26 Şubat 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

26 Şubat 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

i yorum, lütfen resminizi ş © mü İstanbul'u ziyaretinizin bir hate. Poliste Polis ihbar üz erine tarassuta başladı ve pulların basıl dığı matbaayı meydana çıkardı Polis ikinci şube müdiriyeti memurları sahte damga pulu yapan bir şebekeyi meydana çi- karmış ve sahtekârları da adli- yeye vermişlerdir. Son günler- de piyasada sahteliğinden şüp- he edilen damga pulları görül. müş ve polise haber verilmişti. Polis bu ihbar üzerine tahkika- ta girişmiş ve yüksek kıymetli damga pullarının sahtelerinin yapıldığını tesbit ederek taras- sudata başlamıştı. Bu tarassut neticesinde sahtekârlar yakayı ele vermişlerdir. Evvelâ Yeni. postahane karşısında Atanya- dis hanının kapısında pul bayi- liği yapan Avadis ile oğlu A- £op sahte damga pulu sattıkla- rı haber alınmış, pul müfettiş. eri ile birlikte damga müdiriye ti memurları burada taharriyat yaparak 13adet 25 er liralık sahte damga pulu ile iptal edil. miş olmakla beraber, “Oford” la üzerindeki mühürleri silin- miş zamkları yıkanmış ve yeni- den zamklanarak satışa âmade bir vaziyete getirilmiş 132 pul bulunmuştur. Yapılan tahkikat neticesinde bayi Agop Efendi. »in bu pulları Ankara caddesin de Lambadidi matbaasına mü- davim Kapriyel namızda biri, kinisti İspiro tarafından mez. kür matbaada ve taş üzerinde | basılarak kendisine verildiği, söylemiş ve makinist İspiro di pulların matbaa sahibi Aristi | tarafından Gabriyele verildiği. ni söyleyerek, Gabriyelin ifade- | sini teyit etmiştir. Bunun üzeri ne matbaada taharriyat yapıl- | mış, taşbasmalar bozulmuş bir halde ele geçirilmiştir. Sahte pul basanlar evrakı tahkikiyele Alfons'un Seyahatı Bir türk gazeteciden imzasını esirgedi isede.. 13 üncü Alfons evvelki gün Al- tınkuma kadar yaptığı otomobil ge- ken- | viç arasmda bir mülakat olmuştur. Bu esnada bir gazeteci 13 öncü Alfons'a yaklaşarak: — Hasmetmeap, dünden beri Tes- minizi çekmek için peşinizde dolaşı- çekmeme müsaade buyurur musunuz?” de Kiiştir. Sabık kral, bu sözlere tebes sümle mekxbele ederek, , resminin çekilmesine mütande etmiştir. Bundan sonra gazeteci cebinden 13 üncü Alfons'un bir resmini çıka- vara; bunu imza etmesini rica etmiş is de sabık kral şu cevabı vermiş — Simdiye kadar 3 - 4 imza ver. dim... Bu serefi sizden esirgememe veüsaade ediniz... Bunun üzerine razeteci de: — O halde, Haşmetmeap bu res- rası olarak kabul etmek şerefini ba- ma bahşediniz!... 13 üncü Alfons teşekkür ederek gesmi almış ve gazeteci de uzakla- mıştır, 13 üneü Alfons Duc de Mi. | İBu sene 6 marti Adanada © randa'ya dönerek demiştir kiz — Ne iyi haslet!. Kendisinden © Bir şeref esirgeniyor, © mukabilinde | olduğ © bir hediye veriyor!.. 13 üncü Alane İZ matia Mari silya'ya avdet edecektir. Sabık müfarekati © İapanyadın geçen akşam Garden den eri gla lerek il damn. tir, — 1 ri ile birlikte Adliyeye verilmiş lerdi motor devrildi. | Dün saat 12 de Rumelihisarı iskelesine 60 metre mesafede Beykozdan odun yüklü olarak gelmekte olan Yaşarkaptarın motörü birden bire devrilmiştir Etraftan yetişilmiş, Yaşar kap tan, odun tüccarı o Yani, tayfa Ali ve Recep kurtarılmıştır. Motör de karaya çekilmiştir. Yangın başlangıcı İ Dün Sultanhamamında Roza hanmın kahvecisi Süleymanın odasından yangın çıkmışsa da bastırılmıştır. Sektei kalpten ölenin elindeki servet Anadoluhisarında oturan 50 yaşlarında bakkal Rıza Efendi Nuruosmaniyede berber Yer. vant Efendinin dükkânında otu rurken birde bire ölmüştür. Za bıta tabibi | tarafındar yapılan muayenede Rıza Efendinin ih. | tinakı dimağiden öldüğü tesbit | edilerek cesedi akrabalarına tes lim olunmuştur. Rıza Efendi- nin üzerinde 6432 evrakı nakdi ye, 15 altın lira, 2 yarımlık a tm, 1 fransız altını ve bir taban ca bulunmuştur. Sandal bedastanında münadi Hemdi Efendi de sektei kalp. ten vefat etmi: Otomobil kazası Şoför Galibin otomobili Bey oğlunda Madam Despinaya çar parak yaralamıştır, Şoför yaka lanmıştır. Benzinden yandı Beyoğlunda Solak zadede lâcilrk eden İdris Ef. dükkânın- da uğraşırken üzerine berzin dökülmüş ve benzin ateş aldı ğindan el ve ayaklarından teh. likeli bir surette yaralarmıştır. Cenevrede Mülâkatlar —.e— Tevfik Rüştü B. temâs- larına devam ediyor CENEVRE, 24 A.A. — “Hususi mubabirimizden” © Har Tevfik Rüştü Bey dün o Cenevreye gelen İtalya hariciye nazırı AL Gran | diyi istasyonda istikbal etti. İki dost İ devlet hariciye nazırınn mülâkatı | gok samimi olmuş ve M. Grandi Tevfik Rüştü Beyi kendi otomobili- | ne alarak otele kadar | bizzat geti Hai iciye vekili M, Mihalakopulos” onda mektedir. Bu münasebetle muhtelif | murahhaslar tarafından hususi ziya” fetler verilmektedir. Dün akşam Tevfik Rüştü Bey ile M. Mihalakopulos ve M. Marinko- or Tevfik Bey ge! ANKARA, 25. — — Tehdidi tesli- Tevfik Bey bugünlerde dönecektir. Konferans uzamak istidadını gös terirsa hükümetimizi — Paris veya Bern ellerimi z Cenup hudut Komisyonu mein e Komisyon altı mart tarihinde i taraf murahhaslarınmn iştirakiyle A. danada toplanacaktır. Suriye murahbaslarının gönderil. | mesi için hariciye vekâleti tarafın- dan Seriye Frame füvlmlide bank serliğine bildirilmiştir . m a am 13 üncü Alfoms seyahat etmekte hattâ bu yolculardan barde İzin MİLLİYET CUMA 26 Birinci sahifeden geçen yazılar; Memlekette Sahte damga pulu A basanlar yakalandı MI. Anita Grew'ün nikâhı | (Başı 1 inci sahifede) etmişler ve şahitleri Muhittin | Beyle Sir Jorj Klark ta yanla- rında oturmuşlardır.. Sedat B. tarafeynin isimlerini okuyarak mutat olan sualleri türkçe irat etmiş ve bunlar belediye fen he yetinden elektrik mühendisi Ziya Bey tarafından ingilizce ye tercüme edilmiştir. Sedat B. her iki taraftan malüm olan “Evet” cevabını aldıktan son. ra: “Nikâh tesçil edilmiştir. Biz de sizi kanun mucibince zevç ve zevce olarak tanıyo. ruz” demiştir. Bundan sonra her iki taraf defteri imza etmiş lerdir. Sedat Bey Muhittin B. le Sir Jorj Klark'a teveccüh e- derek: “Tarafeynin bu akdine şahit oldunuz, biz de sizi şahit olarak kayıt ve kabul ediyoruz” demiştir, Bunun üzerine Muhit tin Bey ve Sir Jorj Klark defte- riimza etmişlerdir. Sedat B. kanuni merasimin nihayetinde kısa bir nutuk söyleyerek de- miştir ki: — Akdettiğimiz nikâhın teş kili şerefini belediyemize bah. şetmek suretile gösterdiğiniz pek kıymetli muhabbet eserini hakiki bir memneniyet ve şük- ranla kaydediyorum. Dairemiz sicillâtı bu kıymetli hi tesbit etmiş olmakla müftehir olacaktır. Mukaddera- tımızı biribirinize bağladığımz da müşterek ha yatınızın saadeti namma size bir hâtıra olmak le tevdi etmek 1 — Biribirinizin meziyetle. rini meydana çıkarıp takdir et- iz ötekinin mâ inkişaf ettir- meğe çalışmız. Size daimi ve muhakkak saadetler temenni e der ve hayat yolunuzun bu nur ha başlangıcını tebrik ederim.” Merasim bitmişti, bunun üze rine davetliler gençlerin elleri- ni sıkarak tebrik etmiştir. Mm. Grew Vali Muhittin Bey ve re- fikaları Hanım ile pek samimi surette görüşerek Muhittin Be yin gösterdiği nezaket eserini biç bir zaman unutamıyacağını söylemiştir. Muhittin Bey akdin tesçil e. dildiğini mübeyyin olan msro. ken kaplı evlenme cüzdanını Mel, Anita Grew'e vermiş ve bundan sonra davetliler Sedat Beye veda ederek dağılmışlar- | dır. Şehir namına bir hediye Amerika sefiri M. Grew'in memleketimizden ayrılmak üze re bulunduğu bir sırada kerime sini Türk kanunu o medenisine İ tevfikan evlendirmesi, | sefirin Türkiyeye karşı beslediği mu- habbetin pek bariz bir delil. dir. Muhittin B. memleketimi- ze karşı gösterilen bu muhabbe tin bir hatırası olmak üzere ye- cezede imal edilmiş iki halı he. diye etmiştir. Bu halılar Muhid din Beyin bir mektubu ile ni- kâhtan biraz sonra sefarethane ye gönderilmiştir. Yarın sefa- rethanede dini nikâh aktedile- cek ve sant beşte bir resmi ka. bul ve çay verilecektir. Mr. Ro bert English refikas ile birlikte balayını geçirmek üzere Ameri kaya gideceklerdir. Piyango yasağı (Başı 1 inci sahifede) müsadere olunacaktır. Celâl Nuri Beyin teklifinin esbabı mu cibesinde matbuat kanunu ile gazetelerin ikramiye dağıtmala rı ve piyango tertip etmelerinin memeye ye işaret ederek bil. hassa çikolatacılarm tertip et - İtilleri ikramiyelerle çocukları mühim bir israfa alıştırmakta ve sıhhatlerini bozmakta ve onları kumara sevkelmekte ol. duğunu ilâve ile matbuat kanu 'nile esası kabul edilen bu yasa. ği sair eşyaya da teşmilinin fa — bulduğunu ifade etmekte- Merhun tütünler IZMIR, 25 (Milliyet) — Banka- Isra merhun tütünlerin ucuz alm. mak istenmesi üzerine alâkadar tüc- çarlar vilâyet mezdinde — şikâyette bulunmuşlardır. yam > erer. ŞUBAT Japonlar Çin Cephesini i Yardılar (Başı i inci sahifede) | le bir plânı teklif edenlerin sulh a- | leyhinde çalışmakta olduklarını kay- detmektedirler. Japonya'nın yeni Paris sefiri dok ör Harsichi Magamka, dün akşam rayı Siberya trenile hareket et- miştir. Yeni Mançuri cünhuriyeti TOKİO, 25 A.A. — Mukdenden bildirildiğine göre, yeni | mü: Mançuri devletinin icra meclisi, sa- bik Çin imperatoru da bazır olduğu halda msayyen müddetlerle icrai va- | mile görecek bir reisinin idaresi al- tında olarak cümburiyet © rejimini kabule karar vermiştir. Bir “Çin ceneralını öldürdüler NANKİN, 25 A.A. — Mukden- den bura hariciye nezaretine yelen bir baber, Mançurinin şimalindeki Nonni mağı üzerinde — Japonlara karşı gösterdiği mukavemetle işte- har eylemiş olan Çinli cencral Ma - Chan - Cban'nın katlediğini bil | mektedir. Bu haber ohenüz diğer »balar tarafından teyit © edilme Fransa - Japonya VAŞINGTGON, 25 A.A — Fran | sa ile Japonya ârssında gizli itilifla- rın mevcudiyetine dair olarak işan | edilen haberler tekrar deverana baş- Taraştır. Birçok yazeteler bu havadisi tek rar etmişler ve âyandan Moser, Ja- panya'nın Mançuri'yi işgal eylemesi ni görmekle Fransa'nın memnun 0- dicem çünkü Mançuri'nin Sovyet- | leri Mançuri hududunda asker bu- hundurmağa mecbur (edeceğini ve 'nin bu suretle Fransa mena ini tebdit eden noktalarda fazla as- | ker bulunduramıyacağı filerini izhar | eylemiştir, İ Pa. min hatti desti ile yazılmış meş İ rahata tesadif etmi İ bunun üzerine Ali Hayrlar iMtat B. Muharebe devam adiyor CHANGHAY, 25 A.A. — Saat | 15. Reuter ajanamın muhabiri bildi- | Kiang - Wan'da muharebe devam ediyor. Japonlara nazaran Kiang - Wan'ın 3200 metre a garbisin. | de bulunan Mizo - Hong - Tehen'de | Çin hatları zörlanmıştır. Çin askerle rinin inhizama uğramış ideler söyleniyor. Mizo - Hong - ye — İbi sabası, Japon topçusumun bomıbar: man; tesirile yanmıştır. Bömetke | Çinliler Kiang'- Wan arasındaki Çin erim ve civarmı bombardıman ar geri, ar» sant İl de başlamıştır. Öğle vaktı Japonlar, 1 kilometre ilerlemişler idi, Japon topçusu da Çinlilerin balt- ricatini | kesmeğe çalışıyordu. Müthiş bir yangır CHANGHAY, 26 A.A. — Sabah in Japonlar tara. in | fından topa tutulması, kasabada müthiş bir yangın zuhuruna sebebi- yet vermiştir, Kasaba, 400 murabbamdan fazla bir saha içi linde yanmaktadır. Dün akşam Japon © tayyareleri gbwo şimendifer istasiyonunu bor. bardıman etmişler ve amiral Nomu- ra'nm beyavnamelerini atmışlardır. Amiral, bu beyannamelerde Çin kuv vetleri teslim oldukları takdirde ken dilerine iyi muamele edileceğini, ma kavemet eyledikleri surette kendile. rini müthiş bir akibetin beklemekte olduğunu bildirmektedir. Jeneral Ma'nın katli NANKİN, 25 A.A. — Hariciye Japon kuvvetleri TOK1O, 25 A.A, — Jeneral Shi. | rakawa'daki Japon kuvvetlerine ku- İ manda etmek üzere Şanghay'a git. | Çindeki ei kuvvetleri “ yakm leri bir zamanda üç fırkayı bulacaktır, Tekzip Vilâyet makamından: Sonposca gezetesinde cenup hududumuzda Su N <ünde bi mevcut olmadığı sureti resmiye- 7 ve Matiyele > olunur, Bazı yevmi li Ab. dülkedir Kemalinin Halepten tekrar Ankaraya avdet ettiğine | | dair fıkralar görülmüş isede| Abdülkadirin mahkümiyeti ol. | mak hasebile avdeti gayri müm | kün olduğu gibi bu hususta in | tişar eden fıkranm gayri vaki | ai anlaşılmakla tekzip taledim Changhai - Hankecu yolundaki Lan | *"; | itibaren 48 saat zarfında bulunduğu 1932 İzmirde satışlar (Başı 1 inci sahifede) tahsisat ayırması mümkün sörülme- mektedir. Kalan dosyalar rd mübadiller Takdiri Kıy- met Komisyonunun elinde 150 ka dar dosya kalmıştır. Bunların tetkiki de 2 - 25 ay sürecektir. Ondan son- ra Komisyonun bu işleri bitecektir. İleride tevzi edilecek para ve bono- ların tevziatı verilmezse, £ Takdiri Kıymet oK misyonu dağılacaktır. Selânikte kalan bedesten Esbak Selânik Valisi Mitat Pş. zade AK Haydar Mitat B. pederi ta- rafından Selânik'te vali iken Sanayi mektebine vakfedilen & bedestenin muhtevi olduğu 150 küsur | parça dükkânın tahtı tasarrufunda bulun- duğunu iddia etmektedir. Ali Hay ederek isbat etmekte ve şimdi Selâ- nik'te Sanayi Mektebi bulunmadığı için mevkufun aleyh dükkânların da sahibi aslisine İreni İzem geldiğini ileri sürmektedir. Takdiri Kiymet Komisyonu, tapuları tetkik etmiş, bunların hepsinin altnda (bu mal bana ait görünüyorsa da bizim bu- Bunla alâkamız yoktur) diye Mitat Komisyon, in talebini redde karar (o vermiştir. Ali Haydar B. Ankara'daki Temyiz Komisyonuna müracaat etmiş, evrak 8 defa buradaki komisyonla Temyiz | Komisyonu arasında mekik doku- muş, iki taraf ba noktaj nazarların- da işrar etmiştir. Mesele şimdi Dev. let Şurasının tetkikine intikal etmiş- ör. Suriyeye Gidecek olanlar Tabi olacakları maamele hakkında bir tebliğ Halep Türk konsolosluğu Suriye- de bulunan Türk Tebaasına Zi hiren Fans iinmlân altında bale: Ban Şark arazisinde ikamet eden en ezun ocamibe mahsus İ olarak hüviyet cüzdanı ihdasına dair bir kararname neşretmişti Bu kararname mucibince Suriye- de müstemirren veyahut üç aydan ziyade ikamet edecek olan tebanmız. Suriyeye mavasalâtlarından itibaren zarfında en men b eni umumiyeye, çam yerlerde mahalli polin idarelerine mü. vereceklerdir. ara 4 « 4 eb'adında başı açık olarak çıkarılmış üç £ fotograf raptedecekleri gibi emniyeti umumi. ye ve olmıyan yerlerde bulundukla. rı yerlerde mahalli polis dairelerine atideki malümatı ifa © edeceklerdir. Mahalli vilâdet, san'at, tabiiyeti, ai- le vaziyeti (Evli veya bekâr olduğu) evli olduğu takdirde zovcesinin isim, yaş ve tabiiyeli, on beş © yaşından dun çocukarın içmi, likap ve sin. | Bu malümat ayni zamanda em siyeti umumiye veya mahalli polis idareleri tarafından verilecek iki müs ha varaka üzerine dercedilmekle be- raber bunların zirleri mukim bul dukları mahalle j suretiyle tevsik olunacaktır. Hihane olunup gidilen mahal de on beş günden fazla ikamet odi- lecek olursa oraya vurul tarihinden mahallin emniyeti Se ei Kanunu VASFI RAŞİT Bu kıymettar eserin ikin- <i cildi çıkmıştır, Bu cilt te birinci cilt gibi yirmi forma- İdan mürekkeptir ve fiatı da a ucuzdur. Eser ince kâğı- ta basıldığından hacmi üçülmüştür. Fiati (200) kuruştur. Aanan öy Denizde ölümle ! Mücadele Bir kayık fırtınada battı iki v boğuldu ıkçı pazartesi günü İnciraltı mevkiinden bir kayr- ğa atlamışlar, balik avı için Foça ta- raflara açılmışlardır. Fakat akşama doğru sular kararmıya başladığı sı. rada, hava bozulmuş, korkunç bir fer tina çilemeşler. Küçük kayık saatlarcn © yüksek dalgalar arasında kalmış, iki kayıkçı ölümle © mücadeleye | başlamıştır. Kayıkçıların denizciliğine ve kuvvet lerine rağmen koca dalgalar kayığı devirmiş, zavallılar dalgalar arasın. du kaybolmuştur. Batan kayık Kiliz- manda denizden çıkarılmış ve zabi- taya haber verilmiştir. Facin kurban larından birinin cesedi Çahıbaşı sa hilinde bulunmuştur. Izmirde tayyare his- sesi kongresi Türk Tayyare Cemiyeti Reisi Ri- Fust Bey İzmirde bulun Mahsuliti arziyeden alınmakta 0- lan tayyare hissesi hakkında müza- bulunulmak üzere yedi vili- yet murahhaslarınn iştirakile İzmir. de bir kongre aktedilecektir.. Bu kongrede Fuat Bey de hazır buluna- cak ve yeni kararlar ittihaz olunacak tir. Bir hizmetçi 17 bin hira çalıyordu Eskişehirin er zengin adamı ola ak tanman Kerim Ağa, (17) bin gibi mühim bir servetin elinden gitmesi tehlikesile karşılaşmış, fakat bir tesadüfle kurtulmuştur. Kerim ağanın Ankarada Fovziye Hanım isminde bir kızı vardır. Koca sile beraber oturur. Yanında da, em. * ettikleri bir közmetçileri var. dir. Arasıra, ihtiyaç hâsıl. oldukça Ankaradan Eskişehire gönderir, en kıymetli ve mahrem dolaplarından eşya ve para uldırarak Ankaraya ge tirtirlermiş. Geçen gün, Leri böyle bir ihtiyaç zuhür etmiş ve hi ; Eskişehire gönderilmiş. Fakat hiz. metçi, alınması kendisine tenbih edi- len eşyadan başka sandık, — sepette para, altm, kâğıt, eşya, ne bulmuyan | pi almış, bir sandığa doldurmuş ve iş tasiyona getirterek bağaja vermek istemiz, Sandık (97). kile , gelmiş. Sandığın ağırlığı memurların nazarı dikkatimi celbetmiş, aramışlar ve kıy mmeti (17) bin lira tutan birçok para ve eşya bulmuşlar. Hizmetçi yaka- lanmıştır, Yedi kişi bir çadırı bastılar Adanaya tabi Tuzla nahiyesinin Meletmez köyünde oturan Gumalı ın çoban: Ali oğlu İbrahim ye. arkadaşıyle birlikte müsellehan © civarda bulunan Kara Ali oğla Ah- medin cadırını basarak 200 birasmı gasp ve nikâhlı bulunan 17 yaşında- ki kızı Rabiayı alarak kaçmışlardır. Mütecavizlerden dördü yakalan. ış olup diğerleride yakalanmak ü. zeredizler. Asil elebaşı © İbrahim kaçırdığı Rabia ile bulunduğu ma hal de tesbit edilmiştir. Hanende kızı neden öldürmüş? İzmirde Mezarlık başındaki kah- Bugün kar Yağacak! a hileli fırtına geliyor Limanlara ve vaparlara malümat verildi Yeşilköy rasat merkezi dün öğle den sonra liman idaresine şimal şarki istikametinden bir fırtmanın gelmekte olduğunu ve bunun bizim gelen yerlere bildirilmesini tebliğ ct miştir, Bunun üzerine Liman idaresi der hal bütün limanlara müstacel telgra' Ja ve vapurlara telsizle bu fırtınada: bildirmiştir. Aldığım: malümata nazaran, fırtına başlangı &i dün sabah Kayseride olmuştur Bu fırtına bütün Anadalu ve Balkar ları yalıyarak geçecektir. Gene ka Bugün hava tamamile kapalı 6- lacakıtır. Kar yağması çok muhteme dir. Ankarada dün sabahtan beri ke yağmaktadır. Bir vapur oturdu Gelen malümata nazaran Marma rada Galats feneri civarında bir Yu. nan şilebi karaya oturmuştur. 2 Cerrahi etfal, muailimliği ANKARA, 25 (Telefon) — Darülfünun Tıp fakültesinde İ münhal bulunan cerrahi etfal muallimliğine “müderris mua- vinlerinden Akif Şakir Bey ta yin edilmiştir. sehanelerde hanendelik eden Mat mazel Ester'in gece | ikamelgâhia dönerken sabıkalılardan Hasan tar» fından bıçakla arkaşındam ağır su- vette yaralandığını ve kızın memle- ket hastanesinde vefat ettiğimi yaz- maştak. Katil Hasan; Vak'ayı şu suretle anlatmıştır; bana getirmeği vadat- sonra getirmedi, Gece kızla * beraber © geliyordu. Kendisine ne olacağını sordum. — Benden haraç ımı isteyorsun? Dedi, aramızda kavga çıktı, bo ğa: boğaza geldik. Tabancasnı çek- Si bem de bacağımı çektim, saldır dım. Kâmil efendi kaçtı, biçak kıza rast geldi, yaralandı. Sabık Menemen noteri mahküm oldu Menemen sabık noteri Arif Hik met Beyin zimmet ve kasten barık ika maddelerinden İzmirde ağır ce- anda cereyan etmekte olan muhake mesi neticelenmiştir. Zimmet ve va- zilesini ihmal suçlarından üç ay hap sine ve otuz lira para cezasma msah- kümiyetine ve mevkuf kaldığı detin mahsubundan cismani crzasike nakdi ve feri cezalarının teciline ve harik ika suçu si etmediğin. den beraetine karar vw Odacı Hüseyinin kasları barik i- kamdan ve sirkatten beş sene ağır bapsine ve yakılan binanın kıyıneti olan 2008 lirayı da tszmin etmeğe mahküm olmuştur. | istanbul Belediyesi ilânları | Eminönü Belediye Dairesinden: Maili inhidam bir vaziye- te gelen ve mutasarrıflarının tahkikile tahriren tebligat icrası na intizaren alâbalihi ipkasında mahzuru görülen Çemberlitaş İ Tavukpazarında Yağlıkçı hanmın 14, 15, 16, 17, 18, 19, 30, 21, 22 No. lı odalarile han dahilinde mevcut duvarın tarihi ilândan itibaren (48) saat zarfmda mahzuru izale edilmediği takdirde €bniye kanununun maddei mahsusası tatbik edileceği muta- sarrıflarına tebligat makamına kaim olmak üzere ilân olunur. | (714) balta halâ gümrüğü mdürtügünder Marka 79 739,740 740 80 483,952 No 964 71,72 72 4 725,298 Adet Nev'i 1 Paket 1 2 ı ı 1 Cimsi eşya Donadılış hasır şap” İpek dağtelâ Hasır erkek şapltası Panama şapka Lardolin Katalok Safi kilo s0 3, 800 VB 4 1, 140 1, 300 Balâda evsafı yazılı eşya 21-2-932 tarihinden itibaren 20 gur müddetle bilmüzayede satılacaktır. Taliplerin 10-3- be günü saat 16 va kadar satış Komisyonuna müracaatları (618) TİCARET İŞLERİ UMUM MÜDÜRLÜĞÜNDEN: 30 İkinci Teşrin 330 tarihli - kanun hükümlerine göre tescil edilmiş olan İtalyan tabiiyetli (Enter Kontinenta) na t Şirketi) bur kere mis raçaatla Türkiyedeki msamelâtrr tatil eylediğini bildirmiş olmaklarmez- kür şirketle alikesr bulunanların şirkete ve icabında İstanbu) ei Ticaret Müdürlüğü