13 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

13 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

A İİ e İ A ka Lİ r KIZLAR Büyük yoclu tayyarelerinde kama» rotluk... İngiltere ve Amerikan yolcu tayyarelerinde servis yapan kama. rotların çoğu kadındır. Daha doğru- su bu kamarotların hepsi genç, güzel, zinde, tecrübeli ve tahsil görmüş kız- lardır, Bunlara şimdiden umumi bir âd verilmiştir: Uçucu kızlar, İngiliz ve Amerikan hava seyrüse- fer kumpanyalarının açtığı yola şimdi Almanya hava seyrüsefer şir- ketleri de girmişlerdir. Lufthansa Şimdiden namzed kaydına başlamış- far. İlk ilinda 200 kız yazılmıştır. Bunlardan istidad ve kabiliyetlerine Böre sekizi seçilmiştir. İntihapta bu genç kızların lise tahsilinden başka İngilizce ile Fransızcayı omükem- Mel surette bilmeleri ve coğrafyaya &id malümatlarının geniş olması ve €cnebi memleketlerde çok seyahat et- | MİŞ bulunmaları tercih sebebi adde- dilmiştir. ” Kadınlara yeni bir meslek açıldı: | Fakat bu namzedler derhal vazife- ye alınmamışlardır, Daha bir çok şeyler öğreneceklerdir. Havacılığın nazariyatını bildikten sonra dört hafta mütemadiyen havada tatbikat göreceklerdir. Sofra servisinden başka, sıhhi mu- avenet ve ilk müdavat gibi yarı dok- tor sayılacak malümat edinecekler- dir, Vazifeye girdikten sonra heran tayyare ile sefere hazır bulunacak- Bu sekiz kız Almanyanın içinde ve civarındaki kısa hatlarda istihdam edileceklerdir, Uzun seferler için ay- rca altı kız daha alınacaktır. Fakat bunlar için daha geniş evsaf aranı- lacaktır. Yarı pilot sayılacak kadar tayyaröcilikte malümat sahibi ola caklardır. Yeni açılan meslek ka- dınları havacılığa sevketmeğe yar- dım edecektir. Inkisarı hayal sigortası Memlekete seyyahi celbetmek İşi her memlekette dallanıp buğaklanı- Yor. Her memleket turizm işini ön Safa aldı. Bu asrın en mühim mese esi nedir derlerse, derhal: 'Turizmdir diyebiliriz... Biran aklımızdan çılm- > olursa, İngiltere bunu (hatırla İngilizler, seyyah işlerinde girişilen Fizikolara karşı yeni bir sigorta tesis etti. Havaların yağmurlu gitmesile açık hava lokantalarının, su şebirlerin- Londonderi n gazetesi yazıyor: Tondrada büyük bir balo verildi Bâlodan sonra Londra gazetecileri $tasında bir havadis dolaştı: Lon- eni moda bir İnce miş, bu çoraba di- bileğine kadar arabesk bir rMuşturi... rkes merak etti; fakali izin bacağını yakından ediği için, ince ipek çoraba #rabesk motif nasıl işlendiğini anlı- Yamadı, Ertesi gün iş anlaşıldı. Markiz ev- Velki seno Çinde dolaşmış, oradaki döğme sanatine hayran olmuş, daya- namamış, kendi bacağına da kalça deki gazinoların, termal otellerin sa- rarmı sigorta ediyor... Bu sigorta seyahat sanayiinin İz. | nasıl tesbit edileceği meselesi bu pro- jeyi kuvveden file çıkaramıyor!... mearkizinin güzel bacağı... sından ayâk bileğine kadar uzanan bir yılan döğdürdüş. Mavi barutla döğülen bu yılan, markizin çok hoşuna gitmiş amma, Londraya gelinceye kadar... Londra ya ayak basınca, markiz yaptığın pişman olmuş... Son pişmanlık fayda verir mi?. Olan olmuş bir kere... Markiz de ba surıni saklamak için hep kalın çorap giymeğe başlamış... Geçen geceki baloda nasılsa biran daha ince çorap giymiş ve sırrı mey- dana çıkmış... Londranın en asil bacaklarından birinin döğmeli olduğunu artık her keş biliyor. Köpeğini seven adam Belgradın meşhur avcılarından bay Lazar İfkoriçin köpeği öldü. Bay Lazar köpeğini çok severdi. Köpeğin Cenaze törenine, ahbaplarını, akraba Ve dostlarını davetnamelerie çağırttı. Köpek törenle, binlerce av yakala. Ormanın kenarına gömüldü, Bay Zar, mezarına büyük bir Abide di- keceğini söylüyor... Mezarı başında Acıklı bir nutuk irad eden bay Lazar P gün GE yememiş ve çok ağlar Yetmiş beş dakikada... Sofyada iki gencin nikâhları kw yıldı. Nikâhtan sonra bir öğle ziya feti verildi, Ziyafet esnasında yeni ge- lin elinden bir çorba kâsasi düşürüy kırdı. Yeni koca karısına kızdı, biş tokat attı. Karısı kocasının Üzerinş hücum etti, Yeni koca odasına çıktı, mürekkebi kurumiyan nikâh kâğıda, rını aldı, mahkemeye gitti, ayrıl davası açtı. Mahkeme derhal ayni malarına karar verdi. Evlilikleri ancak 75 dakika süm müştü. Polonya göklere çıkıyor Polonyalılar, balonla gök yüzüne Yükselme rekorunu kırmağa karar en büyük stratosfer balonunu havas memiş olan Zakopan havalisidir. Bu havalinin bir yaylasında hiç rüzgüş esmediği için balon rahaf rahat çişi rip havalandırılacaktır. Polonyalılar haziran aylarında stratosferi fethedeceklerini söylüyom yüzünün | lar. Sözün kısası Meşhur Staviski davasının dosyaları 1,642 sual sorulduğu, tesbi edildi, — kapanırken, muhakema müddetinoy Kısa boylu ihtiyar bir Alman, on sona Yerde Dedava seyahat ettikten, başka, yolculardan birçoğunu da dolandır. geçen hafta yakayı ele veren ihtiyarı iki sene hapse mahküm etiler. — bipld, birdenbire çıldıran bir kadın, ür çocuğunu karyolanın demirlerina p gırtlaklarını kesti, — Pari Suar gazetesinin yazdığına göre, Alman di. Kontes 29 yaşında çok güzel bir kadındır, , Subaylarımızın mühim mu- vaffakıyetler kazandıkları binicilik müsabakaları nedir? Nisde ve Roma- da çok iyi derece alan binicilerimiz Polonyaya gittiler, Varşovada yapıla- cak müsabakalara iştirak ettikten sonra oLondraya hareket edeceklerdir, Bazı kimseler binicilerimizin at koşularına iştirak ettiklerini zannediyorlar, Bu zan doğ- ru değildir. Binicilerimizin iştirak et- tikleri müsabakalar büsbütün başka- dır, Spor kurumu dergisi bu münaso- betle binicilik müsabakalarının ne ol- duğuna dair güzel bir makale yazmış- tır. Bu makaleyi aşağıda iktibas edi- yoruz: Mevzua girerken ilk iş olarak, «at koşuları ile «binicilik müsabakaların nı biribirine karıştırmamak lâzım gel- diğini tebarüz ettirmeliyiz. Malümdur ki; at koşularına frenkler Coursse; bi- nicilik müsabakalarına ise Concours | Hippigue derler, At koşuları, at nesli- | ni ıslah ve at besliyenleri teşvik mak- sadlariyle tertib edilir ve dünyanın her tarafında bahsi müşterek gibi oyunlariyle çok rağbet gören, fakat binicileri, ekseriyetle Jokey denilen profesyonel kimseler olan koşulardır, «Binicilik müsabakaları» dediğimla amatör biniciler, amazonlar, arasın- da yapılır, Avrupada bu müsabakalar büyük rağbet görür ve her yıl bil has- sa esaslı turist şehirlerinde beynel- milel müsabakalar tertib edilir. Mese- 14 bu yıl Londra, Nis, Erüksel, Berlin, Prag, Roma, Varşova ve Bükreşte bey» nelmilel resmi binicilik müsabakaları vardır, Bizim binlcilerimiz, ellerinde» ki programa göre evvelâ Nise gittiler, oradan Romaya geçtiler, Romadan sonrs da Varşovaya gidecekler, diğer müsabakalara iştirak etmiyeceklerdir. Milletler arası yapılan binicilik müsa« bakaları başlıca dört kolda olur: 1 — Muhtelif kupa veya mükâfat. lar için tayin edilen hususi şartlara göre yapılan koşu ve atlayışlar, 2 — «Milletler mükâfatıs adiyle her | âbrt yılda bir olimpiyadlarda yapılan at koşu ve atlamaları, İ $ — Gene olmimpiyadlarda yapılan ve Olympla - Visiseitiğkeiteprüfung adını taşıyan müsabakaları, h Türk - Amerikan ticaret murhedesi için müzakerede bulunmak üzere Ankaraya kaypsuslukla tevkif edilen Varşovalı kontes Vielpolska milebbed hapsa mah» | giden Amerika heyeti şeretine İktisad vekâleti tarafından barajda bir ziyafet ve- 4 — Hayvan terbiyesi müsabakala- n, Muhtelif kupa veya mükâfatlar için bu kupayı veya mükâfatı koyan zat beynelmilel federasyonca da kabul edilen esaslar dahilinde koşuların mo- safe ve mani şart ve şekillerini tesbit ettirip bu şarllar müsabakaların io rası tarihinden çok önce organizatör federasyondan alâkalı milli federaş- yonlara davet edilir, Bu davetlerin ek» seriyetle diplomatik yollarla ve hükü- metler nezdinde resmen iltimas edil. mek suretiyle de yapıldığı vakidir. «Milletler mükâfatı. müsabakaları 1050 metrelik bir mesafe üzerinde yü» Pılır. Buraya muhtelif cinslerden 90 tane manla dizilmiştir. Bu maniaları aşmak ve tayin edilen yollardan geç mek, muayyen çark ve dönüm nokta» larından dönülmek şartlariyle azami 160 saniyeden daha geç bir zamanda bitirenlere her fazla saniye için 1/6 fena puvan verilir. Müsabakaların neticesinde kim en az fena puvan almış, yani az hatâ yap- mış ise o birinei sayılır. Puvanlar be- rabere olursa parkuru bitirme zama» nma bakılır ve daha &z saniye zarfın. da bitirenler sıralarına göre derece alırlar, Bir müsabıkın atı bir mani önünde bir defa direnirse 3 fena puvan kayde" dilir, Aşılan manlin devrilmesi, yahud hendekli manilerde suya veya hende- ge hayvanın ayağının değmesi 4; ikin ci defa direnme veya hayvanın binlei. siyle beraber düşmesine 6; binicinin atından düşmesine de 10 fena puvan kaydedilir, Herhangi bir mani önünde bir atın üstüste üç defa direnmesi neticesinde müsabık parkur harici, yani diskalif- ye olur, Müsabakaya hangi atin girilmiş iss o müsabakanın ayni atla bitirilmesi şarttır, # Türk - Amerikan ticareti | Binicilik müsabakaları at koşularındaü büsbütün başkadır. At koşularında biniciler cokey denilen profesyonellerdir. Binicilik müsabakalarına amatörler iştirak ederler dana çıkar. Meselâ geçen haftaki Nis müsaba- kalarında Fransız ekipiyle berabere kaldıktan sonra birincilik için tekrar edilen 6 manili parkurda Fransiz eki- pPinin üçüncü zabitinin atı manilerden birinin önünde direnmiş, Türk ekipli ise hatâsız bitirdiğinden birinci olmuş» tur. Bu müsabakalarda hayvanın üze rindeki eğer takımiyle birlikte süvari» nin ağırlığı 73 kilodan aşağı olamaz, Tartıda noksan bulunursa eğere kur. şun parçaları ilâve edilerek 75 kiloya doldurulur, 1 —1.30 irtifa, Buna Weldesehranka diyorlar, 2 — 1.40 irtifa; Palisade 3—130 X 140 Xx 160 boyunda Kopelrick dedikleri kademeli mani, 4 — 150X7 metrelik Hollanda ka» pısı denilen mani, 5 — 1.60 metre irtifamdaki tuğla duvar, $ — 8 metre genişliğindeki bir hen- dekle beraber Koppeirick manli, 77 — 6 ncı maniden 11.85 metre ara» ile 1.40 irtifamdaki birkenrick manil, 8 — T nci maniden 8 metre ileride 140 irtifalı, İsviçre kapısı adlı mani, 9 — 1.60 irtifaında dam duvarı ade 1 mani, 10 — 130 X 1.40 X 1.50 ebadında. ki Oxer manll, 11 — 1.40 metrelik Koppelrick. 12 — 11 inci maniden 7 metre İlerle de 1.30 luk Koppelrlek ve 1.50 lik hen- dek, 14 — 1.50 lik çit duvar, 15 — 1.60 yüksekliğinde çifte mani, 18 — 5 metre genişliğinde ve 0.60 yüksekliğinde manili hendek, 17 — 1.50 metrelik Balk kapısı, 18 — 1.50 metre geniş ve 1.30 yük» seklikteki Koppelrick manli; 11 metre ara İle, 19 — T metre ara ile bir daha 1.50 Canlı hesap makinesi al ar ni İstanbul Cümhuriyet Müddelumur , 10/5/938 gün ve 7028 sayılı nüsha hızın 5 inci sahifesinin 4 ve 5 inci sür tunlarında (Galata veznedarının ka tl gene hapishaneden kaçmak iste- di) başlıklı yanda (Tevfik kaçmak istedi) kaşlıki: kısmında Tevfiğin da firara teşebbüs eylediği yazılmış isg de böyle bir hâdise olmadığından, haber külliyen hilâfı hakikattir. Bu hususun Matbuat kanununun 48 in» ci maddesi mucibince İlk çıkacak nüg» banızda tavzihen dercini isterim. b