1 Ağustos 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

1 Ağustos 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

Grafik: ** * Ses: ** Zorluk derecesi: **** Program yüklendiğinde, ye- ni bir kumandan yaratmak is- teyip istemediğiniz soruluyor. Evet (Y) yanıtı vererek kendini- zi uzay gemisinin kumandanı ilan edebilirsiniz. Yok daha al- çakgönüllü ya da daha az cesursanız, hayır (N) yanıtı ve- rerek oyundaki deneyimli ku- mandan Jameson'un görevi başında kalmasını sağlayabi- lirsiniz. Yapacağınız İş, Uzayda ticaret. Oyuna Lave gezegeninde- ki bir uzay istasyonundan baş- liyorsunuz. 100 krediniz var ve bu krediyi ticari amaçlı çeşitli mallar satın almada kullana- caksınız. Ucuz olmalarından dolayı başlangıçta gida ve yerinde olacaktır. Geminize füze almayı da unutmayın. “Ticari amaçlı mal alacaksı- nız” dedik. Bunun nedeni, oyu- nun amacının ziyaret ettiğiniz gezegenlerde ticaret yap- mak, elde edeceğiniz krediy- le geminizi donatmak ve ba- zen de savaşarak, ELİTE (seç- kinler) kumandanlığı şerefini elde etmek olması. Alacağınız malları seçtikten sonra kısa mesafe haritasında gideceğiniz gezegeni belirli- yorsunuz. Bu haritayı elde et- mek için 5 tuşuna basacaksı- nız. Çıkan haritada gideceği- niz gezegenin üzerine "4 ” İşa- retini götürüp, RETURN'a veya ateşleme düğmesine bastığı- tekstil maddeleri satın almanız | nızda hedefiniz belirlenmiş oluyor. 6 tuşuna basarak, gi- deceğiniz gezegenin sosyo- ekonomik durumu ve yönetim biçimi hakkında kısa bilgiler elde ediyorsunuz. / tuşu ile de alışverişte kullanacağınız mal- ların listesi, birim fiyatları vb. bilgiler alabiliyorsunuz. A tuşuyla uzun mesafe hari- tasında galaksi sisteminin ne- resinde bulunduğunuzu göre- biliyorsunuz. Sürdüreceğiniz ticarette sa- kın kısa vadeli yüksek kâr hir- sıncı kapılıp uyuşturucu ticare- tine bulaşmayın. Bu durumda uzay polisi kesinlikle ensenize yapışacaktır, bunu bilin. Bütün seçimleri yaptıktan sonra, F4 tuşuna basarak yo- la çıkıyorsunuz. F3 tuşu ile sol, F5 tuşu ile sağ yanınızı, F7 tu- şu ile de arkanızı gözleyebili- yorsunuz. Hızınızı artırmak için “space”, azaltmak için *1” tu- şuna basacaksınız. Haritada seçtiğiniz gezege- ne rota tutturmak için “H” tu- şuna basacaksınız. Yolculuk boyunca karşılaşacağınız kor- san gemilerinin saldırılarına karşı, lazer ve füze kullanabi- lirsiniz. Füzeyi ateşlemek için önce “T” sonra da “F” tuşları- na basmanız gerekiyor. Hedefiniz olan gezegeni uzaktan gördüğünüzde, önce uzay İstasyonu İle gezegen arasında bir nokta belirleyip, oraya doğru son hızla uçun. Bir süre sonra ineceğiniz yeri önce radarda, daha sonra da ekranda göreceksiniz. Bazı gezegenler sizin için tehlikeli olabilir, onlara binmemenizi tavsiye ederiz. İlk gideceğiniz gezegenler sırasıyla Zaonce, commodore ;