26 Şubat 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

26 Şubat 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Zeyti MALE TEA ndağı 2 Konak ve konuklarımız.. Anadoluda çadır ve siperin köy ve kasaba evlerinden daha rahat olduğu cepheler vardı. Almanyada ise en iyi yemek yenen bir cephe idi. Bize ge- İnce, bizim, yalnız & mevsime göre değil, mevsimin ber gü- nüne göre seçip (£ gideceğimiz karargâhlarımız olduğunu söy- lemiştim: Kudüste Alman s8- natoryomunda, Şamda ya Vik- torya otelinde, ya Salihiye köşk lerinde, Halepte Baron otelin- de, Lübnanda Sofar otelinde, Berutta Bassul otelinde ka. lırdık, Onun için cephede pek az oturduk. Lübnana kar yağdığı za- man, otomobille yarım saatte inilen Berut şehrinde bahar- ların en güzeli vardır. bir cehennem gibi yandığı va- kit, bir iki saatte çıkılan Sofar | da İstanbul nisanının serin sa. bahları bulunabilir. Şam bahar lar cennetidir. Kışm, Kudüs hiç soğumaz. Şamın Barada boyu, Zahle- nin dağ yolları, gün batısının &n güzel göründüğü Sukul- garp, Kudüsün kemerli ve dar ri, — Berutun O kumsalı Suriyede bulunmuş olanlarm| gözlerinde tüter. Karargâhlarımızda birçok hatırı sayılır misafirlerimiz ol. , Lübnanda iken M ronilerin Allah diye tapındı; patriklerini otele getirmek bü- yük bir hâ idi. O, hiç bir za man manastırından çıkmış de. gildi. Nihayet bir gün Cemal Paşanm ayağına geldi: Başka. sının kaşığını kullanmadığı i- çin kendi kaşığını, başkasınm havlusuna el sürmediği | için kendi havlusunu ve diğer ufak tefek eşyasını heğbesine koy- muştu. Maronilerin de olsa, otomobile binmiş bir tanrı gör. mek meraklı bir şeydi. Badiyelerde oturan £aşiret- lerin şeyhleri kurnazdırlar: Ne kadar emniyet verirseniz veri- niz, baba oğul bir arada gel- mezler. Nuri Şa'lan gelirse, o oğlu Nevvaf çölde kalır. Lüb. nanda Nevvaf'ı misafir etmiş- tik. Şam ve Bağdat ki ea çölün w Ruvale aşiretinin mündedir. Nevvaf ve babası o- rada bükümdardırlar, Bu genç ve güzel adam, $e- irleri, dalkavukları ve nedimle Şirikte — geldi. Birkaç gün kafâirgâhta kaldı. Bir gün kendisine karadan ve çöl orta- sındek Bağdata (gitmek zor olup olmadığını sordum: — Size bir yıldız göstere. yim, bir de mühürlü kâğıt ve. reyim, Hecine bininiz, on gün, on gecede gidersiniz, dedi. Tepenizde bir yıldız, eliniz. de bir kâğıt, on gün on gece vafın dediği doğru idi. Fakat) mühürlü kâğıdmızı meselâ baş ka bir aşiretin adamları görür. lerse, hemen kıymetinin deği. seceğine şüphe yoktur. Ruva- isi için Aman mektubu olan kâğıt, İbnirreşit bedevisi için ölüm fermanıdır. Aşiret. lerin çölünde Nevvafın göstere ceği yol yıldızından başka bir de Aman yıldızı vardır: Altın! Altın kuma atıldığı zaman, ses ten başka her şey verir. Misafir gelen Havran şeyh. Haftalık si Anadolu Ajansı, geçen gün Cenevre tahdidi teslihat konfe- rensını şairane bir lisan ile ta- rif etti; “Konferans” dedi “Ya. jr tükenmiş kandile benziyor” Fakat ertesi gün tashih eti “lşığı kısılmış lâbmaya benzi- yor” dedi. Yağı tükenmiş kandil olsun, ışığı kısılmış lâmba olsun, her halde şu muhakkak ki konfe. rans parlamıyor. Bugün konfe rans açılalı 24 gün oluyor. Kon feransa iştirak eden 57 dev. letten 49 devlete mensup mu- rahhas sözlerini söylemişler. dir. Binaenaleyh ber devletin sözünü O söylemiş olması in sekiz murahhas daha nu. tuk irat etmelidir. Son murah- Berut | ! Yeni teklifi İsir John Simon Simon'un tek- liflerine muzaheret ettik maz. Dürzü sakalının rengi) kınaya, kokusu sirkelenmiş tar) o CENEVRE, 25 (A.A.) — çına benzer. Bir gün ikisine | Terki teslihat konferansının u-| da nişan ve altın vermek için | mumi komisyonu bu sabah Sov| çağırdığımız kardeş şeyhlerle | yetlerin atideki teklifini müza. | konuşup ayrıldıktan sonra, bü. | kere edecektir. yüğü yalnız olarak yanıma gel Metin bir teşkilâta tabi tu- | di. Ve kulağıma: İtulmuş hakiki bir sulha kavus-| — Ona daha az © verseniz | mak hususundaki gayri kabili| olur, dedi; çünkü nüfuzu ehem | tezelzül hisle mütehassis ola. miyetsizdir. İrak ve silâhlerm mevcudiyeti- | O çıktıktan sonra, küçüğü İnin ve bunların her zaman için | odama girdi. Daha (ziyade | ziyadeleşmeğe mütemayil bu- kulağıma: İlurmasının recsai erbabını işle — Ona vermeseniz de o-|rinden ayıracak | ve felâketler| İur, dedi, çünkü hiç müfuzu yok | tevlit edecek ihtilâflara mey- tur. İdan verdiğine kari bulunarak Bizim karargâhlarımızı ür- | ve sulhun teşkilâtile emnüselâ. küten misafirler, çölden, badi. | metin teessüsüne iştirak etmek reden, Salttan, Aman'dan ge-'içn yegâne çarenin her dev. İlenler değildi. Berlinden gelen | let için müsavat prensipinden | ler idi. Fondergoç tehlikesiz. | mülhem olmek şartile bütün| İce Bağdada doğru geçti. Fal. | müsellah kuvvetlerin tam, acil | İ kenhayin'i Kudüste tereddütle | ve umumi bir tarzda lağvi ol- karşılayışımızın sebebi varmış: | duğuna kail bulunuyoruz. Nevvaf Cemal Paşanın bir çı-| o Konferans, mesaiye esas ol | İn altınını ali işti. Fal. | mak üzere tam ve umumi bir) kenbayin bilâkis ın getirmiş | terki teslihat prensipinin vaz se de Cemal Paşanın topunu, | ma karar vermiştir. tüfeğini ve kumandanlığını al. | OÇENEVRE, 25 (A.A.) — jd. İ (Havas) tahdidi teslihat kon. | Cemal Paşanm ilk kederi. feransı umumi komisyonu, top ün haklı olmadığını zanmeder-| lanmış ve (muhtelif teklifleri m. Çünkü Suriyenin eski Ak | lerinin bir kusurları (o vardır: Girdikleri odadan keskin sakal kokuları bir hafta kader çı man orduları Başkumandanına hazırladığı hediye (kimsenin heves edeceği bir şey değildi: Bozgun! | Falih RIFKI sem Meclis müzakeratı ANKARA, 25AA. —B,M. Mec Misi bugün reiş Vekili Refet Beyin riyasetinde toplanmıştır. Bazı meb usların mezuniyetleri hakkınd. yaset divanı tezkeresi kabul edilmiş. tir. Mütcakiben Londra posta kon gresinde ittibaz edilmiş kararlar ait diler. Mecli; pazartesi günü top lanacaktır. Halkevleri ANKARA. 25 A.A. — Bir çok vilâyetlerde Hialkevlerimie açılması için hazırlıklar yapılmaktadır. Ha- ekle bitirenler, Halkevleri w- müm idare heyetinden açılma mü. sandesi istermektedir. Umumi | idare heyeti dünkü içtimamda vilâyetler. den gelen müracaatları tetkik eyle- Sahte tasarruf senetleri IZMIR, 28 — Giritli Şevki, Ka- sen, Moaklap Mustafa ve Cemal iş- minde dört kişilik bir kumpanyanm sahte tasarruf senedi yaparak sat. İ tıkları anlaşılmış, bunlardan ilk üçü yakalanmıştır. Bir deli anası ile hem- şiresini öldürdü ANKARA, 25 — Ayaşm Hacı Recep mahallesinden Hasan oğlu Aziz evinde oturmakta iken birden- bire tebevvüre gelerek eline geçirdi. ii br satırla validesi il bemşirein Vak'anın akabinde derdest edilen Asizin deli olduğu anlaşılarak mü- şahede altıma almıştır. Izmirdeki komünistler IZMIR, 24 — Komünistlerin tah kikat evrakı mevkii müstahkem di. vanı harbine verildi. yasiicmal | İruz ki, Efganistan zehirli gaz muharebesini muvafık bulmu. yor ve Efgan kimyahanelerin. de de am Efgan kimyagerle. için gaz imal etmi. re arla taahhüt etmeğe ha | zır olduğunu ima ediyor. Son- ra Arnavutluk büyük bir ordu teşkil etmemeği taahhüt edi. yor. Bütün bu noktai nazarlar | enteresan olmakla beraber, tah didi teslihat korferansının bir veya diğer şekilde neticelenme sine yardım etmiyeceği aşikâr. dır. Hakikat şudur ki devlet- ler arasmdaki nazari müsavata | rağmen, bir defa büyük dev. letler tahdidi teslihet hakk » İsinin, heyetlerin müzakerat es İ tahdidi daki noktai nazarlarını bildir. dikten sonra vaziyet tebellür tanzim etmeğe yarayacak usul | lerin intihabı, cude getirilm: j miş olan vesaikin beyeti mec- İmuasr hakkında umumi bir mü zakere icrası için istihzarat ic- irası hususları ile iştigal etmiş- İtir. | Sir John Simon, ihzari ko-| Mec | misyonun mukavelename proje nasında serbestçe (fikirlerini dermeyan ve diledikleri teklif- leri serdeylemeleri hakları mah fuz kalmak şartile, konferans için esas ittihaz edil. mesi el israr etmiştir. Amerika birinci murahhası İM: Gibson, İngiliz - teklifine İmüzaheret etmiştir. M. Litvi.| noff, birçok projelerin ve bi hassa Sovyet projesinin muka velename projesinde bulunı dığını beyan ve Sovyet projesi- nin tetkik edilmesini talep ey- lemiştir. İtalyan murahhası M. Ca vellero ve Alman murahhas M. Madoly, Alman projesinin (ihtiva ettiği bir takım tesirat. tan başka, bazı noktalarda mez kür proje yerine kaim olacak mahiyette bulunduğunu söyle. mişlerdir. M. Tardicu, M. Litvi noff'un projeyi ıslah etmek ar- zusunda bulunduğu ve tam bir tahdidi teslihat teklif etmek su retile onu faidesiz bir hale sok mak tasavvurunda olduğu sure tinde cevap vermiştir. Mumai- leyh, M. Litvinoff'un teklifinin ilen müzakere edilmesini iste miştir. M. Tardieu, Almanya. nın İngiliz teklifine muvaffak ini mernuniyetle kaydetmiş. tir. Macaristan, Türkiye ve Ja- ponya murahhasları Sir John Simon'un teklifine müzaheret etmişlerdir. M. Henderson, he yetler arasındaki harikulâde bir ittifak mevcut olduğunu söyle- miş ve İngiliz projesi ile Sov. yet projesinin perşembe sabahı ek oilsmsinde karşılaştırılmasına İkarar o vermiştir. oKonferanı, nılıp kullarılı daki nihai e beş altı devlet vardır. Bunlar bir defa karar verdikten son- ra, eğer kararları tahtelbahiri kullanmamak ise, bu karar mü tebaki 50 küsür devlet tarafın dan kabul edilir. Çünkü esa- sen tahtelbahir inşa edebilecek devletler, bu kararı verecek o- lanlardan ibarettir. Bu, diğer birçok harp malzemesi hakkın. dada doğrudur. Binaenaleyh teslihat © meselesinde en mühim nokta, büyük devlet ler arasındaki ibtilâfları telif etmekten ibaretti Geçen hafta Fransanın, İn- giltere'nin, Sovyet Rusya'nın, Amerika'nın, İtalya'nim, AL man'yanın ve Japonya'nın tez. İlerini hülâsa etmiştik, Ondan sönra söz söyleyen diğer dev. lstler murahhaslarının nutuk. LUUMA 20 Reichstag'ta gürültülü bir celse daha! Nazis'ler bu sefer harbiye ve dahiliye nazırıne küfrettiler BERLİN, 35 A.A. — Reichstag” ım esisesi, M, Goebbels'in dün sebe- biyet vermiş olduğu hâdiselerin tev- Hit etmiş olduğu tesir altımda başla muştur, Reis M. Loebe, sözü dahiliye ve harbiye mazırına vermiştir. M, Gri- İ ener, Tatenberg galibi mareşal Hin- denbourg'a karşı sarfetmiş olduğu şutumu takbih eylemiştir. Mumsileyh, hükümetin M. Goeb bels'in sözlerini bütün Alman mille- tine tevcih edilmiş bir hakaret telâk ki etmekte olduğunu söylemiştir. Nazis'ler şiddetle protesto etmiş ler ve M. Groener hakkında bir ta- kım küfürler savarmuşlardır. Reis, iki Nazis'yi salondan ger | soryalistlerden M. Breitschid, m var umumi müzakereyi açmıştır. Bidayette salonu terketmeğe ha- zırlanan müfrit milliyetperverler, bi lâhare bu tasavvarlarından kendileri etli hücumlarda bulu sözünü kesmişlerdir. Sa Breitsehid, Young plânının bir cibetli olarak yırtılmasını istemeyen m harici siyasetlerini ta- Mu Zekayi sosyalistlerin Faşis- me karşı Hindenbourg'a rey vere ceklerini beyan etmiştir. zahat vermiştir. maileyh, Hitler'in ordu içinde | âl mücadelesine müsamaha et. | memek vadinde bulunmuş olduğunu söylemiştir. Nasyonalist meb'uslardan o M. Von Tridag Lobengovin, hükümeti tenkit etmiştir. Mumaileyh, M. Brü. ning'in Lausanne konferansında ar- | vk Almanya'yı temsil etmiyeceği ü- midinde bulunduğunu söylemiştir. Mumeileyh, Cenevre'deki Alman he- | yetinin intihap edilmiş olduğu hare. ket noktasının pek fena olduğunu i- lâve eylemitşir, Mumaileyh, Memel bödüsesine karşı protestoda bulunmuş ve Le- histan'a hücum eylemiştir. yh, Leh - miş olduğuma ve' şimdi Lehistan'ın Almanva'ya karşı elleri serbest kal anıp olduğundamAlmanya'nın şimdi şarktan ve zapplen muzaaf bir taz. ike maruz bulunduğunu boyan et- -İ sonra çekilmişlerdir. - | mukabelede bulunmuşlardır. miştir. İktisat fırkası © mensuplarından biri, arkadaşlarının M. Brüning le- binde rey vereceklerini çünkü bu su retle hareket etmekle Hindenboarg a rey vermiş olacakların: söylemiş- tir. Mumaileyh, Nazis'leri siyasi G- das etmekle Hitler taraftarlarının bir nümayişi BERLİN, 25 ALA, — taraftarları Hostenbaclı'da bir içti- na tertip etmişlerdir. İçtima: dağıt. mak için müdahale eden Jandarma lar, nümayişçiler tarafmdan silâh ve taşla karşılanmışlardır. Nümayişçil 3, jandarmalar. dan ikisi yaralanmıştır. Jandarma iç- timain tertip edenleri tevkif etmiş tir, Hitler Komünistlerle Nezis'ler gene çarpıştılar SARREBRUNCK, 25 A.A, — Dün bir takım komünist nümayişçi nan Hastebach'da Nazis'lerin aktet- miş oldukları bir ihlâl etme ğe teşebbüs etmişlerdir. Komünist- ler, elektrik cereyanını keserek içti- mada bulunanları karanlığa ilka et mişler ve jandarmaları taşla karşıla | maşlardır. İ Jandarmalar, takviye kataatı in İ temişlerdir. Takviye kıtaatı kuvvetli projektörleri. mücehhez kamyonla muvasalât | etmişlerdir. İ Bunlar da koza taş ve tüfekle karşı” lanmışlardır. Bunun üzerine sokak lar tahliye ve kahveler kapatılmış, ter. Nümayişçiler, elli el ateş ettikten andarmalar, Sant 23,30 da intizam ve sükün inde olunmuştur. İyice kapatılmış bir takım göç a- rabalarma iltica etmiş olan Nazis'ler, | polisin himayesi altında gitmişler dir. bunl cektir. dan Birini intihap ede- Yeni karar CENEVRE, 25 (A.A.) — Umumikomisyon celsesinin tek İrar açılışında Sir John Simon â& tideki kararı okumuştur: Umumi komisyon, metin e saslarına müstenit bir sulhe ka vuşmak arzusile müteharrik ve herkesle her devlet için yeni harplerden içtinap imkâmı elde edebilmek hissile mütehassiz o larak tam ve umumi bir terki teslihatın ancak umumi itimadı tedricen ziyadeleştirmek sureti le silâhları da* tedricen tenkise tâbi tutmak ile mümkün olaca. ğma kani bulunarak, teslihat i- çin sarfedile faaliyetin hali ha- zırdaki iktisadi buhranı fazla. laştırdığına mutmain harbi kullanmaktan sarfınazar ettiklerini ve beynelmilel iştira ki mesai suretile terki teslihat ve sulh teşkilâtına vâsıl olmak için sür'atli ve mümkün bir in. | kılâba vasıl olmakta mutabrk| kaldıklarını beyan ile mesele- nin müzakeresini tenkis vetahdi | di teslihat projesi çerçevesi da. hilinde ve fakat heyeti murah. mak mümkündür ki, konferans ta iki mühim ve yekdiğerine zıt noktai nazar tebellür etmiş tir; 1 — Tabdidi teslihatla alâ kadar olmayan ve Cemiyeti Ak vamı müsellâh ve devletlerin fevkinde bir teşkilât haline ge- tirmek maksadını istihdaf eden Fransız tezi ki, buna Fransa. nın birkaç müttefiki de iltihak etmiştir. 2 — Tecavüz silâhlarını il gaya taraftar olan diğer devlet lerin tezi. Bu ikinci noktaj nazarı mü. dafaa edenler arasında da mü. him fikir ihtilâfları yok değil- dir» Fakat bunlar hiç olmaz. sa, geniş bir prensip etrafında toplanmaktadırlar. Bunlar ara sında müzakere mümkündür. Fakat diğer taraftan konferans bir adım. ilerleyebilmek için hasaların atiyen yapılacak mü zakerat esnasında tadil teklifle. ri yapmakta tam ve kâmil salâ biyete malik olmaları şartile takibe karar vermişlerdir. Ras teklifi ve hariciye vekilimiz | CENEVRE, 25 A.A. — Tnhdidi ! teslihat konferansı umumi kormisyo. nu Sovyetler murahhas heyeti tara- Gali teklif edilen projeyi tetieik et- Yi Litvinof nokini nazarı bakkın- da izahat vermiş ve erd bütün si- lâhların emniyet Ki bir teminat teşkil izi filerini müdafaa etmiştir. Türkiye Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey, Sovyet murahhas heyeti- nin teklif ettiği projeye taraftar ol. duğunu, bununla beraber — Türkiye hükümetinin hakiki bir müsavat gö- zetilmek şartiyle bu hususta müm- Kün mertebe ileri gitmeğe matuf her bangi bir teklifi de terviç edeceğini beyanatına ilâve eylemiştir. Karar kabul edildi CENEVRE, 25 A.A. — Tahdidi | teslihat konferansının umumi komis yonu öğleden sonra yaptığı içtimada İngiliz murahhas heyetinin teklif et. tiği karar sureti projesini İspanyol murahhası M. Madariaga tarafından İ ileri sürülen siyasi mahiyette esbabı mucibeyi nazarı itibare © amaksızın kabul etmitşir. zarın telif edilmesi Çünkü iki tez ayrı ayrı pren- | siplere istinat ediyor. Biri silâh İların azaltımasile alâkadardır. i Diğeri ise, sulhun ve bali hazr rın idamesi için çareler arayor. Her şeyden evvel bu iki noktai nazar telif edilmelidir. Ve öy- le görülüyor ki, konferansın mukadderatı da bu iki noktai nazarın telif edilebilin edilemi- yeceğine bağlıdır. s.. Çin Japon mücadelesi, haf. ta arası iki mühim safhaya gir | kat di. Biri Aksayı Şarktaki mu. harebe safhası, diğeri de Cenev rede Cemiyeti Akvam safhası. Aksayı Şarkta Japonlar, olduk ça büyük bir taarruza geçtiler. Hedefleri, Çinlileri Şanghay” dan yirmi kilometre geri at- maktı. o Japon o kumandanı, Şanghay'ı muhafaza eden 19 ANKARA, 25 (Telefon) — Teşviki sanayi kanunun yedin. ci maddesinin C fıkrasınm tef- iri hakkıdaki Başvekâlet tez” ktısat ve bütçe encümen li müzakere olundu. Encü menler mütalealarını birer maz | bata ile heyeti umumiyeye bil. dirmişlerdir. - İktisat encümeni . İmaddenin /tefsirinden sarfına- Zarla hükmün daha vazıh olma i)sı için kanuna aşağıdaki fıkra- »ın ilâvesini muvafık görmüş. tür: “ Vebu arazinin haricinde münhasıran mamulâtlarını teş- mağaza ve depo idarehaneleri” Bütçe encümeni ise madde nin ne tefsirine, ve re de bir fık ra ilâvesine yanaşmayarak tef. İsir teklifinin hükümete iadesi- ri bazı mülf”*aza ve müti a ra istinat ede.ek karar vermiş- tir, Encümen mazbatasında bu hususta diyor ki: “Son senelerde cihan iktısadi yatına ârız olan buhranın iki hir ve satmak üzere açacakları! Teşviki sanayi kanunu değiştirilecek mi? Bütçe encümeni yeni bir lâyiha hazırlanmasını teklif ediyor sat faaliyetlerini alâkadar eden bilcümle mevzuatın yeniden tet kikini ve hal ve zamanın icaba- tına tevfikini mir bulunmakta” dır. Buitibarla teşviki sanayi kanununun dahi yeni baştan bir tetkike tabi tutulması ve ha lihazır icabatına göre tadil edil mesi mübrem bir ihtiyaç halin- dedir. Diğer taraftan devletin mali vaziyeti dehi alelümum muafiyetlerin tekrar gözden ge çirilmesini ve memleketimizin iktısadi ve mali cihetlerden ihti yaçlarını tatmin edebilecek şe- killere ifrağ edilmesi dahi bugü nün zaruretlerindendir.” Bu noktai razardan bütçe en cümeni teklifin hükümete iade- sine karar vermekle beraber ge rek teşviki sanayi karununun ve gerek onun bahşettiği muafi yetlerin tetkikatının âcilen ik- mal ile yeniden hazırlanacak lâ yihanın M. Meclisine takdimini hükümetten mazbatasında ©- hemmiyetle temenni eylemis- tir, olan bir Ankara'da devamlı kar.. ANKARA, 25 (Telefonla — Dün geceden beri devamlı kar yağmaktadır. Hükümetçe satın alınan eşya- dan duhuliye alınacak mı? İ ANKARA, 25 (Telefonla) — Milli Müdafas Vekâleti Mil let Meclisinden askeri mübayaatm, belediye vergi ve resimleri i kanununun 31 ici maddesinin şümulü dahilinde olmayacağı hak- | kında bir tefsir talebinde bülumuştu. Bu tefsir dahiliye encü- meninde müzakere edilmiş ve kanunda hükümetçe mübayaa e- dilecek eşyanm duhuliye resminden muafiyetine dair mucibi tef İsir bir kanumı kayıt keyfiyetinin heyeti umumiyeye arzına ka- İ rar vermiştir, Mesele Eskişehir belediyesinin hava kuvvetleri ta- rafından mübayaa olunup Eskişehire naklolunan berzinlerden duhuliye resmi aramasıdan ve bu sebeple Standard kumpany: si. nm depolarma haciz vazetmesinden tahaddüs etmiştir. Jandarma kumandanları ANKARA, 25 (Telefonla) — İkinci jandarma muntaka kumandanı Miralay Nihat Bey onbirinci jandarma kumandanlı. ğına ve üçüncü jandarma mntaka kumandanı kaymakam Fabri > ikinci iandarma muıntaka kumandanlığına tayin edilmisler. Çinliler kaybettikleri araziyi tekrar ele geçirdiler ŞANGHAY, 25 (A.A.) — Çin askerleri bütün gün maruz bulundukları gayet şiddetli bombardumandan sonra pek ziyade hayrete şayan bir mukabelede bulunmuşlar ve mukabi| | geçmişlerdir. Çin askerleri günün ilk saatlerinde kaybetmiş ol- dukları arazinin büyük bir kısmını tekrar ele geçirmişlerdir. Sabık Ispanya kıralının İzmir'deki ziyaretleri IZMIR, 25 (Milliyet) — Sabık İspanya kralı Akon: bugün i gelmiştir. Kral vapurdan çıkarken Fransız konsolosunun Marsilya'ya sev. kedilen cenazesini selâmlamıştır. Sabık Kral mü: yaretinde bilhassa mesküküt koleksiyonlarile çok alâkadar olmuştur. Asyayı Sugra şehirlerinin damgalarını taşyan paraların bugün de model olabileceğini söyleyen kral kendisin | Madrit'te kalan alt- muş bin parçalık koleksiyonundan bahsetmiş, müzedeki intizam takdir etmistir. Sabık Kral müzenin defterine “On üçüncü Alfonso” imzasmı at- mıştır. İzmirliler sabık hülcümderi alâkadar olmadılar. On üçüncü Alona Polikarp kilisesini de ziyaret etmiştir. Kınalıada'da büyük bir yangın Dün gece Kınalı Ada'da büyük bir yangın çıkmıştır. Ateş geç vakıta kıs dar devam etmiş ve Kalı caddesinde 2 ev, 3 dükkân yanmıştır. lâzımdır. | kilometre geri çekilmediği hal. de taarruz edeceğini bildirdi. pon kıtastı taarruza “ geçtiler. Üç günden beri gelen haberler, Japonların muvaffak olamadık. larını bildirmektedir. Meğer te lefatla geri püskürtüldükleri, butt Wong civarda evil ce işgal ettikleri bazı mevziler- den de atıldıkları bildiriliyor. Japon mağlübiyetinin de belki de izam edilmektedir. F: ider Vr ki, Çinliler lerinden hi kimsenin beklemediği bir şi kabiliyet göstermişlerdir. Bir Gin der. let adamı, bu iki üç günlük mu harebenin neticesi Çinin tari- hinde bir dönüm noktası oldu. ğunu söylemiştir. Acaba bu muharabe Çin için bir İnönü mü? İnönünde Türkün maküs i? Bunu zaman göste. recek. Tokyo'dan gelen haber. lerden şunu anlıyoruz ki, aske- ri mağlübiyet Japonya'da elim bir tesir husule getirmi ponya'nın askeri pröst zuu bahistir. Ve Japonların va ziyeti kurtarmak için çek cid- di teşebbüsata “girişmeleri de beklenebilir. Cenevre mağlüp olmuştur. Evvelâ Ce- miyeti Akvam meclisi, Japon- ya'ya bir nota göndermiştir Şimdiye kadar Aksayı Şark me selesi hakkında gönderilen no- ve Japonya'ya müş. tereken gönderilmekte idi. Bu defaki ihtar yalnız Japonya'ya müteveccibtir. Binaenaleyh meclis, vaziyetten mes'ul yal. nız Janonva ölduğunu zımnen