1 Ağustos 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Ağustos 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

Yaratıcı Bilgi- İşlem: Amiga, güzel sanatlar veya müzikle ilgilenen sanatçılara büyük olanaklar sağlıyor. Şimdi son derece değerli grafik, canlandırma ve müzik software'i de piyasaya çıkıyor. ütün ülkelerin sanatçıları, B birleşin! Bütün biriktirdiğiniz parayı bir araya toplayın ve hiç vakit geçirmeden bir Amiga alın! Commodore'un bu yeni ürü- nüyle başı dertte. Bir defa, çok fazla iş yapıyor. Hatta o kadar faz- la iş yapıyor ki, sıradan bir fani, günlük ortalama kullanımıyla ale- tin olanaklarının tümünden yarar- lanamayabilir. Dolayısıyla şimdi bu grafik, canlandırma ve müzik bilgisayarını daha çekici kılabile- cek “yaratıcılar”a yönelik yoğun bir propaganda gerekiyor. Dahinin dahiyi aramasının amacı, ortak çıkarların başarılı bir tatminini sağlamak. İşin maddi yönü tali kalıyor, çünkü bu ürünün fiyatı giderek ucuzluyor. Kendisine gerekli olan sanatsal eğitimi ve gelişmeyi sağlamak için çaba da gösteriyor Amiga. İlk olarak mükemmel boyama prog- ramı “Paint Deluxe” edindi. bu program, beş yıldızlık menüsü ve kullanıcıyla ilişkiyi mükemmelleş- tiren yüksek ifade gücüyle, şaşır- tıcı bir etki yarattı. Bu program kul- lanılarak elde edilen ürünler, adeta Litograf veya yağlıboya re- sim kalitesindeydi. 38 H BN Hİ H Hareket sağlayan bir program ise “Aegis-Animator”. Bu, yarı gra- fik, yarı canlandırma sağlayan bir tılsım. Resimler, bu alışılmadık program sayesinde, farklı hızlar- da, farklı yönlerde ve değişebilen renklerle hareket etmeyi öğreni- yorlar. Ama önce resimlerin çizli mesi gerekiyor. Aslında program tek başına fazla bir boyama lük- sü sağlamıyor: Alışılmış çizgiler, daire ve dik- dörtgen fonksiyonları, bunların yanı sıra birçok çokgen seçenek- leri, doldurmalar ve tipik Amiga renk seçenekleri, kullanıcı, farklı çizgi kalıntıları, yanıp sönen yazı- lar veya boyama gibi mütevazi lüksleri boşuna arıyor. i Arıyor Bu nedenle önce resmi nokta- cıklar, çokgenler veya tek tek çiz- gilerden oluşturuyor ve daha son- ra her resim ögesine kendi hare- ketini bağımsız olarak verebiliyor. Gerçekleşen her girişim kabulü, “kamera” simgesinin klick'iyle be- lirtiliyor. Burada hareket süreçle- ri, çizgi filmlerdeki gibi tek tek farklılaştırılmış resimlerin hızlı ge- çişiyle yaratılan göz yanılmasına dayalı olarak gerçekleşmiyor (is- tenirse o da yapılabiliyor tabii). “Animator” (Canlandırıcı), kullanı- cının İstediği, döndürme, büyüt- me, küçültme (Zoom) ve resmin doğrusal hareketi gibi işlemleri maus yardımıyla ekranda ger- çekleştiriyor. Dolayısıyla tüm can- commodorre ae