21 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

21 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Birkaç senedenberi kadınlar arasın- da zayıflık modası hüküm sürüyordu, Bu yaz modellerinde belin incelmesi, göğüs ve kalçaların müdevverleşmesi, vaziyette değişiklikler yapmıştır. Şim- di zayıfığa veya şişmanlığa bakılmı- yor, mevzun vücud aranıyor. Bir kadın normal kilodan fazla veya eksik olsa bile göğüs, kalça, bel, kol bacak ölçüleri biribirini tutarsa vücut mevzun sayılıyor. Normal kile ile göğüs zayıf, kalçalar fazla olursa vücut çirkin görünür, kal çalar tamam göğüs fazla olursa ayni mahzur baş gösterir. Vücudun her ta- rafı mevzun olunca bacakların veya kolların fazla tombulluğu nazara hoş gelmez. Mevzun vücut olması için ölçüler şudur: Boyun uzunluğu ölçüldükten sonra: Göğüs kalınlığı: Boyun yarısı ve üç santim fazla, Kalça kalınlığı: Boyun yarısı ve ye- di santim fazla, Bel kalınlığı: Boyun bir metresi çi- karıldıktan sonraki küsuratı ve beş santim fazla. Kolun kalınlığı: Boyun altıda biri. Baldırın kalınlığı: Boyun beşte bi- Ti ve bir santim fazla, Yani bir metre altmış boyunda bir kadının göğsü 83 santim (160) yarısı 30 üç fazla 83), Kalaça kalınlığı 87 san- tim, bel kalınlığı 65 santim, kolun ka- hınlığı 26,6 santim, baldır kalmlığı 33 santim olmalıdır. Boy uzunluğuna göre vücudün her tarafı bu gösterdiğimiz ölçülerde ok ması normaldır. Bu hale gelmek için vücutlerinin şişman kısımlarını zayıf- Jatmağa; zayıf yerleri şişmanlatmağa çalışanlar pek çoktur. Yalnız vücu- dün bazı kısımların! şişmanlatmak ve- ya zayıflatmak için rejim takip etme- nin hiç faydası yoktur, çünkü vücu- dün her tarafı ekseriyetle birden zayıf- Jar veya şişmanlar. Mevzun vücut için başlıca çare jim- nastiktir, şişmanlaması istenilen kısım- Jara besleyici kremlerle masajlar ve ağır ağır yapılan beden hareketlerinin çok faydası görülmektedir, Zayıflama- $ı istenilen taraflara kalır yünlüler sarılarak çabuk beden hareketleri ya- pılır, bu terlettiği için o kısımların yağ- lan erimektedir, Çeken yün varla nasıl gevşetilir? Yıkandıktarn sonra çekerek sıkışan bazi yünlü kumaş ve fanileleri eski haline getirmek için büyük bir çama- şır leğenini fıkır fıkır kaynar su ile doldurmalı. Bu sudan çıkan buhar üzerine fanileyi gererek tutmalı, son- ra asmalı, Buhara tutulan fanile ve- ya kumaş gevşiyerek eski halini alir, “ AKŞAM'I in tefrikası Er Yazin moda olarak bir çok yenilik» ler görülecektir: 1 — 2 Saçları tepeye toplamak mo- dası geçmiştir. Şimdi saçları ikiye ayı- ran çizgi enseye kadar uzamaktadır. Saçlar iki tarafa fırçalandıktan sonra gevşek bukle olarak taranıyor. 3 — Elbiselerin etekleri çok bol ve kloştur, Kısalığı diz kapağına kadar- Renards Plâtine Bir kürk bikaç bin liraya mal oluyor Norveçte (Renards platine) ismi ve- İ rilen yeni bir cins tilki yetiştirmeğe muvaffak olmuşlardır. Bu tilkilerin rengi beyaza yakın açık gümüşi renk- tedir. Sırtının ortasında, başından kuy- rTuğuna kadar uzanan siyah bir yol yardır. Şimdiye kadar bu cinsten an- cak on beş tilki yetiştirilmiştir. Bu til- lerden (Molyneux) almış ve ilkbahar möğdelleri ile bunları göstermiştir. Çok beğenilen bu kürklerin (adedi mahdut olduğu için) her birini birkaç bin #iraya satmıştır. Bu tilkilere (platine) denilmesi aca- ba renginden mi yoksa flatından mı kinaye? No. 45 AŞKIN KURBANI — Büyük macera romanı — Bu sözleri söylerken, delikanlınmn sesinde garip bir istihza hissediliyor. «du. Nadire de, Refet de bunu sezdiler, Fahri ayağa kalktı: — Artık sizi fazla rahatsız etmiye- syim. Geldiğim zaman da gitmek üze- reydiniz galiba... — Evet... — O halde güle güle... İnşallah yi- ne görüşür. Kadri Memduh paşa garsonu çe gırdı. Hesabı temizledi. Ve sonra eski şeriki cürmüne biraz para ver- menin münasip olacağını düşünerek Fahriyi bir köşeye çekti. — Parasızlıktan bahsettin. Filba- kika ben de sikıntıdayım amma, is tersen sana beş on ilra borç vereyim. — Hay Allah razı olsun... 'Refetin uzattığı on kâğıdı derhal cebine indirdi, Nadire ile âşığının dı- garı çıkıp bir otomobile bindiklerini gören Fahri, kendi kendine; «— Parasızlıktan dem vuruyor am- ne taksiye biniyor. Üstü başı mü- Davmağımda walt hir Nakleden: (Vâ-Nâ) zük var. Bana para vermek için cüz- danını açtığı zaman kabarıklık gözü- me çarptı. Nadire 'güya onu misafir etmiş amma, ben malımı bilirim... Pas ra çekmese herifin yüzüne bile bak. maz... Bu işi takip etmeli... Sonunda ekmek var...» Otomobilde Nadire, Refete soküla- rak; — Senin için fena bir tesadü! f oldu, değil mi? - dedi, Erkek, omuz silkti; — Adam sendel... Arâda sırada beş on lira verir ağzını tıkarım, Nadirenin yanında geçirdiği tatlı anları fena düşüncelerle bozmak iste. miyor, ne olursa olsun'ince eleyip sık | dökümuyordu. Saadeti arasında her- şey ona kolay ve basit görünüyordu. 3“ Kadri Memduh paşa o akşam köşke geldiği zaman birkaç günlük kaybolu- şunu fazla meşgalesine atfederek: — Hepinizi pek göreceğim geldi. Bu #kşem da burada kalacağım!... de- enieti, kilerin hepsini Paristeki meşhur terzi. | i kakao, iki yumurta, bir tutam toz va- i nilya almalı, : | için kuvvet buluyorlar. dır, 4 — Açık renk (navi, pembe, yeşil, leylâki) giyilecek eldivenlerin kenarla- ri simli dantellerle süslenecektir, 5 — Kalın ipekliden yapılan elbise- ler. Yaka ve kol kapakları dantelle süs-! Jenmektedir. Ayni dantel eteğin aşağı- sından da görülmektedir, 6 — Gece elbiseleri ile omuzlara ka- ZENCİ PASTASI 75 gram paket çikolatası (kalem ha- linde) 75 gram'pudra şekeri, 75 gram pirinç unu, 75 gram tereyağı, 75 gram Paket çikolatasını iki kaşık su ile e, tencereye koyarak hafif ateşte karış- tırarak eritmeli, Koyu bir krem halin. de olunca ateşten indirmeli içine ka- kaoyu atıp karıştırmalı. Diğer bir kap içerisinde yumurtala- rın yalnız sarıları ile toz şekeri telle çırparak kabartmalı ve içerisine va- | nilyayı ılık olan pişmiş çikolatayı azar | azar akıtmalı, karıştırmalı. Sonra pi- Tinç ununu ilâve ederek bir çeyrek sa- | at vurmalı, Tereyağını ateşte Sular» dırmalı (katiyen okızdırmamalı) ve azar azar hâmüura ilâve etmeli, En ni- hayet yumurta aklarını telle köpürtüp hamura katmah hafifçe karıştırmalı yağlanmış tepsiye veya kabba düke- dökerek orta sıcaklıkta bir fırında yarım Oyhadığı bü baba rolüne gitgide alışıyor, âdeta zevk duymağa da başlı- yordu. Perihanın uçuk benzile odadan içeri girdiğini görünce; — A!... Ne oldunuz? Bir derdiniz mi var? « deği, — Hem de nasıl! — Ne oldu? — Tendu ile Ratip, red cevabınıza rağmen evlenmekten vaz geçmediler. — Canım bunda üzülecek birşey yok ki... Biribirlerini cidden seven in- sanlar o kadar kolay kolay emre itaat ederler mi? Fakat zamanla onları ayır. mağa muvaffak oluruz. Zira kararım- da musır kalacağımı biliyorsunuz. Bu izdivaca asla razı gelmiyeceğim, — Matüm amma onlar bir çare bul. dular. — Ne gibi? — Tendunun rüştünü isbat etmesi. ni bekliyecekler. — Oh! O zamana kadar biribirleri- ni unuturlar bile! — Kabil mi? Hergün görüşüyorlar, Biribirlerine ümid vererek beklemek — Nasıl? Görüşüyorlar mı? Her gece bahçede randevuları var. Gözümle gördüm. Kulaklarımla işit- tim. — Buna mâni olmak pek güç birşe” değil! ravyadalini ki .limonata veya portakal şerbeti şu su- Moda hab erleri X Mevsimlik tayörlerde ceketin uzumuğu 65 santimdir. # Tayörler ekseriyetle “parlak şeritle çevrilmiştir. # Ekose, yahut çizgili etekle düz tayör ceketi, yahut düz etek- le ekose veya çizgili çeket moda- dır, * Plise, kloş veya fazla büzgülü etekler modadır. # Prenses biçimi denilen sıkı ve kemersiz elbiseler çok beğenili- yor. * Siyah ve lâcivert elbiseler be» yazla süsleniyor. * Çizgili kumaşlar modadır. Ta- yör, bluz, ve spor elbiseleri hep çizgili kumaşlan yapıyor. x Kemerler ensiz olacaktır. X Şapkalar küçük ve öne doğru eğilmiş giyilecektir. ŞKULLERE CEVAP Kirpikler rimeksiz nasıl kıvrılır? İzmir, 8. Bilge: 1 — Düz kirpikleri ri- melsiz olarak kıvırmak için rimel fırçaste nı pek hafif olarak tatlı badem yağı yas hut. hint yağını sürerek kirpiklere rimel sürermiş gibi üst kapak kirpiklerini yu- karı doğru, alttakilerini aşağıya doğra dar sarkan uzun çimi takılıyor. Gündüz ise yuvarlak ve kulağa yapı- şık küpeler tercih ediliyor, her gün firçalayınız. Bir müddet sonra i — Mevsimlik mantolar da kloştur. ktrgikdemi'biz gökle gili va, kEYEME: sön 8 — Yazlık şapkaların tepesi gayet | 2 — Kimik kıvırma maşası vardır. küçüktür. 9 — Kloş eteklerin şişik ve bol dur- ması için altına kolalı fistonlu etek- likler giyilmektedir. Cild güzelliği namik ai şerbetinin tesiri Krem, pudra ve tuvalet eşyası salan ma fazalarda ve kadın berberlerinde bulunur. Muslin galesu Ankara, M. M.: Muslin galosunun ter- tibi şudur: Alt yumurta, 250 gram pudra şekeri, 60 gram un, 60 gram nişasta, toz vanilya, bir tatlı kaşığı baking. Derin bir kap içerisine yumurlajların yalnız sarılarını koyunuz. Vanilya ve şe- krri ssmr nazar İlâve ederek telle varunur. Evvelce elekten geçmiş unu, nişastayı ba- kingle karıştırarık telle vurmakta devam etiğiniz yumurtaların içerisine ilâve edi- niz. Nihayet ayrı bir kapta telle vurulup sertleştirerek köpürtülen yumurta akla- rını katımız. Hafifçe karıştırınız ve yağ- Yanmış yepsiye veya kahba dökerek kız- gın fırında 45 dakika pişiriniz. Cildin güzelleşmesi için her sabah bir bardak limonata veya portakal şerbeti içmek çok faydalıdır. Yalnız retle hazırlanmalıdır. Gece yatarken olgun ve ince kâ- buklu bir limon veya portakalı çeşme altında yıkamalı, sonra kabuğuyla be- raber bir parmak eninde yuvarlaklara keserek bir çay fincanı içerisine koy» malı, üzerine fıkır fıkır kaynar su dök- meli, fincanın üzerine bir tabak ka- payarak sabaha kadar öylece bırak- mah, Sabah kalkınca imon parçalarını bir tülbent içerisinde fincadaki suya stkmalı, Arzu edildiği kadar şeker at malı ve yudum yudum içmeli, Cildi yumuşatmak için Kadıköy, Leylâ: 1 — Cildiniz soğuktan, veya rüzgürdan müleessir olarak kızardı gı zaman yüzünüzün derisi gerilerek sizi rahatsız ediyorsa v akşam şu ilâcı yüzü- Düze sürünüz: 80 gram arpa unu, 35 gram bal, taze bir yumurtanın yalnız akın: alına. Yumurta akım telle çirparak oköpürtünüz, içine balı ve arpa ununu karıştırınız, krem ha- Mine gelince yüze sürünüz. İki, üç seat yüzde kalmalıdır, Sonra s1“. cak suyla yüzü yıkayıp temizleyinin. 2 — Sürmenin mods geçmiştir. Rimel kullanabilirsiniz. 3 — Papatya kaynatıp suyu ile saçlari- nızı çalkalayınız rengi aşılır. — Merak etmeyin onun da çaresini bulurum. ni ölabilelim, sevişmelerine de mâni olamayız ya! Bilâkis ne kadar sıkıya Birerlerse o kadar işliyakları artacak» tır. — Peki amma bundan başka ne ç&- re var ki? — Ah! Ben Tenduyu bilirim. İçinde ufak bir Ümid kaldıkça sebat edecek» tir. — Neticede de Ratiple evlenecek öy» le mi? Genç kadın acı bir feryadla: — Bü sözü söylemeyin! . diye bağır- dı. Refet dalgın dalgın: — Ümidini kırmak için acaba ne yapmalı! Biran ikisi de sustular, Sonra erke; — Durun »- dedi, - Bir çare buldum. — Ne? — 'Tenduyu evlendirmeli! Perihanm gözleri sevinçle parladı: İşte, en güzel çarei hal... Fakat iy* bir adam bulmalı... Kardeşimi mesud edecek bir erkek, - Zannedersem iyi düşündük. Am- ma mesele erkeği bulmakta... Ertesi gün Refet bahçede dolaşır. ken postacı kendisine bir zarf uzattı, Daktilo ile yazılmış adrese bakarak: — Allah Allah bana kim yazıyor, burada oturduğumu kim biliyor? - di- yerek zarfı yırttı. Ve şu satırları okudu: «Aziz dostum! Size sekiz gün evvel salam 5 sa man şu sözleri söylediğimi hatırlarsı- Biz, — Bir kere bana uğur getirmiştiniz. Gene bugünkü fena vaziyetten kur- tulmama siz sebep olursunuz! - demi tim... Meğer bu sözleri söylemekte pe haklı imişim. Biraz hüsnüniyet sarfe- derek beni yeniden ihya etmek elini7- dedir. Zaten bu da zannederim ki isis nize gelir. Bu hususta görüşmek için Sizi yarn eskiden yemek yediğimiz küçük lol af taya çağırıyorum. Orası tenhadır. Na hat rahat konuşuruz. — Davetler veririm. Çaylara batola- Geleceğinize emin olarak samimi ra giderim. İhmal ettiğim eski ah. | yetle ellerinizi sıkarım. bapları toplar görüşürüm. Tendu gü- Fabri Sahte Kadri Memduh paşa mektür bu iki kere okudu. Bu beklenilen v8 umulan bir şantajdı. Boyun eğece& miydi? zeldir, eminim ki birçok gençler tali» olurlar. — Mükemmel. — Mâamafih bu müddet zarfında da