1 Mart 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 23

1 Mart 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 23

Mrhaba, İlk sayımızdan başlayarak bu sayfada sizlerle beraber olacağız. Bu köşe- nin nasıl olması gerektiğini tartıştık ve sonunda belirli kalıplar içine sıkış- mış ders yazılarından kaçınmaya karar verdik. Amacımız, fikirlerini bilgi- sayarı başında özgürce uygulayabilen, bilgisayarını koluna takıp Galata? da çay içmeye gidecek cüreti gösteren hafif uçucu kesime hitap etmek. Yine de bu uçucu kesime hitap edebilmek için iki farklı düzey tutturma- mız gerektiğine karar verdik. Çünkü bir yandan C-64 kullanıcıları ailesi hergün yeni kullanıcılarla biraz daha büyüyen bir aile. Okurlarımız ara- sında C-64'ünü yeni almış, datasette'ler, kasetler, disketler, yükleme vb. ko- nularda temel bilgilere ihtiyacı olan kalabalık bir kesim olduğunu düşü- NÜYOrUZ. Diğer yandan Türkiye'de assembler bilen bir kesim kanımızca oluştu. Bu kesim artık ilginç programlar yazmakta ve çeşitli yayınlar, okul kulüp- leri gibi yollarla kendilerini tanıtmakta. Yine de, bu sayfalarda “temel bilgiler” bağlamında yayınlayacağımız ya- zıların uzman okurlarımızı da ilgilendirebilecek “püf noktaları” içereceği- ni UMUYOrUZ. C-64 incelendiğinde Basic program yazılan herhangi bir ev bilgisayarı olmadığı anlaşılır. C-64 sahibi olan kişi eninde sonunda makina kodunun sağladığı geniş olanaklardan yararlanmak isteyecektir. C-64 dünyada en çok programa sahip olan bilgisayardır. Buna C-64 hak- kında yayınlanmış sayfalar dolusu yazıyı da eklediğimizde dünyadaki C-64 amatörlerinin çokluğu hakkında fikir sahibi olabiliriz. Tasarımı sırasında kullanıcıya çok büyük esneklik sağlayan 64K RAM sistemi, kullanıcının kontrolüne bırakılan vektörler, programlanabilen ses tümdevresi, program- lanabilen video tümdevresi, kolay erişilebilen işletim sistemi (kernal) C-64'ü en yaratıcı, en çok kullanılan kişisel bilgisayar yapmıştır. Bu köşeyi izle- mede rahatlıkla kullanabileceğimiz bir monitör programı size yardımcı ola- câaktır. Baytan Bitirmez sizin için böyle bir monitör programı hazırlıyor; gelecek sayımızda yayınlayacağız. T- Bu sayıda ise yayınladığımız TURBO programına - girmenizi sağlayacak (— basit bir Basic : programı veriyoruz. Konuların sizin en azından orta düzeyde assembler bilginiz olduğu varsayımı ile ele alınacağını da belirtelim. İlk konumuz TURBO...