3 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

3 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

3 Haziran 1938 Akşam 0D Perleyi BIR OTOMOBİL daa veya Satmak En hoş ve en gözel dudak ruju; GOTY'nin size takdim etliği li YAKŞAM, KUÇUK İLÂN arından edin 4 İK lela CAFER FAHRİ nin eserlerinden si YENİ HARFLERLE Savaş ve Polis köpeği Tavuk hastalıkları Tavuklar çok yumurtlatmak için ne yedirmeli? Ne zaman civciv çıkarmalı? Tavukçulukta muvaffakiyetin sm ? Tavukçuluktan nasl para kazanılır? Nesil tavukçuluk yapılmalıdır? ESKİ HARFLERLE Mufassal yeni tavukçuluk 1 Keçi beslemek usulü Av va salon köpekleri Satiş yeri: İKBAL kitabevi MEŞHUR FRANSIZ MARKASI İstanbul Gümrükleri Baş Müdürlüğünden : 1542 sayılı müzayede ksimesinde yazılı kanuni $af sikleti 810 kilo ağırıı- ğında 1210 lira değerinde 'T, P. markalı 6236/62 No. lı 27 sandık elektrik ampu- lü 6/6/938 günü saat 13 de Sirkecide Reşadiye caddesindeki gümrük satış #alonunda açık arttırma ile dahile ve harice satılacaktır, İsteklilerden $ yedi buçuk pey akçesi makbuzile maliye unvan teskeresi istenir. Pey akçelerinin | İ saat 12 ye kadar yatırılması mecburidir. TL 23219 (0154) | Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları 15/Mayıs/998 tarihinden itibaren Pazar günleri Haydarpaşa - Adapazarı arasında gezinti trenleri seyrisefere başlamıştır. Gezinti trenlerine Köprü gişe- sl ile Haydarpaşa ve İzmit istasyonlarından katarların hareket gününden bir gün evveline kadar bilet satılacağını ve trenin hareket günü bilet satışının ya- pılmıyacağını sayın halka bir kere daha bildiririz. (3257) * Haydarpaşa Elektrik işleri şefliğinde çalışmak üzere harici ve dahili tesisat- larda, fabrikalarda çalışmış ve oldukça nazari bilgili birinci sınıf elektrikci us- tasına ihtiyaç vardır. Bu evsafı haiz isteklilerin Haydarpaşa İşletme Müdürlü- Züne mürcaatları, (3264) Maliye Vekâletinden Mahfuz şartnamesi mucibince ihale tarihinden ikinci İeşrin sonuna kadar Dolmabahçe Kırtasiye deposuna gelecek ve gidecek eşyanın İskeleden Depoya ve Depodan İskeleye kadar nakliyesi açık eksiltmeye konulmuş olup 10/6/938 cuma günü saat 14 de ihalesi yapılacağından isteklilerin 125 lira muvakkat teminatlariyle birlikte Depoya müracaatları. (2973) Dr.IRFAN KAYRA Röntgen mütehassısı Adres: Divanyolu Bozkurd kıraatba- mesi karşısındaki eski Klod Farer 50- kak Asianeğ Apr. No. 8 - 10 Öğleden #wem $ ten 7 ye kadar hastalarını kabul eder. kolaylık göstermektedir. Kumbörgi biri Sahife 11 Emniyet Sandığından: 18 Haziran 933 tarihine kadar Emlâk mukabilinde borç para alıp henüz Borcunu veremiyenlere gösteri- len kolaylıklardan istifade elmek müddeti sona ermektedir. Birikmiş borçlarını az fal ve uzun vade ile ödemek imkânından mahrum kalmamak ve bu suretle teminatlarının satılmasına meydan vermemek için en geç 15 Haziran 438 tarihine kadar sandığa müracaatları, aksi takdirde gay« rimenkullerinin 3202 No. lı Ziraat Bankası kanunu mucibince Sandığa verilen hakka dayanarak ayrıca icraya müracaat etmeksizin sandığımızca satılığa çi karılacağı ân olunur. (3258) Emlâk Satışı İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Canan, Celâsin ve Alpin Sandığımıza 19524 hesap No. sile 4500 lira bor- cundan dolayı birinci derecede ipotek edip vadesinde borçunu ödemediğinden hakkında yapılan takip üzerine 3202 No. lu kanunun 46 nöi maddesinin maru- fu 40 cı maddesine göre satılması icab eden Beyoğlünda Feriköy kısım iki mahallesinin Kır sokağında eski 3,3 Mü. yeni 41 kapı No.lu tevsii intikallü bir bap hanenin tamamı bir buçuk ay müddele açık arttirmaya konmuştur, Satış tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek İsteyen 930 Ilra pey akçesi verecektir. Mili bankalarımızdan birinin tem'nat mektubu da kabul olunur. Birikmiş vergilerle çöp ve fener resimleri ve vâkıf İcaresi ve taviz bede- 1 ve tellâliye rüsumüu borçluya alttir. Arttırma şartnamesi 6/6/938 tarihinden itibaren tetkik etmek isteyenlere Sandık hukuk işleri servisinde açık bulundu. rulacaktır. 'Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahat da şartnamede ve takib dosyasında vardır, Arttırmaya girmiş olanlar, bunlari tetkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birin- ci arttırma 11/7/933 tarihine müsadif pazartesi günü Cağaloğlunda kâin Sandığımızda saat 14 ten 16 ya kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabil- mesi için teklif edilecek bedelin tercihen alınması icab eden gayrimenkul mü- kellefiyeti ile Sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır, Aksi takdirde son arttırmanın taahhüdü baki kalmak şartile 28/7/9838 tarihine müsadif per- şembe günü &yni mahalde ve aynı saatte son arttırması yapılacaktır. Bu ari- tırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile berâber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle | haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak isteyen- lerin 38/52 dosya numarasile Sandığımız Hukuk İşleri servisine mürcaat et- meleri lüzumu ilân olunur. * DIKKAT Emniyet Sandığı: Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek iste- yenlere tahmin edilen kıymetin yarısına kadar Ikraz yaparak usulüne göre (3275) Kültür Bakanlığından: 1 — Ortaokullarda Türkçe, Tarih - Coğrafya, Riyaziye, Tabiiye. Fransızca, Almanca ve İngilizce öğretmeni olmak isteyenler için yalnız öğretmen okulu mezunlarına mahsus 15 Haziran 1938 tarihinde Gazi Eğitim Enstitüsünde aşı lacak sınavdan maade bu yıl da bir sınav yapılacaktır. 2 — Sınavlar 1 Eylül Perşembe günü İstanbul Üniversitesinde başlıyacak- tar. 3 — Sınava girmek isteyenlerin: A — Türk olmaları, B — 20 den aşağı ve 45 den yukarı yaşta olmamaları, C — Hüsnühel erbabından oldukları, Cinayet ve cünha nevimten mah- kümiyetieri olmadığı hakkında mahalli vilâyet veya kaza idare heyetinden bir, mazbata ibraz etmeleri «hâlen işyar veya öğretmen olanlar bu kayıttan müsteş- na olup mensup oldukları Daire Amirinden alacakları veşika kâfidir.» D — Her türlü hastelikten ve öğretmenlik etmeğe mâni vücut arızaların. dan salim olduklarını isbat eden Heyeti Sıhhiyeden tasdikli hekim raporu ib- raz etmeleri, E — En azlise ve 4,5 , 6 sınıflı öğretmen okulu mezunu veya bunların mus adili okullarda tahsil görmüş olmaları, NV okullarından mezun ol anların en az iki ders yılı öğretmenlik et- miş bulunmaları gerektir. , ) v 4 — Gerek sözlü ve gerek yamlı sınav soruları Üniversite ve Yüksek Öğ- retmen okulu talebesinin takibettiği ders müfredatından seçilecektir. Bundan başka sınava gireceklere Pedagojik sorular da sorulacaktır. 5 — Namzetler sınavda kazandıkları takdirde 1702 numaralı kanunun 1 inci maddesinde gösterilen dereceler dahilinde herhangi bir orta Öğretim Oku- lu Yar Öğretmenliğine atanacaklardır. 6 — Yukardaki şartları haiz olan namzetler bir istida İle bakanlığa baş vu- racaklardır. Bu dilekçeye şu belgelerin bağlanması lâzımdır A — Nüfus câzdanının Asıl veya tasdikli sureti, B — Tahsil derecelerine ald diploma veya tasdiknamelerin asıl veyahut tasdikli suretleri, C — Hüsnühâl mazbatası, D — Mahalli Kültür idaresinden numunesine tevfikan tasdikli sağlık ra- TU, > E — Mahalli Kültür idaresinden tasdikli ve fotoğraflı fiş, F — 6 adet 4X6,5 eb'adında kartonsuz fotoğraf, Bu vesikaların 15 Hazirandan 1 Ağustos 1938 akşamına kadar Bakanlığa iş olması lâzımdır. Bu tarihten sonra Bakanlığa gelmiş olan veya ev- Taki müsbitesi noksan bulunan dilekçeler hakkında muamele yapılmıyacak- tar, (1821) (2963) TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU İkinci keşide 11/Haziran/938 dedir. Büyük ikramiye: 45,000 liradır. Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (10.000 v 20.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyangoya iştirak et- mek suretile siz de taliinizi deneyiniz... Mİİ e ük ük