1 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

1 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Uç senedenberi çelik ciğer içinde yaşayan genç Şimdilik günde yarım saat serbesçe nefes alabili- sonra iyileşeceği ümid ediliyor yor. Yedi sene , Geçen hafta Fransaya Normandie transatlântiği ile fç senedenberi ç6- Mk ciğer içinde yaşayan genç bir (Amerikalı getirilmiştir. Fred Snte adındaki bu Ameri- kalı bir milyonerin oğludur. Zavallı Üelikanlı, Normandie'nin güvertesinde Çıkarılır çıkanlmaz: — Nefes aliyorum. Ciğerlerimde denizin taze havasını hissediyorum, Nihayet ben de canlı insanlara ka #uştum, diye bağırmış, fakat bu #0 vinci zavallı delkanlıyı bitab bırak- muştır. Bunun üzerine milyonerin oğlu ile beraber seyahat etmekte plan hususi dokortu, altı dadısı ve i. haştabakıcısı, Fred'i tekrar çe- ik ciğer içine sokmağa mecbur kal- Mışlardır. Zavallı delikanlı üç sene- denberi çelik ciğer denilen bu demir pendere içinde - eğer buna yaşamak demek caizse - hareketsiz yaşıyor. Vakia Pred'in sıhhi vaziyetinde bir nebze iyilik has olmuştur. Fa- kat bu salâhın zail olmaması için bu cendere içinde hiç kımıldamama, 8 şarttır. Şimdiki hâlde günde ya- rım saat, çelik ciğersiz nefes alabil- mektedir. Fakat bu yarım saatlik yardımsız teneffüs kendisini o ka- dar kuvvetten düşürüyor ki, derhal çelik ciğer imdadına yetişmese mu- hakkak surette ölecektir. Fred Snile yirmi altı yaşındadır. Doktorların teşhislerine inanmak lâ- zımgelirse bu işkenceli hayatı, yedi #ene daha sürecektir. Fakat ondan sonra da yaşayabileceği muhakkak değildir. İşte bu sebepten dolayıdır ki, zavallı genç, babasının refakatin- de Lourdes kilisesini ziyaret için Yransaya gelmiş Her sene Lour- Ges kilisesinde ibadete gelen bir çok kötürüm ve sakatlar, deveran eden rivayetlere inanmak lâzımgelirse iyi- leşmişler ve kötürüm gelen bazı hastalar, yürüyerek, bazı körler de gözleri açılarak bu ibadetgülhtan çıkmışlar imiş, Pred de, belki kendisi, Lourdes ki- Msesinin bu şifalı hassasından isti- fade eder ümidile babasile beraber, Fransaya gelmiştir. Fred iyi olduğu takdirde papas olmağa ahdetmiştir. Fredin babası Şnite bu faclanın en müthiş kurbanı, ve baba şefkatinin timsalidir. Snite, Şikagonun en zengin emlâk acentelerinden birinin sahibi idi. 1936 Senesinde, oğlu Fred ile beraber dev- riâlem seyahatine çıkmıştı. Fred, çok sevimli, gürbüz, sıhhati yerinde, istikbali parlak bir delikanli idi. Bu seyahat esnasında, memle- ketten 12,000 Kilametre uzakta bu- lunan Çinde bulunduğu esnuda, ken- disini üç senedenberi çelik ciğer cen- Geresi içinde hareketsiz tutan müt- iş hastalığa tutulmuştur. Bu has- ciğer felcidir. Fele, yalnız ayaklarına inbisar etmemiş, ensesin- dan ayaklarma kadar yayılmıştır. Delikanimın akciğeri sinirleri, işle mez olmuş, tabiri aharla nefesi ke. gihmiştir. Fred Snite babasile şatranç ederek hastabakıcıya Pred, Çinde bu felce tutulduğu za- man Pekindeki Amerikan tıb kolle- jine derhal nakledilmiştir. Bu kollej- de suni bir teneffüs cihazı vardı. Bu teneffüs cihazı içine konulan de- likanlı bu sayede muhakkak bir ölüm- den kurtulmuştur. O zamandanberi milyoner Snite işini, gücünü bırakmış, bütün vaktini ve servetini biricik oğlunun tedavisi- ne vakfetmiştir. Zavallı baba, oğ- Junu, dünyanın en namdar dok- torlarına muayene ettirmiş, şehirden şehire nakli için trenler kiralamış, hususi hasta nakliye otomobilleri, oğ- | Yunun nefes alması için beş çelik ci ğer yaptırmıştır. Böyle muazzam masraflara katlanmak için Snite ka- dar zengin olmak lâzımdır. — Günde oğlumun tedavisi için 2,000 dölâr sarfediyorum. Fakat bu masraf, beni korkutmuyor, Paramı, bundan'daha hayırlı bir işe sarfe- debilir miyim? demiştir. , Maamafih, Snitenin, yakınları, oğlunun hi bir sene dahâ sürecek olursa, zavallı babanın dile- necek bir vaziyete düşeceğini sak- Tamıyorlar. Fred, on dört ay kadar bir müd- det çelik ciğer içinde tamamile hâa- reketiz kaldıktan sonra okumağa, meyva ve sebze yemeğe, ve yavaş ses- Je konuşmağa başlamıştır. Zavaih delikanlı, kendisine «Baca içinde yaşayan adam» ünvanını ver. miştir. Fiahakika Fred'in içinde yâ&- sadığı 550 kilo ağırlığındaki çelik ci- ger cenderesi, bir lokomotife ben- ziyor. . Milyoner Snite, Çinde ciğer felci hastalığına tutulan oğlunu Ameri- kaya naklettirmek için Pekinden Şanghaya kadar hınsusi bir tren tut- muştur. Trenden indirildiği zaman, çelik ciğerini işleten elektrik cereya- nı kesilerek ciğer İşlemez olmuş, ve Fred âdeta ölmüştür. Zavallı baba, bu vaziyet karşısında tecssüründen Fred Snite vapurdan çikarılıyot B. Snite; | İ mek için iyi oynuyor: Oyunu aynadan takip talimat veriyor hüngür hüngür ağlarken, on dakika bir tevakkuftan &onra çelik ciğer kendiliğinden tekrar işlemeğe başla- mış ve ölmüş zannedilen delikanlı kendine gelmiştir. * Milyoner, oğlunu Şanghaydan San Fransisko'y& kadar götürmek için Presidenk Coolidge vapurunda on iki lüks kamara kiralamış, yanma da bir çok doktorlar ve hastabakıcı- lar almşıtır. Şanghaydan Şikagoya | kadar seyahat masrafı 70 bin lirayâ mal olmuştur. Fred, San Fransisko'da başka bir çelik ciğer içine konulmuş ve husu- si bir trenle Şikagoya nakledilmiştir, Bu yeni çelik ciğer, daha rahat bir âlettir. Bu âlet, delikanlının kolları- nı ve ayaklarını kımıldatmasına mü- Saade ediyor. Baş tarafma konulmuş çifte ayna sayesinde, güzeteleri müş- külâtsız okuyabilmekte, hattâ, şat- | Tanç bile oynamaktadır, Normandie vapürile Fransaya ge- tirilirken bu âlet içinde, şatraı namış, habtâ vapurda gösterilen si- nema filimini bile seyretmiştir. Fred'in iyi eğine kati bir ina- nı vardır. Kendisi de şirin bir kıza nişanlıdır. Nişanlısı Fred ile evlen- mesini ve bu müthiş hastalıktan kurtulmasını sabır ve metanet ile bekliyor. İzmir telefon şebekesi genişletiliyor İzmir (Akşam) — İzmir şehrinde olomatik telefon şebekesinin tevsiine karar verilmiştir. Hazirandan İtiba- Ten Göztepe ve Karsıyaka semtlerin- deki şebeke tevsi edilecek, telefon abonmanlarına tesis bedellerini tak- sitle ödemek için her türlü kolaylık- lar gösterilecektir. İzmir otomotik te- lefon müdürlüğü binasının da tevsil muvafık görülmüştür, İzmir - Aydın - Nazilli otomatik telefon tesisatı Ağus- tosa kadar bitirilecek, görüşmeye açı- lacaktır. Diğer taraftan Urla kazası- na, Çeşme, Ihca ve Plâj köyüne ve Çeşme merkezine de otomatik telefon hattı çekilecek, Ağustosta görüşmeye açılacaktır. Ödemişten Bozdağda is- tirahat ve tebdilhava yeri olan Gök cük yaylasına da bir hat uzatılması dürlüğü muvafık görmüştür. Birinci kordondaki posta binası tadilen tevsi edilecektir. Umum müdürlükçe biz proje hazırlanmaktadır. Yeni Kayseri valisi işe başladı Kayseri 20 (Akşam) — Kayseri nin yeni valisi B, Şefik Soyor bu sa- bah Ankaradan geldi. Memurlar ve kalabalık halk kitlesi tarafından karşılandı. İzmirde büyük bir inşaat faaliyeti var İnşasına başlanan açık hava tiyatrosu 3000 seyirci alabilecek Paraşüt kulesinden İzmr (Akşam) — İzmir belediyesi, şehir ve fuar işleri üzerinde bir bu- çuk milyon lira tutarında mühim inşaat yaptırmaktadır. Belediyenin; garaj, hâl, mezbaha, havagam, çocuk hastanesi, fuarda büyük sergi sarayı, açık hava tiyat- rosu, yeni asfalt ve parke meydan ve bulvarlar, şehrin muhtelif istika- metlerinde döşenen yeni caddeler, gazinolar inşaatı İzmirde fevkalâde hummalı bir hareket vücüde gelir. miştir, Şehrin hemen her tarafında belediyenin yaptırdığı inşaat göze çarpmakatdır. Belediye, bu ıslahatı yaparken, ay- ni zamanda uzak, yakın semtler ara- sında modern otobüslerle yeni ser- visler tesis etmekte, halkı ucuzca nakletmektedir. Yeni belediye bütçesi tasdikten gel- diği için hazirandan sonra daha hummalı bir inşa hareket ve hamlesi görülecektir. Belediye reisi B. dok- tor Behçet Uz, Büyük Parti Kurulta- yına İzmir murahhası olarak iştirak için Ankaraya gitmiştir. Bu vesile ile alâkadar vekâletler nezdinde İzmir belediyesinin muhtelif işleri için muh- telif teşebbüslerde bulunacak ve bu seyahatten de İzmir için faydah işleri neticelendirerek dönecektir. Bu sene fuarımıza Hatay resmen | iştirak edecektir. Fuar komitesi relis- liğine gelen bir yazıda Hatay pa- viyonu için yer ayrılması bildirilmiş- tir. Hatay paviyonu, büyük ve gü- zel bir eser olacaktır. Fransa, İlalya, İ Romanya fuarda büyük birer pavi- yon inşa ettireceklerdir. Bu paviyon- | ların paraşüt kulesi civarında inşa- sı muvafık görülmüştür, İngiliz hü- kümeti de, son anlaşmadan sonra İz- mir fuarına her halde daha geniş mikyasta iştirak edecektir. İngiltere devlet paviyonunun büyük ve güzel bir eser olarak inşa ettirileceği tah- min olunuyor. Dost Sovyet Rusyanın pavliyonu da kısmen tadil edilecektir. Büyük sergi satayı yakınında in. şasına başlanan açık hava tiydtirosu Er “m Kültürparkın görünüşü anfi şeklinde olacaktır. Sahnesi, plâ- na göre çok büyüktür. Sahnenin ön kısmı, güreş ve boks müsabakaları- nın da yapılabilmsel için hususi ş8- kilde tanzim edilecektir. Tiyatronun önünden büyük meydana kadar 30 metre genişliğinde bir şose inşa et- tirilecek, bu sayede 3,000 seyircisini bir anda boşaltmak mümkün Ola. caktır. Kültürparktaki serde bir çok narenciye kalemleri yetiştirilmiştir Bu kalemlerle Kültürparktaki ağaç- Tara aşı yapılacak ve meyvalı ağaçlar çoğallılacaktır. Serde Almanyadan getirtilen Kaktüs nevinden pek çok çiçek yetiştirilmiştir. Halkta ağaç ve çiçek zevki çok ilerlediği için bu na- dide salon ve bahçe çiçekleri, beledi- yeye iyi varidat temin eylemektedir. Bazı yerlere de rahat ve sabit şez- longlar yerleştirilmştir. Bunlara uza- nıp çiçek kokuları arasında uyku ç8- kenler bile vardar, Kültürpark ve fuar buyu çok mükemmel bir eser halini almıştır. Avrupayı görmüş olanlar, Kültürpar kı ve civarını (Avrupanın mamur bir köşesi) diye tavsif etmektedirler. Abone ücretleri Türkiye Ecnebi 1400 kuruş (o 7100 kuruş v0 » 40 » 3 AYLIK “00 » >. 1 AYLIK 150 , — » adına dahil olmıyan ecnebi ter: Seneliği 3800, altı aylığı 1900, üç aylığı 1000 kuruştur. Adres tebdili için yirmi beş kuruşluk pul göndermek lzımdır. Rebiülâhir 13 — Hızır 27 8. İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı B. 442 857 437 837 1200 İS Va. 216 4301211 161 1904 1183 İdarehane: Babil! civarı Acım BENELİK 8 AYLIK Salihli (Akşam) «- Kazamızdaki ilkokullarda tmtihanlara başlanmıştar, Değerli öğretmenler elinde iyi semereler elde edilen mektep talebelerinin ge- rek intizamı, gerek ders olgunlukları iftihara şayan bir haldedir. Gönderdi. ğini resimde Altınordu ilkmektebinin ciddiyeti ve çalışkanlığı herkesçe takdir eğilen ögretmeni Zelıra Olcay, bir kısım talebelerile bir arada görünmektedir,