1 Mart 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

1 Mart 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

RAID OVER HAKAN Hokorı Keni 24 yaşında, üniversi- te öğrencisi ve galiba Türkiye rekort-. meni., Bilgisayar oyunları klasiklerden "Raid Över Moscow'ida 540.000'lik sko- ra ulaşmış. Şimdi merak ediyor, "Türkiyet de daha yüksek skoru olan var mı?” diye Ama olduğunu pek zannetmiyor ve "galiba” kaydının altını çizerek re- kortmenliğin havasını atıyor. Hakan da “hayat bilgisi” kitapların- dan "Müjde müjde çocuklar / Ben pi- lot olacağım” şiirini ezberleyip, pilot olamayanlardan. Bir ara şansını de- nizlerde denemiş, kapfanlığa soyun- muş, ne var ki gemisi ansızın batıvyer- miş. Çok da üzülmemiş bu batma ola- yına, çünkü aklı suda değil, havalar- da kalmış. Ve günlerden bir gün bilgisayarla tanışmış, hemen ardından da "Raid OÖver Moscow'la, Arada diğer oyun- ları da deniyor ama, onlardan bir kez oynasa, Moskova'yı on kez bombali- yor. Rusya semalarında bomba yağ- dırmcık özel zevk mi veriyor Hakan'a? Biraz; ama en çok oyunun esnekliği hoşuna gidiyor. Kremlin'i simgeleyen grafik hiç umurunda değil. Beşiktaş At- letico Bilbao'dan dört yediğinde (Ha- kan Beşiktaşlı) "Raid Over Bilbac” ol- muş, çift gidilip tek dönülen bir tatil- den sonra (Hakan aşıkmış o zaman- lar) “Raid Over Bodrum” olmuş, nere- ye kızmışsa orası olmuş. Ve bir defa- sında kimbilir ne kadar kızdırmışlar ki Hakan'ı, "Raid Över Cağaloğlu” oy- narken, 540.000 puan toplayıp reko- ru kirivermiş. “Rald Över Moscow'da olsun, diğer bilgisayar oyunlarında olsun Hakan'ı çeken bir şey var, ekran dışındaki ha- yattan farklı bir şey., Uçağı hangardan çıkaramayıp duvara bindirse, oyun yeniden başlıyor. Ama günlük hayat- ta çok daha ufak hataları bağışlan- miyor, yeniden başlama şansı verilmi- yor. Öyle bir an geliyor ki, çevresinde “Raid Over Hakan” oyunu oynandığı şüphesi içine yerleşiveriyor. Hakan Ke- ni, duygusal bir rekoörtmen... Chollenger uzay yolunda patla- yıp, okyanusun sularına parça parça gömüldü ama, hayat devam ediyor, NASA'da bile... Tam adı Ulusal Hava- cılık ve Uzay Dairesi olan kuruluş geç- tiğimiz günlerde “yapay zekâ temelli software geliştirme projesi” için İnfe- rence Corp. firması ile bir anlaşma im- zaladı. Daha önce uzay çalışmaları- na denizden destek sağlayabilme koa- nusunda, Navex programını birlikte uygulayan İnference Corp. ve NASA, bu kez ortak bir software geliştirme bi- rimi kurmayı amaçlıyorlar. Eğer proje belirlenen hedefe ulaşabilirse, beşinci kuşak bilgisayarlara imzasını atan ya- pay zekâ teknolojisi, software uzman- arınaı, yapılanları daha iyi değerlen- dirme imkânı ve daha geniş bir çalış- ma alanı sağlamış olacak. NASA'DAN SOFTWARE PROJESİ —Z ccommodorre aa