13 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

13 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

Wa 5 13 Kânunusani 1939 £candinavian Near East Agency Galata Tahir han $ üncü kat Tel: 44091 -2-35 Svenska Orlent Linlen Goti Gothenburg, Stokholm, Oslo, Danizig, Deynta Abo Reval ve Supenhağ Baltık Ilmanları şark ve Karadeniz baştı- &a llmanları arasında 15 günde biz szimri ve avdet için muntazam postalar. Gdynis - Dantzlg - Gothenburg ve Oslo- dan beklenen vapurlar. Bardaland vapuru 11 K. Saniye doğru. Gumbarg vapuru 20 K. Saniye doğru. İsa vapuru 2 Şubata doğru, Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- için hareket edecek vapurlar. Fiora vapuru 13 K. Saniye doğru. Bardaland vapuru 1i K. Saniye doğru. Gumborg Yapuru 27 K. saniye doğrü. Fazla tafsilât için Galata'da Tahir ban 3 üncü katta kâ'n acentalığına müracaak Tel: 44991 - 2-3 Beyoğlu Askerlik şubesi başkanlığından: 1 — Beyoğlu Yerli askerlik şubesinde kayıtlı ve muvazzaflık hizmetini yapmak üzere henüz askere sevkedilmemiş İslâm sağlam pi eraltan 316 - 333 (dahil) doğumlu cezalı eratefle 316 - 339 (dahil) doğumlu olup normal vaziyette olan erler celp ve serk edilecektir. ? — Bu eratın şubede toplanma günü 31 2 mel Kâ; 930 cumartesi sat 9 dadır. 3 — Bu erattan nakti bedel verecekle rin bedelleri en geç 20 2 nci Kâ, 999 akşa- muna kağar Kübül edilecektir. #-—- -Bu'mükellerleri aya çarpma iv zi) a kaçağı ve saklı! emmül etmiş olan- larla 316 ilâ 329 doğumlulardan bakays kalmış olanlar ve şimdiye kadar dskere çağrılınatnış 330 doğumlu müslim ve pi- yade sınıfından bulunanlar bu defa as- kere sevkedileçel dan muameleleri t cuma günü akşamına kadar kabul edile- cektir. Bedel vermiyecekler için şubede toplanma günü 31 ikincikânun 980 cu- martesi günü askere sevkedilecekleri ân olunur. Beşiktaş askerlik şubesinden: 1 — 330 doğumlu ve doğumiularla mü- ameleye tâbi eratla hastalık ve sair 86- beble göriye bırakılmış veyn emsalile a$- kere çağrıldığı halde gelmiyerek bakaya kalmış veya yoklama kaçaklığından ve saklıdan nüfusa kaydedilerek muayeneleri yapılmış ve henliz sevkedilmemiş 314 do- gumdan 329 dahil doğumuna kadar piya” de İslâm erat 21 2 nci KA. 939 gününden *bareh müreltep oldukları kıtalara Sev» kedileçeklerinden tayin edilen günde be- hemehâl şubeye müracaat etmeleri, mü- racast etmeyenlerin askeri mahkemelere verilerek hapis cezasile cezalandırılacak- ları. 4 — Bedel verecek olanların bedelleri- nİ 20 3'nel KA. 939 cuma günü akşamına kadar vermeleri ve bu günden sonra bo- del kabül edilmiyeceği. 3 — Çağırılan evsaftaki eratın muame- isleri İncelenmek üzere toplanma günün- den evvel şubeye müracaat etmeleri ilân olunur. Selânik Bankası Tesis tarihi: 1888 İdare merkezi: İSTANBUL ( Galata) Türkiye şubeleri: ISTANBUL, (Galata, Yenicami) MERSİN ' ADANA Bürosu Yunanistan şubeleri: SELÂNİK, ATİNA, Her türlü Banka muamelâtı Kiralık kasalar BANKA KOMERÇİYALE İTALYANA Sermaye ve ihtiyat akçesi 847.596.198.95 İtalyan liretidir. İngiltere, İsviçre, Avusturya, Maca- ristan, Yugoslavya, Romanya, Bul. geristan, Misir, Amerika Cemabiri Müttehidesi, Brezilya, Şili, Uruguay, Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kokenbiyada 'Afilyasyonlar ISTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galata Voyvoda caddesi Karaköy Palas (Telef. 44841 /2/3/4/5) Şehir dahilindeki acenteler; İstanbulda: Alslemciyan hanında Telef. 22900 /3/11/12/15 Beyoğ. Banda: İstiklâl caddesi Telef. 41046 İZMİRDE ŞUBE ya yahraca LAFA rs) dee ligi ın birinde TÜRK TİCARET BANKASI A.Ş. | İnhisarlar U. Müdürlüğünden I — İdaremizin Paşabahçe fabrikası için şartnamesi mucibince satın alı- nacak «503 ton Sömikok açık eksiltmeye konmuştur. , — Mauhammen bedeli beher tonu «24> lira hesabiyle «1200: lira ve muvakkat teminatı «90> liradır. IN — Eksiltme 20/1/939 tarihine rastliyan Cuma günü saat 15 te Kaba- taşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte © 7,5 günvenme pâralarile birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (85) * 1 — İdaremizin İzmir tütün fabrikasındaki bantlı tefrik: masalari için şartnamesi mucibince beheri yarım beygir kuvvetinde (3) adet rediksiyonlu motör pazarlıkla satın alınacaktır. TI — Hepsinin muhammen bedeli (400) lira ve muvakkat teminatı 30 liradır, MI — Eksiltme 23/1/939 tarihine raslayan pazartesi günü sağt 14 de Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisoynunda yapıla- caktır. IV — Şartnameler parasız olürak her gün sözü geçen şuübeöden alına. bilir, . V — Eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin flatsız tekliflerini ihale günün. den en az bir halta evveline kadar İnhisarlar tütün fabrikalar şubesine ver» meleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammın vesika almaları lâzımdır. VI — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 9 7.5 güvenme paralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (8968) * I — İdaremizin Paşabahçe fabrikası için şartnamesi mucibince satın almacak 2 adet Donki tulumbası acık eksiltmeye konmuştur. 1i — Donkilerin muhammen bedeli 1200 lira ve muvakkat teminatı 90 Mradır. 11 — Eksiltme 30/1/939 tarihine raslayan pazartesi günü saat 14,30 da Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. W — Donkiler Werthington ve Weise und Meonski markalı olacaktır. VI — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte $ 7,5 güven- me paralarile birlikte yukarda ad: çeçen komisyona gelmeleri ilân olunur. 4 (272) * 1 — İdaremizin Karaağaç barut deposunda şartname Ye projesi muci- | bince yeniden yaptınlacak ahşap iskele inşaatı açık eksiltmeye konmuştur. | “LOHUNUZİ aha se Aksırık; öksürük; burun” akması; düşkünlük G ig Iİ (9 tehlikesinin yanilmaz.habercileri olduğunu bilmiyormusunuz? Grtpe kâtşı koymak için hemen ASPİRİN alınız? Grip, soğukalgınlığı ve ağrılara karşı en emniyetli ilâç budur. Israrla isteyiniz! 20 ve 2 tabletlik şekillerde bulunur. Her şeklin üstündeki (FG) markası aldığınız malın hakiki olduğunun ve İyi tesirinin garantisidir. II — Keşif bedeli (2856,61) lira ve muvakkat teminatı (214,26) Yiradır. | MI — Eksiltme 30/1/939 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 14 de | Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve projeler 15 kuruş bedel mukabilinde sözü geçen şu- beden alınabilir, VW — Eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin fenni evrak ve vesâiki inhisar- lar inşaat şubesine ibraz ederek fenni ehliyet ve eksiltmeye iştirak vesikası almaları lâzımdır. VI — İstekiiler kanunen kendilerinde aranılan vesâik ve “4 7,5 güvenme paralarile birlikte eksiltme için tayin edilen gün ve saatte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (255) Preventorium - Sanatorium direktörlüğünden Kuruma teslim Alınacak Tutarı Muvakkat tahmin olunan Miktar teminatı Alınancak kömürün cinsi F. Ton lira Kuruş Lira Kriple kömürü 17 75 120 21 30 159 75 Haydarpaşada Valdebağında bulunan kurumumuz için satın alınacak miktar ve muhömmen fiyatı yukarda yazılı kömür açık eksiltmeye konul. muştur, Eksiltme 19/1/939 tarihine tesadüf eden perşembe günü saat 14 de İs- tanbulda Cağaloğlunda yüksek mektepler muhasipliği binasında toplanacak komisyonda yapılacaktır. İsteklilerin eksiltme saatinden bir saat evveline kadar muvakkat temi- nallarını sözü geçen muhasiplik veznesine yatırarak alacakları makbuz ve ye. ni yıl Ticaret odası vesikalarile yukarda gösterilen gün ve saatle komisyona ve şartnameyi görmek istiyenlerin de müessese direktörlüğüne başvurmaları. i el il «Sirop Pectorab> geçirir, balgam söktürür, bronşları temizler, nezle ve gripten korur, şayanı tavsiyedir. AN TE İİ Yar Tornacı alınacaktır Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğünden: Kırıkkalede istihdam edilmek üzere tornacı alınacaktır. Fabrikalarımı. a8 girmek istiyenlerden Istanbuldakilerin Zeytinbumu fabrikasına, İzmirde- kilerin İzmir silâh fabrikasına vesair yerdekilerin de Umüm Müdürlüğe mü- racantları. (8354) PA” A, PŞAŞNLA A