1 Ağustos 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Ağustos 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

Yaklaşık 18 ay önce ABD'de Com- modore 64 için “The Print Shop” isimli bir program lanse edildi. Bu programın bugün bile, ustaları ve pe- rakendecileri aynı şekilde şaşırtarak, yeni talepler almayı sürdürme başa- rısının gizi, iki sözcükle özetlenebilir: Yaratıcı ve kullanışlı. “Print Shop”, 64 kullanıcılarının, profesyonel görü- nüşlü tebrik kartları, takvimler, ticari mektup başlıkları, manşetler ve eti- ketler gibi şeyleri tasarlamalarını sağ- lıyor. Kısacası zevk ile pratik kulla- nılışlılığı başarılı bir biçimde birleş- tiren bir uygulama... Deluxe Print ise, bu kez Amiga'nın çok güçlü hardware olanaklarını kullanan, bu başarıyı tekrarlayan bir girişim. Amiga'nın herhangi bir grafik programına sağladığı en büyük avan- taj, renklerinin çeşitliliği ve sunduğu hassasiyet (resolution) düzeyidir. De- luxe Print bu avantajdan yararlana- rak 16 renklik dağarcığı ile 600”*e 200 pixel'lik yüksek bir hassasiyet düze- yine ulaşmaktadır. Program korumalı bir disket üze- rinde ve 64 sayfalık bir elkitabı ile bir- likte satılmaktadır. Korumanın anla- mı şöyle: Eğer bir yanlış yapar ve sis- tem disketine “bilgi”” (data) yazma- ya kalkışırsanız, program disketiniz Commodore size “hoşçakal” deyiverecektir! Ay- nı şekilde eğer benim gibi siz de renkli yazıcınızın sistem disketindeki Prefe- rences dosyasında olmadığını keşfe- diverirseniz -disket içeriğini göze almadan- Printer Driver Software'i düzenleyemezsiniz. Akılda tutmaya değecek diğer bir nokta da, işletim sisteminizin kalitesini yükseltmek ko- nusundaki yetersizliktir. Kullanıcı, -şüphesiz başka bir kopyaya sahip olmadıkça- şu anda 1.1 no'lu uyar- lamaya tabidir. Programın en büyük sorunu ise hard disk'te saklanama- ması. El kitapçığı çok geniş kapsamlı ve kullanıcının Amiga'ya yabancı olaca- ğını varsayıyor. El kitapçığı 38. say- fadan sonra Amiga DOS yönetimi ve Deluxe Paint gibi Electronic Arts'ın diğer daimi yazılımları ile Deluxe Print'in nasıl birarada kullanılabile- ceği gibi sorulara ayrılmış. Deluxe Print çalıştığında, önce bir menü size işaretler, etiketler, manşet- ler, mektup başlıkları, tebrik kartla- rı, takvimler ve çok yönlü işaretler gi- bi seçenekler sunacaktır. Bunlar ek- ranın tayin ettiği ve gözünüzün önü- ne serdiği çalışma alanı boyutunda;