25 Ocak 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

25 Ocak 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmi yedinel yıl No, 7417 Kânunusani 938 Telefon: 2776 -" İzmir dün, çelik pençelerinde alay sancaklarıni gururla taşıyan Mehmedcikle beraber bayram yaptı (Orgeneral 1. Çalışların askere hitabı: '“Maziden daha üstün ve mutlu, Cumhuriyete elyak olarak, Türk zaferlerini ebedileştirmekteki düsturumuz, bu san- caklar altında ya muzaffer, ya şehid olmaktır.,, D ” *— Hergün sabahları (İzmir) de çıkar, siyasal gazetedir LNT Konsey Yarınki Çarşamba günü Cenevrede toplanıyor Büyük önderin telkinleri, bizim 'çin bir şifadır. Büyük Şefimizin, sıhhat, âfivet ve saadetine dua etmek, hepimiz için bir vatan borcudur ——— İstanbul, 24 (Hommsi) — Yalova radyosu dün geceki tebliğinde: “Törk , kazandığı bütün zenginlikler gibi bu gece dinlediği #da. imi de Ulu Özderin cömerd esaletine borçludur. O, millete şen ve şatır olmağı, bayatın külfet ve mihnetlerini güler yüzle karşılamağı telkin edegelmektedir. Onun telkinleri, bir giladır. Naml ki Oaun tedbirleri de bir devadır. Törk milleti, bu şifalı tedbirlerle yarımın daha gürböz, daha canlı,. daha hayatiyetli günlerine kavuşacaktır. Bu imanla, Önun âfiyetine, nhhalime ve taadetine dua etmek, Türk milletinin ber ferdi için bir vatan borca ve 'bir millet iladesidir.,, demektedir. Loid Corcun beyanatı — —— — ——— —— B. Mussolini, en fena kâ- ğıtlarla blöf yapıyor Demokrasilerin elindeki hakiki kâğıtlar oynanınca, bugünkü komedinin sona erdiği görülecektir. Londra, 24 (Radyo) — İsdivacı. mın 50 inci yıldönümü Mmünasebetile dere beyanatta bulunsa Loid İngiltere, — Amerika, & etli devletler tara: fından muhafaza edilebileceğini söy- lemiş; Fransa - İagiltere — münasebatı Rumu tebarüz ettirerek: — Demokrasilerin — olinde tefşim vuku temin eden hakiki küğıdlar bulaaduğunu unutmamalıdır. limi bir güa bunu görecek, fakst bu kâğıdlar oynanınca da komedi nihe» yete erecektir. Kan, 24 (Radyo) — İmgilis seski Beşvekillerinden Loid Corç, bu gila buraya. gelmiştir. Loid Corç ve ailesi efradı, Vikiek ton Çurçilin misfirletidir. hiç bir İngiliz partisi tar olamaz. Fransaya kamarasının w ceğinde şüphe İtalyanın — siyasetinden bahseden B. Loid Corç, B. Musoliniye şiddet. le hücüm etmiş, ve bu adamın on Bu gece, #at 20 de LotdCtegi şerefine mükellef bir — siyalet venil. meiştir. Bu xiyaletis, —bütüm akşaha ve tonllükatı hazır — bulasmuşlar. ve İzmiz, dün - hekiki bir —Bbayzam günü yaşadı ve kahraman alaylarımı. Zaş yazlı, yerefli yancaklarımın ma. Tasimle ai SER DN Sanenk alan alay askerleri isciler yerlerini —almışlardı.. Veli B. Fazlı Göleç, belediye reisi Dr. Bek çet Uz, komandanlar, — yebrimitde «—116 1acı piyade alayı! 233-ünoü piyade alayı! 28 imci topçu alayı - Komutanlar, subaylar, askarler! Milik varlığın, msilli yan ve ye- Tüzkiye — Reksicumühura | Kamll Ata: türk mamına alaylarınıza büyük bir Aftiharla terdi ve — teslim ediyorum. (Alkışlar) Sancak; — milletin ordusuna en relin umsali, askesin an mukadde: | mukaddes: emanetidir. Sancakta, mik eli olan — samcakları, — büyük Tüsk | letim tükenmez mameri hudasti var. akaru tazabından vecüka — senaklilerı | diz. Hu sebeble sancak, askenin c0 Esefe şayan bir hâdise Profesyoneller gibi üçok, Alsancak anlaşarak berabere kaldılar Doğanspor, İzmir üçüncüsü ve ilire Üçek- Alsancak -takımları — Yağıtı & inol söhilede — Vösa'aı irğkr ea 233, 176 ıncı piyade alayları sancağı aldıktan sonra resmi geçide iştirak ederlerken mukaddes malıdır. Bu makaddes #manaeli, daima ve her yerde, bütün mevcudiyetitisle, hayatınını istihkar ederek yecaat Ve cesaretle — kanımısı — Sonn 7 inci sahifede — Çüüm içlade Bir adam Karısını tabanca ile öldürdü Terbah kazasının Kayas çiftliği karşımada nebud gölü mevkiimde biz çadırda yörük Yusuf, Kayasa gelerek orada'bir köylüye: — Kanm Tedime tabanca kuar. yemu ile kendisini öldürdü. Demiştir. Kayas bekçisi — Hasan, hbunu Tecbalı jendarma komutanlığı. Ba, erek da İsmür msseken bölüğü jandarma komulsalığına haber vermiş ve Değirmendere merkezinden gön- derilen bir müfrere javdarma hüdise yerime gitmişlir. Yapılan tahkikatla Teslimanim kendisizi öldürmediği ve göyri meşru bazı hareketlerinden dolayı kocum Yusuf tarafından beov. mik tabamcan ile öldürüldüğü “anla. gılmıştr, Yusuf yakalanmış "uhn-— öldürdüğü tabancası dâ anmuş tuz. Tahkikatı Torbalı — Müddesnmu miliği ve — jezdarsa — komulanlığı yapmakısdan füna küğıdlarla blöf yapmakta öldu- | hava fişekleri urmuğlardır. Halkevindeki balo YA L © Halkev! aşağıda balodan bir görünüş.. — Yazısı dokuzuncu sahifemizde — baloşunda — vali, refikaları, vali musvini, sıhhat müdürü - 'ile Tok karından aç adama nasihat: Bay (uşağına) — Kendine iyi bakımıyorsun! Bir «x etli, yağlı, bamuzlu, bol varlılı yeyler yel.. Sana — on İlza Kasaş veriyoram. Ev kizas, ev kizatı, diyora.. Ayda dört buçuk Kzadir değil mi buf