1 Ocak 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Ocak 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

kit kaybetmek istemezseniz, haritaya geçip Güneybatı'da- ki (sol alt köşe) yanardağa gi- din. Oraya ulaştığınızda ek- randa beliren yazı tüylerinizi ürpertmeye yetecekltir sanırım. “Etraf sakin görünüyordu fakat birden alışılmamış bir ses duy- dum ve o tarafa dönerek se- sin kaynağını gördüm...”., Ve bu sözlerin ardından karşımı- za dev bir karınca çıkacak. Bu yaratığı öldürmek için yapma- mız gereken şey karıncanın iki antenini de vurmak. Karınca uzağınızdayken vuramazsanız silahınıza yeni kurşunlar ko- ncaya kadar size yaklaşır. te bu anda sadece üç kere adateş edebilirsiniz. Eğer hızlı davranıp iki anteni de ateş ederek kopartabilirseniz ek- ran değişir ve kendinizi dev karıncalar sürüsünün İçinde bulursunuz. Ama yok eğer ba- şaramazsanız gözlerinizi, gü- zel bir hemşirenin baş ucunuz- da beklediği kasaha hasta- nesinde açarsınız. Fakat ba- şarırsanız demin de söyledi- ğim gibi bir sürü dev karınca- nın İçinde yapılacak bir mü- cadele sizi bekliyor. Karınca- lardan kaçarken el bombası veya dinamit atarak onları öl- dürebilirsiniz. Bunun için vücu- dunuzu karıncanın geldiği yö- ne çevirip fire'a basın. Tabii el baombasını çok uzağa atma- manız gerekir. Karıncalar siz- den daha yavaş hareket eder, Bu arada çevrenizdeki taşlar yürümenizi engeller ve taşlık arazide karıncalar siz- den daha hızlı hareket edebi- lirler. Bu savaş sırasında el bombalarınız biterse karınca- ların daha yavaş yürüyebile- ceği yüzeyde yarı toprak yol- da ilerleyip kaçmaya çalışın. Eğer çok uzun süre yürürseniz başınıza çöl güneşi geçecek ve kendinizi yine hastanede bulacaksınız. Eğer oyunun ba- şında karıncaları dinamitleye- rek öldürmeye başlarsanız bir süre sonra yeterince karınca öldürdüğümüzü söyleyen bir mesajın ardından tekrar hari- taya döneceğiz. Evet şimdi gelelim hastaneye. Karşınız- daki güzel hemşirenin ilgiye muhtaç yalnızlığını farketme- mizin bize hiçbir yararı olma- yacaktır. Hemşire bize iki gün boyunca hastanede İstirahat etmemiz gerektiğini söyleye- cektir. Sakın bunu kabul etme- yin. Çünkü zamanımız çok kı- sıtlı. Onun yerine hemen has- taneden kaçmayı deneyin. Bunun için önce odanızdan çıkın. Bu arada etrafta gezi- nen hemşire ve doktorlara gö- rünmemeye çalışın. Siz ikinci kattasınız, çıkışsa birinci katta. Yalnız ya sizin katınızda, ya da çıkış katında bir tekerlekli İs- kemle var. Bunu mutlaka alın, çünkü tekerlekli iskemle İle doktor ve hemşirelerden çok daha hızlı hareket edebilirsi- niz. Ayrıca hastane çıkışında- ki iki görevliyi İskemlesiz aşma- nız mümkün değil. Asansörü kullanarak iskemle ile alt kata inebilirsiniz. Şayet sizi kaçar- ken görürlerse seslenerek sizi yakalaması İçin civardaki di- ğer görevlileri de çağırıyorlar. Bu arada değişik odalara daldığınızda masa altlarına girebiliyor veya boş bir yata- ğa uzandrak çarşafı üstünüze çekebiliyorsunuz. Hastaneden kaçabilirseniz kendinizi yine haritada buluyorsunuz. Bu sı- rada saat gece yarısını geç- mişse eve gidip uyumayı unut- mayın. Çünkü yeterince uyu- mazsanız önce yorgun düşüp sonra kendinizi yine hastane- de bulabilirsiniz. Her gece en az 8 saat uyuyun. Evet iyi bir uyku çektikten sonra tekrar haritaya gidin. Sahi neredey- se unutuyordum. Bizim temel amacımız bu karınca tehlike- sine karşı herkesi uyandırmak. Tabii bize kolay kolay İnanma- yacakları İçin bunu çeşitli de- liler toplayarak yapmamız la- zım. Örneğin oyunun başladı- ği sabah yaşlı madencinin getirdiği örnekleri laboratuva- ra göndermek veya karınca- larla savaşıp sağlam olarak kurtulduğumuzda cesetlerin- den otomatikman aldığımız örnekleri üniversitedeki profe- söre götürmek bunlardan ba- zıları. Ayrıca eğer milleti dev karıncaların varlığına İnandı- rabilirsek karıncalara bomba atarak öldürmeye çalıştığımız sırada sadece el bombası kullanmakla kalmıyoruz. Aynı zamanda askeri uçakların pi- ke yaparak istediğimiz yeri bombalamalarını da sağla- yabiliyoruz. Bunun için elimizi