1 Ocak 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 48

1 Ocak 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 48

ime To Die, C-64'ün en son ve en iyi adventurelardan biri. Sa- dece grafiği ile insanı çok etkiliyor. Ayrıca oyunda Amiga'ya benzer özellikler kullanılmış. Nefes kesen bir macera yaşamayı isterseniz, si- ze Time To Die'ı öneririm. Borrowed Time'a çok benzemesi, bazı yerler- de Borrowed Time 2 adıyla da geç- mesi mümkün. Mastertronic'in yap- tığı bu oyun ne yazık ki sadece dis- ket kullanıcıları için. Oyuna daha başlamadan, bir adam gelip ofinizin kapısını kırarak içeri dalıyor. Burda '1' tuşuna basar- sanız oyuna başlayabilirsiniz. '2' tu- şuna basarsanız, size bir adventu- renin nasıl oynanacağını öğretiyor. Bu da oyunun en güzel yanlarından biri. Burada çok önemli komutların yanısıra sizi adventurelar hakkında en iyi şekilde aydınlatmak için, kü- çük bir adventure'ı açıklıyor. Bura- da da grafik kullanmaktan kaçınmı- yor. Kısacası her adventure merak- lısına bu bölümü okumanızı tavsiye ederim. Buradan çıkabilmek için 'O' tuşuna basmanız yeterli. Oyun ofinizde başlıyor. Siz bir özel dedektifi canlandırıyorsunuz. Adınız da Sam. Fakat her zaman ol- duğu gibi bu sefer siz avlamıyorsu- nuz. Çünkü av sizsiniz. Peşinizde birkaç kiralık katil dolaşıyor. Amacı- nız ise bu katillerden kurtularak, pat- ronlarını ortaya çıkartmaktır. Ekranın sol üstteki büyük pence- re, oyunun grafik bölümü için ayrıl- mış. Önun üstünde 'LOAD GAME' ve 'SAVE GAME' komutları bulun- maktadır Oyunun en güzel yanların- dan bir tanesi de, Amiga'da kulla- nılan okun bu oyunda da kullanılma- sı. Tabii ancak joystick'iniz Port 2'deyse. Amiga'da olduğu gibi, bu seçeneklerin üstüne geldiğiniz za- man düğmeye basarsanız onu seç- 48 miş oluyorsunuz. Şimdi joystick'inizi aşağı-yukarı hareket ettirerek iste- diğiniz seçeneği seçebilirsiniz. Gra- fik ekranın altındaki bölüm, yazıla- rınızın yazıldığı ve olayların anlatıl- dığı yerdir. Kısacası, oyunu orada oynamaktasınız. Oyunun sağ bölü- mü bazı önemli komutlar ve eşyala- rın bulunduğu kısımdır. Taşıdığınız eşyaları ekranın sağ üst kısmında görebilirsiniz. Onun altında yönleri görebilirsiniz. Onun altında da ko- mutlarla, eşyalar bulunmaktadır. Oyunu ister joystick'le isterseniz yön tuşlarıyla oynayabilirsiniz. Fakat ben size tuşlarla oynamayı tavsiye ederim. Çünkü ekranın sağında, joystick'le kullanacağınız komutların sayısı sınırlı. Orada yazılı olmayan daha bir sürü komut bulunmaktadır. Oyunu en kolay şekilde oynayabil- H DELLLEELLLEALALLN TEMNE'T'O DİE., Ufuk TEKİN meniz için bazı tuşlara komut göre- vi verilmiştir. Bunlar: TUŞ GÖREVİ Return Grafik ekranını ortadan kal- dırır ve orayı text ekranına dönüştürür. Yine aynı tuşla grafiği geri çağırabilirsiniz. Fi Save eder. Yani bulunduğu- nuz yerden oyunu kayde- der. F2 Daha önce kayıt edilmiş bir oyunu yükler. F3 Yazmış olduğunuz en son komutu bu tuşla tekrar uy- gulayabilirsiniz. F4 Bu tuşa bastıktan sonra yazdığınız şahıs veya eşya hakkında bilgi alabilirsiniz. F5 Bu tuşa basdıktan sonra yazdığınız eşyayı, sizde ol- mak şartıyla bırakır. Distriübauted MdastTteartrcmiüc