21 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

21 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

21 Mart 1939 Kolayca beliren bir koruluk... Geçen yaz, bir kaç ahbap, şehiri mizin maruf simalarından bir zatın bahçesinde yemek yedik... Burası, iki kutlı binayı, kuytulukları içinde giz- Myon harikulâde bir koruluktur... Civarında, avuç içi gibi dimdüz tarlalar var... koruluk © Buhitta âdetâ vaha gibi duruyor. Lâf Brtamds; sorduk: Başımızın üstü mavilikten ziyade Yeşillikle kaplıydı. — Ağaçları nu?.. — Evet... Şu yanımızdaki arazi na- MI düpedüz tarlaysa, burası da öy- leydi... Aile dostlarımızdan bir ha Mimefendi, Erenköyündeki bahçesin- ! den şukadarcık oşukadarcık fıstık fidanları verdi, Onları diktik... İşte Şunlar... (Muazzam şemsiyeler halin. Mebus seçim günü belli değil Müntehibisanilerin hüviyet varakaları hazırlanıyor Evvelki akşamki tasnif neticesin- de intihab edildikleri anlaşılan mün- tehibisanilere verilecek hüviyet vara» kalarının tanzimine başlanmıştır. Hü- yiyet varakalarının muayyen bir $0- kilde bulunması için bunlar hazırla- nan nümuneye göre matbaara tabe- dilmişlerdir, Yarından itibaren verti- meğe başlanacaktır. Parti umumi idare heyeti namına Dr. İbrahim Tali ve B, Şemseddin şehrimize gelmişlerdir. Bu iki zat, dün toplanan ilyönkurul toplantısı- na iştirak etmiştir, Dün bir gazete, mebus intihabının 26 marilan eyvel yapılacağını yazı- yordu. Dün gerek Belediye, gerek Parti mahafilinde yaptığımız tahki- kata göre, gazetelerdeki haberlere” rağmen, mebus intihabının martın de, bahçenin bir tarafını yapıyorlardı.) | Yirmi altısında yapılacağına dair res- | Yemiş ağaçlarını da diktik... İşte hâ- W arsa bu hale geldi. Meclisimizde Yahya Kemal de var- | di. Böyle bir ümran eseri meydana getiren ev sahibesini şaheser yara- İan bir edibden hile daha fazla tak- | dir ettiğini samimiyetle söyledi... ki Köşkte bizimle beraber bulunanlar- dan bir çocuk, acaba bu konuşulan- Varı alâkayla mı dinlemiş, bilmiyo- rum; ağaçlardan düşen üç beş fıstı- İı mini mini saksılara bir kaç san- tim derinliğinde sokmuş. — Tutar mı? - diye soruyordu, — Canım, o kadar kolay değil.. Buna rağmen geçen yazdan şimdi- Ye kadar, bütün saksılardaki fıstık Ağaçları iki, üç parmak irtifada be- liriverdi, Gerçi bu, şaşılacak harikulâde bir Yey değil amma, ibret alınacak ders! Geçenlerde, Osmanlılar devrinde Yazılan bir kitapta şu cümle gözüme Çarptı; «Ankara ile Sıvas arasında- ki ormanların kuytuluklarında...» Halbuki şimdi bilmem oralarda bir tek ağaç topluluğu var mıdır? Ben | Dünkü gazetelerin birinde Florya- Min arkasında muazzam bir suni or- en yaratıldığı yanıyordu. Resmini “e koymuşlar. Baktım, istikbal nam YE hesabına içim ferahladı. Düşündüm ki: ; — Yalnız devlete birakmamali.. de amcık himmet etmeli.. Bu kadar arsalar, metrük bahçeler... “m (Vâ - Nü) Belediye harap binaları tetkik ediyor Belediye, şehrin muhtelif yerlerin- harap # mi bir tebliğ olmadığı gibi bu tarih- ten evvel yapılacağına dair de tebliğ yoktur, Gene bazı gazeleler İstanbul, Ankara, İzmir gibi yerlerde Partice çift namzed göstetileceğini Yyazıyor- lardı, Buna dair de şehrimize malü- mat gelmemiştir... 52 nci okula cocuk bahçesi ilâve edilecek Beşiktaşta 52 nci ilkokula bir Ço- cuk bahçesi ilâvesine karar verilmiş. ti. Daimi encümen mektebe bitişik olan iki arsanın istimlâkine karar vermiştir. Belediyede teftişler Müfettişler iki grup halinde tetkiklerine devam ediyorlar Belediyenin umumi muamelâtını tedkik ve teftiş eden mülkiye müfet- tişleri iki grupa ayrılarak çalışmağa başlamışlardır. Müfettişlerden B. İh- sanın reisliği altındaki grup Beledi- yenin müamelât kısmını, B, Hikme- ?) tin reisliği altındaki grup ta hesab kısmını tedkik etmektedirler, Müfettişler, gerek hariçten yapı- Jan şikâyetler, gerek Belediye reisliği makamı tarafından tesadüf edilen ve millkiye müfeftişlerine tevdi edilen noktalar üzerinde meşgul oluyorlar. Mülkiye müfettişlerinin yapacakları tedkiklerin ne kadar süreceği henüz belli değildir. Tedkikatın hangi sene- lere kadar teşmil edileceği Dahiliye Vekâletinden gelecek emirden sonra anlaşılacaktır. Bir Alman grupu bizden : tütün alacak Türk Tütün Limited şirketinden vasi mikyasta tülün almak üzere şeh- rimize gelen Alman tütün grupu di- rektörü B. Zengel şerefine dün öğ- leyin Tütün Limited şirketi müdürü B. Saffet tarafından Perapalasta bir ziyafet verilmiştir. Ziyafette İnhisarlar umum müdür. lüğü namma müdür muavini B. Mü- nir Hüsrev, Türkofis müdürü B. Ce- mal Hüsnü, Ziraat bankasından B. Hâmld Tahsin, maruf tütün ihracat tacirleri ve Alman grupunun şehri mizdeki mümessili hazır bulun Bizim İhan bileli dale AKŞAM Karilerimizin mektupları Beşiktaş pazarına intizam vermeli Geçenlerde hükümetin yaptığı teblizattan sonra Beşiktaş pazarında bağırmak yasak oldu.. nakli mümkünse bu cihetten Beledi- yenin nazarı dikkatini celbederiz. Hele geçenlerde bir vakaya şahid öldum: Gece karanlığı yuklaşmak- taydı, 14 - 15 yaşlarında bir çocuk koşarak geliyordu. İpleri göremiyerek çarptı ve bu darbe esnasında bumu kana bulandı. Sokak başlarında böy- 1e balık ağı şeklinde gerilmiş olan ge- çili zorlaştıran, tente iplerinin de münasip bir şekle sokulması ve za- rar vermiyecek bir şekilde durması icap etinez mi? Belediyenin tekrar dikkatini eelbederiz... Aynı semiten bir ekuyucunuz Profesör Lipman'ın Cenazesi Bugün Üniversiteden mera- simle kaldırılacak Vefatı haberini dün teessürle yaz- dığımız tıb fakültesi profesörlerin- den Lipman'ın cenâzesi bugün merâ- simle kaldınlacaktır. Cenaze saat 13 de üniversite mer- kez binasına getirilecek, burada nu- tuklar söylendikten sonra talebe ve profesörler cenâzeyi üniversiteden Sultanahmede kadar yaya olarak tas kib edeceklerdir. Sultanahmedden otomobillere bi- nilerek profesörün «cenazesi Feriköy protestan mezarlığına götürülecek ve orada merasimle defnedilecektir. Dün profesörün Haseki hastane- sindeki faaliyetinden o bahselmişlik. Bundan hastane İdaresine karşı ta- riz mânası çıakranlar olduğunu ha- geçmemiştir. 'Biz sadece profesör Tipman'ın faaliyetini keydettik. Has- tane idare heyeti de bu #aâliyetten büyük bir takdirle bahsetmektedir. Bugün Üniversitede halk konferansı verilmiyecek Üniversite profesörlerinden B. Lip- man'ın vefatı münasebetile Üniversi- te konferans salonunda her hafta sa- lu günü verilen halk konferansları bugün tehir edilmiştir. Gelecek haf- ta konferanslara dı devam olunacaktır. Üsküdar r İskele meydanı vapur iskelesi medhalindeki dükkün- lar kaldırılacaktır. Üsküdar vapur iskelesinin de şim- diki araba vapuru iskelesinin bulun- duğu yerde inşası muvafık görülmüş- tür. Bu sahanın tenzimi ve e Meni ie kk. Hasan ecza deposu u yangını Enkazdan hâlâ duman çık. tığından keşif yapılamadı Hasan ecza deposu yarigını etrö- fında müddelumumilik tahkikata de müddelumumi muavini B, Rifatın iş- tirakile Sultanahmed birinci sulh ce- za hâkimi B. Reşid ve bir mühendis- ten müteşekkii ehlivukuf heyeti dün öğleden sonra keşif ve tedkikat yap- mak üzere yangın yerine gilmişler- dir. Bu esnada enkaz yığını arasından henüz duman çüayor ve ilalye su sıkmağa devam ediyordu. Diğer ta- raftan enkaz yığını ve binanın du- varları yıkılmak tehlikesi gösteri- yordu. Bu yüzden eblivukuf heyeti yangın yerine girememiş ve bir müd- det dışarıdan tedkikat yaptıktan son- ra yan tarafta bulunan Hacıbekir hanına girerek binanın arka tarafın» da yangın mahallini gören pencere- lerden ilk tedkikatı yapmışlardır. 'Tedkikler esnasında depo sahibi B, Hasan da beraber bulunmuş ve ma» ğazanın vaziyeti hakkında izahat vermiştir. Heyet bu tedkiklerin neticesini ra» porla müddeitumumiliğe ( bildirecek- tir. Enkaz arasındaki ateş tamamile söndürülerek yıkılma tehlikesi göste- ren yerler kaldırıldıktan sonra asıl yangın yerinde bir keşif daha yapı Jacaktır. 3 kaçakçılık vakası Kaçak kumaş yakalandı, af- yon ve zabarin kaçakçılığı meydana dı Gümrük kaçakçılık istihbarat teş- kilâtı dün, üç kaçakçılık hadisesi tes bit etmiştir. Limanımıza gelen Besar i rabya vapurundan kaçak kumaş çi- karmakta olan Muiz isminde biri, me- murlar taralından cürmümeşhud ha linde yakalanmış ve hakkında tanzim ber aldık. Böyle bir şey aklımızdan | Open evrakla birlikte asliye beşin ci ceza mahkemesine verilmiştir, Aziz isminde birinin evinde yapi- lan araştırmada bir mikdar afyon, bir de afyonu çekmek üzere kullanı” lan ve «kabak» tesmiye edilen bir âlet ele geçirlimiş, Aziz hakkında kâr nuni takibata girişiimiştir. Bundan bâşka Mahir isminde biri- nin odasında kaçak olarak sokulmuş bulunan bir hayli zaharin ele lerek müsadere olunmuştur. hakkındaki tahkikat da derinleştiril. mektedir. Taksimdeki yeni helânn inşası bitiyor Taksimde Çeşme sokağında yapi- lan iki kısımdan mürekkeb vmumi helâ, bugünlerde bitecektir. Meyda- na nazır helâ derhal yıktırılacaktır. 'Taksimdeki su hazinesi duvan da tanzim edilmektedir. Duvar şimdiki seviyesinden iki metre daha yüksel. tilcektir, Hazinenin duvarının üzeri bahçe haline konacak ve duyar sar. Amma gitili var dmrasse Övmi | edilen ağa yemekten sonra gene İSTANBUL HAYATI Eteğini çekmek şartile | At koşularından öl Kıvırcık saçlı adam gözlerini k arp kırpa sözü kesti: — Afa pek meraklıyım. Vaktile b Arap atım vardı, dünyada eşine te ye bastığım sırada birdenbire O hızla yandanki duvarın üz! komşunun bahçesine dime gelip denizin dibinde olduğum! anlayınca saatime baktım. Tam dakika suyun dibinde denen yım?!. Az kalsın Fakat yüzücülükte de b md dır ha. Derhal yüze yüze iskel çıktım. Çıplak başlı zat bu defa bir kah kaha attı: — Ceketin iki eteğini birden ç: mek lâzım, Kimsenin darılm şartile size bir hikâye anlatayum| Yaktile köy ağalarmdan biri çok mi balâğalı konuşurmuş. Etraftakileri istihzalarına (Otahammül edem kâhyası kendisini bu huydan vazgeçi mek için nasihatler ekmiş ve nihal yet, ağa bir daha böyle mübalâğa eteğini çekerek kendisini ikaz et: sini kararlaştırmışlar, Günün birinde bir ziyafete dave balâğaları başlamış; evaktile ben yüz bin koyunum vardı.» der deme yanında oturan kâhya yavaşça ceke) tinin eteğini çekmiş. Ağa derli rakamı değiştirmiş; «yanlış söyle) dim. Yüz bin değil, on bin koyunun) vardı». Kâhya tekrar ceketinin ete ğini çekmiş. Ağa koyun adedinden b sıfır daha atmış. O sırada kâhya di yediği yemeklerin ağırlığiyle ağann yanında uykuya dalmış. Fakat üzeri ne aldığı vazifeyi o kadar benimse Rİ .. Ewet amma (wta ösrunel