1 Ağustos 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 48

1 Ağustos 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 48

getireceği yararlar ortada. İş- leriniz hızlanacak; “Eğer böy- le yaparsam ne olur?” gibi so- ruların cevabıniı yapmadan öğreneceksiniz, defterleriniz- de unutulmuş birşey olmaya- | Seyfettin ÇANKAYA De mi n oc_n. Commodore'du 3 cak, balanslar tam olacak vs, Bu programı Emin Gün SİRER yazdı ve 167 57 95 nolu tele- fondan size yardım etmeye ve programa sizin istekleriniz doğrultusunda eklemeler Spectrum, Sinclair şirketinin tasarlamış olduğu ve 7-80 mik- roişlemcisi ile çalışan bir ev bilgisayarı. Her ne kadar Amerika ve Batı Almanya'da Commodore ö4'e rakip ola- madıysa da, ülkesi olan İngil- tere'de uzun süre en çok sa- tan ev bilgisayarı olma özelli- ğini korudu. Spectrum'un en çarpıcı özel- liği - Basic programının iyiliği. Ama disk işletim sisteminin ol- maması, giriş/çıkış birimlerinin ancak özel devrelerle kurula- bilmesi gibi sorunlar bu bilgi- sayarın uygulama alanlarını ve kullanılabilirliğini hatırı sa- yılır bir biçimde kısıtlıyor. Ama diğer yandan da Basic prog- ramlamadaki grafik özellikle- ri ve diğer avantajları Spect- rum'un Basic'ini Commodore'- unki karşısında oldukça daha göz doldurucu kılıyor. Yine de bir söz vardır: Com- modore öd'te olmaz olmaz, diye, f Adamın biri oturmuş Spect- rum Basic'inkinin aynısını Com- modore ö4 için yazmış. Öyle ki bu programı C-ö4'ünüzde ça- lıştırdığınızda, birden karşınız- da Spectrum'un ekranını gö- rüyorsunuz. Klavye aynı kalı- yor, yalnızca P'ye bastığınız- da, -aynen Spectrum'da oldu- ğu gibi- ekrana PRINT yazılıyor. Artık C-ö4/pectrum karışımı tuhaf bir alette her satır 32 ka- yapmaya hazır. Programı TELETEKNİK'ten 44,000.- TL. karşılığında elde edebilirsiniz. di Spectrum rakter alıyor. Bütün Basic ko- mutları hiç sorunsuz bir biçim- de çalışıyor, öyle ki artık iste- diğiniz karakterleri bile tanım- lamanız mümkün. Kısaca C- 64'ten önce Spectrum kullan- mış olan okurlarımız arada hiçbir fark göremeyecekler. Şimdi C-64/Spectrum karışı- mı haline gelmiş bir aletin da- ha da şaşıracağınız bir özelli- ğine değinelim. Bilgisayarla birlikte verilen Spectrum de- mo kasedi, C-ö4'te de çalışı- yor. Bu da şu anlama geliyor: Spectrum'da yazılıp kasette saklanmış bir Basic programı- nı, hiçbir değişiklik yapmadan Commadore'da da çalıştıra- bilirsiniz. "Ya micro-drive ko- mutfları...?” diye soracaksınız. C-do4 disk sürücüsü program çalışır çalışmaz, Spectrum mikro-drive halini alıyor. Tek sorun makine dilinde yazılmış programların çalış- maması (insaf! C-64'te Z-80 yok). Bu programla neler yapabi- lirsiniz? En önemlisi Spectrum'u olan arkadaşlarınızla artık programlarınızı takas edebilir, Spectrum için hazırlanmış her- hangi bir Basic programını kendi bilgisayarınızda kulla- nabilirsiniz. Haa tabii bir de C-ö4'ün ye- tenekleri hakkında hâlü kuş- kuları olan Spectrumculara bu programı gösterebilirsiniz.