13 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

13 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

N rae ii ME vülni olmak istiyenler nasıl staj görecekler? Avukatlık kanunu hakkında bir talimatname hazırlandı Adliye Vekâleti, tatbikine başla” nan Avukatlık kanunu hakkında bir talimatname hazırlıyarak alâkadar- lara göndermiştir. Yeniden avukatlık mesleğine başlıyacak olanlar için çok mühim esasları ihtiva eden bu 'tali- matnameye göre, avukatlık stajı en az bir sene avukat yanında, bir sene de Adliye Vekâletinin tensip edeceği mahkemelerde İfa eğilmek üzere iki senedir, Staja evvelâ avukat yanımda başlanır. Avukatlık kanununun İste- diği şartları haiz olanlardan staja başlamak istiyenler, avukatlık ede- | cekleri yer barosuna bir talepname ile müracaat ederler, Avukat yanında staj Bu talepnameye raptedilecek vesi- kalar, talimatnamenin beşinci mad- desinde şöylece sıralanmaktadır: A — Nüfus hüviyet cüzdanı ile tahsil derecesini gösteren vesaikin asıllariyle ni bir hali bulun- madığına, şeref ve haysiyeti muhil bir suç- tan veya ağır hapsi müstelzim bir cürüm- den mutlak surette, yahut bir cürümden bir sene veya daha ziyade hapis cezasiyie dığna veya ba suçlardan , yahut hâkim, memur veya k vasfını kaybettirecek mes- çtan dulayı inzibati takip altın- adığına, dair bir beyanname; Yanında staj göreceği avukatın ya- zılı muvafakati; D — Namzedin ahlâki gidişi hakkında iki avukat tarafından tanzim kılınan tak- dirname, Bu veslkaların birer sureti baro reisi ta» rafından tasdik edilerek Adliye Vekületine Ve diğer suret veya asılları ba- nda saklanır. 10 uncu maddede yanlı halde, C bendinde gösterilen vesika verilmez. Talepname 5 inci maddede yazik hu- suzlarla birlikte tevdii tarihinden on gün İçinde baronun veya Adliye dairesinin mü- nasip bir yerinde on beş gün müddetle ta- Mik ve ilân olunur. Her avukat veya stajyer bu müddet için- de kaydin icrasına itirazda bulunabilir. Şu kadar ki itirazın tedkik edilebilmesi vanıh delil veya vakaların gösterilmiş ol- masına bağlıdır. Tallmatnamenin yukarıda bahsi geçen ouncu maddesi şudur; Baro resi, resen veya alikadarın müra- caati üzerine stajın talepnamede gösteri- len svukattan başka bir avukat yanında yapılmasını tensip edebilir. 5 inci maddenin C bendinde yazılı vesi- nı bulamıya din, hangi avukat yanında staj göreceğini tayin, Baro relsine aitli Avukat, her iki halde de #tajyeri kabile mecburdur. Talimatnamenin yedinci maddesi- ne göre, Baro reisi stajyerlik talepna- mesinin ilânından önce baroya men- sup avukatlardan birini, namzedin manevi vasıfları haiz olup olmadığı. nı tahkike ve bir rapor tanzimine me- Bir müddet evvel Çırçırda Sanayi mektebi talebesinden İhsanı öldüren Rifat ve katili saklamaktan maznun hamamcı Ali, Esad, tezgâhtar İsma- il Hakkı, şoför Süleyman ve ağızlıkcı Haydar dün adliyeye teslim edilmiş- ler, geç vakit Sultanahmed birinci sulh ceza mahkemesinde sorguya çe- kilmişlerdir, Rıfat ifadesinde: — İhsanı İzmirden tanırım. Katil- den mahkümiyetim vardır. Fakat hü- küm henüz tasdik edilmemiştir. Va- ka gecesi İhsanla konuştuk ve bera- berce Makbulenin evine gidip eğlen- meğe karar verdik. Eğlenti masrafı olârak da Sirkecide kendisine dört Hira verdim, eve haber verip dönece- gimi, beni beklemesini söyledim. Dön- düğüm zaman İhsan orada yoktu. sonra kendisini Makbule ile beraber Şehzadebaşında gördüm. Sinemaya gitdiler, Ben de girdim, Beni yanla- rından kovdular. Sinemadan çikın- ca Çırçırda gene yanlarına sokuldum, İhsan beni kovduğu gibi elini cebine soktu. Cebinden bıçak çıkaracağını zannettiğim için ben de cebimde ta- şadığım bir makas demirile onu vur- dum, demiştir, 3 | jin bilfii icra edildi; Çırçır cinayeti Rifat dünkü isticvabında Ihsanı nasıl öldürdüğünü anlattı | beraberce kamyonla Ortaköye gittik, | mur edecek, Baro idare meclisi bu raporu nazarı itibara alarak namze- din stajyer listesine kabul edilip edil- memesi hakkında, mucip sebepler gösterilmek üzere bir karar verecek- tir. Bu karara karşı; Müddetumumi, İdare meclisi Azaları veya alâkalı, ka- rarın verildiği veya tebliği tarihinden itibaren bir hafta içinde Adliye Vekâ- Jetine itiraz edebilir. Vekâletin vereceği kararlar katidir. Talimatnameye göre, her baroda bir stajyer listesi bulunacak, avu- katlık stajı listeye kayıd tarihinden itibaren başlamış olacaktır. Talimatnamenin bu bahse müteal- Mik diğer maddeleri, yanında staj; bulunduran avukatın, namzedi nasıl yetiştireceğinden bahsetmektedir. Mahkemelerde staj Avukat yanında stajı İkmal edenler Adliye Vekâletinin tensip mahal mahkemesinde gene müddetle staj göreceklerdir. Stajyerliğe kabullerini istiyenler, avukat yanında staj müddetlerini ifa ve ikmal eylediklerine dair olan vesi- kalariyle birlikte Adilye Vekilliğine bir istida ile müracaat ederler Bu vesika, 5 inci maddenin son fık- rasında zikrolunan ve Baro reisince Adliye Vekâletine gönderilen sair ve. sikalarla birleştirilir. Talimatnamenin yirminci maddesi. | ne göre, mahkemelerde staj şu suret- | le olacaktır: Madde 20 — Bitajyerler, bir buçuk ay | müddelumumilikte, ay sulh ceza, bir Ay asliye ceza, bir buçuk ay ağırceza mah- kemelerinde, bir buçuk av Tera dairesi, iki buçuk ay sulh hukuk, üç ay asliyo hukuk veya ticaret mahkemelerinde vazife gö- rürler. Ceza ve hukuk işlerinde zabıt kâ- tipliği ve başkâtipiik vazifesini ve kendi- lerine verilecek tedkikatı ve diğer yazı iş- lerini yaparlar. İcra memurlarına, sorgu hikimlerine yardım ve vekâlet ederler, Bunlar dinlemek üzere müzakerede hazır bulundurulabilirier. Namzetler vekâleten Ha eyledikleri vazifelerden ve kendilerine tevdi olunan işlerden dolayı asıl vazife sahipleri gibi mesuldörler. Bu maddede yazılı tertip, kati bir zarı- ret olmadıkça değiştiri! Talimatnameye göre stajyerler, bu- lundukları mahkeme ve dairelerde edeceği bir sene MEZ tatbiki görgülerinin artınasına yarı- yacak bütün vazifeleri yapmakla mü- kelleftirler. İ Mahkeme ve dairelerde stajın hitamında mahkeme reisi, hi kim veya daire âmiri devam ced liyle staj defterini tedkik ederek sta- ni ve namzedin vesika, verir. ehliyetini gösterir bi Şoför Süleyman ne diyor? Katili saklamaktan mazmun şoför Süleyman diyor ki - — Rufatı eskiden ta duktan sonra da kapı önündeki k yonumun içinde yattı. Ertesi sabah orada benden ayrıldı. Ben Rifatın ka- | (1 olduğunu bilmiyordum. demiştir, Ağızlikcı miştir: — Beş sene evvel Rıfatla merkez ku- mandanlığında tanışmıştım. Geçen- lerde bir gece oObanz misafir olarak geldi, evimde yatırdım. Katil olduğu- nu bilsem kendim haber verirdim. Hamamcı Ali, Esad ve İsmail Hak- kı ifadelerinde, geceleyin hamama bir çok müşteri geldiğini ve bunların yı hamam- da yatıp sabahleyin gittiklerini, bun- lar arasında bir de il bulundu- ğundan haberleri söyle- Haydar da şunları söyle- leyman ve ağızlıkcı Haydarın tevkif- lerine, diğerlerinin serbest bırakılma- iarma karar vermiştir, Büyük ikramiyeyi bir boyacı kazandı Ömründe ilk defa gözlerini kapayıp 150 kuruşa kıymış Son Tayyare piyangosunun son çe kilişinde büyük ikramiye kazanan ta- lihiinin seyyar boyacı Hakkı olduğu dün anlaşılmıştır. Hakkı dün biletini vermiş; parası. nı almıştır. Sevinç içerisinde olan bo- yacı yüz kuruş kazandığı gün yevmi. yesini fazlasile çıkarmış olarak evi. ne giden bir fakirdi. Şimdiye kadar kaç defa piyango bileti almağa karar vermiş, fakat birkaç yevmiyesini bir- den piyangoya yatırmağa kıyamamış- tı. Anlattığına göre bu Keşide gelip ça- tınca da vaziyet yine ayni olmuştur. Bir aydanberi bilet almağa karar ve- rerek günde beş kuruş arttırmak su- retile topladığı 150 kuruşu son daki. kaya kadar bilete harcamağa kıya- mamıştı. Nihayet nefsile bir hayli mücadeleden sonra gözlerini kapa- mış ve kendi tabirile, 150 kuruşa kıy. mıştır, Hakkı; — Gözlerimi açlığın zaman ken- dimi zengin buldum... diyor. Diğer talihliler kramiyenin diğer talihlileri Bunlar yolda beş numarada Büyük de ancak dün anlaşılmıştır. Galatada Doğru bayan Saranko ile bayan Rosalo, Ger. | gede kundurucı B. Mahmud ve | seride ismini vermek istemiyen bir zat- tar. Bundan başka, Beyazıtta kundura- cı kalası B. Ali, 15,000 lira, Kadıköy- de ismini vermek İstemiyen bir seyyar l sebzeci ile Fatihte Emirler sokağında 51 numarada mahallebici Abdürrah. man 12,000 lira, Dördüncü Vakıf nı altında tabaket Remzi, Kadıköy Pazaryolunda B. Fehmi, Beypazarın- da orman mühendisi B. Kemal 10,000 lira kazanmışlardır. Çocuk Esirgeme Kurumu ge- nel merkezinin geçen sene yaptığı yardımlar Ankarada Çocuk esirgeme kürümü genel merkezi 938 yılında 7159 çocuk muayene ve tedavi, 5603 çocuğu diş. | leri muayene ve tedavi, 23221 çocuk sıcak banyo, 49810 süt yavrusuna süt damlasından 24638 kilo süt verilmiş, anasız, babasız kurum himayesinde leyli mekteplerde okutulan 412 çocu. ğa mektep levazımı ve taksit olarak 3422 lira 73 kuruş, 62,430 çocuğa &i- cak yemek, yazın yüzme havuzundan 6384 çocuk istifade ve 18 çocuklu muhtaç âileye yiyecek, yakacak ve. | rilmiştir. l Bundan bâşka ana, babadan mah- rum ekserisi bir günlükten altı, yedi aylık olmak üzere 140 yavru sefalet ve ölümün pençesinden kurtarılarak kurumun Keçiörendeki ana kucağın- da bakılmıştır. Caddelere elli metrede bir yangın musluğu konacak Sokaklarda terkos yangın musluk. ları vasati er metre mesâfede bü. İunmaktad Halbuki Belediye 80. kakları sulamağa başladığı günden. beri mevcut arozöz hortumlarının kı- sa kaldığı görülmüştür. Belediye, su- lar idaresine tebligat yaparak yangın muslukları mesafe in kısaltılmasını bildirmiştir. Sular idaresi buna göre, muslukların yerlerini değiştirecek ve her elli metrede bir musluk tesis edecektir. Bu yangın bakımından da faydalı görülmektedir. ÜLHMANE MÜSAMERELERİ Gül # Tatbikat mektebi ve kliniğinin | senelik müsamerelerinin 2 melsi 13/1/8939 Cuma günü saat 1730 da Gülhane koo- ferans salonunda yapılacaktır. Arzu eden meslektaşların teşrifleri rica olunur. 12/1/939 Perşembe | Esbam ve Tahvilât | Türk borcu 1 Vadeji Türk borcu 1 Peşin Türk borcu II Peşin Ergani 1932 © 2 Harine tahvili PARA ve ÇEKLER (Kapanış fiatleri) Londra 1 Steriin 591 New-York 100 Dolar 120.5775 Paris 100 Frank 3335 Miâno 100 Liret 666 Cenevre 100 İsviçre Pr. Amsterdam © 109 Florin Berlin 100 Rayhşmark Brüksel 100 Belgr Atina 100 Drahmi Bofya 100 Leva, Prag 100 Çekoslovak Kr. 43375 | Madrid 100 Pereta 591 Varşora 100 Zioti 20415 Budapeşte 100 Pengo 502 100 Ley 0.9025 100 Dinar 100 Yen 100 İsveç Er. 100 Ruble | Ankara Borsası 19.30 1925 1930 19.873 6883 501725 21385 Bükreş Belgrad Yokohama Btokholm Moskova 12/1/989 preşmbe günü İstanbul Hâlinde toj satılan — yaş meyva ve seba» fiatları; Eri aşağı En yüksek | fiatı Gta 10 uz 25 Kır domatesi Çalı fasulya Ayşekadın fesulya Barbunya yeşil Kilo Seslilli Kereviz , Karmabahar Yeşil salata Pancar Maydanoz Kırmızı turp Bayır turpu Yeşil soğan Amasyu elması Ferik elması Mmebolu elması Gümüşhane elması Lâz elması İngiliz elması (Taraklı) İnebolu armudu Ankara armudu Kamdeniz armudu Ayva Nar Kestane Mur (yeri) Muz (ecnebi) Ağaç kavunu Yerli limen Ecnebi limon 100 Portakal Döryol 96 Paket » » 4 » » » 80 100 , 50 Alana © agam ER Böl İl uölmanuvusuudB&ğ Basel Se LAM tililissa SESSUSİEİ E3 Fenike Mersin Y.” » 10 » 160 » 200 Mandalina Alan. 100 aded > , » » » » . , , » » » : , » , de » Rize 100 » oPenike 100 » Bodrum 100 Bugün MELEK'te Senenin en hissi ve en müessir şaheseri ÜÇ ARKADAŞ (Fransızca sözlü) —— m Küçük bir denizcinin ölümü Hyebellada o De- niz lisesi birinci si- nıf talebeleriden Veysel tedavi al- anda bulunduğu Deniz hastanesin - de vefat etmiştir. © Bütün mektep mus hitinde hocalarına ve arkadaşlarma kendini sevdiren cenazesi rasında Deniz has- tanesinden kaj- dırılarak Eyüp me- zarlığna defnedilmiştir. Aleni teşekkür Aramızdan müebbeden ayrılan ba- bamız emekli albaybDr. Ali Rıza (320 - 26) Noyanın cenaze törenine 33 Tüm. komutanı sayın tümgeneral Osman Tufanın gösterdikleri alâkale- rına sonsun acılarımmza ak eden bütün akraba ve ahbaplarımıza ayrı ayrı teşekkür etmeğe tecssürümüz mân! olduğundan öayın gazetenizin delâletini saymlarla dileriz. Zeynep Noyan. Tıp Fakültesi Anatomi prosektö- Pakültesi Oğlu; Hukuk talebesirden Naki Noyan. TURAN TİYATROSU Bu akşam, caz kral Gre- gor, Fransız yıldı Ei- viyamay,. yenci şantözü Tomas, — sevenik Makvim renikmen nâtkâr Naşid, Cemal KÜÇÜK DAKTİLO operet Büyük aperet üç yıldız Yakında: MODERN KIZLAR Yazan: Mahmud Yesari Se Beşiktaş Suad Park Sinemasında Aşkın göz yaşları Büyük muvaflakıyetle devam ediyor. Seanslar: 120 - 4-645 -9da Telefon: 43143 Tepebaşı Dram kısmı Gece saat 2030 da ASMODE 5 tabio İstiklâl caddesi “komedi kısmı. Gece sast 2030 da mini” MUM SÖNDÜ SP o * Taksimde (Bu gete) RİSSEt ŞAYİAM) Vadvil $ perde Pek yakında: İNSAN MABUT * ÇOCUK ESİRGEME KURUMU Çocuk Kütüphaneleri Menfaatine Beyoğlunda Fransız Tiyatrosunda 24 ikincikânun 1939 Salı akşamı saat 8,30 da Çok Zengin Program ile Fevkalâde Müsamere Çocuk şarkıları, Çocuk Dansları, Varyete, Komedi Bu akşam TAKSİM sinemasında İğfalkâr valdlere aldanan güzel bir kadının maruz kaldığı tehlikelere.. Parisin baş döndürücü velüks hayatı arasında bir aşk macerası... Kadınlar... Lüks... Tuvaletler.. Zarafet. İşte bu güzel mevzuda olan ve ANNIE DUCAUX ile JULES BERRY gibi iki dehakâr artistler tarafından yaratılan KADIN HIRSIZI emsalsiz ve miikemmel Film başlıyor. İlâveten: EKLER JURNAL