1 Ağustos 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Ağustos 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

. , “W'm'“—] Te —| yayı almanızı sağlar. Oyun başladığında kendi- nizi geminiz içinde asteroide inmiş olarak bulacaksınız. Geminizden inin ve sağa doğru ilerlemeye başlayın. Bir süre sonra kendi geminize çok benzeyen başka bir ge- minin yanına geleceksiniz. Geminin kapısının önünde durup EXAMINE komultu İle ki- lidi açarak gemiye girin. Ge- minin içerisindeki bilgisayar- lardan birisi ile bağlantı kur- duğunuz takdirde aradığınız kişilerin başına ne geldiğini öğrenebilirsiniz. Bundan baş- ka ilk düzeyde kilitli kapıları açmanıza yarayacak şifre olan 1512'yi de öğrenebilirsi- NİZ. Bu gemiden de inin ve sağ tarafa doğru ilerlemeye de- vam edin, bir süre sonra asansöre geleceksiniz. Asan- sörün yardımı ile istediğiniz dört kattan birine inebilirsiniz. Ancak ilk kattaki kapıların ko- dunun 1512 olduğunu bildiği- niz için bu kattan başlayın. Öldürdüğünüz uzaylıların üzerinde durarak CHARAC- TER ANALYSIS yardımı ile bilgi edinebilirsiniz, ancak bir uzaylıyı öldürmenin oldukça riskli olduğunu belirtelim, çün- kü bunlardan biri size dokun- sa derhal ölürsünüz. Bulunduğunuz labirentin bir yerinde bir lazer tüfeği bulu- nuyor. Eğer bu tüfeği bulup alabilirseniz işiniz oldukça ko- laylaşır. Kullanabileceğiniz ipuçları: e Mümkün olduğu kadar çok araştırma yapmaya çalışın. e Size lazım olan bilgisayar kodlarını bir evvelki düzeyde bulunan bilgisayardan temin edebilirsiniz. İlk düzey için ge- rekli olan şifreyi aradığınız ast- ronotların gemisinde bulabi- lirsiniz (1512). e Elinizde tutmakta olduğu- nuz silah veya eşyayı kullana- bilirsiniz. e İlk baştaki silahınızı doldur- manız mümkün değil, çünkü insanların silah dizaynı İle uzaylılarınki Uuyuşmuyor. An- cak araştırmalarınız sırasında bulduğunuz silahları doldur- manız mümkün. e Mümkünse bir harita yap- manızı tavsiye ederiz. e Bir bilgisayara girmeyi ba- şardığınızda DİR komutu vere- rek bilgisayardaki program- ların isimlerini öğrenebilir, programların isimlerini yaza- rak da programları çalıştıra- bilirsiniz. Bilgisayardan çık- mak için EXİT yazın. e Bir robot veya uzaylıyı öldü- rüp inceledikten sonra bellek- te bulunanların listesini göre- bilirsiniz. İncelemek istediğiniz olursa kursoru İlerletip ateş tu- şuna basın. Aşağıda tüm düzeylerin kodlarını bulabilirsiniz. DÜZEY KOD 1 10142 2A 1967 2B 1967 SA 3971 3B 3971 4 528C 5 2391 Oyunun değerlendirilmesi: GRAFİK :9 SES 7 ZORLUK —— :9 OYNANABİLİRLİK 8 GENEL :8 Burak KİPER Commodore DELTA aaflerce başından kalka- mayacağınız bir oyunun karşısında bulunuyorsunuz. İlk olarak oyunumuzun konusu- nu anlatalım. DELTA adı verilen galaksinin haritası çıkarılmamış bir böl- gesinde birçok sayıda uzay gemisi kayboldu. Görülmeye değer derecede cesur birisi olduğunuzdan. son derece tehlikeli olan bu göreve gö- nüllü oldunuz. Göreviniz kayıp gemilere ne olduğunu araş- tırmak. Oyunumuzda otuziki düze- ye yayılmış 163 farklı düşman atağı ile karşılaşacağız. Eğer karşılaştığınız düşman atağının tamamını birden yok etmeyi başarırsanız karşılığın- da bir kredi alacaksınız. Ka- zandığınız bu kredilerle gemi- nize çeşitli aletler alabilirsiniz. Elbette alacağınız alet güç- lendikçe fiyatı da o oranda artıyor. Almak istediğiniz ale- ti seçtiğinizde, seçilen alet ek- ranın altındaki kendisine dit kutuda beliriyor. İlk düşman dalgasından sonra bazı resimler size doğ- ru uçacak, Bunlardan mavi renklileri almaya gücünüz ye- ter, gri renkli olanları almaya mali gücünüz yetmiyor. Almak istediğiniz aleti seç- mek için alacağınız silahın resmi üstünden uçun, fakat gri renkli resimlerin üstünden uçmak size bir gemi kaybet- tireceğinden bunların üstün- den uçmanızı tavsiye etme- yiz. Bu resimler belirli bir miktar düşman atağından sonra or- taya çıkar ama her defasın- da ortaya çıkan silah resimle- ri farklı olacaktır. Alabileceği- niz silahları inceleyelim: a 41

Bu sayıdan diğer sayfalar: