1 Ocak 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 24

1 Ocak 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 24
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

C-64'ün grafik yaratma ve kontrol etme yeteneğinin ne kadar fazla olduğu herkesçe bilinmektedir. Ama bu grafik yeteneklerini değerlendirmek için hiçbir direkt ko- mut olmadığı için, programlamayı makine dilinde ya da eğer bu komutları BASIC diline ekleyen bir klavyeniz yoksa, BASIC POKE komutları kullanarak yapmanız ge- rekmektedir. Ama hiçbir ilave 64'ün tüm yeteneklerini değerlendiremez. Bu nedenle bilgisayarınızın işleyişini iyi bilmek onun potansiyelini tam anlamıyla değerlendire- bilmek için şarttır. Grafik programlarına ve grafik kullanılan uygulama- lara eğilmeden önce, grafik oluşturmada rol oynayan 64 donanımlarını ayrıntılı olarak inceleyeceğiz. VIC Registerleri İlk olarak, başka şeylerin yanısıra tüm ekran çıktısını denetleyen işlemci olan Video Arabirim Çipinin (VIC) 47 registerini inceleyeceğiz. Bunlar tüm grafik ve metin fonk- siyonlarını kontrol ederler. VIC çipinin nasıl çalıştığını anlamak, grafik olayını anlayabilmek için şarttır. Her bir registerin onluk ve onaltılık sistemdeki karşı- lıklarından sonra, (registerin adresini bulmak için her za- man bu karşılık register adresine eklenir) registerin adı vc başia.nı;ıç içeriği gelir. Bu içerik bılıısayar açıldıktan ç değeri olarak verilen de- gerdır Bu değer hem ikilik hem de onluk olarak veril- mektedir. VIC Registerleri - Taban adresi: 53248 ($DO00) Reg. Tanım Başlangıç Değeri on onaltı onluk - ikilik 00 $00 X-koordinat, sprite 0 — 00 700000 0000 Bu register ilk sprite'ın 24 01 $01 __ C-64 için Grafik Donanımı I (sprite 0) 8 en az önem- li bitini (0-255) içerir. En önemli (dokuzuncu) bit register 16'da depo- lanmıştır. Bu gereklidir, çünkü x koordinatı 255'den büyük olabilir. Y-koordinatı, sprite O Yukarıdaki gibi yalnız- ca y'lerdir (9. bitler) ve carry yoktur. 00 40000 0000 02-15 $02-8F Diğer 7 spntc ın koordinatları u 16 $10 17 SIl gibi). Spri- te 1: reg.2/3: Sprite 2: reg. 4/5 ve böyle devam r. X koordınatlarının en önemli bi Bunlar x koordmat re- gisterlerinden carry ya- ni (9. bitlerdir). Her bit bir sprite'a bağlıdır. Sprite O için bit O, spri- te 1 için bit 1 gibi. Kontrol Registeri 1 Bit 0-2: ekran akışı yu- karı/aşağı Bit 3: —0: 24 satır / -İ: 25 satır Bit 4: -0: kapalı ek- ran / —1İ: açık ekran Ekran kapalı ise, mer- kezi işlem ünitesi VIC tarafından rahatsız edi- lemez ve programınız 00 780000 0000 155 901001 1011

Bu sayıdan diğer sayfalar: