3 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

3 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

AKŞAM 3 Haziran 1938 Güreş e bakalr Muhtelif grupların şampiyonları Ankarada toplanıyor Yukarıda Kastamonu, aşağıda Erzurum güreşçileri Ankara 9 (Hususi muhabirimiz. den) — 4 ve 6 haziranda yapilacağ serbes güreş birincilikleri ve müsabü » kalarına iştirak eğecek olan Kasta- , Erzurum ve Balıkesir gruplar iyonları gelmişler ve güreş fo- © gerasyonu tarafından karşılanmışlar» dır. Diğer grup yapip arı yarın geleceklerdir, Edirne grupunu temsil ede- cekler yola çıktılar Edirne 2 (Akşam) — 4 ve 6 hazi- ran tarihlerinde Ankarada yapılacak fi olan güreş şampiyonluklarında Edir- ne grupunu temsil edecek 8 güreşçi- miz bu sabah şehrimizden ayrılmış. Ü lardır. Grup, Tekirdağlı Ahmed, İsmail, Edimeden Mustafa, Hüseyin, İbra- him, Halil ve Aziz, Kırklarelinden Meh- medden müteşekkildir. Bu gençler ayın üçnücü akşamı An- karay& varacaklardır, İstanbulda bir müsabaka Ankara ? (Akşam) — Güreş fede- rasyonu milli takıma terfi edecek gü. reşcileri seçmek üzere 19 haziranda Edime güreşçileri İstanbulda bir müsabaka yapılması. vu kararlaştırmıştır. Bu müsabaka 4 ve 5 haziranda burada yapılacak ser. best güreş birineilerile milli takıma dahli yüreşeiler arasında yapılacak- tar. Tamşvar Beşiktaşla karşılaşıyor Bir haftadanberi şehrimizde bülü- nan Romanya kupası finalisti Tamş- var takımı bugün Şeref stadında Be- şiktaş birinci takımı ile karşılaşacak- tar. İlk maçında Fenere 1-0, ikinci maçında Peraya 3-2 mağlüp olan Tamşvar takımının bugünkü maçi kazanarak İstanbul halkı üzerinde iyi bir intiba bırakmak istiyeceği mu- İzmitli güreşçiler Ankaraya gitüler İsmit 2 (Telefonla) — Kocaeli per güreş birincisi olarak Balıke- i lan güreş birincilikleri mü- 66 kiloda Niyazi gurüp birincilikleri. n; kazamışlar ve bugün İzmite dön- nerek Ankaraya gitmişlerdir. kuvvetlerile ” çalışacağından, maçın enteresan olacağı şüphesizdir, Oyuna Şeret stadında saat 18 de başlana- caktır, Beşiktaşlılardan bugün güzel bir oyun ve güzel bir galibiyet bekle- diğimizi de ilâve ederiz. X Entinönü Halkevinden; Evimize bağ- lı klübler arasındaki takımların 5/6/9838 ye günü yapacakları futbol maçları fis türü: Karagümrük stadı: Yıldız - Lânga saat 9 da B takımı, Altıok - Demlispor saa 1030 da B takımı, Yıldız - Lânga saat 18,30 da A tükum, Altıok - Demirspor sant 16 de A takımı. Saha komizeri; Süreyya Birol Halfcıoğtu #tadı: Hakem: Ahmed Akın Alınspor - Halıcoğlu rant 14 de 5 takımı, Akinspor - Halıcıoğlu saat 16 da A takımı, Suha komiseri: Feğhi Tulpar Rami stadı: Rami - Alemdar saat 15,30 da B takımı Rami - Alemdar saat 17 de A takımı, saha komiseri; Ziya Tüzüner, BULMACAMIZ gelen - - Mazi, Ek 7 — Afgan, Meme 8 — Aksi, Kil 9 — Abdi, İşte 10 —Mor neft, Yukarıdan aşağı: — Şiraz, Alam 3 — Erat, Af, Bo 1 — Cahil, Gadş 4 — Kös, Bmakin 5 — Boverans 8 — Eset “ — Nitekim, İt 8 — Az, No, Ekşi $ — Edremit 19 — Ekti, Kelek. RR RR İn Fatih Halkevinde bir toplantı Kınlay baftası dolayısile 1 Haziran çar- gamba günü akşamı saat 230 Fatih Hal- keyi #nlonlarında bir toplantı yapılmıştır. başkanı Rüştü Diktürk (Kızlay üyeliği) bakkında bir Konferans vermiştir. Bunu müteakip bay Orhan Boral, Şar- min Ayra, A. Kelleci tarafından verilen könser çok muvaffakıyetli olmuş, halk ta- rafından şiddetle alkışlarımıştar. AKSIRIK, NEZLE Bütün göğüs hastalıklarının Hastalık ihtimallerini GRİPİN alarak yok edebilirsiniz. Gripin, Radyolin müesseselerinde fevkal- de ilinslarla hazırlanır, Rahat- sızlıkları, ağrıları defetmekte bir panzehir kudreti gösterir. Kalbi- rize, midenize ve böbreklerinize yorgunluk vermez, İcabında 3 kaşe alınabilir. İsmi- ne dikkat, taklitlerinden sakını Tuz ve Gripin yerine başka bi marka verirlerse şiddetle reddedi- niz Ben şehit oldum..! Yazan: NECDET RÜŞTÜ —— Nihayet bu büyük çınar çürüdü, | Kurudu, içini kurdlar bürüdü. Dağ gibi, o dimdik durur ovada, Btrafı süzerdi başı havada. Kim derdi belini yıllar bökecek, Kuvvetli gövdesi yere çökecek, Bu çöküş hilkattan gelen emirdi, Seneler onu da yedi, kemirdi. İhtiyar olmuştu bu çınar gibi Altımışı dolduran <Yağız çelebi» Takılan bu lâkap çok yerindeydi, Ne güçlü adamdı, ne yaman şeydi: Kayalar benzeri geçerken «yağız» Hayretten açılır bir karış ağız, «Dev gibli..» diyerek, herkes şaşardı. Fakat pek münzevi, sessiz yaşardı: Karınca çiğnemez, utangac, uysal; Vur ona, ağzından ekmeğini al, Ahali bu güzel huyu beğendi, Üstelik adına «Çelebi; dend. Hem güçlü, hem uslu.. bu da bir zafer; O «Yağız Çelebi> oldu bu sefer. Ne çare, en bitgin çağı bulmuştu, Birinci lâkabı unutulmuştu. Bir İnsan yaşarsa kocalmaz nasıl Yediyüz yirmi ay: Tamam altmış yıl, «Yağızlık silindi, «Çelebi» kaldı. Evinde bir düşkün hayata daldı. va HAlâ genç kalmıştı fakat karısı; Dostların başına olsun darısı; O, sırım gibiydi, yedi canlıydı, Beli bökülmemiş, benzi kanlıydı. Kadınlar içinde olmuştu ünlü: —aPembeli» hâlâ dinç, ölmemiş gönlü Bu sene gelmişti kırk beş yaşına; Rastıklar çekiyor hâlâ kaşına, Kız gibi giyiyor çiçekli fistan. Bu dinçlik olmuştu dillere destan; — İhtiyar olmuyor bayan Pembeli, Feleğe karşı koy, dayan Pembeli. Onu çok bahtiyar sanıyor herkes, Yerinde olmaya ediyor heves — Bu kadar genç kalsak bizi. diyorlardı. Fakat «Penbelisnin bir derdi vardı; «Pek çabuk ihtiyar oldu «Çelebisi..s Onunsa muhtaçtı sevgiye kalbi; Ne kadar zalimmiş seneler meğer. Eski çağ geriye gelseydi eğer, Adam sokulsaydı bir kere hele, Büsbülün olurdu'ona kul, köle, Altına düşerdi ayaklarının. Olsaydı soğumuş dudaklarının O eski teması, eski yakışı, Bahara benzerdi ömrünün kışı, Yamandı feleğin ettiği oyun, No çare; kadere eğmişti boyun. Zarar yok, gelmesin talihi dine; Aksini meşgale yaptı kendine, Geceyi gündüze kattı: İbadet, Camiye gitmeği etmişti âdet, Her cuma bir yerde vaaz dinlerdi, Derdini unutur ve serinlerdi, —3— Bir gündü. Kafesten dinlerken vasi, Mevzua şaşırdı bu kadıncağız, Alâka gösterip dinledi bahsi, Kubbede çınlıyor hocanın sesi, Diyordu: — Nüfusu çoğaltmak gerek, Bu yolda bağdaşsın kadınla erkeki.. İlkbahar mevsimi tam zamanıdır, Bizlere farzolan aşk harmanıdır; Malüimya, meşk olmaz aşk olmayınca; Evde yapılacak iş bulmayınca, Her kadın yaklaşıp helâl erine, Getirsin bu mutlu emri yerinel.. Bu ayda her kim ki bu emri yapar, «Gaza» dedikleri payeyi kapari. Hem ona cennette bir köşk kurulur; İlkinde köşkleri tek katlı olur; Er devam ederse gazaya fakat, Bu sefer köşkleri olur Iki kati. Bitmişti bu garip vaazı hocanın; Gözleri açıldı birçok kocanın, Kadınlar evlere döndüler şaşkın: Bu kadar faydası var demek aşkın?l, a O akşamı gelince «Pembeli, eve, Düşündü.. içine girmiş bir güve, Sanırsın kalbini kemiriyordu. Cesaret bularak adama sordu: — Çelebi!.. Eskiden yaplın mı gaza? İhtiyar, gönlünde duyup bir eza, Dedi ki: — Girme' ençlikte harbe, Nasibim olmac. ..yle mertebe, Ah; gaza yapsaydımi!.. Pembeli güldü, Ağzından şu sırlı cümle döküldü: — Bu kadar gam yeme; ne malüm bugün Belki de bu arzun olacak mümkünl,, İhtiyar şaşırdı: | — Bu da nedemek?, Pembeli, sesine ahenk vererek, Hocanın vaazmı bütün anlattı, Biraz ân kendinden maddeler kattı, Bü tuhaf konferans erince sona, Pembeli utangaç sokuldu ona, Deği ki: — Maksadım budur, Çelebi; Hani ya, oluruz bir ev sahibil.. Hem sen de dünyada gaza edersin, Merteben yükselir; buna ne dersin? İşte bu, belâya çattığı gündü, «Çelebi» İçinden şöyle düşündü: ” — Nereden dinleği karı bu vaazı!., Çaresiz olmuştu köşk için Tazı, Nihayet cennette mekân buldular, Tek katlı bir eve sahip oldular, Az sonra «Pembeliz dedi ki; — Keşki Bir kat daha çıksak kurulan köşkel, Zavallı «Çelebi» düşmüştü ağa: Vakit yok kaçmaktan kovalamağa, Gelmişti gazada ric'at sırası; Kat değil, yapıldı tavan arası. — Yok artık, zemzem ver bana bir yük dür, Bu mutlu gazade ben şehid oldum!.. En büyük sergilerde 18 * diploma 48 madalya kazanmıştır. Böyle güzel dişleri yalnız RADYOLİN Kullananların Dişleridir Diş tabipleri Diyorki: A öğle ik ll ZON ve dipli e yemekten sonra dişlerinizi temizlemekle kabildir.