1 Ağustos 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Ağustos 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

İsinor ve ©uiltri olsun. Bizden bu kadar, gerisi sizin ticari yeteneğinize, savaş be- cerinize ve azminize kalmış. Elite kumandanlığında başa- rılar. D Desert Fox Grafik: ** Ses: *** Zorluk derecesi: **** Strateji ve taktik bilginizi ge- liştirecek, keyifli bir savaş oyu- nu Desert Fox. İkinci Dünya Sa- vaşı'nda Kuzey Afrika'da yenil- giye uğramış olan İtalyanlar'- ın yardımına. giden Alman kuvvetleri, savaşın en yetenek- li generallerinden biri olan Rommel komutasında İngiliz- ler'i Mısır'a kadar sürmüş, Lib- ya'yı ele geçirmişlerdi. Bu ba- şarıları nedeniyle Rommel, feldmareşalliğe yükseltilmiş ve tüm dünyada “Çöl Tilkisi” (De- sert Fox) adıyla tanınmıştı. Oyunumuzun amacı büay- raklı yerlerdeki askeri hedefle- ri ele geçirerek, Kuzey Afrika'- yı Naziler'in elinden kurtar- mak. Oyunun iki ayrı oynanış şek- li var. Yüklendikten sonra ek- rana gelecek olan menüde, sıcak savaş ve strafeji şıkları arasında seçim yapabiliyorsu- nuz. Sıcak savaş, Stuka saldı- rısı, tank saldırısı, mayın tarla- sı vb. bölümlerden oluşuyor. Strateji kısmında ise, kolaydan zora doğru çeşitli aşamalar var. Sıcak savaş bölümünde belirli bir puan tutturduğunuz- da, strateji bölümüne geçe- bildiğiniz gibi, baştan da o bölümdeki bir şıkkı tercih edip oynayabiliyorsunuz. Savaştığınız bölge Libya'yı kapsıyor. Strateji bölümünde ekranda görünen harita, ka- rargâhları ve savaş alanlarını gösteriyor. Sizin kuvvetlerinizin simgesi harita üzerinde görü- nen tank. Tankınızı hedeflere ilerletebilmek için, haritanın sağındaki karelerden “RADI- O”nun üzerine kırmızı ışığı ge- tirip, Joystick yardımıyla tankın yanındaki radyo dalgaları simgesini gidereceğiniz yöne çeviriyorsunuz. Ateş düğmesi- ne bastığınızda, radyo size gi- deceğiniz yönde Naziler'in ne - gibi saldırılarda bulunacağı- nı bildirecek. Örneğin “Stuka, mine field, convoy” şeklinde- ki bir sesli uyarı, size, yolunu- zun üÜzerinde uçak saldırısı, mayın tarlası ve korumanız gereken bir konvoy olduğunu haber verecek. Belirlediğiniz hedefe doğru ilerleyebilmek için, kırmızı ışığı “MOVE” karesine getirip ateş- leme düğmesine basın. Oyunda gamalı haçı vurma- manızı tavsiye ederiz. Bayrak- li üsleri ele geçirdiğinizde gö- rünecek olan İngiliz bayrağı zaferinizi simgeleyecektir. Bü- tün üsleri ele geçirdiğinizde, tüm Libya çapında zaferi ka- zanmış olacaksınız. Oyun boyunca uçak saldırı- sında 5000, tank saldırısında 5000, mayın tarlasında 4000 puanı kazanıp, konvoyda uçaklar bitinceye kadar da- yandığınızda, o sıcak savaşı kazanmış oluyorsunuz. Mayın tarlasında, pusuladaki mavi çizgi ortaya gelecek şekilde ilerlemeye dikkat edin. Naziler bir üssü ele geçirdik- lerinde ya da ekranın alt ke- narında görülen ve siz vurul- dukça büyüyen kırmızı çizgi sonuna geldiğinde oyun bifi- yor. Enerji kazanabilmek (kır- mızı çizgiyi kısaltmak) için, üs- leri ele geçirmeniz gerekiyor. Keşif uçağını kullanabilme- niz için, kırmızı ışığı ekranın sağ üst köşesindeki kareye getirip, " ateş düğmesine basmallısınız. Alacağınız üslerdeki askeri gücü öğrenmek için, ekranın kenarındaki “ZOOM” karesine gelerek ateşleme düğmesine basacaksınız. Nazi tehlikesine karşı müca- delenizde başarılar. İngilizler adına zafer kazanacak da ol- sanız, bu tehlikeyi ortadan kal- dırmak size büyük bir şeref ka- zandıracak. D ÇZ K T commodore ÇEEE A 41