June 17, 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

June 17, 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

HABER — Akşam postası Herkesi alâkadar eden faydalı adresleri okuyunuz; istifade edersiniz. NOT: Buraya adresini yazdırmak istiyenlerin İstanbul Ankara caddesinde yurdu altında Kemaleddin İren ilâncılık bürosuna müracaat etmeleri. Telefon: 20335| Şerait ehvendir. Kiralık apartıman Beyoğlu Bekâr sokak 10 numara 3 oda sofa mutfak ve saire ehven kiralıktır. Kapıcıya müracaat Yakacıkta kiralık otel Tutmak istiyenlerin Vakit Yurdunda Bay Orhana müracaatlari. Doktor Fahri Celâl Göktulga Açıldı Mevsimin en güzel ve en İğtif mesire gazinosu olan Göksu Açıldı Her Pazar Saz ve Caz.. Fiatlar her keseye elverişlidir. En iyi gramofon, radyo ve | Odeon plâklarını Sinir hastalıkları ve kekemelik müte. | İstanbul Hamdibey geçidi Jak Grunberg bassısı Zorlu apartıman No, 2 Cağaloğlu Tel: 20785 Devren satılık atölye Kartvizit tabı makinesi ve resim atöl- yesi devren (satılıktır. oTafsilât P.K. 743 İst. KADIKÖYLÜLERE Meşhur kunduracı Baha Mühürdar o caddesindedir. En nefis dondurmalar ve en iyi limonata İstiklâl caddesinde o Saray küreteşela (> Sütte hulunur. sineması En iyi sesli sinema Tertibatını Necip Erses Yapar İstan. bul Galata Sesli Han. Turbo Jeneratörleri Tıcaret mümessilliğinden teda. iz. İstiklâl caddesi İstanbul İlaçlarınızı Karaköy eczanesi HUSEYİN HÜSNÜDE daha çabuk yaptırahilirsiniz. 30 ——- Jsiyet onun gozleri içine bakalak, halelletinde bulabilirsiniz. Satılık motosiklet HARLEY DAVİTSON markalı 5 bey. gir kuvvetinde bir motosiklet satılıktır. almak istiyenlerin İstiklâl o caddesinde YENİÇERİ Ağa sokak 21-1 numaraya müracaatlı Satılık köşi ek Kısıklıda Küçükçamlıca elle nde 9 o. da vasi bahçe içinde tatlı kuyusu ve & lektriği mevcut bir köşk satılıktır. Kısık. ıda Bay Ademe müracaat. Yazlık kiralık Kısıklıda Küçükçamlıca cadesinde 2 0. da 1 halâ 1 mutfak bahçe ve elektrik var. dır. Yazlık kirası 70 liradır. Kısıklıda Bay Ademe müracaat .. Satılık arazi aranıyor. 40.50 dönüm yeri olup da satmak isti- ; yenlerin civarı, evsafı ve mevkii hakkın. da mufassal malâmat ve son fiyatile bir. likte İstanbul 743 posta kutusuna yaz- maları, Vasıta kabul edilmez. MARKİZ DÖ POMPADUK Vakit | En güzel alaturka musikiyi ve Bağdat yıldızlarını Taksim Belediye bahçesi alaturka kıs. l mında dinliye ve seyredebilirsiniz. | En sahit esansları ve tuvalet levazımatını Evliyazade Nureddinde bulabilitsiniz. İstanbul 'Tokalon müessesesi Vazolarını 5 kuruşa geri almaktadır unutmayız. Florya Küçükçekmece istasyonu Otel - lokanta - birahanesinde Tabldot 75 kuruştur. En iyi istirahat yeridir. Tarsusta 400 dönüm arazi Beher dönümü 5 liradan satılıktır. Tal. silât posta kutusu 743 İstanbul “Gravor radyo gramofonları Galata ELEKTRA müessesesinde satılır. En lüks radyolar Minerva radyolarıdır İstanbul Hasan deposu üstünde Abdur- rahman İmrede bulabilirsiniz. Westinghouse buz dolapları Galatada - Helyosdadır. , Hizmetçi aranıyor. İki ki: ile için kimsesiz ve dinç bir bayana iht ardır. Acele İstanbul Ankara caddesi 105 numaraya müracaat ai, vlan hiç bir şekilde sahatsız edil | | DAHAYUKSEK sinde 105 numaraya müracaatleri, Ahenk ve Mandolin almak için Ahenk mucidi Süleyman Süat işehir adresine müracaat ediniz. E| arabaları Avrupa mamulâtı el arabaları Hasan deposu üstünde Abdurrahman İmrede bulunur. Bahçekapı En iyi cilt yaptırmak için İstanbul Ankara (o caddesinde Emniyet mücellithanesine mürâcaat ediniz. Yalova kaplıcaları açıldı İstifade ediniz. MARKİZ Dö PAMPADUR XXV HOLANTSE BANILUNİ nw Küçük yalıda müfrez arsalar| Birer evlik 22 parça arsa acele satılıktır. | Satm almak istiyenlerin Ankara cadde. ÇOCUKLARINIZIN En güzel bir kitap Türk ikizleri g Çocuk Esirgeme Kurumunun vaktile bir aile kütüphanesi ola. rak bastırdığı İkizler serisinde duyduğunuz bu eksikliği bu gü. zel ve resimli büyük hiküye kita. bı ile doldurulmuş balayoruz. (g Kültür bakanlığı eseri tetkik etmiş, ilk okul çağındak! çocuk. lar için faydalı eser olduğunu tas dik etmiştir. Ankara caddesinde Vakit Kitap evinde arayınız: Flatı 60 kuruş; posta için 4 kuruş ilâve eöğiniz. 387 veçhile, ayni eczahaneye getirilmiş © cüretkâr bir tavırla cevap verdi? — Evet, gördüm! . Mösyö Jek, dü Barriye, mânalı bir nazar atfetti. Kont ta, bütün cür'etine râğmen, dehşetle ürpererek kekeledi: — Bu kadın, muhakkak ki yalan söylüyor. Ben her köşe bucağı büyük bir dikkatle aradım ve hiç kimseyi bu- Jamadım. Jülyet, şoyanı hayret bir soğuk kan. hlıkla; — Bu, şunu gösteriyor ki, dedi, ara- dığınız insan. .Artık.. Orada değildi. Kont sadece: — Şu halde, şimdi tekrar gidiyorum, dedi, Kontes bir defa daha omuzlarını silk- rini ondap ayırmıyan mösyö Jak da şöyle dedi: — Bunun faydası yok, azizim kont, o şimdi, her halde bir hayli uzaktadır.. Jülyet soğuk bir tavırla devam etti: — Filhakika öyle, vektinizi boşu boşuna kaybetmiş olursunuz.. Mösyö dAssas şimdi emin bir yere sığınmış - tır. Onu artık bulamazsınız. Mösyö Jak, bir an süstu, sonra de vam etti; — Fakat siz bu küçük d'Assastan ne Ümit ediyorsunuz. Size yaptığı mua. meleden sonra. — Miş bir şey ümit etmiyorum. O- nu seviyorum, Dü Barri tekrar onun sözünü kese- rek: — Kimi isterseniz sevin, dedi, fakat konturatımızın şartlarını yerine getir- memisi İstiyorsanız, siz de bu şartlara tisyet edin. Bu şartların birincisi ise, size verilen emirlere bilâ kaydüşoet ita. at etmektir, Genç kadın, ayni metin ve azimkâr tavırla devam etti: — Mösyö d'Assası seviyorum ve 0. nun Saçının bir kılına bile dokgmulma - memesini istiyorum... Mösyö Jak, eceler üzerinde isrir e- derek ağır ağır: — İstemiyorsunuz, öyle 7. Dedi'Jülyet de hiç sarsılmadan ve tıpkt onun gibi heceler'üzerinde israr ederek tekrarladı: — İstemiyorüm!, » Mösyö Jak, soğuk bir tavırla: — Yal. Dedi ve düşüneceği zamanı boşu bo- şuna geçirmemek için, tekrar enfiye ku. tusunu açarak, burnuna çekmeğe baş- ladı. Sonra devâm etti: — Peki söyleyin bakayım, önün niçin ziyâret ettiniz?. — Kendisine karşı dönen dolapları ifşa etmelk.. onu uyanık bulundurmak, ona ber şeyi anlatmak için.. Mösy 5 Jak, gözlerinde bir kıvılcım parladığı halde sordu ; — Siz bunu yaptınız. .Öyle mi?. — Evet.. Ben bunu yaptım!.. Dü Barri çılgın bir tavırla bağırdı: — Sefil kadın! Mösyö Jak devâm etti: — Oyle ki bu küçük d'As3$, hepimizi tanıyor. Jülyet; — Yanlış anlamıyalım, dedi; bundan sonra ihtiyatlı höreket edecek olan d'Assası sadece tehlikedeh haberdar et- tim. Fakat hiç bir isim zikretmedim... Çünkü ben ihbarcı değilim, Mösyö Jak derin bir nefes aldı, çün- kü kendisine bu kadar büyük bir azim ve metanetle karşı gelmek cesaretini gösteren bu kadının samimiyetinden şüphe etmiyordu. Buna rağmen devam etti: — Bize karşı gelip, bu defa yaptı. Gınız gibi, bize hiyanet etmekten kork. muyor musunuz?, Jülyet, hiç sarsılmıyan ocür'etiyle, derhal mukabele etti: şimdi UÇ ORTAK Küçük evin bahçıvanı Gaspar, kon tesin emri Üzerine, onu d'Assasla Kre biyon karşısında yalnız bırakıp gittik- ten sonra, bir “tesadüf,, neticesi ola- rak, bahçeye hava almağa çıkan hiz- metçi Nikol'e tesadüf etmişti. Saf bahçıvan, bu şayanı hayret hâ- dişenin tesiri altında bulunduğundan zeki hizmetçinin kurnaz suallerine, hiç düşünmeden ve fena bir maksax gör- neden cevap vermiş ve bu iki meçhul a damın, kralın askerlerinden kaçarak, ani bir şekilde bahçeye nasıl girdikleri- ni, bütün tafsilâtile anlatmıştı. Bunun üzerine, kurnaz kız, derhal ağaçların arkasına gizlenmiş ve, üzak- tan, hanrmile bu iki meçhul erkek ara- sında geçen seri sahneye şahit olmuş tu. Genç kız, çebrelerin aldıkları ifade- lerden söylenen sözlerin bir kısmını keşfetmiş ve, şair kapının önünden hızla geçen süvarilerin yaklaştıkları nı haber verirken yaptığı jestlerin mâ nasını da anlamıştı. Bu iki meçhul adim kimdi? Casus kız bunu kat'iyetle bilmiyor. du, Fatrat pekâlâ anlıyordu ki, bunlar takip ediliyor ve, hanımı da, bunların rica veyahut ta tehditlerine boyun ğerek,onları askerlere teslim etmemeğe karar veriyor ve ancak askerler geç tikten sonra kapıyı açıyordu. Nikol bu işte, bir hayli para getire bilecek bir hâdise sezdiğinden, bunu, hizmetlerine mukahil kendisine müte- madiyen bol bol para vermekte devam eden mösyö Jaka bildirmek ümidiyle, derhal gizlendiği yerden çıkmış ve ha- nımından evvel köşke girmişti. Sonra, öteberi alacağını bahane ede- sek, doğru malüm eczahaneye gitmiş, mösyö Jakla görüşmek istediğini söyle" miş ve ona her şeyi anlatmıştı. Bir müddet evvel, malâm olduğu lan kont dü Barriyi terkeden ve diğer taraftan şövalyeyi yakalamak üzere yapılan araştırmalardan haberdar bulu- nan mösyö Jak, kontesin kaçmağa yar* dım ettiği şahsın kim olduğunu anla makta aslâ güçlük çekmemişti. D'Assas'a relakat eden adamın kim olduğunu ise keşfedememişti ve esasen bu, onca ehemmiyetizdi, Kontesin, aşkında ısrar ve her şeye rağmen kendisini aldatmakta devam ettiğine fena halde kızan mösyö Jak, derhal plânmı hazırlamış, icap eden © mirleri vermiş ve hizmetçi kız da bazt talimat serdikten sonra onu süratle ge“ riye göntlermişti. Kontes dü Barri giyinip şövalyenin yan:na gitmek üzere evden çıktığı 71 man, Nikol onu uzaktan takip etmiş, ötele girdiğini görmüş ve doğru Re zetvuar sekağına giderek, höninmmın girmiş olduğu yeri haber vermişti. Kont 4“ Barri derhal şatoya gide rek, büyük bir koalylıkla, bir grup as kerle bir zabitin kendi emrine verilme” sini temin etmişti. Kontesin, d'Assasın gizlendiği yeri bil diği tekdirde onu görmekten kendini alamıyacağmı önliyan mös yö Jak, işte (böylece, onun sayesinde şövalyeyi yakalata bileceğini düşündüğünden, kont dü Barri, askerlerin relaketinde, Krebiyo- nun otelini basmağa muvaffak olmuş tu, Fakat kont dö Sen . Jermenin saklık uşağı Jorj, etrafa büyük bir dikkatle göz kulak olduğu için askerlerin otele doğru geldiklerini görmüş ve derhal haber vermişti. Bu izetatı verdikten sonra, gelelim tekrar kontla kontes dü Barriye. Otelin merdivenlerin inerlerken, müt- hiş bir hiddet içinde bulunduğu anlaşı- lan dü Batri, genç kadına, âmirane bir tavırla sövle.demieti: