29 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

29 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

A MAM Me 29 Ağustos 1939 A KŞAM Bahife 15 Türk Maarif Gemiyeti Okulları Gündüz ve yatılı talebe kaydına başlarımıştır. Ücretler aşağı- da gösterilmiştir. Fazla malümat almak istiyenlerin Okul direktör. lüklerine baş vurmaları. Ankara kız ve erkek kollejleri İk Orta Lise 60 100 120 lira 225 0 285 lira Gündüz Yatılı Bursa kız lisesi jik “Orta ise Gündüz s0 50 lira Yatılı 185 185 lira Izmir ege lisesi ilk Orta Lise Gündüz (o 50 60 75 lira Yatılı 160 20 20 lira Asli maaşı 55 liraya kadar olan memur ve tekaüt çocukların- dan ve kardeşlerden yüzde on tenzilât yapılır. (6495) Kapalı zarf usulile su yolu inşaat ilânı Besni Belediyesinden : “Tahminen 4 kilometre mesafeden yeni şehir çat mevkiine getirilecek olan içme ruyunun inşaatı 26/4/939 tarihinde ihaleye konulmuş ve 13/5/939 tari- hinde Ulus ve Vakit gazetelerinde ilân edilmiş müddeti kanuniyesi zarfında talip çıkımadığından eski keşfine “e 10 zam edilerek «2617156, liraya iblâğ edilmiş 5 Eylül 939 tarihinde ihale edilmek üzere evvelki şartlarla 2 ci defa olarak kapalı zarf usulile münskesaya konulmuştur. Şartnameyi öğrenmek isteyenlerin Besni belediyesine müracaatları. (6475) Yüksek ziraat enstitüsü veteriner fakültesi askeri kısmının kayıt ve kabul şartları 1 — Ankara askeri veteriner okullarına bu yıl sivil tam devreli liselerden iyi ve pek iyi derecede mezun olan ve olgunluk İmtihanlarını vermiş olmak şartile talebe kabul edilecektir, İsteklilerin aşağıdaki vasıf ve şartları haiz olması Jâzimdir, A — Tüvkiye Cümlrıyeti Tubaasında ve Türk ırkından olmak. B — Yaşı 18 - 21 olmak. C€ — Beden teşekkülleri ve sıhhati orduda ve her iklimde faal hizmete müsait olınak «Dil rekâketi olanlar alınmaz» D — Tavır ve hareketi ahlâkı kusursuz ve seciyesi sağlam olmak. E — Ailesinin hiç bir fena hai ve şöhreti olmamak «zabıta vesikası ibraz ekmek» 2 — İsteklilerin omüracast Yiğımdır. .A — Nüfus cüzdanı veya musaddak sureti, B — Sıhhat hakkında tam teşekküllü askeri hastane raporu ve âşı kâğıdı. C — Lise mezuniyet ve olgunluk şahadetnamesi veya tasdikli sureti, D — Okula alındığı takdirde askeri kanunun, Nizam ve talimatları kabul ettiği hakkında velisinin ve kendisinin nöterlikten tasdikli taahhüt senedi. E — Sar'ahı uyurken gezen sidik), bayılma ve çırpınmaya müplelâ olma- dığı hakkında velilerin noterlikten tasdikli taahhütnamesi «Bu gibi hastalık- lardan biri ile okula girmezden evvel malül oldukları sonradan anlaşılanlar okuldan çikarılır. Ve bu müddete aid hükümet masrafları velilerine ödettirilir. 3 — İstekliler bulundukları mahallerdeki askerlik şubelerine istida ile müracaat edecekler ve şubelerince ikinci maddede bildirilen evrakı ikmal et- tikten sonra Ankarada yüksek zirza: enstitüsü veteriner fakültesi askeri talebe ârirliğine gönderilecektir. 4 — Müracaat müddeti Eylülür 20 sine kadardır. Ondan sonra müracaat kabul edilmez. 5 — Kabul dühul imtihanına bağlı değildir. Şahadetname derecelerine ve müracaat sırasına göredir. İstekli adedi tamam olunca kayıt işleri kapanır. Ve kabul edilenlere müracaat ettikleri askerlik şubeleri ile tebligat yapılır. (2940) (6454) İnhisarlar U. Müdürlüğünden istidalarına şu vesikalarının o bağlanması İşin nevi vecinsi miktar muhammen B, © 7,5teminat eksiltmenin Xira Kuruş lira Kuruş şekli saati Müsveddelik 3000top 1167 90 kâğıt 87 S9 açikek. 4 Şemsipaşa bakım 60 — evinin yangın te sisatının ve elek- irik kablolarının tepdili Bı 75 pazarlık 15 Karaağaç barut de- 1158 85 posu yangın tesi- satı ve dekovil fer- çiyatı işi, 26 So açık ek. 16 1 — Şartname ve keşifnameleri mucibince yukarıda yâzılı her iki inşaat ile yine nümunesi mucibince üç bin top müsveddelik kâğıt hizalarında göste- rilen usullerle eksiltmeye konmuştur. 1 — Muhammen ve keşif bedelleri, muvakkat teminatları, eksiltme ş6- kil ve saatleri hizalarında gösterilmiştir. TU — Eksiltme 1/1X/939 Cuma günü Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Karaağaç barut deposu ferşiyatına ait şartnameler Levazım şubesi vernesinden © kuruş mukabilinde alınabileceği gibi, diğer işlere ait şartname ve nümune parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. v— rin eksiltme İçin tayin olunan gün ve saatlerde $e 7,5 güven- me paralarile birlikte mezkür komisyona gelmeleri. , (6314) Kadıköy: Sen Jozef Lisesi Tam devreli Fransız Erkek Lisesi talebe kayıt ve kabulüne başlamıştır. Ye- ni sene derslerine 12 Eylül Salı günü başlanacağındah yatılı talebenin 11 Eylül akşamı mektepte hazır bulunmaları lâzımdır, "Talebe kayıt ve kabulü hakkında izahat almak için (Pazar ve Salıdan başka her gün 9 dan 11,5 ve 2 den 5 e kadar müracaat edilmelidir. Hakki- le Hisan öğrenmek için ilk okulu bitiren telebeler ihzari sınıfa kabul edi- letek orta sınıflara hazırlanır, GR ikm ln Güz mütehassısı Dr. Şükrü Ertem (Cağaloğlu Nurmosmaniye cağ, No, 5 dokter Osman Şerafeddin apartımanı) "Telefon: 22566 İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Dos. No. 9838/1533 Hacı Mebmed Hüseyin Heyiye borçlu Jsfahani Hacı Mirza Feth Al bini Sadıkın tapu alciline nazaran, Yedikvle Fatih Bultar Mehmed mahallesinin kapı harlel Kirişhane sokağında, Pertevnihal Valide Bultan vakfından, kâln eski 3, yeni 3, 3/1 kapı numaralı bir tarafı kale bedeni, bir tarafı Kirişhane caddesi ve bir tarafı Ki- rişhane ve lebi derya ve tarafı rabii ta- rikiâm ile mahdud, kanunun zeşrinden evvel muhdes cedit 3, 3/1, 5, 9, 11, 7, 13, 15 mumaralı 3 fabrika bir dükkândan an- cak 3, 3/1 numaralı bir mağaza ve bir fabrika ile zeminden ibaret ve tamamı (40260) kırk bin iki yüz altmış lira kıy- meii muhammeneli İşbu gayri menkulün açık arttırma ile satılmasına karar veri- miştir. Gayri menkulün vaziyeti hazırası: İşbu gayri menkul iki kısım fabrika ola- rak istimal edilmektedir. 3 No, hi kısım: Kapısından girilirken bekçi (kulübesi, bahçe kısmında hafif motörlü bostan ku- | yusu ve su tesisati ve büyük bir havuz | vardır, Kapı ittisalinde kazan dairesi ve | baca vardır. Fabrika binasının zeminleri | beton, araları kâgir duvar, dört göz böl- | me ve diğer ahşap bölmeli büyük kısmı ve yan kısmı bir bölmede ahşap bir asma kat mevcuddur. Çatı ahşap üzeri kismen galvaniz ve kiremittir. Fabrika haricinde zemini depo ve üzerine haricen ahşap merdivenle çıkılır iki oda mevcuddur. Ha- ricen sıvasızdır. Bina içindeki alât ve edevat, makineler müstetirlerine alddir. 3/1 No. hı kısım: Demir kapıdan girilir. Antrenin solunda ahşap yağlı boya iki yaznhane vardır. Fabrikanın zemini be- ton, bölmeler ahşap ve kâgir olmak üzere dört bölmeden ibarettir. Dahilinde bir beton yıkama havuzu ve bir yıkama Oda- # ve etrafında musluk verdir, Tavanlar çatısı ahşap, üzeri kiremitlidir. Bu kısmın içindeki makineler, alât ve edevat dahi müstetirine aiddir. Her İki kısmın duvar- Jarı hariten ve dahilen sıvasız badanalı” dır. İçinde elektrik ve su tesisatı vardır. Mesahasi: Tamami 4005 m2 olup bunun 422 m2 bahçe ve aralık, 24 m2 havuz ve 3559 m? üzerinde de her iki kısmın bina- Jarı inşa edilmiştir. | — İşbu gayri men- külün arttırma şarinamesi 16/9/1939 tari- binden itibaren 9386/1535 No. ile İstanbul 4 üncü icra dairesinin muayyen .numara- snda herkesin görebilmesi için açıktır. Hünda yanlı olanlardan fazla malümat si- mak istiyenler, işbu şartnameye ve dosya numarasile memuriyetimize müracaat et- melidir. 2 — Arttırmaya iştirâk için yu- karıda yanlı kiymetin yüzde 7,5 nisbetin- de pey veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi . Tente pore .. kadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin işbu İlân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbilelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicili ile sabit olma- dıkça satış bedelinin paylaşmasından ha- riç kalırlar, 4 — Gösterilen günde arttır- maya İştirik edenler arttırma şariname- sini okumuş ve lüzumlu malâmatı almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve iti- bar olunur. $ — Gayri menkul 5/10/1939 tarihinde perşembe günü sâat i4den 16ya kadar İstanbul dürdüncü icra memurlü- funda üç defa bağırıldıktan sonra en çok artlırana ihale eğilir. Ancak arttırma be- deli muhammen kıymetin yüzde 75 ini bulmaz veya satış İstiyenin alacağına rüchanı olan diğer alacaklılar bulunup ta bedel bunların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacaklarının mecmuundan faz- laya çıkmazsa en çok arttıranın taahhü- daha temdid edilerek 20/10/939 tarihinde cuma günü saat 14 den 16 ya kadar İs- tanbul dördüncü icra memurluğu oda- sında arttırma bedeli salaş istiyenin ala- cağına rüchenı olan diğer alacaklıların bu gayri menkul ile temin edilmiş ala- cakları mecmuundan fazlaya çıkmak yar- tile en çok arttırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz. Ve gatış talebi düşer. 6 — Gayri menkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya werilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa Tazı olur- sa ona, olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle arttırmaya çıkarılıp en çok artırana ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçen günler için yüz- de 5 den hesap olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuriyetimizse alıcıdan tahsil olunur. (Madde 133). 7 — Alıcı arttırma bedeli haricinde olarak yalnız tapu ferağ har- emi yirmi senelik vakıf taviz bedelini ye ihale Karar pullarını vemriye mecburdur. Müterakim vergiler, tenvirst ve tanzifat ve dellâliye resminden mütevellid Bele- diye rüsumu ve müterakim vakıf icaresi ahcıya ald olmayıp arttırma bedelinden tenzil olunur. İşbu gayri menkul yukarı- ön gösterilen tarihte İstanbul dördüncü icra memurluğu odasında işbu İlân ve gösterilen arttırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur. M. 2136 Zayi — İstanbul İtbalât gümrüğünün 2066 No. Tu beyannameye aid 146.— lira- hk 60297 numaralı depo makpuzu kaybol- muştur, Yenisini çıkaracağımızdan eski- sinin hükmü yoktur. 'Türmasan Türkiye Madeni Sanayi LU. Şi İstanbul Zayi — Tıb Fakültesinden aldığım hü- viyet cüzdanımı kaybettim. Yenisini ala- cağımdan eskisinin değeri yoktur. 3134 numarada mukayyed: Emin Yalçın sini, sms ie lam güce ai KIZILAY HASTABAKICI HEMŞİRELER Okulu Direktörlüğünden : Yeni ders yılına hazırlanılmaktadır. Okul geceli ve parasızdır. Okul, genç bayanların Hastabakıcı ve Ziyaretçi hemşire yetiştirmek, hastanelerde ve umumi sıhhatle alâkadar olan müesseselerde çalışma- larına mahsustur. 'Tahsil müddeti üç yıldır. Teorik ve pratiktir, Ders ler hususi doktor profesörler | ve muallimler tarafından verilir. İs- teklilerin iyi ahlâklı ve sıhhatli ve en az orta tahsili bitirmiş olmaları şarttır. Diğer şartlarımızla fazla izahat için yazı ile veyâ bizzat İstan- bulda Aksarayda Haseki caddesinde okul direktörlüğüne müracaat edilmesi, Kırıkkale gedikli usta hazırlama okulu birinci sınıfına talebe alınıyor 1 — Yatılı ve parasız olan Kırıkkale askeri sanat lisesindeki gedikli usta hazırlama okulu birinci sınıfına aşağıdaki şartlara göre talebe kaydı kabulü. ne başlanmıştır. 2 — Kaydı kabul şartları: A» Beş sınıflı ilk okulu bitirmiş olmak. n B» Vücudünün teşekkülâtı düzgün ahenkli, sıhhati yerinde olmak, C. Kendisi ve ailesi kusursuz bir ahlak ve seciye sahibi olmak, D» Terk itahsil müddeti iki seneden fazla olmamak, E» 14:17 yaşında olmak ve bu yaşlara ait boy ve ağırlık hadlerine uygun F» Evvelce gördüğü tahsil derecesini gösterir şahâdelname ve tasdikna. meyi haiz bulunmak, G. Gedikli okuldan ders ve vukuat, sağlık durumlarından çıkarılmış olmamak, 'H» Köy veya nâhiyeli olmak ve nüfus hüviyet cüzdanında doğduğu köy veya nahiye yazılı olmak, yahut köy ve nahiyeden farkı olmıyan ve orta okulu bulunmayan kaza merkezlerinde doğmuş bulunmak ve bunlardan tahsil için kaza ve şehirlere gelmiş olmak, 3 — Bu şartları haiz olanlar askerlik şubelerine müracaat ederek fazla izahat abrlar. 4 — Askerlik şubelerince kaydü kabul için müracaat Eylül sonuna kadar kabul edilir, (286) (6364) Işkilin Ralariyacindan » İskilip kasabasının Nafia Vekâletince tasdikli Hidro elektrik tesisatının bent, direk, su kulesi, cebri boru, kanal, santral ve transformatör binalarının (37760) lira $u kuruş bedeli keşifli kısmı li Ağustos 939 tarihinden itibaren 45 gün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. 'Tesisata ait proje ve eksiltme fenni mukavele, şartnameler hülâsası ile keşif cetvelleri beş lira mukabilinde İskilip Belediyesinden ihale günü olan 25 Eylül 939 Pazartesi gününe kadar alınır, İstekli olanlara posta ile adresine gönderilir. Mezküz işin muvakkat teminat akçesi olan «yüzde yedi buçuk» kuruştan (2882) lira 6 kuruştur. Taliplerin ihaleye iştirak edebilmesi için yüksek Nafla Vekâletinden tas- dikli ehliyet vesikası ve bu işe benzer bir veya bir kaç iş başardığına ait bon- servisi ile ve 939 yılına ait Ticaret odasından alınmış vesika ibraz eyleresi, Teklif mektuplarını kanuni tarifleri dairesinde noksansız ve kapalı ola- rak 25 Eylül 939 Pazartesi günü saat on üçe kadar İskilip Belediye encüme- nine posta ile veya elden verilmesi. İhale 25 Eylül 939 Pazartesi günü İskilip Belediye binasında ve Belediye encümeninde saat 14 te yapılacaktır. Taliplerin usulü dairesinde 2490 sayılı kanunun tarifatına göre ihaleye iştirak etmeleri ilân olunur, (6183) Iskilip Belediyesinden : İskilip elektrik tesisatının makine kısmı âlçak ve yüksek tevettür şebekesi. nin 45115 lira 54 kuruş bedel keşifli kısmı 11 Ağüstos 939 tarihinden itibaren 45 gün müddetle kapal zarf usulile eksiltmeye konmuştur. Elekirik tesisatına âit proje ve eksiltme fenni mukavele şartnameleri hü. 1âsası keşif cetvelleri beş lira mukabilinde İskilip Belediyesinden ihale günü i olan 25 Eylül 939 Pazartesi gününe kadar alınır. İstekli olanlara posta ile adresi- â ne gönderilir. Mezkör işin muvakkat teminat akçesi olan 3383 lira 66 kuruş tur. Taliplerin ihaleye iştirak edebilmeleri için yüksek Nafia Vekâletinden tas dikli ehliyet vesikası ve bu işe benzer veya bir kaç iş muvaffakıyelie başardı. oalrak 25 Eylül 939 Pazartesi günü saat 13 e kadar Belediye encümenine po&. ta ile veya elden verilmesi, Teklif mektuplarının kanunun tarifleri dairesinde noksansız ve kapalı olarak 25 Eylül 939 Pazartesi günü saat 13 e kadar Belediye posta ile veya el den verilmesi. İhale 25 Eylül 939 Pazartesi günü İskilip Belediye binasında ve Belediye encümeninde saat 14 te yapılacaktır. m 'Taliplerin usulü deiresinde ve 2490 sayılı kanunun tarifatına göre, ihale. (3 ye iştirakleri ilân olunur. (6184) Devlet Denizyolları İşletme umum müdürlüğü ilânları PpereepeererrPer BAKER EEEASEEEAEEEA BA EEAAEANA, .... Umum müdürlüğümüz münhalâtına doktor alınacağından talip olanla. rın aşağıda yazılı vesaikle Zat İşleri Müdürlüğümüze müracaatları lüzumu ilân olunur. 1 — Nüfus hüviyet cüzdanı. 2 — Ahvali sıhhiyesi iyi bulunmak. 3 — Mütekaitler için (sin tahdidini aşmamış 4 — Müleksitlerin senedi resmileri, bonservisleri, (6749) “ EKZAMIN Yara ve çıbanlarda kullamıbr. Her Eczanede kutusu 50 Kuruştur.