1 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

1 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

1 Ağustos 1939 Galata Rıhtım caddesi No. 45 Telefon: 41178 Ankara P.T.T. müdürlüğünden: 1 — Ankarada Çankayada yaptırılacak Posta ve Telgraf binası inşaat ve tesisalı kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Keşif bedeli 24973 lira 30 kuruş olup muvakkat teminat 1865 lira 60 kuruştur. 3 — Eksiltme 7/8/939 tarihinde Pazartesi günü saat 15 te Ankarada T. Müdürlüğü odasında mütesekkil komisyonda yapılacaktır. 4 — Projeler P. T. T. Müdürlüğü kaleminde görülebilir ve şartnameler isliyenlere 62 kuruş mukabilinde verilir, 5 — İsteklilerin 2490 No, h Arttırma, Eksiltme ve İhale kanununda ya- zılı vesikalardan başka eksiltme gönünden en âz sekiz gün evvel müracaat P.T edilmiş olmak şartile bu iş için Münakalât Vekdietinden aiımmış ebliyet vesi- | kası ibraz etmeleri lâzı a 6 — Teklif mektu; ı eksiltme saatinden bir saat evveline kadar Anka- ra P. 'T. 'T. Müdürlüğünde Eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabilin. de verfir. Postada vu bulacax gecikmeler kabul edilmez. (5430) Kadıköy Kadastro müdürlüğünden: Kadıköy kazasının Ibrahimağa mahallesinin kadastrosuna başlanmıştır. Kadastro posta Tapu memurlarının Kadıköyünde Yeldeğirmeninde Uzun Ha- | fiz sokağında 44 No. İı apartımanın $ No. lı dairesinde çalışmaktadırlar. İlân tarihinden itibaren 5 gün zarfında ilgililerin posta tapu caatla beyannamelerini almalarını ve 5 günlük müd- detin hitarmındı n itibaren 1 ay zarfında yazıp tapu ve diğer bölgeleri varsa asıl veya örneklerile birlikte geri vermeleri ilân olunur. (5750) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları 1939 İzmir Fuarı için sablacak yüzde elli tenzilli on beş günlük halk tica- Yet biletlerinin meriyet müddeti <İzmir Fuarı gişesinden tebdilen alınacak bu viletlerin muayyen on beş günlük meriyet müddeti içinde bizzat hâmilleri ta- rafından İskenderun istasyonuna da vize ettirilmesi şartile on yedi güne iblâğ edilmiştir. Fazla mâlümat için istasyonlâra mürâcaat &dilmesi. (3440) (5762) P. T. T. Umum müdürlüğünden: ihtiyacı için dokuz adet posta vagonu kapalı zarfla eksiltme- 2 — Muhammen bedel (192.307.5), muvakkat teminat o (10865.38) lira olup eksiltmesi 5 Eylül 939 Salı günü saat 16 da Ankarada P.T.T. Umum müdürlük binasındaki satın alma komisyonunda yapılacaktır. 3 — İstekliler muvakkat teminat makbuz veya banka mektubile kanu- ni vesalki muhtevi xapalı zarflarım o gün saat 15 e kadar mezkür komisyona vereceklerdir. 4 — Şartnameler Ankarada P.T.T. Levazım, İstanbulda P. T. T. Leva- sım Ayniyat şubesi müdürlüklerinden (962) kuruş mukabilinde verilecektir. Eti Bank genel direktörlüğünden Divrik civarında bankamızın demir mâdenlerinde yapılacak 300.000 Lra kiymetinde bina inşaatı münakasaya çıkarılmıştır. Talipler, evrakı Ankarada Bankamız İnşaat şubesinden, Divrikte demir madeni işletmesi müdürlüğünden alabilirler Teklifler 7 ağustos 938 Pazaitesi günü saat 15 e kadar kabul edile 1 — Keşif, şartname ve projesi mucibince idaremizin Paşabahçe fabrikası müdürevi tamiratı açık eksiitmeye konmuştur. Ii — Keşif bedeli 2964.06 lira muvakkat teminatı 221,55 liradır. 11 — Eksiltme 2/V111/$39 çarşamba günü saat 14 te Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler her gün Levazım Şubesi veznesinden 15 kuruş muka- bilinde alınabilir. V — İsteklilerin bu işe girmeleri için İnhisarlar umum müdürlüğü inşaat Şubesi müdürlüğünden fenni ehliyet vesikası slmaları lâzımdır. VI — İstekliler # 75 güvenme paraları ve V inci maddede yazılı vesaikle birlikte eksiltme için tayin edilen gün ve saatte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri. (5307) Kiralık Mahal Ayvansarayda Fabrika veya Depoya ELVERİŞLİ BINA Bin metre murabba, bir tarafı deniz ve iskelesi diğer tarafı cadde “Tahtakale caddesinde No. 46 ya müracaat, Tel: 21051 Tornacı aranıyor Her nevi tesgâhta çalışabilir tecrübeli bir Tornacı araniyor. İsteklilerin Gülatada Çinili Rıhtım Han civarında Muradiye Hanının 5 nci katında Fethiye Şirketine acele müracaatları, NEWYORK SERGİSi SEYAHATİ GIDIŞ ve DÖNÜŞ BILETİ İSTANBUL - NEWYORK : T.L.341.40 Yaz fiatı 24/7/939 tarihinden 24/9/8939 tarihine kadar Hamburg Amerika LiNIE Acentesi HANS WALTER FEUSTEL AKŞAM Satılık rontken cihazı Komple bir Rontken teşhis makinesi gayet ucuz flatle satılıktır. Müracaat: Amerikan hastanesi, Nişantaşı Pa- zartesi, çarşamba ve cums günleri sabah saat 10 - 12 ye kadar. Çocuk hekimi Dr. Ahmed Akkoyunlu Taksim - Talimhane Palas 4 yumara, Pazardan manda her gün saat I5den RADYO ALIN "Yuranız genleriz GobEoNd Oğlu, İstila cad. No a DOKÜMAN Mecmuanın 1 inei sayısı Vilâyetimiz 2 ağustos Çarşamba günü çıkıyor. Türkiye Yayınevi tarafından 12 profesör ve muharririn ka- dem yardımile hazırlanan bu eser 40 asırlık tarihile bütün manevi ve maddi kıymetlerile ve 200 den fazla fotoğrafla HATAY'ı bize yakından tamtacaktır. 70 büyük sahife 30 kuruş. Kocaeli asliye hukuk hâkimliğinden: 930/388 İzmit Değirmenderesinde Yüzbaşılar cad- desinde 16/18 sayıl evde İsmall oğlu Niya- zi Kazar vekili İzmitte avukat İ. Şakir ta- rafından Değirmendersde ölü Mehmed kızı olup halen İstanbul Kocamustafapaşa Yeniçeşme mahallesi Silivrikapı caddâsin- de 70 No. lu hanede Hasene Kızı Şerife ve Aksaray Küçüklüngada Atansca sokağında No. 8 evde Ferdane kısı Müfide Değirmen- derede mukim diğer kızları Zehra ve yajl- nız Gülfem vekili İzmitte avukat Sedad aleyhine açılan tesçil ve men'i müdahale davasının icra kılınmakta olan muhaks- mode müddelaleyhlerden İstanbulda bu- lunan Şerife ve Müfldeye ve Değirmende- rede mukim Zehraya gönderilen davetiye ve dava arsuhalleri her üçünün yukarıda gösterilen Ikametgâhlarını terkederek bir ranım Armavulluğu gisliği ve orada bu- unduğu yeri bilen olmadığı mübaşiri tah- kikatından anlaşılmış ve davetiyeler billâ tebliğ lade kılındığından müddeialeyhima Şerife ve Müfideye ve Zehraya ilânen teb- Migat icrasına mehkemeçe karar verilmiş olduğundan duruşma günü olan 26/9/9339 sali günü saat 14 de Kocseli hukuk mah- kemesinde hasır bulunmaları ve aksi tak- dirde mahkemenin gıyaplarında icra kı- lunacağı dava arsuhali ve davetiye maka- mina kalm olmak üzere ilânen tebliğ olu- semti meçhule gittikleri ve bunlardan Zeh- Sahife 15 ——— TÜRKiYE Kızılay Cemiyeti Umumi Merkezinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Heybelladada inşa'olunacak Verem Pavyonu ve tesisatının tahmini keşif bedeli (265397) Jira (TT) kuruştur. 2 — Bu işe ait şartname ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi B — Mükavele projesi C — Umumi fenni ve hususi şartnameler D — Keşif cetveli E — 1 adet 1/200 vaziyet plânı, cephe ve maktâlar dahil 24 parça 1/50 tatbikat plânı. İsteyenler bu evrakı 13 lira 27 kuruş bedel mukabilinde Ankarada Kınlay genel merkezinden, İstanbulda Kızılay satış deposu müdüriye- tinden alabilirler. 3 —— Eksiltme 10/8/939 tarihli Perşembe günü saat 15 de İstanbul Kızılay hanında Kımlay deposu müdüriyeti nezdinde müteşekkil ihale komisyonu huzurunda yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek içini isteklinin . 13865 lira 88 kuruş mu- vekkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup eksiltme komisyonuna göstermesi lâzımdır. A — En az bir parçada 200,000 liralık bina inşaalımı iyi ve tamam bitirmiş olduğuna ve bu işe girebileceklerine dair Nafla Müdürlüklerin- B — Bu seneye ald Ticaret odası vesikası. den alınmış fenni ehliyet vesikası, 6 — Tekiif mektupları yukarıda 3 ncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar İstanbulda Kımlay hanında Kızılay Deposu Müdü- riyetinde müteşekkil ihale komisyonuna getirilecek, eksiltme komisyo- nu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek makbuzların nihayet 3 ncü maddede yâzılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. Türkiye Kızılay Gemiyeti Umumi merkezinden 1 — Eksiltmeye konulan iş: Haydarpaşada inşa clunacak Verem Pavyonu bira ve tesisatının tahmini keşif bedeli (142432) lira (41) kuruştur. 2 — Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi C — Umumi fenni ve hususi şartnameler D — Keşif cetveh E — 1 - adet 1/500 vaziyet plânı ve 14 adet 1/50 tatbikat (Cepheler ve maktalar dahil) İsteyenler bu şartname ve evrakı 7 lira 12 kuruş bedel mukabilinde Ankara Kizilay Umumi Merkezinden ve İstanbulda Kızılay İstanbul Deposu Müdüriyetinden «labilirler. 5 — Eksiltme 10/8/939 tarihli Perşembe günü saat 11 de İstanbul Kinlay hanında (Kizilay Deposu Müdüriyeti nezdinde müteşekkil ihale komisyonu huzurunda yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapa zarf usulile yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 8371 lira 62 kuruş mu- vâkkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup eksiltme komisyonuna göstermesi lâzımdır. A — En az bir parçada 100,000 liralık bina inşaatım iyi ve tamam bitirmiş olduğuna ve bu işe girebileceklerine dair Nafia Müdürlüklerin- den alınmış fenni eyliyet vesikası B — Bu seneye âld Ticaret odası vesikası. 6 — Teklif mektupları yukarda 3 ncü maddede yamlı saatten bir saat evveline kadar İstanbulda Kızılay hanında Kızılay Deposu Müdü- riyetinde müteşekkil ihale komisyonuna getirilecek, eksiltme komisyo- nu Reisliğine makbüz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek makbuzların nihayet 3 ncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. KANZUK NASIR İLÂCI En muannid ve eski nasırları bile kökünden çıkarır Elli senedenberi Avrupa ve Ameri- kada mazharı takdir olmuş bir ilâçtır Kanzuk Nasır ilâcı her eczanede vardır. plânı ACİ El İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ M.M.V. Hava Müsteşarlığından: Eskişehir Hava okulları için nazari teknoloji, mihanik, hendese ve sınaf resim, fenni ikmal ve muhasebe, ameli tayyare ve motör, ameli makine riya- İT E'TeTALITN ziye ve mukavemeti eçsam muallimleri alınacaktır. Talip olup kabul edilenlere yeni Barem kanunu esaslarına göre Ücret verilecektir. Musilim şartlarını baiz olanların evrakı müsbitelerile M. M. V, Hava