1 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

1 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

zi Hasiran 1939 KESKİN KAŞELERİ; Kırkuk N Kırıklık, ei Grip, Romatizma; Na ve diş ağrılarına birebirdir. AAJARAT sıhhalinizi behdid ediyor iy | 4/2 Lir mame dayan 4 Ureapin, Ünlambel Galata, Wayahda Mam) Beyoğlu Vakıflar Direktörlüğü İlânları Kiralık emlâk Sokağı No. su Ağa hamam $ Cami 3/1 gBemti Mahalesi Tophane Feruzağa ımpaşa (Sururi Cinsi Baraka Yukünda yazılı emlâk 31/5/9840 günü sonuna kadar kiraya verilmek| Üzere açık artlırmay konmuştur. İsteklilaerin 3/6/939 Cumartesi günü saat 10 da müracaatları, (3585) * : Beyoğlunda eski Hüseyin ağa yen! Kocatepe mahallesinin eski Koçale- pe yeni Taksim caddesinde eski 219 yeni 191 sayılı arsanm 2762 sayılı Vakıf- lar kanununun 44 üncü maddesine tevfikan kadastroca tesbiti yapılımş olduğundan bu arsada tasarruf Evkafa mürescaatları ilân olunur. (3851) | - | istanbul belediyesi ilânları | : | Ootobüs İmtiyazmın kısa bir zaman zarfında Belediyece doğrudan doğ- Tuya icrasına k.“.r devam etmek üzere Taksim - Yenimahalle arasında işli- yen otobüslerin noksanını telâfi etmek ve ruhsatla işletmek üzere lt adet otobüse ibtiyaç vardir. Burada Otobüs işletmek isteyen ve her hangi bir hatta çalışma ruhsatı bulunmıyan otobüs sahipleri Haziranın onuna müsadif Cumartesi günü akşamına kadar tasarruf vesikaları bağlı olduğu halde bir İstida ile Belediye Reisliğine müracaat etsinler. (3872) Ankara ceza evi Direktörlüğünden: 1 — Ankara ceza evinin Haziran 939 iptidasından Mayıs 940 sonuna kadar bir senelik ihtiyacı olan beheri (960) gram itibarile şarinamesinde Yazılı şartlar dahilinde birinci nevi ekmek 21 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya çıkarılmıştır. 2 — İhale 21 Hazirun 939 taribine raslayan çarşamba günü saat 15 de Arkarada Cümhuriyet Müddelumumlliğinde toplanan komisyonda yapıle- caktır, 3 — İstekliler muhammen tedelin muvakkal teminat verecektir. 4 — Eksilimeden mütevellit rusüm tekâlif ve damga resmi ilân ücretleri ve indelhace ekmeğin tahlil ücreti mesarifi ve sair bilcümle masarif müte- &hhide aittir. 5 — Teklif mektopları 21 Haziran 939 çarşamba günü saat 14 de kadar Sira No, lu mekbuz mukabilinde ikinci maddede yazılı komisyon reisliğine verilecektir, 6 — Şarinamıeyi görmek ve fazla izahat almak isteyenler mesai saati zarfında Cebecide Cezaevi direktörlüğüne müracaatları ilân olunur. (1961) 7,5 gü olan 2424 lira 33 kuruşluk fe) İsparta şehri içme suyu tesisatı şebekesinin tevsii işi kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Isparta Belediye Reisliğinden: 1 — İşin mubammen bedeli 52514 lira 64 kuruştur, 3 — İstekliler bu işe ait şartname proje ve sair evrakı bilâbedel 262 An. harnda Dahiliye Vekâleti Belediyeler imar heyeti fen şefliğinden veya İsparta Belediyesinden alabilirler. 3 — Eksiltme 17 Temmuz 929 tarihine raslayan pazartesi günü saat on beşte İsparta belediyesinde toplanacak eksiltme komisyonunda yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı temniat ve Vesaiki ayni gü saat on dörde kadar komisyon reisliğine teslim etmiş olma- ları lâzımdır. A — 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci madedlerine uygun 3685 lira 75 kuruşluk muvakkat teminat. B — Kanunun tayin ettiği vesikalar, C — Kanunun 4 üncü maddesi mucibince eksiltmeye girmeye bir manji bulunmadığına dair imzalı bir mektup. D — Münakasaya iştirak edecek müteahhitlerin su tesisrtı işleri yapmış olduklarına dair vesikalarını teklif zarflarile beraber vermeleri Yizımdır. 5 — Teklif mektupları ibale günü saat on dörde kadar makbuz muka- bilinde belediye zelsliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektuplarının iadeli teahhütlü olması ve mihayet bu sante kadar belediyeye gelmiş bulunması lâzımdır. Bu is hakkında fasla izahat almak istevenlerin belediveler imar heveti iddia edenlerin aleüsul mahkemeye ve | Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han $ tincü kat Tel: 44991 - 2-3 Bventka Ortent Linlen Gothenburg Gothenbur, Stokholm, Oslo, Danizig, Gdynia Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık lmanları şark ve Karadeniz başlı- es limanları arasında 15 günde bir ezimet ve avdet için muntazam postalar, Gdynia - Dantzig - Gethenburg ve Os- Iodan beklenen vapurlar: » puru 10 Hazirana doğru. vapuru li Hazirana doğru ru 16 Hazirana doğru. ıbuldan Hamburg Roter- Gdynia Gethenberg, , ve Oslo Tirnanları Gumborg Boreland Fazla tafa Yüncü katta kâln acenialığına müracaat Tek: 44991 - 2-3 Dr. A. Asım Onur Ortaköy ŞiFA YURDU İstanbulun en güzel yerinde, geniş bir park içinde, konforu mükemmel bakımı İyi, kadın ve erkek ber türlü hastalıklara açık hastane, Doğum ve kadın ameliyatlarile fı- tık, apandisit, basur ve diğer ameliye- eş için çok ucuz hususi flatler. Orta- köy, iramivay yolu, Muallim Naci cad. Mi - 115. Telefon: 42221. Türkiye İş Bankası A.Ş.den Kasım mpaşakla Bedrettin mahal- lesinde 68,10 numarada mukay- yet büyük ve küçük tarafh un fabrikası, vükemmel ve İşler bir halde, bütün âlât ve edevatı, biti- şik iki deposile birlikte satılıktır. 1 — Bankamız fabrikayı en mü- sait ve haddi lâyıkında görülen teklif sahibi lehine ihale edecek- tir, 2— Teli; zaattan evvel fabrikay gezip görebilirler. 3 — Tekliflerin ilk ilân tarihi olan 1 Haziran 939 tarihinden itibaren beş hafta zarfında yapılması lâ- zımdır. 4 — İsteklilerin bu müddet zar- imda Bankamıza müracaatları ilân olunur. a İstanbul beşinci icra memurluğundan: 430/48 ş Beyoğlunda Yeniçarşı Bostanibaşı cad- desi 35 No, da oturmakta ikon hâlen ikametgâhı meçhul olan Eribeye: Beyoğ- lu birine noteriiğinden tasdikli 253/338 tarihli kunturatla Jozef Odriyadan kira- lamış olduğunuz Şişli Sıra Cevizler 20 No. lü hanenin Kira borcu olan masrafsız 144 liranın tersini için hakkı hapis ya- pumış rehnin paraya çevrilmesi yolu ile vekili avukat Orhan Mithat Barbarosun takip talebi üzerine ikametgâhmıze gön- derilen ödeme emri bilâ tebliğ iade edil- miş olduğundan işbu tebliğin icra hâkim- Miğince bir ay müddetle ilânen tebliğine karar verilmiştir. Tarihi ilândan bir ay içinde borcu ödemeniz ve takip talebine karşı bir ilirammız varsa yine bu müd- det içinde şifnhen veya tahriren bildir. meniz bu müddet zarfında itiraz etmez ve börcu ödemezseniz menkul rehnin paraya çevrileceği lüzumu tebliğ olunur, —————— — Spor ve tarih meraklılarına Türklerde Ok sporu hakkında yüz senedenberi tek bir kitap neşrolun- muştu, Bu da esbak İsanbul velisi B. Süleyman Kâni İrtemin Türk Kemankeşleri eseridir. İstanbul, Ankara, İzmir Ki- tapçılarmda bulunur. Sarıyer askerlik şubesinden: Samsun Visesi tarih öğretmeni iken İstanbula gelen yedek teğmen Şev- ket oğlu Seyfettinin hemen şubeye gelmesi ilân olunur, Eminönü Halkevinden: 1 Haziran Perşembe, 2 Haziran Cu- ma ve 3 Haziran Cumartesi akşam- ları saat 21 de Evimizin Cağaloğlun- drki salonunda Güsterit şubemiz amatörleri tarafından o (Dekbezlık) piyesi temsil edilecektir. Dave rin Ev bürosundan alınması rica olu- nur. KONFERANS Kadıköy Halkevinden: 2 Haziran $89 cuma ak Evimiz sal0- nunda bay Müştak £ kuku) m Sahibi: Necmeddin Sadak ! i kadar İnhisarlar umum müdürlüğü Müskirat fabrikaları şubesine İğ SALİM NECATİ iii Bahçekapı VR Memur alınacak Türkiye Demir ve “Çelik Fabrikaları müessesesi müdürlüğünden: Karabük Demir ve Çelik fabrikalarında istihdam edilmek üzere Türkçeden İngilizceye ve İngilizceden Türkçeye tercüme yapabilecek kudrette imtihanla memur alınacaktır. Seçme imtihan: 12 Haziran 939 Pazartesi günü suat 10 da Ankarada Sümer Bank Umumi müdürlüğünde ve İş ulda Sümer Bank İstan bul Şubesinde yapılacaktır. İmtihana girebilmek için isteklileim birer dilekçe ile Sümre Bank Umumi Müdürlüğüne veya İstanbul Şubesi müdürlüğüne müracaatla alacakları matbu iş talimatnamesini kendi el yazılarile cevaplandırma ları ve icab eden vesaikin asıl veya musaddak suretlerini de ekliyerek 10/6/9389 tarihine kadar umumi müdürlük veya İstanbul şubesi müdür- lüğüne tevdi etmeleri lâzımdır. Tise veya muadili mektep mezunlariyle askerlik ödevini ikmal edenler, büro işlerine vakıf bulunanlar ve daktilo bilenler tercih edile. cektir, Verilecek ücret imtihan edilecektir. neticesinde alınacak neticeye göre tayin Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları 26/5/939 tarihinde Ankarada ve 27/5/9839 tarihinde Haydarpaşadan hare ket etmek üzere Haydarpaşa - Ankara ve Ankara - Haydarpaşa arasında 3005 « 3006 numaralı gündelik münzam bir yolcu katarı işlemeye başlıyacaklır. Bu tren Haydarpaşadan 14,05 de hareket ile sâat 6,55 de Ankaraya varacak ve Ankaradan saat 16,42 de hareket ederek saat 8,20 de Haydarpaşaya varacaktır, (3635) İnhisarlar U, Müdürlüğünden: I — 11/V/939 tarihinde 7 adet tehammür kabına talip zuhur etmediğinden şartname ve plânı mucibince yeniden (pazarlıkla eksiltmeğe konmuştur. TI — Muhammen bedeli 23000 lira, muvakat teminatı 1725 liradır. TI — Pazarlık 12/V/939 pazartesi günü suat 15 te Kabataşta Levazım Mübayaat şubesindeki Alım komisyo nunda yapılacaktır. IV — Şartnameler her gün sözü geçen şube ile İzmir ve Ankara başmüdür- İ lüklerinden 115 kuruş bedel mukabilinde alınabileceği gibi plânı da görüle bilir, V — Münakasaya iştirak etmek istiyen firmalar verecekleri malzemenin te- ferrünt ve evsafını gösterir tekliflerini münakasa tarihinden 10 gün evve'ine vermeleri ve ve münakasaya iştirak vesikası almaları lâzımdır. — Eksiltmeye gireceklerin & 7,5 güvenme paralarile birlikte mezkür ko- misyona gelmeleri. (3653) Başvekâlet Beden Terbiyesi Genel Direktörlüğünden: , 1 — Genel direktörlükçe İstanbulda Çengelköyünde altı ay müddetli bir leyli beden terbiyesi ve spor eğitmen kursu açılmıştır. 2 — Bu kursa imtihanda en iyi derecede muveffak olanlardan sırasile âzami «50» kişi alınacaktır. 3 — 26 Haziran 939 pazartesi günü tedrisata başlıyacak olan bu kursa girmek isteyenler, beden terbiyesi bölge başkanlıklarından kursa girme ve diğer şartlan öğrenebilirler. 4 — Müracaat müddeti, 15, Hazirana kadardır. «2020» «3773» Almanyada yapılan ve sağlamlığı bütün dünyaca tanınmış 300 defa çalmakla bozulmadığı tecrübe ile POLYDOR PLAKLARI HAKKI FERYADİ K. İSA 8064: Mavuzum dört köşeli Hobiyem (Halk türküsü) Akşamın vakti geçti Bayan NERMİN MAG ze, Erzincanlı ESAD | Karagözlü i 8066 , EM e türküsü) | şemle (Halk türküsü) Bergama zeybeği al 9 DEYE GRAMOFONCULARDAN ISRARLA İSTEYİNİZ. Türkiye! Şeker Fobrikaları Anonim Şirketinden: Kesme ve Kristal 5.000 (Beş bin) ton kadar ecnebi şekeri satın alınacak- tır. Tediye serbest dövizledir. En geç Temmuz 1939 sonuna kadar cif İstanbul teslimi teklif edenler arasında, flat ve en kısa teslim müddetliler tercihan na- zarı dikkate alınacaklar. Teklif mektuplar, 6 Haziran Salı günü saat l5de Bahçekapı, Taş Han 42 numarada teklif sahiplerinin önünde tedkik edilecek” ve en geç 7 Haziran 1939 Çarşamba yürü saat 1? ye kadar karar verilecektir, MEMUR ARANIYOR İstanbul Banliyösünde mühim hir Şirkette çalışmak üzere Fransızcaya vakıf, muhasebeden anlar ve Steno - Dektilo bilir Türk tabiiyetinde Bay veya bayan bir memüra ihtiyaç vardır, İsteklilerin hal tercümelerini ve istedikleri ügretleri bildirir bir mena si DOE nda m dr Uzaktan illere bak (Müzzam şarkı) saçıyor 0068: 1. (Hüzzam şarkı) Dn saz heyeti Mn adresine (Memi rümuz