3 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

3 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

3 Haziran 1938 AKŞAMDAN AKŞAMA. Galatasaraylıların pilâvı Öbürgün Galatasaraylıların anamevi pilâv günüdür, Memlekete uzun sene- lerdir hayırlı hizmetlerde bulunan bu müessese mensupları, her yaz başlan- gıcında bir kere, kendilerine feyiz ve ren mektepte toplanıyorlar. Çocukluk ve ilk gençlik çağlarını anarak, bah- çede oynuyorlar; tabur olup tanbur 50- sile sınıflara giriyorlar... Nihayet top- lantının en parlak numarası: Pilâv... Galatasarayın © ananevi yemeği... 'Eski mekteplerde okuyanlara: — Sen mürekkeb yalamadın mı? Nİ- çin filânca meseleyi bilmiyorsun? - de- nir, Halbuki Galatasaraylı, bir pot kır- dı mı: — Sen pilâv yemedin mi? - diye, ar- nacağız... Eğer vaktile yediği pilâvda bir noksanı olanlar zuhur ederse, ikma- le kalmış talebe, gibi tamamlıyacak- lar: İkinci bir tabak daha yemek su- retile! vr Öğrendiğime göre, eski Paris sefiri Salih Münir (paşa) ile, -yani şimdi gazetemizde enteresan yazıları intişar eden Salih Münir Çorlu ile - Hamdul- Jah Suphi Tanröverin kayınpederi bay Muhtar, Galatasarayın en eski talebesi olmak hususunda rekabettedirler. B. Çorlu, ilk sene mezunlarındanmış; B. Muhtar da, evrakını göstererek mev- cudlar arasında en yaşlı olduğunu ve- sikalarla, cemiyet mensuplarma isbat etmiş. Geçen sene olduğu gibi nutuk söyliyecekmiş. Mütekaid futbolcüler, mektebin bah- çesinde muntazam bir futbol oynıya- caklarmış ve bütün merasim, başından sonuna kadar filme çekilecekmiş. Arkadaşlarım benden, şunu halka Bir sene zarfında - yani geçen pi- lâvdan bugüne kadar - vefat eden ne kadar Galatasaraylı varsa, tercümet- halleri aileleri ve dostları tarafından Cemiyete bildirilsin; hem hatıraları tebcil edilecek, hem de kayde - geçe- çekler, Keza, Galatasaraylılar, kendi men- suplarımın bir yıl içinde neler yaptığı- nı, nelere muvaffak olduklarını, bu se- neden itibaren muntazaman kayıd ve ilân edecekler. Bir başka teşebbüs daha: Galatasa- ray musikişinasları kış mevsiminde dört konser vermeği karar altına al mışlar. Cemal Reşid, Muhiddin Sadak ve diğerleri bunda mutabık kalmış... Türkiyenin her büyük şehrinde bu- lunan Galatasaraylılar, ber ayın ilk cuması, o şehrin muayyen bir eğlence yerinde toplanacaklar. Bu da herkes ta. rafından malüm olacağı için, şehir de giştirenler, yahud eski arkadaşları ara- sında bir az bulunmak isteyenler, o eğlence yerine, masrafı kendinden ol- mak üzere gidecek: Yani seyyar ve Şe- hirler arası bir klüp tipi!.. Memlekete birçok yenilikler getiren Galatasaraylılar, anlattığım bu teşeb- büslerile de pek muhtaç bulunduğu- müz topluluk hayatında diğer müesse- seler tarafından taklide şayan bir nü- müne gösteriyorlar. Bazılarınca ten- kid edilen Galatasataylılık ruhunu bu münasebetle de bir kere daha tenzih Sanasaryan hanı Evkaf Vilâyet aleyhine dava Sirkecide Sanasaryan hanının hu- kuki vaziyeti etrafında Ermeni müte- vellilerle vilâyet idarei hususiyesi ara- sında uzun seneler devam eden mü- hakeme neticesinde Sanasaryan hanı vilâyete intikal etmiş ve bu binaya Emniyet Müdürlüğü taşınmıştı. Yeni Vakıflar kanunu mucibince ekalliyet vakıfları işlerinin de nezaret ve idaresi işlerini deruhte eden Evkaf müdürlüğü, hanın evkaf malı olduğu- nu beyan ile üçüncü asliye hukuk mahkemesine müracaat ederek vilâ- yet aleyhine bir dava açmıştır. B. Muammer Eriş Ankaraya İş Bankası Umum Müdürü B. Mu- ammer Eriş dün de bir müddet İş Bankası İstanbul şubesinde meşgul olmuştur. B. Muammer Eriş dün ak- şamki ekspresle Ankaraya gitmiştir, Otobüs fiatleri Aradaki farkların kaldırılma- sı için tedkikat yapılıyor Şehrimizde muhtelif hatlara işleyen otobüslerin flatleri arasında farklar vardır. Bilhassa Maçka - Beyazıd, Kur- tuluş - Beyamd, Fatih - Şişli otobüsle- rinin flatleri arasında fark görülmek- tedir. Belediye, bu farkın kaldırılması- na karar vermiş ve tedkikatta bulun- mak üzere seyrüsefer merkezine emir vermiştir. Seyrüsefer merkezinin yapacağı ted- kikat neticesinde bu hatlarda işleyen otobüs fiatleri yeniden tayin edilerek aradaki farklar kaldırılacaktır, Polis mektebinde imtihanlar başladı Yıldızdaki polis mektebinin 51 inci devresi dersleri bitmiş ve imtihanla» ra başlanmıştır. İlk imtihan, mektep binası dahilinde tabanca atış dersin- den yapılmıştır. İmtihanlara 15 tem- muzda nihayet verilecektir. Mektebin bu devresine devam eden polislerimiz büyük bir muvaffakıyet ile ve tam İsabetler temin etmek su- retile bu imtihanda çok muvaffak ol- müuşlardır. Karısının attıgı kavanozla yaralandı Nişantaşında oturan Mahmud adın- da biri evvelki gece karısı Sıdıka İle yaptığı bir münazaa sırasında, Sıdıka tarafından başına alılan bir kayanozla yaralanmıştır. Polis, Sıdıka hakkında icab eden kanuni takibata girişmiştir. arenaraararnsEnEEE0EEE ANAR AAERANENEAA1 0840808 «lerim, Yahya Kemalin bir mısraı var- dır: Kökü mazide olan âtiyimi Galatasarayda da bu hassa var... Da- ima daha canlı daima daha feyizli, da- ima yenilikçi, . » (VâNü) Haklı şikâyetler Vapurlardaki ilân tabelâları Boğaziçinde oturan bir karii- miz şu şikâyette bulunuyor : Şirket vapurlarına Okonulan ân lâvhaları yolcuların mana rayı görmesine mâni olacak ş6- kildedir. Bunların yerlerini de Öiştirmesi için Şirketin dikkatini celbederiz. Biliyoruz ki, İdare, Boğaziçini şereflendirmek, orayı gezenleri memnun etmek istiyor; her halde bu talebi yerine getire cektir. Yasak kalktı mı? Ben, uzun müddet dışarlarda dolaştım, Gazetelerde okuduğuma göre, İstanbulda sokaklara tükür- mek yasak olmuş... Halbuki dün bir kahvehanede oturuyordum; Tam pencerenin önünden geçen biri, affedersiniz, yaptı yapacağını! Bunun bu ha reketinden tğrenmişe benziyen di ğer bir hemşehri de onu taklid et- ti, Arkasından bir seyyar satıcı ay- ri marifeti tekrarlayınca, ben de doğru malbaanıza geldim. Soruyorum: — Yasak kalktı ma?.. Yerlere ti kürmenin mahzursuz olduğu mu anlaşıldı? Adapazarında Kurtuluş ma- hallesinde 3 numarada emek- li binbaşı Nazmi Feci bir kaza Salıncağın ipi 1,5 yaşında bir çocuğun boğazına sarıla- rak boğulmasına sebep oldu Ortaköy civarında Çarşıağz! sokağın- da oturan Barohun bir buçuk yaşın- daki oğlu Yasef dün yalnız başına oda- daki salıncağında yatarken bir aralık uyanmış ve annesini aramıştır. Küçük Yasef annesini odada göre- meyince kendi kendine salıncaktan in- meğe kalkışmış ve çabalaya çabalaya kundak bağlarını çözmüştür. Çocuk serbes kalınca salıncağı içinde doğru- lup yan tarafa doğru kalkarken salın- cak birdenbire ters dönmüştür. Yasef salıncaktan aşağıya düşmüş, fakat sa- lıncağın ortasına bağlanmış olan İp çocuğun boğazına takılmıştır, Salıncaektan boşluğa doğru sarkın- ca boğazı İple sıkılan Yasef orada boğu- Tup kalmıştır. Biraz sonra odaya gelen annesi bu feci manzarayı görmüş ve vaka müd- delumumiliğe bildirilmiştir. e Adliye doktoru B. Salih Haşim tarafından ya- pılan muayenede çocuğun iple boğulup öldüğü anlaşıldığından gömülmesine ruhsat verilmiştir, Vaka etrafında müddeiumumilik tahkikata girişmiştir. Yakacık sanatoryonmu hastalarının teşekkürü Yakacık sanatoryomunda yatanlar, gazetemize gönderdikleri bir mektup- ta kemani Sadi ile arkadaşlarının sa- natoryoma giderek verdikleri konser- den dolayı, samimi teşekkürlerini bil- diriyorlar. | Bay Amcaya göre... Floryanın imarı Yeni bir çalışma programı hazırlandı Floryanın “imarı işinin cabuklaş- tırılması kararlaştırılmıştır, Bu mak- satla derhal tahakkuk ettirilmek Üze- re yeni bir faaliyet programı hazırlan. mıştır. Bu program ile Floryanın iç yolları kanalizasyonu yapılacak ve plâjda yeni kabineler inşa edilecektir. Bütçede bulunan ve Florya arazisinin istimlâkine tahsis edilen üç yüz bin lira, bu işlere sarfedilecektir. Yapıla- cak yolların hem dayanıklı, hem de ucuza mal olması isteniyor. Bu hu- susta belediye imar ve yol şubeleri ted- kikler yapacaklardır, Yol cinsini ta- yin edecek bu tedkikler, kısa bir za- manda tamatılanacak, kanalizasyon projesi de derhal tanzim edilecektir. Bu hazırlıklar bittikten sonra inşaata derhal başlanacaktır. Bu sene yapılacak bu işler için sar- fedilecek üç yüz bin liradan başka, ge- lecek seneki işler için ayrıca tahsisat ayrılacaktır, Kıskançlık Bir genç rakibini çakı ile yaraladı Evvelki akşam, Beyoğlunda kıs- kançlık yüzünden bir yaralama va- kası olmuştur, Vakanın fali Hüsnü isminde biridir. Hüsnü, Kalina is minde bir kadını sevmektedir. Kati- nanın son zamanlarda İstirati İsmin- de birile tanıştığını haber almış ve bundan dolayı teessüre kapılmıştır. Hüsnü, evvelki akşam Katinayı İs- tirati ile beraber dolaşırken görmüş, buna tahammül edemiyerek, yanın- da bulunan büyük bir çakı ile İstira- tiyi böğründen yaralamıştır. Hüsnü bu İşi yaptıktan sonra sa- vuşmuş ise de dün sabah yakalanmış- tır, İstirati tedavi altına alınmış, Hüş- nü hakkında kanuni takibata girişü- miştir, Bu sene askeri kamplar mektep içinde açılacak Her sene yaz zamanında yüksek mekteplerle liselere mahsus olan as- keri kamplar, kırlarda açılıyordu. Ge- len bir emre göre bu sene her mekte- bir kampı, kendi mektep binası için- de açılacaktır, Otomobil ve otobüslerin Otomobil, otobüs gibi nakliye vasıta- larının senelik muayeneleri için bele- diye fen işleri tarafından lâzım gelen hazırlıklar yapılmıştır, Dün bir gaze- te, muayenelere 15-haziranda başlana- cağını yazıyordu. Bu seneki muayene- ler, geçen seneki muayenelerden farklı olduğundan müuayenlerin inkıtasız yapılabilmels için muayenelere 26 ha- ziranda başlanması kararlaştırılmıştır. Hususi, taksi olomobillerle kamyon ve kamyonetlerin muayene günleri ay- n ayrı tesbit ve ilân edilecektir, İSTANBUL HAYATI Ozaman da sen gezdirirsinl f Alt katta bahçe üzerindeki odada kahvelerimizi içerken yukarıda şid- detli bir gürültü koptu. Duvarlar güm» bürdüyor, tavan (epemize çökecek gibi sarsılıyordu. Telâşla etrafıma ba- kınırken ev sahibi gülerek ayağa kalktı: — Merak etme, Zelzele değil, Bizim kız idman yapıyor. Dedi ve garib bir tavırla başını iki tarafa sallıyarak devam etti: — Başıma bu işi açan da Sizsiniz. Amerikada bir kızın, jimnastik yapa» rak hem vücudünü terbiye ettiğini hem de bir çok erkeklerden daha kuy- vetli olduğunu yazmışsınız. Bizim kız da bunu okuyunca jimnastik mera- kına düştü. Yukarki odaya bir çok acayib şeyler doldurdu. Saatlerce ora- da tepinip duruyor. 'Tepemizde gürültüler gittikçe arti yordu, Dostum gülerek koluma girdi. Merdivenlerden yavaş yavaş çıktık. Oda kapısı açıktı. Dostumun işareti üzerine merdivenin köşesinde durduk, Ses çıkarmadan seyre başladık. Genç bayan başına sımsıkı bir file geçirmiş. Entarisinin eteklerini topla- yıp beline bir kuşak sarmış, Kolları dirseklerine kadar sıvalı ve yumruk» ları sıkılmış. Arka üstü oda kapısına kadar geldikten sonra ökçeli terlik» lerile zıplıya zıplıya ileriye atılıyor. Kollarını geriyor, iple tavana asılmış bir yastığa şiddetli yumruklar savu- ruyordu, Gayriihtiyari mırıldandım: — Bununla evlenecek biçarenin vay, haline. Dostum kulağıma iğildi: — Merak etme, dedi. Ben de senin gibi düşünüyordum amma, kizim bunun da kolayını buldu. Mutlaka bir sporcu gençle evleneceğini söylüyer, i Kendimi tutamadım: — O zaman, karşıki odayı da hasta. ne yaparsınız. Diye kahkahayı salıverdim. Sesimi. zi duyan sporcu bayan hiddetle dön- dü. Bizi görünce incecik kollarını bü- küp sözüm ona pazularını kabarta- rak mağrur bir eda ile koştu: — Babacığım, kuvvetim büsbütün arttı. Yumruklarım demir gibi oldu. Seni şöyle tutunca kaldırır fırlatırım. Diye adamcağızın kocaman göbeği- ne sarıldı. Fakat bu Iş, yastık yum- — Zararı yok kızım, dedi, O zaman da sen kaldırıp gezüirirsin. Cemal Refik 22001 8088UAUAAEAAABE AAA BUEEE AN Yeniden 130 Terkos çeşmesi açılıyor Kırkçeşme sularının — kesildikleri yerlerdeki su ihtiyacını karşılamak üzere Sıhhiye müdürlüğü yeniden Terkos çeşmeleri tesis edilmesini iste» mişti, Bu müracaat üzerine Belediye Sular idaresi lüzum görülen yerlerde yeniden 180 Terkos çeşmesi inşasına başlatmıştır. Bu çeşmelere bugünler» de su verilecektir. — Bizim emektar Gülcemal vapu- rTunu otel olarak kullanmak fikrini .. Mübareği satsan sakinin, aha atılmaz.:. | En iyisi, otel haline koyup en) kıyı dolaştırmak!.., ilk defa (Yüzen otel) adını almak şe- refini de o alacaki.. B.A — Fakat ik yüzen otlimiz © — Başka var mi?... ' B. A. — Var yal... Bizim otellerin bir kısmı tahtakurusu içinde, bir kıs- mı pislik içinde, /bir kısmı da lüks için- de yüzeri...