May 9, 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

May 9, 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

Taş pr a 3 0 devam ettiği kibar âlemi hakkında | hiç bir şey bilmiyordu, genç kızm | hayretleri, safiyeti çok defalar yara- | hyı eğlendiriyordu. Kızm güzel ve derin gözleri bu genç erkeğin kalbi. ni garip bir surette karıştırıyor, bu taze dudaklardan çıkan her kelime- | yi, hatta her acemice sözü güzel ve ! hoş buluveriyordu. Fakat bu biribirinden çok aykı. ! tı karakterler bu iki genci her gün biraz daha fazla biribirine yaklaş- maktan nlenedemiyordu. , Sonra Neclâ genç dimağının bil. mediği şeyleri ince zekâsiyle keşfe- diyordu. i Kadrinin kızı Lem'inin fikrini o Kadar işgal © etmeğe başlamıştıki genç kiz yanında olmadığı vakitler- de bile hastabakıcıya hep ondan bahsediyordu. Hastabakıcı anlamış bir tavırla gülümsüyor, ve dinliyordu. Genç a- damın Ayşe nine ile bu husustaki | muvaffakıyeti daha büyük oluyor- | du. İyi kadıncağız büyüttüğü çocu- | ğunu methetmekten hiç yorulup w- | sanmıyordu. İhtiyar başını sallıya. | rak anlatıyordu: — Bilseniz beyefendiciğim o ne kadar küçüktü. Ne kadar minimini bir yavruydu. Bir meleğe benziyor- du... Ne güler yüzlü, ne tatlı bir be- bekti 0.. Hem de onun öyle bir kalbi vardır kil. Altın gibi temiz bir kalp! Lem'i ihtiyar perinin - yıpran- mış dımağında büyük “bir temyiz kudreti buluyordu. Onun iyice hoşuna gitmek için pişirdiği yemekleri (o methetmeğe basladı Çünkü böyle yaptığı za- mamlar ihtiyar kadın mükâlemeyi gene genç kızın üzerine çevirerek: — Küçük hanım sizin bu yeme- ği sevdiğinizi söyliyerek yapmamı istedi, diyordu. Bu sözlerin genç adamın içerisin deki heyecanı yatıştıracak bir mahi- yette olmadığı tahmin edilebilir. Bereket versin ki Lem'i çok ihtiyat- kâr bir gençti. Genç kız hakkında. ki heyecanir hislerini açıktan açığa meydana verecek hiç bir harekette bulunmuyordu. Kadriye gelihce birkaç günden- beri çok meşgul olduğu için bütün vaktini dışarıda geçiriyor gibiydi. Ancak akşamları geç vakit köşke geldiği vakit kızının ev sahibeliği va #fesini bu kadar mükemmel yap- masmdan büyük bir memnuniyet duyuyor ve iftihar ediyordu. N Günler geçti. Bacak artık tama- men iyi olmak üzere idi. Vizitelerini seyrekleştiren doktor memnuniyetle ellerini uğuşturuyordu: — Mükemmel,.. Vaziyet gayet iyi... Artık oluğu terkedebiliriz.. Bir iki güne kadar yavaş yavaş yürü. mek tecrübesinde bulunabilirsiniz... Nasıl İLem'i beyefendi memnun de- gil misiniz? , — Hayır, hayır.. Bacağım daha çok ağrıyor. Doktor şaşırarak: — Ciddi mi söylüyorsunuz? Na. sıl olur? İmkân yok? Ağrınm ma. hallini tayin edebilir misiniz? — Bilmiyorum... ama kalkmak aklıma geldikçe bacağım ağrıyor gi- bi geliyor.. Tenbellik mi ne dir bil miyorum. Yoksa bacağım uyuştu mü? Bu muayenede Cemil bey de ba zer bulunmuştu. Doktor. gittikten sonra hayretle sordu: — Bu ns demek oluyor aziz ye- “enim? Senin günlerce böyle hare- ketsiz durmaktan fena halde bıkıp usandığını sanmıştım. — Evet bıkmadım değil! — E.. Peki? Niçin doktor kalk: manı söylediği vakit memnun olmü- yorsun? Seni bu yatakta tutan bir cazibe mi var nedir anlamıyorum? #.. Yazan: Naciye »zzef Her halkı ablası Hadiye'ye alttir. Kanser kurbanı: —9- Neclâ genç adamın İstanbulda | (Oo — Ah... Evet büyük bir cazibe.. Mıknatıs gibi. — Lütfen bana izah eder misin? Nasıl oluyor da şu 1s$ız, münzevi köşe hoşuna gidebiliyor? Senin tabi atini bilmiyor değilim! Sen ki inzi- vadan, yalnızlıktan nefret edersin.. Nasıl oluyor da burada kalmak ho- şuna gidiyor? Yoksa şu 1ssız orman- ları pek mi sevdin? Lem'i canlılıkla cevap verdi: — Hayır, hayır.. İnzivayi sev- miyorum.. Yalnızlıktan nefret edi. yorum.. Ama bu yalnızlıklar içerisin debeni çeken > güzelbirperi var.. Anlıyorsunuz ya... Cemil bey hayretle ona baktı? — Küçük Neclâdan mı bahset- mek istiyorsun? — Evet... Neclâdari!.. Ne kadar güzel değil mi amcacığım? Cemil bey'ciddi bir tavırla: — Evet, dedi. Neclâ güzel olabi- lir. Fakat sana tavsiyem doktorün | dediğini yaparak biran evvel bura- dan uzaklaşmağa bakmaktır, — Niçin? — Niçini falan var mı? Neclâ namuslu bir kızdr.. Hatta çek iyi bir terbiye almıştır!.. Kadri ona iyi bir tahsil verebilmek için çok büyük fe- dakârlıklar yaptı. — İyi ya işte. Bendeiyi bir tahsil ve fedakâr bir baba severim. Cemil beyin alnı endişeyle kırış- tu — Lâtifeyi brakalım Lem'i. Sa- na ehemmiyetle söylüyorum ki ala. yın katiyen sırası değildir. Kadri mert bir adamdır. Kendisine karşı büyük bir hürmet beslerim. Kızmı da bir çılgın gibi sever.. Sana şunu temin ederim ki kızına dökunuldu- ğuna asla tahammül edemez. we — Evet amcacığım!.. İhtarları- nıza teşekkür ederim. Fakat maale- sef ki iş işten geçti. Ben şimdi bir âşıkım. — söylüyordu ki Cemil bey gülmeğe (Devamı var) | OLA İNGİLTERE TACININ İNCİLERİ Dünyanın en muhteşem filmi o- lup yakında SAKARYA sinema» sında gösterilmesi, şehrimizin en 1-BiR Fransızca) fevkalâde güzel aşk filmi Görülmemiş Fransızca bir film Baş rollerde: George Ernst - Bette Bavles ve Ricardo Kortez Tyrol'ün göz ş larile.. | Bunları öyle mahcup: bir çehre | F ine | sini takip eder mahiyette neşredilmiş pen TURK MAYIS GECESİ) Femand Gravey, Lucien Barroux | Heyecandan, meraktan tüyleri ve Kate de Nagy. Neşeli zevkli | ürperten ve dehset icinde bırakan Bugün saat 11 de tenzilâtlı matine SAKARYA sinemasında 2 güzel ve müntehap filmden mürekkep * zengin Bugün saat || de tenzilâtlı marine su vare saat 8,30;her 2 filmi birden Hava şehitleri ihtifali Cumartesi günü yapılıyor Her sene ikinci kânunda yapılan hava şehitleri ihtifali Hava Kurumu mucibince 15 mayısta yapılacaktır. Cumartesi günü bütün memleket saat 14 ile 15 arasında hava kahra- manlarımızın ruhlarmı anacaktır. O gün bir saat bütün memleket. te hava faaliyeti tatil edilecektir. Şehrimizde saat 13 te davetliler, kı talar, mektepler ve halk Fatih tay: yare parkında © toplanacaklardır. Tam saat 14 de Bayazıt, Selimiye, Taksim ve Maçkadan atılacak top- larla merasim başlamış olacaktır. Merasimi merkez kumandanı açacak ve merasim yerinde bulunan. ları hava şehitlerini selimlamağa da. vet edecektir. Bunu müteakip bir borazanın işaretiyle selâm vaziyeti alınacaktır. Bu esnada her tarafta ve limanımızdaki gemilerde bayraklar yarıya kadar indirilecek ve bütün ge milerle fabrikalar düdüklerini çala- caklardır. Şehirdeki bütün nakliye vasıta. ları bir dakika oldukları yerde du. racaklardır. Merasim mahallinde selâm vazi- yeti bitince evvelâ ordu namına bir hava subayı, bundan sonra Türk Hava Kurumu nama bir zat, halk namına şehir meclisi azasından biri ve yüksek okullar namına bir genç nutuk söyliyeceklerdir. Nutuklardan sonra muzika ma- tem havası çalacak ve daha sonra kıta ve mektepliler geçit resmi yapa: caklardır. Serhoşluk Dün gece “Babayiğit!,, bir sar- hoş yakalanmıştır. Artin isminde biri sarhoş olduktan sonra Yeni pos- tahane caddesinden geçerken birden bire coşmuş ve Mehmet Alinin dük kânımın camlarını" kırmıştır. Hem sarhoş, hem mütecaviz olan Artin hakkında takibata girişilmiştir. IÇERIDE: * Türkiye cumhuriyetile Sovyet cumhuriyeti ittihadı arasmdaki dosta. münasebetleri teşviş etimek gaye» olan Kafkas Almanağı namındaki ki- tap matbuat kanununun SI inci mad. desi mucibince Vekiller Beyeti karari. le satıştan menedilmiştir, * Akıl hılzıssıhhası cemiyetinin se- Sinemasında İL, di : büyük esrarengiz film. program: ve sonsuz muvaffakiyetler (Follow the Fleet) Baş Rollerde Fred Asta're ve Cinger Roger SLM İM HABER — Akşam postası YAY İİİ İ | ii İma kazanan kamaştırıcı manzaralı ve lâtif yerlerinden Nev-York'a kadar... Skilerile.. Danslarile.. Aşk Esrarengiz gecelerile.. - Sefahathanelerile ... z GÜNEŞ KRALI Fransızca sözlü filminde gözleriniz önünde canlanacak ve başrollerde bulunan Kahraman LUİS TRENKEN ilihiyildz MARION MARSH Size her noktai nazardan zevkli ve heyecanlı 2 saat geçirtezeklerdir. Yarın akşamdan itibaren İşsizliğile. ., hazırlıkları Bütçe 231 milyon olarak hazırlandı Büyük Millet Meclisi bütçe encü meni 937 mali yılı bütçesini 231 yıldan 19 milyon olarak ve geçen milyon lira fazlasiyle bağlamıştır. 19 milyon lira fazlalığın, 2 mil. yonu mâarife, | milyonu maden tet kik ve arama enetitüsüne, İ,5 mil. yonu sıhhiye ve iskân işlerine ayrıl. mış, mütebaki kısmı da diğer devlet dairelerinin zaruri masraf ve ihtiyaç. larma tekabül etmek üzere dağıtıl muştur. Düyunu umumiyeye fevkalâde üzere Bankasın- dan bonolar verilmek suretiyle tah- sisat alınmıştı. Fevkalâde menabi. | den yapılan tahsisatm karşılığı ola- yk 6 milyon liranm da bu yeni büt. çeye ilâvesine muvalfakıyet elveri- menabiden istihsal edilmek ve Cumhuriyet Merkez miştir, Karşılığı fevkalâde o membalar dan temin — edilecek 35 milyon lira tabsisat hakkındaki lâyihanm tetki- ki bitmiş ve mazbatası hazmlanmış- su işleri ve zirai sahada diğer muhtelif sabalarda membalardan evvelce alın. mış olan tahsisatın tahakkuk etmiş tır. Bu tahsisat, karşılığı fevkalâde temin edilmek üzere Tramvaylarda “Stop ,, lambesı Bütün kara nakil vasıtalarının arkasında kırmızı “stop,, lâmbası ol duğu halde tramvaylarda bu lâmba- Buna sebep de tram. vayların iki tarafa da hareket emele- lar yoktur. ridir. Yeni tramvay arabaları yalnız bir tarafa doğru gitmekte olduğun Yeni bütçe |(Kapitülâsyon” taya gidecektir. kısımlarıdır, Bu lâyiha da bugün. | lerde meclise sevkedilecektir. dan bunların arka lâmbaları kırmızı olarak yapılmaktadır. Bu nüne geçilecektir. suretle sık sik görülen, tramvaylara diğer vasıtaların arkadan çarpmasının ö- ! Şevkiye yıkanmak üzere ks) nelik kongresi dün halkevinde yapıl | miştir, İçtimada çocuklarımız için se | labhane ve hapishane kurulması üze. rinde görüşülmüştür. * Güzel sanatlar akademisi profesö. rü Levi dün müstakil ressara ve hey. keltraşlar birliği ile (D) grupu sen. suplârına evinde çay vermiştir. * Yarım Romanyanm milli bayramı olduğundan könsöloshanede sâat 11 de merasim yapılacaktır. 9 PAZAR MAYIS — 1007 Hicri: 1888 — Sefer: 28 Doğu ! Azgörlarının esmesi Ömer Teme ÇİMİ Crümesin Balım 40 idil 19,13 e, 8.18 1210 16,05 1913 20009 280 GEÇEN SENE BUĞUN NE OLDU? Filistinde İsyan - büyümektedir. Mısırdan Wilistine âsker sevkediyor. * Festival komitesi dün de toplanmış İngiltere Kaynar su İle ya 9 MAYIS — 1937 Mısırda © ilga edildi. Muahede dün 1 olundu Montrö, 8 (A.A.) — pitülâsyonlarmnın ilgast ve muahede bugün saat | 1,45 e lanmıştır. ” Misir başvekili Nahas P lanan mukavelenin ve'bu bi pılmış olan müzakerelerin € yetini kaydettikten sonra, ecnebiler için daima dost ve” bir toprak olarak kalacağım! miştir. İngiliz heyeti murahhas mukavelenin akdinden dolsf!! nuniyetini bildirmiş ve elde 5 muvaffakıyetten dolayı bü rahhasları tebrik eylemişti Nahas paşa, saat 15 te * den ayrılmıştır. Evvelâ Pariste radan da İngiliz kralının taç © merasiminde bulunmak üzelö Bugünkü Futbol maçii Bugün Taksim stadında teresan futbol karşılaşmalar! © lacaktır. d Bunlardan birincisi, saat. Galatasaroyla Şişli klübü 8 dır. N Saat 16,30 da da T. Y. Yuliği ve Arnavutköy arasında Ap“ tini kupası dömifinal maçı © caktır. | Şeref sahasında da sekiz W nuvasına devam edilecektir. / Dün bir genç kız kaynar vücudunun muhtelif yerle yanmıştır. Fatih Haydar mahallesin cakçı Alâettin sokağında 40 İı evde oturan on sekiz -y8$ suyun üzerine her nasılsa Yü” düşmüş ve vücudunun bazı yanmıştır. (7 ve İni sene pek parlak olacak © lerin program: Üzerinde muğtur. f * Deniz Ticaret mektebinde © wlahat yapılacaktır. ; * Avrupada bulunan beledi rüler ve yollar müdürü Galip #* ze dönmüştür. * Belediyenin münhal bı mizlik işleri o müdürlüğüne P şubesi başmühendisi Mustafa V baş tâyin edilmiştir. 4 * Şehircilik mütehassısı mimâf; dün yeni adliye sarayının kur hapishane sahâsmı gezmiş ve burada kurulmasını tasvip eti * Türkiye, Romanya, Y Yunanistan ve Çekoslovakya yapılan posta, telgraf, telefon tek çalışma anlaşması imza eğ Ayrıca bit de radyo anlaşması ” caktır. -a * Dün sabah Çanakkale bol yo mevkiinde Alman bandıralı “” vapuru karaya oturmuştur. o | 4 * İktisat vekâleti başmüşavi der Parten İzmire gitmiştir. DIŞARIDA: * Milletler cemiyetinin 18 âde içtima devresi © eylülde tr. Bu içtima devresinde bilb dai maddeler meselesi görüşül” * Romada < imparatorluğu” sinin birinci yıldönümü bugü” zam askeri resmigeçitle kutlu” tır. Resmi geçide 40 bin zabit, 300 deve, 220 © top, 300 motosiklet iştirak edecek”. * fak hükümeti ile Tenissuiğ! da aktedilen dostluk paktına Yi mamz da iltihak etmiştir. * Bir Avusturyalı mühendis © Ti gayrimer'i kılan bir şua 4 tir. Viyanada bu hususta fı ler yapılmış ve tam bir muv& elde edilmiştir. Bir Avusturya ” sesi bu keşfi satın almıştır. | * Fransız meclisinde hararetli geçmiş ve neticede O hüküs”, muhalif reye karşı o 380 rey” beyan edilmiştir , di