1 Ağustos 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

1 Ağustos 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

Laser Printer'lar Kişisel Yayıncılık ya da Masa Üstü Yayıncılık (Desktop Publishing) sistemi adı verilen uygulamanın gittikçe yaygınlaşması yeni ürünlerin geliştirilmesine yol açıyor. Commodore 64'de GEOS yardımıyla ve Amiga'da ki Kişisel Yayıncılık programları yardımıyla ekranda yaratılan binbir çeşit yazı tipinin (font) ve bunlarla oluşturulan, grafik ve resimlerle süslü sayfaların baskıya en yakın biçimde kâğıda aktarılması son zamanlarda üzerinde durulan en önemli konu. Bu konuda yeni bir yazıcı tipi geliştirildi. Bir fotokopi mantığıyla çalışan Laser Printer'lar iç hafızalarında da bir çok yazı tipini barındırabiliyorlar. Ayrıca sayfa düzenini bütün olarak saklayabilecek büyüklükte bir hafızaya da sahipler. Her harfte basılan nokta sayısının dizgi aletlerindekine çok yakın olması bu tür yazıcılara olan ilgiyi artırıyor. Küçük ve büyük işyerlerinin broşür, duyuru, mektup antetli kâğıt hatta küçük çaplı periyodik yayın ihtiyacını büyük ölçüde karşılayacak olanaklar getiriyor Laser Printerlar. Bugünlerde Amerika'da piyasaya çıkartılar OKIDATA firmasının Laserline 6 tipli yazıcısı oldukça büyük ilgi topladı. Hem 64 için hem de Amiga için bağlantı kablosuna sahip Laserline 6& onbeş değişik yazı tipini kendi hafızasında taşıyor. Bu yazı tiplerini ise değişik tormlarda (bold, italik vb.) basabiliyor. Laserline 6 128K'lık sayfa düzeni hafızasına sahip. Hafıza kartuş yardımıyla 384 ve 512K'ya yükseltilebiliyor. Dakikada 6 sayfa basabilen Laserline ©& beş yıl ya da 180.000 sayfa kullanım 8 Laserline 6 onbeş değişik yazı tipini hafızasında taşıyabiliyor. ömrüne sahip. Fiyatı ise 1.995 dolar. Kişisel Yayıncılık Sistemi ile ilgili olarak özellikle Amiga uygulamalarına yönelik daha geniş bilgi, dergimizin önümüzdeki sayılarında yer alacak. Oyun mu, oyuncak mı? Electronic Arts firması biraz bilgisayar oyunu, biraz kağıt oyunu, biraz da robot oyuncak olan yeni bir ürününü piyasaya çıkardı. ROBOT RASCALS. Commodore 64 ile çalışan küçük bir robot, renkli oyun kartları ve değişik kullanımlaır için orijinal bazı parçalar Robot Rascals'ı oluşturuyor. Oyunda robotunuzu seçiyor ve tehlikelerle dolu bilgisayar oyun alanında eşelenerek bir ava başlıyorsunuz. Kartlarınız size ne avlamanız gerektiği konusunda bilgiler veriyor. Eğer kartlarınız elinizi kolunuzu bağlamazsa ya da düşman robot sizden bir şey çalmazsa işiniz çok zor sayılmaz. Ormanlar, dağlar ve bataklıklar sizin oyun alanınızı oluşturuyor. Fakat siz yine de Commodore robotunuzun bakımını yapmak üzere bir sığınak bulun. Robotunuzun yaralandığında hemen bu sığınağa koşup gerekli tamiratı yapmanız lazım. Bu yuva zaferinizin kalesi olabileceği gibi robotunuzun çalınabileceği bir mekan da olabilir tabil. ROBOT RASCALS'ın yaratıcıları. Kısaca oyunun yazarları Dan Bunten ve Alan Watson bilgisayar oyunları içinde yepyeni bir hayal gücüyle karşımıza geliyorlar.