1 Ağustos 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

1 Ağustos 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

fiilen önceden belirlenmiş modeller- dir. Sign (index kartı) formatı 8.Sx11 inch'lik kağıt için tasarlan- mışken label biçimi 1 X3 inch etiket boyuna göre ayarlanmıştır. Manşet seçeneği, daha büyük ölçülerin yeni bir manşet fikrinin devamıyla mey- dana getirilebileceği, 3 nüsha İl inch'lik kağıdın yan tarafına basıla- caktır. Letter-heads (antet) kağıdın üst bölümünde bir görüntü sağlar halbuki Calender (takvim) seçeneği tamamı 8Xx11 inch olan bu kağıtta yer alır. Greetings Card (tebrik kar- tı) uygulaması 8 x 11 inch'lik kağıt üzerinde, herbiri bu boyutların dörtte biri ölçütünde dört panele kadar bir seçim yapma olanağı verir. Çok yön- lü işaretler daha önceki ““hüner”'le- rin genişletilmiş halidir ama bütün paneller dikey olarak basılmaktadır. Her bir seçenek istenen görüntünün yaratılması aşamasında diğer bir alt- seçenekler listesinden yararlanmayı gerektiriyor. Basmak istediğiniz imgenin biçimi ya tamamen sizin tarafınızdan tasar- lanabilir ya da zaten daha önceden belirlenmiş imgeler içeren sistem dis- ketinden alınabilir. Paket aynı za- manda önceden belirlenmiş ek bazı imgeler taşıyan bir de arşiv disketi içermektedir. Electronic Arts'ın be- lirgin niyeti serinin ilki olan bu arşiv disketlerinden ilerde daha fazla sağ- lamaktır. Ekranda bir imge belirdi- ğinde, imgeyi edit etmeye başlayabi- lirsiniz. Diğer grafik programlarında da tanıdığımız “cut”” (imgenin bir bö- lümünü kesme), “paste” (yapıştır- ma), “copy”' ve “movement”” (imge- yi bir yerden başka bir yere taşıma) gibi olanakların hepsi mevcut. Ayrı- ca, imgeyi 180 derece döndürmenizi sağlayan bir de “flip” olanağı eklen- N - a ; Sııâuzn Tue Hed Yhu Pri miş. Yine de Deluxe Print'in asıl gücü, kullanıcı kendi tasarımını gerçekleş- tirmek istediğinde ortaya çıkıyor. Ta- nıdık çizgi, çember ve kutu biçimleri mevcut. Ayrıca yarattığınız imgeyi bir deseni oluşturacak şekilde çoğal- tabilirsiniz. ““Pattern” diye adlandı- rılan bu seçenek yaratıcı olanakları genişleten bir özellik. Menüdeki diğer seçenekler group, border ve text'dir. Group seçeneği görüntünün clipboard yoluyla elle yönetimine olanak sağlar. Bu Ami- ga'nın yazılım sistemi tarafından sağ- lanan ve imgenin makinenin geçici hafızasında işlenmesini mümkün kı- lan standard bir olanaktır. Border unsuru herhangi bir görüntünün, kul- lanıcının tasarladığı bir ögenin kena- rıymışçasına kullanılmasına olanak sağlar. Text (metin) seçeneği kullanı- cıya geniş bir seçenekler seti sunmak- Decenben ta. Alışılmış renk ve yerleştirme mo- dülasyonlarına ek olarak bu seçenek kullanıcıya 8 yazı tarzı ve font çeşidi sunuyor. Standart Amiga fontları ta- rafından desteklenen 8'den fazla de- Bişik font tipi vardır. Fontları biçim- leyen (yazımlayan) hiçbir olanak - şaşırtıcı ama- unutulmamıştır. Text bir kutu içinde çerçevelenebilir, 3 bo- yutluymuşçasına gösterilebilir ya da grafik bir imgenin içine yedirilebilir. Deluxe Print'den çıkan baskının kalitesi ise büyük ölçüde, kullanılan yazıcıya bağlıdır. Sonuç olarak Deluxe Print, Ami- ga'nın donanımından ve sistem yazı- lımından başarılı bir şekilde yararla- nan iyi bir üründür. Dosyaların IFF formatına (Commodore-Amiga ve yazılım geliştiricileri arasında stan- dartlaştırılmış bir yazılım dosyası) ge- çirilebilirliği, kullanıcıyı daha da es- nekleştiren, beğenilecek bir karardır. Commodore