29 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

29 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Pariste halk, son haberleri gazetelerdeokuyor ve yeni havadis ulmak için gazete idarehanesi önünde toplanıyor Londrada İngiliz Kabinesinin toplandığı Başvekâlet binası önünde halk havadis bekliyor Kemalpaşada yağmurdan zarar İzmir 28 (Telefonla) — Bugün Ke- | Malpaşa kazasına oyağınur düşmüş, bağlarda ve sergilerde bulunan üzüm- | lere zarar vermiştir” İzmir müstahkem mevki kumandanı terfi etti İzmir 28 (Telefonla) — İzmir müs- tahkem mevki kumandanı tümgene- ral Rasim Akdoğu terfian kolördü ku- | mandanlığına tayin edilmiştir, Tavuk yüzünden yaralama Ortaköyde Ortabayır sokağında otu- ran kömür amelesinden Abdurratiman ile aynı yerde Şükrü oğlu İbrahim ta. vuk meselesinden kavga etmişlerdir. İbrahim Abdürrahmanı biçakla sırtın. | dan ağır suretle yaralamıştır, Ömer ancak İzmir (Akşam) — İzmir enter- nasyonal fuarını altı günde ziyaret İ edenlerin sayısı iki yüz bine yaklaş- mıştır. Bu sene fuarı bir milyon Zzi- yaretçinin gezeceği muhakkaktır, İlk mektubumda fuardaki eğlence yasıtalarının zenginliğinden bahset- miştim. Fakat fuardaki teşhir mal- zemesi de çok mükemmel ve Z2en- gindir. , Avrupanın büyük ve mamur şehir- lerinden en güzel bir parçayı andı- ran fuarı, ışık tufanı içinde gezerek paviyonlardaki dekor zenginliğini | gören, bilgilerine bir miktar: bilgi İ daha katan ve nihayet ciddi eserler karşısında fazla durmağa tahâmmü- Jü olmıyanlar, kendilerini eğlence atmaktadırlar, Fuarın pavi- yanındadır. Burada en uzun boylu adamı Bileciğin Abbaslı köyünden 18 yaşında Ömer Özkan, bir paviyonda teşhir ediliyor. Kap. daki çığırtkan o kadra çok medhe- diyor ki, nihayet dayanamıyor ve bu Uzun adamı görmek merakile içeri giriyorsunuz. İki metre, kırk santimetre boyun- daki boy kralı, bir tahta kurulmuş, kendisini ziyarete gelenlere yüksek- ten bakıyor, mağrur bir edası var, Meneceri: — Ayağa kalkar mısınız? dedi. Br yıkları henüz terlemiş Anadolunun bu saf çocuğu yerinden kalktı, başı- nın tavana çarpmaması için biraz eğilmiş olarak durdu. Üzerinde kur- şuni renkte, yazlık bir elbise var. Bir genç izahat vermeğe başladı: — Bu gördüğünüz genç Bilecikli- dir. Babası B. Mehmed ve ânnesi de kendisi gibi uzun boyludurlar. Ağabeysi Hasan 2,15 metre boyunda- dır, Ömer, hepsinden uzun boyludur. Bu Türk gencinin yüksek boyu e&- dadımızdan mevrüstür. Gelin, gö- Tün, Türklerde neler var. Kendisi çif- çidir. Gıdası az ekmek, bol yemektir. Uykusu tabif şekildedir. Sıhhatinde hiç bir ârıza yoktur. Bir insan 25 ya- şına kadar boy attığına göre şimdi 18 yaşında bulunan bu genç, yedi | sene sonra her halde iki buçuk met- reyi geçecektir. Ömerin yanına sokuldum. Onun fevkalâde kalın bacak ve bileklerini gösteren meneceri yüzüme baktı: — Ömer, dedim, evlenmek istiyor musun? Güldü: — Tabi), dedi. Zamanı gelince ev- leneceğim. — Kadınları sever misin? Yüzünün kızardığını gördüm: — Arasıra seviyorum. Kâdın &- vilmez mi? dedi. 160 kilo ağırlığında mektep mezunudur. — Buradan Amerikaya gideceğim Boyumun daha uzaması için antren. marnlar yapıyorum. Bu zaten Allâh Türkiyenin en uzun adamı ile mülâkat Boyu 2 metre 40 santimetre olan 220 kilo ağırlığında bir Çek kızıda teşhir ediliyor Sergi sarayının gece manzarası a m m naam ke van EMAN YE yonlarile dolu sahası, 9 Eylül kapısı İ lan Ömer, ik | 18 yaşındadır vergisi. Bizim sülâle, hep böyle uzun boylu imiş. Ameriksda be meraklı Amerikan kızlarından birile evleni- rim, fakat bu sözlerimi verilmiş bir karar şeklinde telâkki etmeyiniz Diye ilâve etti. Türkiyenin en uzun boylu adâ nın teşhir edildiği pavij da, dünyanın en şişman kadını, şiri- di Alman tebaasına geçmiş olan Çek ırkından matmazel Rozetia var. 220 kilo ağırlığında olan 26 ndaki bu kız, o da meraklılarının gözleri önünde kırıtıyor, bacaklarını açarak ilotla Ka- im mahrem yerlerine doğru palı olmıyan et yığınlarını göst yor. Yüzü, bedir halindeki âyı ar dırıyor. “rercümüni — vasıtâsile mafmazele sordum — Yanıbaşınızda' 'Tü yüksek boylu ve 160 kilo ai bir adamı var. Onunla görüştünüz mü? Gülümsedi, mahçup göründü. — Görüştüm. İyi bir genç, dedi. Matmazel Rozetta hakkında çığırt- İ kanları kiyametler kopariyor, onun bütün dünyaca meşhur adım ilân ederek seyirciler toplamağa gâyret ediyorlardı. Beri tarafta atlıkarıncada çocuk- ların arasında bıyıklı, hattâ sakallı adamlar bile atlara, otomobillere bi- nerek dönerken, diğer tarafta lâbi- rentlerden çıkanların gülünecek hal Jeti göze çarpıyordu. ri Bu sene İzmir fuarına İl ecnebi devlet iştirâk “etmiştir. Bunlar, İn- giltere, Fransa, Sovyet Rusya, Ro- manya, Polonya, Yunanistan, Filis- tin, İtalya; kardeş İran ve Almanya- dır. Bu paviyonların zenginliği göze çarpmakta, hepsi de ayrı aynı alâka çekmektedir, İtalya paviyonunun yanında kü- çük bir elektrikli tren modeli dur- madan peviyon etrafını dolaşmakta, kalabalık bir meraklı kitlesi topla- maktadır, Fuardaki kültür paviyonu ile zi- raat ve sağlık müzeleri de tam bir muvaffakıyet temin etmişlerdir, Sıh- hat müzesinin yanıbaşında açık ha- vada geceleri halka Türkçe sözlü sıhhat filimleri gösterilmektedir. Babasının tüfeği ile oynarken emir (Akşam) — Torbalı kazasın. da 5 yaşında İsmail Hatay, babasının av tüfeği ile oynarken &teş aldırmış, 8 yaşında Haticenin göğsünden Yya- | relanarak ölümüne sebebiyet vermiş- | tir. | mi Kardeş katilinin mahkümiyeti | İzmir (Akşam) — Urla kazasının İ Kavacık köyünde miras meselesin- den kardeşi Yasini çifte tüfeği: ya- ralıyarak öldü Tahir, İzmir ağır. ceza mahkemesinde on dört sen3 se- kiz ay ağir hapse muhküm edilimiş- tir,