19 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

19 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Reisicümhur bugün istanbula dönüyor Adanada telefon şebekesi ıslah ediliyor Sıra beklemeden Ankara ve İstanbul ile konuşmak Yukarıda; Relsicümbur ve (Baş taralı 1 inci sahifede) Kırklareli 18 (Sureti mahsusada gönderdiğimiz muharririmizden) — Milli Şef, kahraman ordumuzun kati neticeye doğru süratle inkişaf eden | manevralarını öğleden sonra geç vakte kadar arazi üzerinde askerle- rimizin safları arasına girerek tâkip ettikten sonra, alaca karanlıkta, ken- disini (ogünlerdenberi sabırsızlıkla bekliyen Kırklareline şeref verdiler, Relsicümhura, Başvekil Saydam, Milli Müdafaa Vekili gene- rsi Naci Tınaz, Nafia Vekili general Ali Fuad Ce Trakya umumi müfettişi general Kâzım Dirik, Riya- seticümhür umumi kâtibi Kemal Ge- deleç, yaverleri ve maiyeti refakat ediyorlardı. Sokaklarda gidip gelen motosiklet. Mi askerler, sık sık. geçen kamyonlar, havada da pek alçaktan bombardı- man fayyarelerinin uçtukları görülü. yor... Kirklareli, civarında müuhare- beler cereyan eden bir şehir man- zarası arzediyor... 'Taklar kurulmuş ve her taraf bay- rTaklarla donatılmış... Yollarda dizi- len halk kütleleri sevinç tezahürleri yapıyor... Hulâsa: Kırklareli, bir bayramertesinde bulunduğu hissini veriyor. 'Reisicümhur, Kirklareline oyakla- şgırken çalmağa başlayan bir düdük haikı büsbütün sevince garketti, Bir kaç dakika sonra Milli Şef, halkın Coşkun alkışları arasında Kırktareli- ne girdiler, Mili Şef, otomobilin et rafını alan, heyecanı son h bulan halkın içten gelen tezal ha bir mukabele olm. bilden Kendisine €dilen vilâyet erkâninin ellerini sık tıktan sonra yanlarında Maçvekil B, indiler, B, Refik Vekiller Edirne Halkevinde. Altta: Edirmeden ayrılırlarken Refik Saydam olduğu halde, yol üze- rinde, halkın: — Yaşa varol... Sesleri arasında beş dakika yaya olarak yürüdüler, Relsicümhuru aralarında gören halkın sevincine hudut yoktu, Bu candan tezahürata, halkı selâmlaya- rak mukabele eden Mili Şef, tekrar otomobillerine binerek şehir içinde bir dolaşma yaptıktan sonra istasyo- na geldiler ve burada kendilerini bekliyen hususi trenlerine geçtiler. Reisicümhur geceyi Kırklarelinde hususi trenlerinde geçirdiler Mili Şefin yarın (bugün) İstan. buls hareket etmeleri muhtemeldir, $. Rado Milli Şef Edirneden, halk tarafından coşkun tezahüratla uğurlandılar Almanların Amerikada propagandası Waşington 18 (A A.) — Alman - Amerikan cemiyetinin faaliyeti hak- kında tahkikatta bulunmağa memur komisyönun reisi Dies demiştir ki: «Cemiyetin Alman hükümetinin ajanslarile birEkte tığı ve ağle- n tatimat aldı- nda Kuhn'un anlaşıl- bi ihtimal Almanya ğı son gün z vaplığı beyanattan açıkça maktadır. Limanlar umum müdürlü- gündeki toplantı Dün, Limanlar umum müdürlü- günde, umum müdürlük şefleri İle muhtelif müdürlerin iştiraki ile bir toplantı yapılmıştır. Limanlar umum müdürü B, Rafi Manyasın riyaset ettiği bu içlimada memurların vazi yetleri, işçilerin, bilhassa kömür iş çilerinin dilekleri, memur ve işçilere Adana (Hususi) — Seyhan posta | telgraf ve telefon tesisat ve teşkilâ- tanda yenilikler yapılacaktır. Vilâyet P.'T. 'T. müdürü bay Kenan şu ma lümatı vermektedir: — İnşası mukarrer posta, telgraf binası ile idareye ald bazı messilin mahallen tedkiki için Payasa gitmiş- tim. İşlerim bitmiş olduğundan bu- gün döndüm. Payasta 500 metre mu- rabbalık bir saha üzerine inşa edile- cek bir binaya başlanmak üzeredir. Adanada telefon şebekesinin kur- Şunlu kablo olarak tesisi için lâzım gelen künkler yapılmıştır. Umum müdürlükçe gönderilecek kablo mü- hendislerinin nezareti sltında işe baş- lanacaktır, Bu iş biter bitmez tabii kablo ferşiyatı yapılarak yeni santra- la bağlanacak, Eski tesisat ve santral- Jar kâmilen kaldırılacaktır. Avrupa- kabil olacak ya sipariş edilen kuranpörtör cihazı da yakında geleceğinden tesisat ik- mai edilerek seans beklemeden An- kara ve İstanbulla “heran konuşu ması mümkün olacaktır. Bu suretle bu tesisatın otomotik şekilde çalışa- bilmesi de mümkün olacaktır. Adli tebligat işleri de posta idare- sine geçtiğinden ve çalıştınlacak ele- man İemini İdaremize ald bulundu- ğundan 18 ağustosta yapılacak imti- handa muvaffak olanlar bu kadroya alınarak istihdam edileceklerdir. Son aylar zarında radyo ruhsat kaydı da bir hayli ilerlemiştir. Bu- gün Adanada 815 radyo abonesi'var- dır, Tayyare postalarımız da muntaza- man işlemekte ve tabildir ki bu su retle postalarda sürat temin edilmiş bulunmaktadır. Ortamektep imtihanında muvaffak olan ilkmektep muallimleri Ankara 18 (Telefonla) — Gazi Terbiye enstisüründe İlkmektep muallimleri ars- mnda yapılan örtamektep musllimliği B. kursu imtihanmda muvaffak olanların İ Asimlerini bildiriyorum: İmtihanda muvaffak olan | Türkçe muallimler | Seyhandan Gülsüm Turman, Muazzez Oral, Ulviye Durukul, içelden Nezihe Siren, | Kemal Ozan, Edimeden Râna Uruç, LAM | Aykanat, Hasan Akgün, Muhiddin Şunyer, Hamdi Sayın, Gümü, den Halld Yula» sorgun, Yusuf Tüncer, Zihni Karsan, Ce- imal Oğuz Öcal, Faruk Savcı, Mehmed Atay, Çoruhtan İban Çilingir, Kars- tan Reşad Doğutürk, Kırklareliden Sabri | Kingir, Mehmed Berk, Cemli Menekşe, | Kustamonudan Sıdıka Ünver, Şaziye Erçin, Emin Ergin, Olresundan Emin Arıkan, İzmirden Tuğrul Dellorman, Aydından Göksel, Ferid Tuncer, Boludan Azmi Dev- rim, Balıkesirden Cevdet Demiray, Halil Bedi Fırat, Zeki Tunaboylu, Hayriye Üs- tünel, Vandan Sırrı Akatay, Çanakkale- den Mürvet Bayar, Şaziye Engin, Zeki Sözer, Kayseriden Nermin Erdemir, An- tepten Bedriye Üstün, Muğladan Kadri Akalın, Bilecikten Hüsameddin Ege, Ur- İadan Hasan Kâmil Başak, Manlsadan Mehmed Ali Eren, Çankırıdan Salm Kül- türell, Salih Akay, Bursadan Hayriye Tardu, Emin Sarandöl, İstanbuldan Nimet Gök- taş, Selma Çelim, Leman Göksel, Niğde- den Salâhaddin Baysal, Recai Varol, | Ankaradan Memduha Yücel, Tahsin Gülök- süz, Sıdıka Akdoğan, Nebahat Oskay, İs- partadan Mebrure #ige, Afyondan Ali Ca- nib Aktuğ, Antalyadan Kemal Özkaynak. İmtihanda mvaffak olan tarih ve coğrafya muallimleri İstanbuldan Fazilet Orhon, İzzeddin Bora, Sadiye Salagrkan, Huriye Bozbay, Bevim Başak, Memnune Özkal, Sıdkı Dinç, Nazmi “Türel, İlyas Akman, Bursadan Nureddin Bozkurt, Salme Tarman, Çorum» dan Bekir Bölükbaşı, Kadri, Coşkun, To- kattan Emin Tugar, Niğdeden Ali Bingöl, Necib Aşkın, Elazıktan Ziya İlter, Kayse- riden Necmeddin Atalay, Oğuz Karamuk, Babri Ozanoğlu, Manisadan Necati Uğraş, Denizliden Osmân Selçuk, Çanakkaleden Ayşe Özver, Mustafa Gök, Amasyadı Hâmid Atacan, Ankaradan Emirhaneli Pi- nar, Afyondan İbrahim Türker, Lütfi Bal- kan, Zongulduktan Pehmi Başkent, Salih Kansaran, Kütahyadan Behice (Savci, Maraştan All Ozanşar, İçelden Refika Özinel, Naşld Sümer, Seyhandan Nuh Çamurdan, Tekirdağından Muhenna Ün- sal, Saliha Aybar, Karstan Şevket Özay, Muştan İlhami İzgiye, Gümüşhaneden Seydi Köktürk, Makbule Aktan, Salâhad- din Tuncer, Reşad Önal, Giresundan Ah- med Durukan, Ordudan Muhsin Kortay, Mehmed İşik, Enver Parlar, Kastamonu- dan Hatice Özge, Hall Ertan, Mustafa Sungurtekin, İzmirden Kâsm Parlas, Veli Ertan, Nuriye Özişin, Ayşe Atalay, Kâzm Özer, Melâhat Suna, Kemal Erden Sabahat Ceyhun, Aydından Niyazi Ayta, Boludan Famla Erdem, Mu- zaffer Plevne, İzzeddin Kaytmoz, Ahmed Bingöl, Bedri Ertan, Yahya Özgen, Diyar- bakırdan Fehmi Yalın. İmtihanda muvaffak olan metamatik muallimleri Ankaradan Recab Ferdi Soyak, Konya- dan Mehmed Akın, Manlsadan İsmail Hakki Özberk, Samsundan Hayri Sarman, Nâzım Eşin, Urfadan Hasan Kümil Ba- şak, Kayseriden Hamdi Erer, Afyondan Nazif Bahçeci, İhsan Akdemir, Niğdeden Arıt Tarran, Sivastan Mesrure Yener, Maraştan Salt Emir Mâhmud, Kütahya- dan Hilmi Erkul, Çorumdan Enis Ersoy, Mehmed Ülkü, Karstan Yahya Onay, Kırklareliden Haydar Tibet, Malaty Hayreddin Günay, Osman Ulusoy, Ay dan Hasan Çetintürk, Necmeddin Ekrem Dura, Yozgaddan Akil İlpars, İm mirden Fuad Gözüm, Tokattan Şakir Güş pınar, İmtihanda muvaffak olan fizik - kimya muallimleri Edimeden Ali Altan, Tekirdağından Babri Öner, Burdurdan Hüseyin Öncel, Beyhandan Ziyaver Işıksal, Sa'm Alkan Nedime Erkul, İzmirden Şeref Özer, İ Öztüzün, Aydından Hü Kocaeliden Ziyaeddin E Gıyas Tokbay, Manisadarn Yı Ankara 18 (A.A.) — Mus tepleri mezunlarından ilk defa leğe girenlerin kura çekmek $ münhallere tayinleri için Ma kiliğince ittihaz edilmiş olan tatbikine başlanmıştır. Bu suretle Gazi Terbiye enstitüsü. nün haziran 1939 devresi mezunla. rından orta tedrisat müesseseleri için ayrılan 29 namzet, birinci defa ola- rak enstitü direktörlüğünün reisliğ altındaki bir komisyon huzurunda kura çekilmek suretile münhal öğ. retmenliklere tayin edilmiş ve key- fiyet lgililere tebliğ olunmuştur. Bu gençlerden üçü İzmire, ikisi Eskişehire, ikisi Konyaya, ikisi De- nizliye, üçü Balıkesire, ikisi Sivasa, ikisi Karsa, ikisi Adanaya ve bireri Edirne, Antalya, Bolu, İnebolu, Uşak Kastamonu, Afyon, Tekirdağ, Erzw rum, Kütahya ve Diyarbakıra ayrık mıştır. İngiliz - Leh ittifakı Londra 18 (A.A.) — Polonya hü- kümetinin hukuk müşaviri B. Kulaki 6 nisan tarihli muvakkat beyanna- me yerine kaim olacak Leh - İngiliz misakının tanzimi hakkında Harici. ye Nezareti erkânile müzakerelerde bulunmak Üzere Londraya gelmiştir. Kral Karol profesör Whitte- mor€'a nişan verdi Romanya kralı majeste Karol Aya- sofya müzesinin mozaiklerini meyda» na çıkaran profesör Whittemore'u «Pour le Mârite» nişanile taltif etmiş- tir. Amerika ©Cümhurreisi profesör Whittemore'u İlkteşrinde oCezhirde toplanacak bizantioloğlar kongresin. de Amerikayı temsil edecek olan ve Dr. Kirsopp Lâke ile Mr. Royall 'Ty- lerden teşekkül eden heyetin reisliği. ne tayin etmiştir. Hâmile bir kadın merdiven- den yuvarlandı Kasımpaşada Yahyakâhya mahak lesinde Yağhane sokağında 21 nww maralı evde oturan Ahmed karısı 35 yaşında Zehra hamile olduğu halde dün merdivenden inerken ayağı bur- kulmuş ve düşmüştür. Zehra on beş yirmi basamak merdivenden yuvar- landığından vücudunun yerlerinden ( yaralanmıştır. Beyoğlu hastanesine kaldırılmıştır.