1 Ağustos 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 16

1 Ağustos 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 16

SURAT İLLE DE SÜRAT Karl Heinz Mulla Commaodore ö4 ve 1541 Disk Drive İile ilgili çalışmaların büyük bölümünü, bu gereçleri hızlandırmaya yönelik araştırmalar oluşturuyor. Karl Heinz Mulla'nın bu yazısında da 1541'i beş kat hızlandıracak birkaç makine rufini açıklanıyor. Bu rutinler sayesinde daha hızlı programlar elde edeceksiniz. — C C)C YK NOCOKreE Turbo teyp programları bile bu sistemden daha hızlıdır. Hal- buki 1541'in donanımı hiç de kö- tü değil, çünkü birkaç makine dil rutini ilave ederek yükleme zama- nını beşte birine indirmek müm- kün. Yalnız bu çeşit alt-programların büyük dezavantajı bir RAM böl- gesine konmalarıdır. Bugün iyi ya- zılim o kadar geniştir ki, bazı prog- ramların bütün disk hafızasını dol- durduğu görülür. Tabii böylece bizim hızlı yükleme programı sili- nir ve işlemci program silindiği için saçmalar. Bir başka deza- vantaj da, bu hızlı yükleme prog- ramının önceden yüklenmesinin gerekiyor olması ve böylece za- man kaybedilmesidir. Yani bu şe- kilde fazla zaman kazanamayız... Velev ki, bir boot programı şek- linde asıl program adreslerini dik- kate alarak yazılmış olsun. Bir başka metod ise bu progra- mı bir CBM 80 koduyla bir arada - olduğu halde $ 8004 adresine yazılması ve bir Eprom program- lanmasıdır. Bu Eprom'un genişlet- me yarığına (Expansion port) ta- kılması mümkündür ve böylece program işlemcinin çalışmasıyla birlikte çalışır duruma gelir. Maa- lesef burada da adreslerle aynı problemler ortaya çıkıyor ve ka- rışık yer değiştirme rutinleri ile pek de yeterli olmayan bir uyumluluk