1 Ocak 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Ocak 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

STUNT CAR RACER EE H RE Gürhan HATİPOĞLU I The DRAKH BRIİDGE I Broken buy OUARTEX ey araba çılgınları, sürat meraklıları, arabaya bi- nince kelleyi koltuğa alanlar, gözü hız ibaresinden, eli vites kolundan ayrılmayanlar, hay- di aletlerinizin başına. Gerçi bu sefer yanınızdaki koltukta kız arkadaşınız yok ama onu da yanınıza çağırarak bu ufak problemi çözebilirsiniz. STUNT CAR RACER, Test drive türü bir oyun, fakat Test drive'- dan çok çok daha iyi. Disketi- nizi Masanızdaki yaratığın yandaki açık ağızından içeri atın, o yaratık disketinizi çiğ- nerken siz biraz bekleyin. Niye öyle şaşırdınız. ki; herhalde böyle şahane bir V8 motor görmeyi ummuyordunuz değil mi? Aslında bu hiç bir şey de- ğil, oyunu oynarken o kadar çok şey göreceksiniz ki şaşır- maya bile vaktiniz olmaya- cak. Karşınıza çıkan seçim bölü- münde İlk başta size üç tane ana seçenek veriliyor. İsterse- niz biraz da bunlara değine- lim. Bunlardan birincisi “tek sürü- cülerin bulunduğu grup'. İlk başta burada yarışıyorsunuz. Adınızı girdikten sonra kendi- 38 Hit fire to continue nizi ekranın sağ alt köşesinde, dördüncü grubun en sonun- da göreceksiniz. Sizin grubu- nuzda bulunan 'Jumping Jack' ve 'Road Haoag' ile yapa- cağınız yarışları kazanırsanız bir üst gruba geçmeye hak kazanacaksınız. Joystick'inizin fire” düğmesine basınca size yine bir menü sunuluyor. Bura- daki bölümde rekorları göre- bilirsiniz, yarışacağınız pistler- de alıştırma yapıp yapmaya- cağınızı veya yarış sezonunu başlatıp, yarışmalara başla- yıp başlamayacağınızı belir- tebilirsiniz. Benim size tavsi- yem, yarışmalara başlama- dan önce practise bölümle- rinden birisini seçip kendinizi yollara, engebelere, yüksek- lerden uçmaya ve tabi ki ara- banıza alıştırmanızdır. Practise bölümünde düört ana bölüm sizi bekliyor. Henüz acemi olduğundan diğerleri- ne göre daha kolay bir parkur olan dördüncü bölümü seç- menizi tavsiye ederim. Ustalı- ğınızı artırdıktan ve arabanıza alıştıktan sonra diğer bölüm- lerde de practise yapabilirsi- niz. Her bir alıştırma bölümün- de sizi iki değişik parkur bekli- yor. İstediğiniz bir tanesiyle ye- teneğinizi ölçebilirsiniz. Kendinizi yeterince denedi- ginize İnanıyorsanız 'cancel' ile practise bölümünden çıkın ve yarış pistlerine buyurun. Kendi grubunuzdaki diğer sü- rücülerle, her birisiyle ikişer de- fa olmak üzere, dört yarış ya- pacaksınız, Yarışacağınız par- kuru yarış başlamadan da görebilirsiniz. Joystick'inizin ko- lunu sağ-sol yaparak parkuru- nuzu çeşitli boyutlardan ince- leyebilirsiniz. Eğer bu bölüm- deki yarışlar sonunda iyi bir derece elde edebilirseniz bir sonraki gruba girmek İçin ora- dakilerle yarışmaya başlaya- caksınız. İkinci olarak çok sürücülü olan grupta yarışmak isteyip