1 Mart 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Mart 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

EĞİTİM BİR ZEKA TESTİ Know Your Own 10 ? Kendinizi süper mi görüyor- sunuz? Bu kaset size, kuşkula- rınızı doğrulamak için ortam yaratıyor. Hem de evinizde; kimse görmeyecek, emin ola- bilirsiniz. Sonuç yalnızca sizde kalacak. Program 14 ve daha yukarı yaş grubu için iki test olarak düzenlenmiştir. Birini ya da her ikisini birlikte seçebilirsiniz. Bunlar, klasik genel yetenek testleri gibi “boşluklara bir sonraki gelmesi gereken sayı- yı yazın” vs. gibi sorulardan oluşuyor. Her testte, gittikçe zorlaşan 33 oyun var. Her test için 25 dakikalık süre verilmiş- tir. Ekranın sağ üst köşesinde süreniz, o andaki puanınızla birlikte gösteriliyor. Yanıtlar verilirken İRETURN) tuşuna basmadan önce yanı- tın doğruluğundan emin ol- malısınız. Bu yazımızda sizlere eğitim programları içinden İngilizce dilbilgisi ile ilgili Üüç orijinal kaset programını tanıtmaya çalışacağız. Oyunlar kelime bilgisi ve doğru yazma temelinde düzenlenmiştir. 1. BESİEGED- Ekranda bir şa- to ve şaftoyla arasında uçu- rum bulunan bir şövalye gö- rünmektedir. Şövalyeler şato- ya girmeye uğraşmaktadırlar. Verilen tanımlar ve ipuçları karşılığında yazdığınız her doğru harf şövalyenin şatoya girmesini sağlayacak köprü- nün bir basamağıdır. Kelime bilinip doğru olarak yazılınca şövalye şatoya girme hakkını kazanmaktadır. Oyun zorluk derecesine gö- re üç düzeyde oynanabilmek- tedir. Her kelimede üçe kadar yanlış yapma hakkınız var. Üç yanlış, şövalyenin ölümüne neden olmaktadır. 2. OPEN SESAME- “Açıl susam” masalından etkilene- rek hazırlanmış program. Bir yandan oryantal müziği din- lerken bir yandan da monitör- de saray ve insanları seyredi- yorsunuz. Göreviniz bu İnsan- ların saraya girebilmesini sağ- lamak; onun için kelimeyi ta- nımlardan ve ipuçlarından bularak doğru yazmak zorun- dasınız. Üç yanlış harf yazarsa- nız ÜÇ Muhafız ortaya çıkiyor ve adamlarınızı öldürüyorlar. Oyunda kelimelerin zorluk derecesine göre üç aşama var, İlk iki düzeyde tanıma ek olarak ekranın sol tarafında ipucu olarak değerlendirebi- leceğiniz harf kümesi görün- mektedir. Bulacağınız kelime- nin harfleri söz konusu küme- nin alt kümesidir. Her harfi ken- diniz bulmak zorundasınız. 3. WORD POWER- Oyunlu ve yazmalı program., Oyunlar ara çubuğuna basarak yan- lış kelimeyi vurma ve okları eş- leme olmak üzere iki türlü oy- nanabilmektedir. Doğruyu bulduğunuzda veya yanlış ke- limeyi vurduğunuzda “aferin” alıyorsunuz. Doğru olduğuna inandığınız kelimeyi (ekranın sol üst köşesinden çıkarak ge- lecek) vurmayacak ve alttaki kelimeyle çakışmasını sağla- yacaksınız. Yazma işlemi ise daha zor. Keybodrd'u kullanmakta usta olmanız gerek, çünkü çok kı- sa bir süre içinde doğru keli- meyi yazmak zorundasınız. Kelimeler karşıt, eşanlamlı, isimler, sıfatlar ve tanımlar başlıkları altında beş ayrı ka- tegoride düzenlenmiştir. —— commodore Te 41