1 Mart 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

1 Mart 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

SİZ DE HAYALET AVLAYABİLİRSİNİZ GHOSTBUSTERS Zorluk derecesi: * * * * Grafik: * * * Amerika'da hasılat rekorları kırmış Ghostbusters filmini sine- malarda seyretmiş olmanıza pek ihtimal yok. Çünkü ülke- mizde daha vizyona girmedi, ama şarkısını duyup da video kulüplerden birinden kasetini bulmuş olabilirsiniz. Amabunu da yapmadıysanız, üzülmeni- ze yine de gerek yok. Çünkü siz zaten hayalet avcılarının serüvenlerini seyretmekle ye- tinmek zorunda değilsiniz. Bu program size ayrı serüvenleri yaşama olanağı sağlıyor. Programı yüklediğinizde, ünlü müzikalin canlı müziğini dinliyor ve sevimli hayaleti kar- şınızda buluyorsunuz. Müzik bi- tinceye kadar beklerseniz parçanın sözlerini okuma şan- sınca sahip olursunuz. Yok, par- ça ve sözleri sizi ilgilendirmi- yor, bir an önce avcılığa baş- lamak istiyorsanız oyuna baş- layabilirsiniz. Oyuna (F1) tuşuna basarak giriyorsunuz. Adınız ve banka hesabınızın olup olmadığı so- ruluyor. Hesabınızın olmadığı- ni (N) tuşuna basarak belirtir- seniz 10.000 dolarlık işinize başlayabilirsiniz. (Y) tuşuna basarak hesabınızın olduğu- nu belirtirseniz hesap numara- niz soruluyor. Doğru numara- yı bulamadığımız için biz, 10.000 dolarla başladık işe. Siz de 10.000 dolarla başla- yın. Bu tutar sizin yatırımda kul- lanacağınız ana paradır. Ha- yalet avcılığı için ilk aşamada arabaya ihtiyacınız olacaktır. İlk olarak dört farklı fiyata (2.000-4.000-6.000 ve 15.000Ü dolarlık) dört araba teklifiyle karşı karşıyasınız. Hemen uya- GEH*STBUSTERS v L START GHOSTBUSTERET ralım; arabayla iş bitmiyor, bir- çok donanım gereci de alma- lısınız. Onun için tercihinizi akıl- lica yapmalısınız. Tercihinizi sayı tuşlarından birine (1-4 arası) basarak yapıyorsunuz. Geldik donanım gereçleri- ne, Joystick'i kullanarak istedi- ğiniz gereçleri alıyorsunuz. Daha fazla gereç İstiyorsanız 1-3 arası sayı tuşlarıncdı basma- lısınız. Yeterince donandığını- zı düşünüyorsanız (E) tuşu ile avcılık işinize başlayabilirsiniz. Gereçlerde enerji detektö- rü, size hangi şehirde hangi evde hayalet olduğunu kırmı- zi işik sinyalleriyle gösterecek- tir. Haritada gösterilen eve gi- dip İoystick'i ateşlediğinizde arabayla yola çıkıyorsunuz. Evin önünde durup İoystick'i kullanarak tuzağı yerleştirip ateş etmeye başlıyorsunuz. Tu- zağı ve adamlarınızı öyle yer- leştirmelisiniz ki siz zarara uğ- ramayın. Malzemeniz tükendi- ğinde yeniden “GHD” yazan işyerinize dönüp malzeme alı- yorsunuz. Vakum aracını alır- sanız yollarda gördüğünüz hayaletleri toplayabilir, ener- jinizi artırabilirsiniz. Paranız ve enerjiniz azaldı- ğında ekranda bir anahtar ve kilit görünmeye başlayacaktır. Anahtarın kilide doğru attığı her adım, düşmanınız Ma- rashmallowun zafere doğru ilerleyip evinizi yıkacağının göstergesidir. Marshmallow çıktığında (B)'ye basarsanız 2.000 dolar kazanıyorsunuz. Oyun bittiğinde 10.000 dolar- dan fazla kazanmak zorunda- sINIZ. Oyunun sonunda Marsh- mallow'un bacaklarının ara- sından geçmeniz gerekiyor. O zaman 5.000 dolarlık ödül, banka hesap numarası verili- yor. Yeni oyuna daha büyük sermaye İle başlıyorsunuz. U — —COormnmodore A 37