1 Mart 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

1 Mart 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

IBM PC Uyumluluğu ve Commodore PC'ler 1981 yılında İBM PC'nin ilanı, aynı zamanda, Türkiye'de kişisel bilgisa- yarlar ya da iş bilgisayarları olarak bi- linen bilgisayar sektöründe bir stan- dardın ilanı idi. Bu standardın bugün- kü anlamı, bu standarda göre tasar- lanmış ikibinden fazla üründür. Bu ürünler, PC'nin minicomputer'ler ve mainframe'lere terminal olarak bağ- lanmasını sağlayan elektronik devre- ler, bilgisayar yardımı ile tasarım ve imalat (CAD/CAM) sistemleri, endüst- riyel kontrol sistemleri, PC'lerin birbir- lerine bağlanacrak aralarında bilgi alışverişi ve pahalı kaynakların (disk, yazıcı vb.) paylaşımını sağlayan sis- temlerden, alışılagelmiş olan muhase- be, stok kontrol, faturalama, kelime iş- lem (word processing), veri tabanı (database) ve spreadsheet program- larına kadar uzanır. Bu sektörün dünyadaki hızlı gelişimi çok sayıda tasarımcı ve üreticinin il- gisini çekmiş, bu da ürün çeşitliliğinin artmasına, rekabet ve teknolojinin hız- la gelişimi nedeniyle de fiyatların düş- mesine neden olmuştur. Çabaların bir, standart etrafında yoğunlaşmış olma- sının olumlu sonuçlarını bir örnekle şöyle özetleyebiliriz: On yıl öncesinin onbinlerce dolar değrindeki ve özel odalarda, özel personel ile çalıştırıla- bilen bilgisayarları ile aynı güçte bir bilgisayarı bugün birkaç bin dolara satın alıp, kısa bir eğitim ile özel per- soönele gerek duymaksızın, çalışma masanızın üzerine yerleştirerek kulla- nabilirsiniz. Ömer Erkmen