1 Ağustos 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 47

1 Ağustos 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 47

Alarm sayısının diğer bir adı da minimum stok sayısı. Yani, eğer stok sayısı alarm sayısının altına düşerse, siz bir Alarm Listesi alıp, hangi mallardan kaç tanesini (veya kilosunu) hangi firmaya sipariş etmeniz gerektiğini öğrenebiliyorsu- nuz. Menüdeki diğer bir seçe- nekle istediğiniz stok kartına bakmanız ve istediğiniz alan- larda düzeltme yapmanız mümkün. Ayrıca stok kartları- nın arasında bir arama yap- manız ve aradığınız özellikle- re sahip kartları bulup gerek- liyse düzeltme yapmanız da yine seçenekler arasında. Bu seçenekle, bir şirketten mal al- dıktan sonra, o şirketin sattığı malları bulmak ve stok sayıla- rini arttırmak çok kolay. Başka bir seçenek de sıralama seçe- neği, Stok kartlarını satıcı fir- maya veya malın ismine göre alfabetik olarak; kod no'ya göre de sayısal olarak sırala- maya koyabilirsiniz. Stok kart- larıyla ilgili son birkaç seçenek şunlar: >İSKETTEN YÜKLEME LETCEMİSİNİZ? -!"' Fati 127 EUr T Stok kartlarının silinmesi ve toplam stok değerinin bulun- ması. Eğer dükkanınızın kaç |i- ralık mal barındırdığını öğren- mek İstiyorsanız bu ikinci seçe- neği kullanmalısınız. Tabii ki, stok kartlarını printer'inize bas- tırmak mümkün. Ayrıca alarm listesi de printerde bastırılabi- liyor. Görüldüğü gibi programın buraya kadar olan bölümü gelişmiş bir stok kontrol prog- ramını andırıyor. Programın bundan sonraki bölümü ise daha ilginç. Bu programla gerçek bir fatura basabilirsi- niz. Faturayı cari hesap bölü- münde belirlediğiniz şirketler adına veya bir şahıs adına ke- sebilirsiniz. Fatura kesilince di- ğer tüm bilgiler otomatik ola- rak ayarlanıyor ve faturanın tutarı şirketin veya kişinin cari hesabına yazılıyor. Program makbuz kesmiyor. O yüzden cari hesaba ödeme girmek İs- tiyorsanız bunu 7. seçenekle yapmalı ve ödeme yapan fir- mayı, miktarı, tarihi ve çek se- net veya makbuz no'sunu gir- melisiniz. Bütün bu bilgiler- le 40 kalemlik bir cari he- sap oluşuyor. Bunu printerde veya ekranda görmeniz mümkün. Ekrandaki listede sa- dece alınan miktar, fatura ti- rihi ve borç miktarıyla balans gözükse de, printer listesinde paranın alındığı tarih, makbuz mu, senet mi, yoksa çekle mi alındığı, makbuz no'su, alınan miktar, fatura tarihi, fatura no'- su, fatura tutarı, alınan toplam para, toplam borç ve balans görünmektedir. Görüldüğü gi- bi tam bir cari hesap defteri tutuluyor. Tabii ki, cari hesap dosyasını ve stok kartlarını dis- kete kaydedebilir ve disketten yükleyebilirsiniz. Program aynı anda aklında 300 adet stok kartını ve 10 şir- ketin cari hesabını tutabiliyor ve bunlar C-64'ün hemen he- men tüm bellek kapasitesini kaplıyor. Ancak bu sayılar si- zin için bir kısıtlama değil, çün- kü değişik adlarla kayıt ede- ceğiniz değişik dosyaları, ge- rektikleri zaman yükleyip işlem yapabilirsiniz. Programı çalıştırmak için bir disk drive şart; çünkü 2400 ve 1800 elemanlık listeleri kasete kaydetmek çok uzun zaman alıyor; hatta diskin hızı da ba- zen yetmiyor ve bazı durum- larda program, diski hızlandı- rarak zaman kaybını en aza indiriyor. Program Serial Port'a bağlı; tercihen bir Commodo- re Printer'le çalışabiliyor; ama printer şart değil. Printersiz de fatura kesebilirsiniz ve bilgiler, kağıda geçirilmeseler de, doğrudan defterlere aktarılır Bu program profesyonel bir entegre İş programı. Üç işi ya- pan üç ayrı program birleşti- rilmiş ve bilgi aktarımları oto- matikleştirilmiş. Böylece prog- ram bir işi yaptıktan sonra, ye- ni bilgileri kendiliğinden diğer defterlere de işliyor. Örneğin, fatura kestikten sonra malların stok sayılarından satılan mal sayısı düşülüyor ve faturanın yekünu o şirketin cari hesabı- na geçiriliyor. Bu hem sizin iş- lerinizi önemli ölçüde hızlandı- riyor hem de herşeyin balansı tam ve doğru oluyor. Progra- mı her türlü işyerinde kullan- mak mümkün. Defter tutma İşi- nin bilgisayara geçirilmesinin