1 Ocak 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

1 Ocak 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

—. (KU NUĞ ALELLI m e bir müddet fire'a basılı tutma- mız yeterli. Altta el bombası, dinamit, tank ve uçak seçe- nekleri çıkıyor. Eğer bu olayı yeterince kişi bilmiyorsa tank ve uçak seçeneklerini kulla- namıyoruz. Evet nerde kalmıştık. Sabah oldu ve uyandık, hemen me- teorolojiye telefon ederek ha- va durumunu öğrenin. Çünkü eğer profesöre yeterince de- lil götürdüyseniz bu karıncala- rın uçarak dünyayı İstila ede- bileceğini öğrenebilirsiniz. Ta- bil karıncalar yağmurlu hava- larda uçamazlar. Bunun ar- dından haritaya gelin ve ma- den ocaklarını konirol edin. Gerekirse buralarda da Mi madeninde veya tünelde bir karınca avı yapabilirsiniz. Ay- rıca kasabada minik bir hava alanı da var. Buraya gelip uçarak karıncaları arayabilir- siniz. Onlara rasladığınızda üzerlerine ilaç püskürterek öl- dürebilir ve otomatikman de- lil toplamış olursunuz. Bu ara- da üniversiteye delil bıraktık- tan sonra profesörü iki gün içinde tekrar görerek bilgi al- mayı da ihmal etmeyin. Bu arada orduya gitmeniz hiçbir işe yaramaz. Radyoda güzel bir bayan arkadaşınızın bu- lunduğunu da hatırlatalım. Oyunun ilerleyen safhalarında en çok İşinize yarayacak yer- lerden biri de polis binasıdır. Karıncalar aktif olarak faaliye- te geçtikten sonra stratejik ha- rita üzerinde kasabanın çeşitli bölgelerine adam yığarak ak- tif savunma yapabilirsiniz. Oyunu başarı ile tamamlaya- bilmeniz vakit geçirmeden ye- terli delil toplayarak kasaba halkını iyi organize edebilme- nize bağlı. Hamlelerinizi ya- parken dikkat etmeniz gere- ken bazı şeyler var. Örneğin, haritadayken her yerin üzeri- ne geldiğinizde tarihi ve saa- ti gösteren kutucuğun altında 'ETA' diye bir yazı göreceksi- niz. Bu gideceğiniz yere tah- mini varış saatini belirtir. Oyun- da zamanın ne kadar önemli bir faktör olduğunu gözönüne alarak haritayı yolların mesa- fesine göre daha dikkatli tara- yın. Ayrıca eğer kaldığınız ye- Tİ save etmek isterseniz, harita- nın sol üst köşesindeki 'SAVE' yazısına gelip fire'a basın. Yal- nız bunun İçin boş bir disketi 'DSAVE' adıyla formatlayıp kullanmanız gerekir. Olaylar gelişirken karşınıza çok geşitll varyasyonlar çıkabilir. Örne- ğin bir yere giderken Hellcats (cehennem kedileri) çetesine raslayarak bir araba kazası geçirebilir veya bir bıçak kav- gası yapmak zorunda kalabi- lirsiniz. Bazen bir kazanın ar- dından üstü başı yırtılmış çok güzel bir kadın sizden yardım isteyerek evinizde kalabilir. Haritadan sinemaya gittiğiniz- de perdede oynayan film ol- dukça ilginizi çekebilir. Buna benzer birçok farklı olayla kar- şılaşabilirsiniz. Bunlar sizi fazla şaşırtmasın her olayda müm- kün olduğunca az zaman har- cayıp karıncaların izini sürme- ye çalışın. Örneğin periyodik aralıklarla çiftlikleri arayın. So- nuç olarak genelde amacını- zın karıncaların varlığını ispat- layarak halkı uyandırmak ve onlarla birlikte savaşmak ol- duğunu unutmayın. Evet her CİNEMAWARE prog- ramı gibi kapsamlı ve güzel bir oyun İt Came from the De- sert.Oldukça geniş kapsamlı ve varyasyonlu olan bu oyunu burada birkaç satıra sığdır- mak çok zor. Fakat her açı- dan mükemmel bir programa hiçbir şey söylemeden veda etmekte olmaz. Eğer Amiga'- nız 1MB'sa uykusuz ve ürperti dolu geceler sizi bekliyor de- mektir... Oyunun Değerlendirmesi: AMIGA - 4MB GRAFİK : 9 SES :10 ZORLUK: 10 KURGU: 9 GENEL : 10