16 Şubat 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

16 Şubat 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

gebife 6 Fransada kadın polis faaliyeti Birdenbire içeriye beş altı genç kız ve kadın giriyor; ELLER T Paris — Gerek siyasi cere» yanlar ve gerekse âdi vak'alar için en müsaid bir şehir olan Paris, son zamanlarda bir çok şüpheli kimselerin barındıkları bir yer olmuştur. İhtilâl teşebbüsünden sonra Paris emniyet teşkilâtı, fevkalâ- de tertibal almağa mecbur kak- mış ve şüpheli kimselerin daha kolay elde edilmelerini temin için, kızlardan mürekkeb bir müfreze teşkil eylemiştir. Kızlardan müteşekkil zabıta müfrezesi, yalnız geceleri faali- yette bulunmaktadır. Ortalık karanlık içinde.. Bir- denbire bir meyhanenin kapısı önünde bir otomobilin durdu- ğunu görürsünüz. Otomobilden e0 az, yedi kız çıkıyor ve mey- haneden içeri giriyor. Ansızın sert bir. ses: — Polis geldi, eller yukarı! köşesinde içiyor. Bun- yor, bir kısmı da aldırmıyor! Kızlar, müşterilere bir nazar fırlatıyor ve sonra da, asılı bu- lunan paltolara göz gezdiriyor. Paltolar, mevcud müşterilerden fazla. Hemen soruyor: — Burada dört palto fazlal Tükipleri nerede? Şüpheli kimseler, — ekseriya kurnaz olur. - Paltoları meybha- nede olduğu halde — kendileri orada bulunmıyanlar, zabıtanın geleceğini daha evel haber al- mışlar ve paltolarımı — alma; muvaffak olamadan, meyhane- nin karanlık köşelerinde sak- lanmışlardır. Fakat kız polisler, bunlardan daha kurnaz davran- dıkları için, saklananlar, bir az sonra yakalanıyoı ve en seri bir vasıta ile polis daire- sine sevkediliyorlar. Diğer bir otomobil, mektepli zannettiğiniz kızlarla dolu ok- duğu halde bir kahvehanenin önünde tevakkuf ediyor, kızlar, bir hamlede kahvehaneye giri- yorlar ve: — Polis! Eller yukarı! Diye haykırıyorlar! Kahvehanede - kırk elli - kişi oturuyor. Herkes, hüviyet cüz- danını çıkarıp gösteriyor. —Yal- nız köşede oturan ve yerinden hiç kımıldamıyan bir genç, önü- me bakıyor ve derin bir alâka- sızlıkla kahvesini içiyor. Bir kız, bu gence yaklaşıyor ve soruyor: — Mösyöl Hani hüviyet cüz- danınız? — Yoktur, fakat ben bu ci- yarda oturuyorum, — Pekâlâ evinize gidelim.. Alâkasız genç, YUKARI! — naşmıyor Ve nihayet otomobile davet edilerek sür'atle merkeze sevkolunuyor. Yolda bir atak yapmak istiyor, fakat ne müm- kün, kızlar buna meydan verir ler mi?. İşte Paris Emniyet teşkilâtr nın, en son ve çok isabetli icadı teşkil ettiği bu mülrezedir. Ne vahşet? —— .. .—— Bu da dört kadını öldürdü! — Başı | inci sahifede — madam Bertbe Petityi, yalnız bir kaç mücevheri için öldüren Bru, onun elbiselerini de bera- berine alarak Brüksele gelmiş ve huzurla evinde güzel bir uyku çekmiştir. Zavallı kadının kanlar içinde yatan vücudünü ve dehşetle yüzülmüş yüzünü gören polis bile bu manzara önünde irkil- miştir. Halbuki kahraman Bru diğer — cinayetlerinde — olduğu gibi dünyaya metelik verme- mekte devam etmiştir. Evde annesinin gazetede gösterdiği bu cinayet havadisine göz gez- diren Belçika Veidmanı, ehem- miyets'z bir surette: — Hal, Evet okudum.. Demekle iktifa etmiştir. İkinci enayetine dair de şun- ları söylemiştir: — Madam Amelie Godsla birlikte güzel bir gece geçirdik. Sinemaya gittik. Sonra sevgili- mi temiz ve iyi döşenmiş bir odaya götürdüm. Epey zaman geçli; onu nasıl öldüreceğimi düşündüm. Sesinin çıkmaması lâzimdı. Odadaki radyoyu son haddine kadar çevirdim. Rad- yodan gelen şen ve şakrak bir vals sesi idi. Bittabi fırsattan istifade 1 gelm şti. Hemen çorap hatırıma geldi. İpek ço- râapla dostumun ne atıldım ve epey bir didinmeden sonra onu boğdum. Bru bu masum kurbanını da bir iskemleye oturtmuş ve elle- rini arkaya bağlıyarak odadan huzurla çıkıp — gitmi Diğer iki yetten daha bahsolun- mektadır. Bunlar da kadındır ve ipek çorapla — boğulmuş- lardır. Polis şefleri bunların da Brunun kurbanları — olduğunu şimdiden söylemektedirler. Su tarifesi Su tarifesi komisyonu, müzdeki hafta içinde Nafıa mü- esseseleri komiserliğinde top- lanacaktır. a| Japon orduları (Suyan) 1 zaptettiler Lonğary cebhesinde de şı'ddıüı' muharebe- ler devam ediyor |Tılısımlı ge;danlığın gerlek me KONTES Mercanla bera- ber canını da kaybetti 1928 yılında iki milyon frank değerinde tahmin edilen çok nadide bir mercan, Rus köntes- lerinden Helen de Mech Koff- dan çalınmıştır. Etrafı mütead- did elmas ve yakut taşlarla tez- yin edilmiş olan bu kıymettar mücevhere Kontes çok büyük ehemmiyet verir, mücevherini gözünden bile kıskanırdı, onda bir tılısım bulunduğunu ve bu taşı Kontes kaybedecek olursa (Ölümünün de muhakkak) - ola- cağına kanidi. Bunu kaç defa sadık hizmetçisine söylemişti.. Hiymetçi de, bu sebeble ta; maddi kıymetten daha çok ma- nevi kıymet vermekte ve onun saklanmasında binbir itina gös- terirlerdi. Geçen hafta, doksan yedi ya- şinda olan Madama ansızın bir fenalık gelmiş ve doktor oda- sından çıkmamasını tavsiye et- miştir. İşte bu sıralarda karyo- lanın bir köşesinde bulunan pantantif, nasıl oldu bilinemez, birdenbire ortadan kaybolmuş, hizmetçi, dehşetli surette telâşa düşmüştür. Bayanının öleceğinden kor kan mutekit adam, derhal ko- miserl'ğe koşmuştur. Lâkin ko- miserin, Müstantiğin ve dokto- run önünde, ya kontes son da- kikalarını yaşadığı için sorula: Kontesin manevi evlâdı hâ- diseyi gazetecilere anlatıyor. (Ortada kaybolan merçan) suallere — cevab — verememiş, doktor, hizmetçinin ve komiserin oda içindeki arama teşebbüs- lerine de, son dakikalarını ya- şıyan hastayı rahatsız etmemek için, mani olmuştur. Varilan netice şudur: Mücev- her, boyunda takılı olduğu zim cirden koparılmış ve yatağın br köşesine fırlatılm:ş, oradan- da kaybolmuştur. Evin içindeki diğer kıymetli eşyaya hiç do- kunulmamıştı, kontes ö müştür, şöhret alm ş imiş. Hastalığında ziyaârete gelen ahbaplarile akrabasından 14 kişiğ istintaka çekilmiştir. Safdiller, tılsımlı taş n çalınmasından son- ra ölüm hâdisesinin vukubuldu- guna inanmaktadırlar. Verem Mücadele Cç. miyeti köngresi Verem — Mücadele Cemiyeti llık kongresi at 17 de Beyler Sokağındaki bi. nasında tcPı'”f“h'L B. Halid Zi_yg Şehrimizde bulunan Kadastro Umum Müdürlüğü Fen Heyeti reisi B. Halid Ziya dün - İzmir Cuma günü sa- l İtalyan tayyarecileri Si gi £ Beş tayyare ile devri. âlem seyahatine çıkacaklar Roma, 15 (Radyo) — Devri- âlem seyahatine çıkacak olan beş İtalyan tayyaresinin, Mart ortalarında buradan — hareket edecekleri ve bu tayyarelerden birinin, gene Mussolininin oğlu tarafından idare edileceği söy- leniyor. Romanya Borsalarında faaliyet arttı Belgrad, 16 (Radyo) — Ru- men Ajansı bildiriyor: Devlet idaresinin bazı muzır simalardan — kurtarılması — için alınan tedbirler, Rumen - basını tarafından tasvib edilmektedir. Senelerce devam eden mücade- lelerden sonra bütün Rom: yada dün ilk defa gürültüsüz, hâdisesiz, bir gün geçirilmiştir. kün içinde işinin başına gitmiş, borsalarda faaliyet artın ştır. Macaristanda Mühim bir komünist davası. Budapeşte, 15 (Radyo) — Sezedde başlıyan mühim br davada, yüz yirmi komünist mu- bakeme edilmektedir. Bu da- gâdü Ydört yüz: sahit | Gölehe: cektir. Alâkadarlar, — muhakemenin uzun süreceğini söylüyorlar. Rusya Amerikaya iki milyon altın gönderiyor. Londra, 15 (Radyo) — Sovyet Rusya, Amerika fabrikalarına verdiği siparişlerin bedeli ola- rak iki milyon altın hazırlamış ve Tilbers vapurile Amerikaya göndermiştir. Pastor vapuru Denize indirildi.. Paris, 15 (Radyo) — Bugün, Sen Azer tersanelerinde inşa edilen Pastor adındaki Fransız uru, büyük merasimle Yeni vapur, fevkalâde büyük ve bütün konforu ha. kilde yapılmıştır. Li şe- 'talyanın bir cemilesi Riyo de Janero, 15 (Radyo)— Buraya gelen üç İtalyan tayya- resinden Brono — Müussolinin n bindiği tayyare, İtalyanın bura sefiri tarafından Brezilya hükü- meti tayyare nezaretine hediye vapurile İsanbala Şim ştir, Japon askerleri siperde Şanghay, 15 (A.A.)—'Japon- ların Bunghai demiryolu üzerim deki tehditlerinin ehemmiyeti karşısında Hankeuda bütün as- keri şeflerin iştirakile bir top- lantı yapılmış ve hiç olmazsa muvakkat bir zaman için aşa- ğgıdaki mevkilerin elde - tutul- ması hususunda gayret sarfedil- mesine karar verilmiştir: 1 — Hunghai demiryolunun 100 kilometre kadar şimalinde Peiping - Hankea — demiryolu üzerinde Sinsiang. 2 — Eunghai demiryolu ile Peiping - Hankeu demiryolunun iltisak noktasında Jıpon hede- fini teşkil eyliyen Cengeov, 3 —Cengeovun 80 kilometre şarkında — Cunghai — demiryolu üzerinde Haifeng.. Maamafih Sinsiangın yakında düşeceği Çin makamlarınca da kuvvetle tahmin edilmektedir. Şanghay, 15 (Radyo) —Lon- gay cepbesinde Jeponlarla Çin- liler arasında. siddetli muhase beler olüyor. Son haberler; Japonların, Suyamı zabettiklerini bildirmektedir. Hollanda İtalyaya yeni sefir gönderiyor Paris, 15 ( Radyo ) — Hol- landa hükümeti, İtalya ile uz- laşmağa karar vermiş ve bunun için yeni bir sefir tayin eyle- miştir. Hollanda sefiri, gelecek hafta Romaya hareket edecektir. İhtilâlciler, ye Yeni dünyada — —— Silâhlanma aleyhtar- lığı ve yeni bir kanun Vaş'ngton, 15 (A.A.)— Ayan azasından King meclise Ruzvelte bir silâhları bırakma konferansı tertib etmek salâhiyetini veren bir kanun lâyihası tevdi etmiştir. Texas Demokrat mebuslardan Maversiçk de mümessiller mec- lisine —ayni mealde bir proje vermiştir. Bu iki proje silâhlan- ma programını durdurmağa ma- tuf son bir teşebbüs mahiye- tindedir. Fakat siyasi mahfeller Ruz- veltin bu teşebbüsleri her iki meclis projeleri kabul - ettikleri takdirde bile muvafık bir şekil- de karşılamıyacağını temin et- mektedirler. Bu projelere esasen mebusan ve âyan meclislerinin Demokrat liderleri muarızdırlar. Vaşington, 15 (A.A.)— Âyan meclisi 31 reye karşı 56 reyle buğday, mısır, pamuk, Pirinç ve tütün istihsalâtmı mecburi tutan kanunu ka- Amerika Altın miktarını tahdid ediyor Vaşington 15 (A,A.) — Altı. nın kısırlaştırılması Sterlisationu nizamının mer'iyet mevkiine gir. mesindenberi Amerika Birleşik devletleri mali vaziyetinde vu- kua gelen değişiklikler hazineyi hareketsiz. bir halde tutacağı altın miktarını tahdide mecbur birakmıştır. Üç aylık altın itha- rından 100 milyon dolar ha- zine kasasında kalacak ve yab nız bunu tecavüz eden- miktar kısırlastırma hasanlasına :. yintesıe lacaktır. Hazine mümessili gazetecilere bu hususta yaptığı beyanatta ezcümle demiştir. ki: — Ba yeni siyaset bir mibk yar- 400 milyon doları bulan banka ihtiyatlarını — fazlalaştıra- cak ve bu süretle kredi -— itası muamelelerini kolaylaştıracaktır. Maamafih bu keyfiyet fazla mabhsus bir deflasyon — mahiye. tini de alınıyacaktır. Zira — ihti- yatların fazlalaştırılması üç aydı altın - verimlerin 100 — milyon dolar olarak tahdit edecektir. ni muzafferi- yetlerden bahsediyorlar Cumhuriyetçilere gelince, onlar da cebhed. hiç bir şey olmadığını bildiriyorlar Franko topçuları Barselon, 15 ( Radyo ) — Cumhyriyetçi İspanya karargi- hı; bugünkü: resmi - tebliğinde, kaydae şayan hiç bir hilise ol ni ve cebhelerde tam bir sükünet hüküm sürdüğünü bildirmektedir. Salamanka, 15 (Radyo)— İh- tilâlci İspanyı umumi karargâhı Andaloziya cephesinde düşma- nın tardedilerek — mevzilerinin işgal edildiğini bildirmekte, Ak hamara cephesinde de, iki bin obüs mermisini ihtiva eden yeni bir cephanelik bulunduğunu ilâve eylemektedir. Paris, 15 (Radyo) — Valân- siyadan alınan son haberlere göre, oralara mebzul kar düş- mektedir. Bununla beraber İh- tilâlcilere mensub tayyare - filo- ları, dün de faaliyette bulun- muşlar, Cumhuriyetçilerin cep. he gerisindeki kasabalarını bom- bardıman etmişlerdir. ei