31 Mart 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

31 Mart 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Şli'ley tam manasile bir yıldızdır. Stüdyoda her yıldızın olduğu gibi, onunda bir locası var, Içinde bebekleriyle kitapları durur ,Iadıdu ders veren bir hocası, kendisile oynamağa gelen küçük ar- kadaşları var. Evinden ancak stüdyo, y& gitmek için çıkar ve ben, hiçbir za- man onun yanmdan ayrılmam. O film gevirdiği zaman, ben de bir köşeye o- turur, örgü işimle meşgul olurum. O. nun gala müsamerelerine götürülme- sine, gezdirilmesine, hulâsa canlı bir afiş olmasına hiçbir zaman müsaade etmedik.,, Minyatür yıldız Meşhur küçüğün annesi bir an sus. tüktan sonra devam ediyor: *“Şirley, her akgam, saat sekizde duasını okuyarak yatmaya gider, Ka- Zahdığı para pek çoktur, fakat hiç kimse bu paraya dokunmaz. Kanun bunu meneder, Bütün kazancı banka- Şa konmamaktadır. Sinni rüşde vâsıl ol *duğu zaman, son derece zengin ola - jbaktır. Kazancından, ancak mahkeme, İnin tayin ettiği çok ehemmiyetsiz bir eniktar ona bakmak ve onu büyütmek #çin bize verilir. Bundan başka Foks Birketi, kızımm “meneceri” olmam ve kkendisine her yerde refakat etmem için ide bana haftada ayrıca beş yüz dolar werir. O tam manasile minyatür bir yıldızdır. Stüdyoda her yıldızın olduğu Bibi, onun da bir locası var, Bu loca Kabil diğerlerine daha küçük- tür, içinde Şirleyin bebekleriyle kitap- darı var. Oradaki bütün egya ve mo. bilyeler de, kendisine göre, küçük mik- yasta yapılmıştır. Hattâ ona, küçük bir do elektrikli otomobil aldılar. Şir. ley studyonun avlusunda bazan bu ©- tomobilde dolaşır. Şirley, ayni zaman- da, istihsal maddelerine onun izmini vermek istiyen ticaret girketlerinden de bir hayli para alıyor. Amerikada, çocuklara ait olan her şeye “Şirley,, adı verilir, Ancak Bu ismi taşıyan maddeler muvaffakıyet ve rağbet gö . rür. Her tarafta “Şirley bebekleri,, “Şirley elbiseleri", “Şirley unları” gö- rürsünüz. Amerikanın ona karyt olan İnuhabbet ve sevgisi gün geçtikçe faz. » Zaman geçiyor, Şirley pek n yaşına girecek, Fakat bo- iyu iki senede ancak üç santimetre u-. zamıştır. Bunun için daha bir müddet bugünkü rollerinde devam edebilir. E. Şasen Foks girketi, onun için koca bir tir. MMMW&. önce büyük kız, soora genç kız ve ni. Laver kzadın olacaktır. Sinemaya kar- <ı gösterdiği istidad ve kabiliyetini kâybetmesine hiçbir sebeb yoktur.., Annesi böylece konuşurken, Şirley | bir sevinç çığlığı koparıyor. Madam Salmson içeriye girmişti. Bu kadın, Holivuttaki bütün yıldızların ve bil hassa Şirleyin fransızca hocasıdır. Bu esnada önlüğü reçel ve kakao renkle. riyle boyanmış olan meşhur talebesini öpüyor. Ders başlıyor. Madam Salm- #ön'ün yanında, fransızcayı çok İyi bilen bir' yardımcı kadım hoca daha var, Çünkü Şirley'in fransızca dersi, basit bir ders değildir. Bu Gdersten maksat Şirleyi oynatmak, küçük pi - yesler tertip etmeye alıştırmaktır. Şirley, otoriter bir tavırla doğrulu. yör, parmağıyla herkesi işaret ederek söyle diyor: — Bugün hırsız polis oynıyacağız. Ben polis komiseriyim, sen madam Salmson, polis memurusun. Sen Mis, (yardımcı muallimi işaret ediyor) hırsızsın, Sen (beni işaret ediyor) başka bir polis memurusun. Siz bana hrrsrm getiriyorsunuz. Fransızca hır- &z nasıl denir? Hırsıza ne yaptığını soracağım,. Bunu nasıl sorayım?,, Ona cevab veriliyor, ingilizce ter. cümesi yapılıyor, madam Salmason eümleleri tashih ediyor, ona incelikle- rini izah odiyor. Dersi de böylece ge- çiyor. Dersi bittikten sonra onu kucağıma alıp soruyorum: — Bundan iki sene evvel seni - gör. meye gelen ve sana benziyen küçük Fransız kızımı hatırlıyor musun, Şir - ley?... (Pariste yapılan Şirleye benzi- yen küçük kızlar müsabakasınt! kaza, narak Amerikaya gitmiş olan küçük Fransız kızımı kastediyorum). şırlvy düşünüyor, dudaklarını ısırı- yor. Sonra birdenbire ellerini çırparak bağırıyor: — Evet! Evet! Çok iyi hatıriryorum. Çok iyi ve sevimli bir kızcağızdı. Ge. riye döneceği zaman bir hayli ağla - mıştı. Ben de ona en güzel bebeğimi vermiştim.,, Gitmek üzere ayağa kalkıyorum. Şirley küçük kollarıyla boynumu sa- rarak beni öpüyor. Bakışlarımda ne okuduğunu bilmiyorum nma, burada bulunduğum müddetçe, gözlerini be . nim gözlerimden ayırmamıştı. Niha - yet, ona veda ederken, ağımı kulağı- ma yaklaştırarak: — Biliyor musun ki bana acımamak Tâzım. Ben çok mes'udum. Diye fısildiyor. ve yüksek sesle, fransızca olarak ilâve ediyor: — Güle güle! Orada herkesi Şirley tarafmdan öp. (Devamı var) Afyon Vlilâyetinden : » İ — Afyon vilâyeti merkezinde yaplırılacak 168028 lira 29 kuruş keşif be- Gelli memleket hastanesi inşaâtı kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. 2 — İnşaatın 61000 liralık kısmınım 937 malf senesi içinde yapılması, müte. wımmmwnwım Bunun da 40000 lirası 938 ge- wwwunnmunmmn da 939 senesi bütçesinden verilecekfir. * 3 — İhale altı nisan 938 tarihine müszadif çarşamba günü saat on beş bu. gukta Afyon Daimi encümeninde yapıla caktır. 4 — Muvakkat teminatı 9651 lira 41 kuruştur. 5 — Keşif evrakı 8 lira 50 kuruş bedel mukahilinde Afyon vilâyeti nafia maüdürlüğünden almabilir. Ve görülebilir. Balkevinin bandosu, köycülük kolu ve ? | 32 muhtarın iştirakile kamyonlarla Toprak bayramı Ödemişte köyler gezildi, sergiler açıldı Ödemiş, (Husust) — Ödemiş köy- GÜ lerinde toprak bayramı parlak bir su- Tette kutlulanmıştır. O gün, Ödemiş bütün nahiye merkezlerile ileri gelen köyleri gezilmiştir. Adazüme, Beydağ ve Bezdegilmede, bütün çevre köylerinin iştirakile ser. giler tertip odilmiştir. Sergilerde teş. hir edilen her türlü yerli ürünler, iş- leme ve dokumalar, demir âletleri, hayvanlar, çok beğenilmiştir. Gezilen köylerde baymdırlık saha « sında elde edilen başarıları ilçebayı . mız Haşim Seçkin muhtarlara teker teker anlattı. Ödemiş ilçesinde köy ka- nunu tatbikatma birçok hususlarda bitmiş nazarile bakılabilir. Ödemiş köyleri kalkınma yollarımda bütün hı- zıyla İlerlemektedir. Izmirde Hayvan ihracatı başlıyor İzmir, (Hususi) — 7 Nisanda Pire. de bulunmak üzere Denizyolları idare- sinin Konya vapurunun İzmir - Pire lJimanları arasında seferlere ve hay . van nakline başlıyacağı malümdur. Bu münasebetle hayvan ihracatçıları Türkofis müdürlüğünde toplanmışlar- dır. Toplantıda İzmir Denizbank mü- dürü Haşmet Dülge de bulunmuştur. İhracatçılar şükranlarınt bildirdikten sonra vapur yüklemek üzere 5 nisan- da hayvanlarmı İzmirde hazır bulun. duracaklarını haber — vermişlerdir. Konya vapuru, haftada iki sefer ya. pacağı için hayvan ihracatınm ne şe- kilde yapılacağı ve Ihraç ödilecek ka- saplık hayvanların ne günlerde İzmir. de bulundurulmaları lâzım geldiği hak- kında görlüşmüs, kararlar almışlardır. Çanakkalede müze açılacak Edirne, (Hususi) — Trakya umumi müfettişi general Kâzım Dirik'in te. gebbüsü ile Çanakkalede en ileri bir Antikite ve etnografya mümesi kurul- Arıburnu, Anafartalar gibi dünyayı Baran milli savaşların kıymetli hatı. raları, eşyaları ve silâhları burada toplanacaktır. Çok feci bir kaza Zavallı bir oduncu dağdan uçuruma yuvarlandı Salihli, (Hususi) — Burada çok (eci bir kaza olmuş, ihtiyar bir oduncu dağda odun toplarken bir çukura yuvarlanmış we tepeden aşağıya kadar düşmüştür. Fakir bir adam olan oduncu, sabahleyin dağa çıkmış ve tepelerde odun toplamağa başlamış, bir aralık ayağı kayarak yuvar. lanmıştır. Zavallı adamcağız, tepeden da- Bın eteğine kadar taşlara ve çahılara çar. parak yuvarlanmış, bir kayaya isabet e- den başı parçalanmıştır. Oduncu derhal ölmüştür. Portakal i stihsalâtı her sene artıyor zel Dörtyolun en mühim ihtiyacı gümrük teşkilâtıdır. Çok güçlük çekıliyor Dörtyol, (Hususi) — Centtbi Ana- dolunun incisi sayılacak güzellikte e- lan Dörtyolun senelik portakal istih. salâtı altmış milyonu bulur. Bunun kırk milyon kadarı harice sevkedilir ve mütebakisi memlekette istihlâk olu- nur. Memleketimizin bu mühim porta- kal mımtakasında almacak fenni ted- birlerin, istihsalâtı bir kat daha arttı. racağmdan da güphe yoktur. Talep fazladır; o derecede ki, bu sene Al - manyanın talepleri tamamile kargı - lanamamıştır. Pamukçuluk genişliyor Burada pamukçuluk da ehemmiyet bulmaktadır. Ekim her yıl artmakta, zeriyat fennileştirilmektedir. Dörtyo. lun mümbit ve mahsuldar toprakların- da her nevi hububat bereketli olarak yetişir. Şehrin imar işleri Belediye, faydalı ve hayırlı çalışma- larma devam etmektedir. Harap ka - gabaya oldukça mamur bir çehre ve. rilmiştir. Caddeler; bir buçuk kilomet. ro uzunluğundaki istasyon caddesi, Kaldırımlar bir kısmı parke olarak döşenmiş, mezbaha, kasap ve sebze halleri kurulmuş, su tesisatı tamam- Tanmış, otel, gazino, park ve belediye dalresi yaptırılmış, elektrik tesisatma Köpeklerin parçaladığı ceset Feeyzana mı,cinayete mi kurban gitmiştir? kadın cesedi bulunmuştur. Müddelu . mumilikçe yapılan tahkikat neticesin- de bu cesedi on gün evvel Tirenin İh- saniye mahallesinde oturan Mestan â- dında birinin gördüğü tesbit edilmiş. tir. Cezedin yalnız kafatası ile beden is. keleti bulunmuştur. Teşhis ve hüviye- tinin tesbiti imikânsız olduğu anlaşıl- miş, hükümet doktoru tarafından ya. pılan muayenesinde cesodin çok za- man evvel nehirde boğulan ve kumla- ra saplanan bir kadma ait olduğu ve sonra köpekler tarafından parçalan - dığı tesbit odilmiştir. Mestan, cesedi on gün evvel, Mende. res suları çekilmeye başladığı vakit gördüğünü, üzerinde yörük kadınları- nınki gibi elbise olduğunu ve yaşli bir kadına ait bulunduğunu söylemiş ve işleri olduğu için zamanında karako- la haber veremediğini söylemiştir. Müddetüumumilik bu ihmalinden dola- yı Mestan hakkında takibata başla . mıştır. Cesedin, seylâb esnasında sulara dü- gen ihtiyar bir yörük kadınma ait ol- duğu ve sular tarafından sürtiklene - rek Kadıngeçidi mevkiine kadar getli rildiği, orada kumlara saplandığı, su. lar çekilince de meydana çıktığı anla- şılmaktadır. Hüviyetinin tesbitine ça lışılmaktadır. mıştır. Bu yıl için çizilen mesal pro- gramma elektrik işinden başka daha birçok meseleler dahildir. Mektep ve gümrük teşkilâtı ihliyacı memur celbedilmek mecburiyeti hâsıl olmaktadır. Kütahyalılar Izmir fuarında çini bir çeşme teşhir edecekler Kütahya, (Hususi) — Enternasyo" nal İzmir fuarına bu yıl daha iyi bir şekilde iştirak etmek için icab eden tedbirleri alan vilâyetimiz bu cümle . den olarak Kütahya çinilerinden yap. tiracağı mutena bir çeşmeyi de fuarda teşhir etmeyi düşünmektedir. Çeşme- ye odalar pavyonunda veya fuarm gü- zel bir yerinde bir köge fuarın devamı müddetince de su temin edilip edilmi«: yecaği fuar komitesinden sorulmuş « tur. ——— Menemene iyi su geliyor Menemen, (Hüsusi) — Menemenin en- büyük derdi olan su İşi de artık halledil. miş ve Nafıa vekâletince bir şirkete ihale olunmuştur. Su, Karagölden getirilecek ve kasabada da tesisat yapılarak evlere dağı- tılacaktır. Suyun isalesi ve diğer tesisat masrafları 08,320 liraya baliğ olacaktır. Belediyenin teşebbüsü ile hallolanan su derdi, bütün Menemenlileri memnun etmiştir. Yurddan Küçük Haberler * Bursamn Nilüfer köyündeki lik okul talebesi çocuklar arasında kızamık çıkmış ve salgın bir şekil almıştır. Bursa maarif müdürlüğü tedbirler almıştır. * Bursa vilâyeti yollarında ilkbahar ça lışmalarına başlanmıştır. * Bursada köylere sağlık koruyucu yeliş tirmek için bir kurs açılmış ve ba kursa bütün köylerden birer mümessil gönderil. miştir. Kurs bir buçak y devam edeceke tir. * Bursanın Abolyond — köyünde Yunan ilâln Apollomun bir heykeli bulünmuüş ve bu mermer beykel Bursa müzesine naklo- lunmuştur. * Denizli umumi meclisi işini bitirmiş ve daimi encümen azaları seçilmiştir. Da» imi encümen üyeleri arasında bir de ba yan vardır. Vilâyelin umum! bütçesi G1T bin Hira olup 167 bin Hlrası fevkalâdedir. 6 — İstekli olan nafia vekâletinden 938 senesi için almmış yüz bin liralık yapı ehliyet ve müteahhitlik vesikası, Ticaret odası kayıt varakası inşaatın hi. Jfamına kadar bir mimar veya mühendisbulunduracağına dair resmi taahhütna- “me ile kanunun tarifi dahilinde tanzim olunmuş teklif mektuplarını ihale günü o- lan 6 Nisan 938 tarihine müsadif çarşamba günü saat on dört buçuğa kadar makbuz mukabilinde vilâyet dalmi enellmen rivasetine vermis bulunmaları ld- zırıdır. İlân olunur. (1502' 1 Nraya kumaşile kuş- tüyü yastıklar, 13 li- raya kumaşile kuştü- yü yataklar, 20 lira- ya kumaşile kuştüyü , yorganlar, Satış yerleri: Beyoğlunda ve Ankarada Yerli Mallar Pazarları. YULı asva7 - $ Inkilâp dersinde Bir köylü kadın duyduğu heyecanla çarşafını yırtıp attı Gemlik, (Hususi) — Bursa kültür direktörlüğünün teşebbüsü ile mektepli veya mektepsiz her köyde veya kasabada halka öğretmenler tarafından Türk in- kılâbı etrafında konferanslar ve dersler verilmektedir. Gemlik öğretmenlerin - den bayan Servet Kumla köyünde kadınlara Türk inkılâbından ve kadmlara bahşedilen haklardan bahsetmiş, bu nimetlere lâyık olmak için evvelâ eski taas. sub ve esaret günlerini hatırlatan çarşaf yerine manto giyilmesini tavlaye et. miştir. Öğretmenin sözlerinden heyecan duyan Bahriye isminde bir köylü ka- dm hemen yerinden fırlamış, çarşafmı çıkarıp yırtarak Kumla kadımmlarınm hislerine tercüman olmuştur. Diğer kadınlar da çarşaf giymemeyo karar ver- Mmişlerdir. Bu hareketten mütehasais olan Gemlik öğretmenleri çarşafını yırtan (Bahriyeye bir manto hediye etmeye karar vermişlerdir MEYVA TUZU KALANMZ VE TAKÜİTLERİNİ #ez0EDİMİZ SUNMATIN. MURAR C MİDE VE BARSAKLARI ALIŞTIRMAZ İNKIBAZI HAZIMSIZLIĞI mast kararlaştırılmıştır. Binlerce se- nelik tarihin Çanakkaleye ait hâdise- lerinin ve bilhassa umumt harpteki