 2000 metrelik kısmın şosesiyle iki menfez inşası 24302 lira 98 kuruşla kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. 2 — İstekliler bu işe ald keşif evrakını görmek üzere Nafia dairesine mü- racaat edebilirler, 3 — Eksiltme 18/5/8938 tarihine mü sadif çarşamba günü saat 11 de vilâ- yet daimi encümeninde yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için 1822 lira 72 kuruş muvakkat teminat verilmesi ve bu işi yapabileceğine dair Nafıa Vekâletinden verilmiş vesikayı ibraz etmesi lâzımdır. İsteyenler teklif mektuplarını $ üncü maddede yazılı saslten bir saat evveline kadar Vilâyet Daimi Encümen relsliğine makbuz mukabilinde verli- mesi muktezidir. Posta ile gönderilecek tekliflerin diş zarfı mühür mumu İle iyice kapatıl- mış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez, 42537» Türk Hava Kurumuna enspektör muavinleri alınacak 'Türk Hava kurumu için 150 lira aylık ve seyahatlerde 5 lira yevmiye veril mek üzere imtihanla enspektör muavinleri alınacaktır. Aranılan vasıflar şun- lardır: A — Memurin kanununun 4 ncü maddesindeki vasıfları haiz olmak. 'B — Yaşı 35 ten yukarı olmamak, C — Yüksek mektep mezunu olmak «mülkiye ve Yüksek ticaret ve iktisad mektebi mezunları tercih ödilir. Ç — Fi askerliğini yapmış olmak, D — Tapılacak tahkikat neticesinde ahlâk ve seciyesi müsait bulunmak. İstenilen vesikalar şunlardır: A — Nüfus cüzdanı veya tasdikli kopyası. B — Kendi el yazısiyle tercümelhal hülâsası «memüriyette bulunanlar için resmi vesikalar.» C — 'Tahsil ve askerlik vesikası, Ç — Türkiyenin her tarafında mütehammil olduğuna ve has- talıklı olmadığına dair tam teşekküllü hükümet hastanesinden alınacak foto- B — Ticari usulü defteri. C — Hukuki bilgiler. Ç — Tahrir İmtihan yy tarihinde saat on beşte Ankarada Türk Hava ku- rumu merkezinde, ulda, İsmirde Türk Hava kurumu şubesinde yanlı olarak tar. İstekliler yukarıda yazılı vesikalarla birlikte bir dilekçe ile hemen Anka- rada Türk Hava kurumu başkanlığına müracaat etmeleri, «2526»