5 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

5 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

TARİHİ TEFRIKA:31 İttihat ve 5 May Terakki! (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESIKALARA GORE) “ Ahlakı hamidi?! » sahibi gençler Bir takımı da Jön ve jurnalcılık Ahmet Riza Bey genç Türklerin piri olduğu, siyasi meselelerde İt- tihat ve Terakkiyi muvaffakıyetle temsil ettiği ve onun - için Abdül- hamit tarafından en büyük tehlike olarak telâkki edildiği halde, yu kardaki mektuplardan da anlaşı'a- cağı veçhile etrafındaki Türk genç- lerile bir türlü anlaşamıyordu. Türkiyeden Avrupaya giden Türk gençleri arasında maatteessüf ba- zı ahlâksızlar o da bulunuyordu. Burlar Genç Türklerle ve İttihat ve Terakki Cemiyetile hiç alâka - dar olmuyorlardı. Vatanın maruz kaldığı felâket onları müteessir et- miyordu. Bu ahlâksızlar memle - ketin akıbetine karşı yalnız bigâne kalmıyorlar, ayni zamanda Türk- lüğe silinmez lekeler sürecek bir surette yaşamaktan da çekinmiyor ları. Londra'dan Paristeki İttihat ve Terakki Cemiyetine yazılan a- şağıdaki mektup bu ahlâksız genç- lerden birisinin ne dolandırıcılık - lar yaptığını, Abdülhamidin “ma- beyni hümayun,, una nasıl hülül ettiğini gösteren mühim bir vesika-| dır. Mektubun serlevhası “Londra- da (Mabeyin) in zevali,, dir. Mek- tup sahibi yazısma neden böyle bir serlevha verdiğini şu suretle izah ediyor: Bu ne demek mi? Mabeyin na- mı meş'umuna nisbet olunan her şeyin nihayet hüsran ve mezelleti bais olacağına işaret (o demektir! Bundan on sene evvel i Londraya pek noksan bir iptidai tahsil görmüş olan bu genç gönde- rilmişti. Bu gencin ailesi çocukla - mın Londrada ticaret muamelesi öğrenmesini istiyordu. Gel zaman, git zaman bu gence (okuru yemiş, tütün ve halr gönderilmiye başlan- mış, ve kendisi bu suretle ticarete teşvik edilmek istenmiştir. Genç yaşça ilerlemiş, babası da vefat ettiğinden hissesine bir riva- yete göre yirmi beş bin liralık bir me ae ci servete Londra'- da serbestçe ticaretini tevsi edecek tir, memleket ve millette ondan müstefit olacaktır. Fakat maatteessüf ii öyle değil. dir. Abdülhamit devri öyle bir if- sai devridir ki müşevveş | tıynete malik olan gençler, velev ki Türki- ye haricinde b vi Ni ahlâka Hamidi ile ifsat edil - im veriyezı billah, kendileri. ni kurtaramıyorlar. O İzmirli genç te iffet ve vekar ile ticarette müm. taz bir mevki kazanmıya çalışaca- ğı yerde nişan almak ye Paşa ol - mak sevdasına düşer. Bir taraftan casuskârane tehditlerle ve diğer ta- raftan rüşvet teşviklerile, Osmanlı tebaasından bazı ashabın yaptığı gibi, “hakipayi muallâ” ya ubudi- yetname takdim ettirmek veyahut mabeyin başkâtibi Tahsin Paşaya filan hediyeler © göndermek gibi vw 'la saraya intisap eder. Lon dranın mümtaz cemiyetine girecek kıyafet ve terbiyede olmadığı hal. de kendisini sar: karşı sahibi nüfuz imiş gibi gösterir." Nişanlar ve madalyalar alır. Hattâ İstanbul. dan Londraya son avdetinde eline | bir de şifre verildiği mervidir. Şimdi bu herif şifre ile ne hiz - met yapacak? Yapabileceği şey ma lüm: Sefaratı seniyedeki memurlar gibi Avrupa gazetelerindeki hava- dislere binayi hayal &derek “Ma- halli siyaset rivayetleri,, tasarla - | mak ve bunları “mevsuk mesmuat, suertine o hâk ile yeksan olası “ha- kipayi muallâ,, ya arzeylemek. Fakat bundan daha mühim bir hizmet te var: O da Jön Türkler,, aleğhinde hafiyelik etmek, vatan- daşlarını mümkün olduğu kadar 4ftiralarla manen ve maddeten mu- «sazarrir eylemek. Fasit sultan için bundan daha mühim bir hizmet ta- savvur edilebilir mi? İzmi; kendisine Osmanlı siy. rinden olduğuna dair sahte bir nam veren ve bu sahte sıfatla © öteye beriye mektuplar yazan bir Yahudi ile bir likte Ahmet Rıza ve Prens Saba - hattin Beylerden © vesairlerinden mektuplar getirtecek vasıtalar a - rar. Beklediği mektuplar üzerine “curnal,, denilen rezalet varakpa- relerini tanzim etmeğe başlar. Casusluk mevkiini bu suretle te- $is ettikten sonra Türkiyede bulu- nan Türk tüccar ile muamelâta gi- rişmek ister. Öteden beriden ham eşya getirtir. Fakat sattığı eşyanın bedellerini sahiplerine ödemez. Şi- küvet edenlere “Süravi ümmet, ve' Türklerin aleyhinde hafiyelik ediyorlardı.. “Msveret,, gibi milli ıslahat mü - revvici olan gazetelerden göndere- rek bir taraftan da bu gazetelerin o adamlar tarafından celbolundu- ğunu ihbar ederek onların mahvla- | | rına çalışır. Bu ticaret eshabından birisi Londradaki Türk Konsolos- hanesine müracaat eder. Şehben - der bu haysiyet düşkününe bir tez- kere yazarak işin tesviyesine tavas-| £ sut etmek ister. Herif: “Vay şeh- bender benim sayei şahanede ma- lik olduğum rütpeye göre tezkere - | £ sinde elkap kullanmiyor,, diye şeh- bendere bir tahkirname gönderir. Bundan başka şehbenderi de Hari- ciye Nezaretine şikâyet eder. Bu şikâyetnamesinde: “Uğuru hüma- yun,, için kanının o son damlasını dökmeğe hazır sadık bendegândan olduğunu kaydetmeyi de unutmaz. Bizim Hariciye Nezaretinin haline bakmalı ki onun sözüne ehemmiyet vererek Londra sefarethanesinden tahkiki hale kıyam eder. “Muteber tacir,, diye sahte bir nama bürünen bu casus şimdi Lon- dra Şehremininin hususi mahke - mesi huzurunda sahte frenk siga- rası yaptırıp sattırmaktan mahküm edildi. Hayana sigaraları olmak ü- zere sattığı ve narı mahuda izafet- le “Elgazi,, tesmiye ettiği sigarala- rın İngiltereden ihracına karar ve- rildi. Londra Şehremini o hüküm verdiği sirada ( “sahtekârlığın bu kadar menfur bir nev'i şimdiye ka- dar huzuruma © gelmemişti. 5. E. pek merdut bir hal irtikâp etmiş, eğer burada bulunmuş olsaydı, o sahte damgalı © on beş bin sigarı kendi elimle yakıp mahvederdim.,, demiştir. “Taciri muteber,, Londranın en işlek sokağı olan (Piccadiliy) de dahi bir sigaracı dükkânı açmıştı. Burada sattığı sigaralara “mabe- yin sigarası,, namı meş'umunu ver- işti, Dükkünın içi . din Yunanistanda basılmış, muhte- lif renkli resimleri duvarlarda asılı duruyordu. Bu resimlerdeki nişan ve madalyalara, sırmalı üniforma. ya ve kaba kılıca bakılınca Abdül. hamit tıpkı bir sefaret kavası gıbi örünüyor. ” Velhasıl “taciri muteber,, in iş- leri bozuldu. Geçen gün “Piccadil- İy,, civarından geçerken eşyasının, emtiasının, “padişahım çok yaşa,, levhasınm, Abdülhamide ait resim- lerin amele tarafından nasıl dük- kândan süpürülüp çıkarıldığını ve “Mabeyin,, kelimesinin o dükkân penceresinden nasıl hakkedildiği- ni gördüm ve kendi kendime: “Şirretin encamı böyle olur. Na- mus ve haysiyetile milletin yüzünü ağartacak işlerle meşgul olmayıp ta milleti aleyhinde irtikâp, dena- A ve keçe le enine temin ct- TMabeyin” in Londradaki zevali inşallah bir fali hayırdır. İttihat ve Terakki cemiyetinin genç azası, Abdülhamidin istipda- dına karşı mücadele ederken genç- liklerini hatırladıkları zamanlarda olurdu. Pariste ve Cenevrede ya- şayan, gençin arada (sırada ufak tefek yaramazlıklar yapması ma- zur görmek lâzımgelir, Elimizdeki vesikalarda bu yaramazlıklara ve genç azanın hususi hayatlarına da- ir bazi fıkralara tesadüf ettik. Bu fıkralardan bazılarını, tefrikamıza b çeşni vermek maksadile, aşa- ğıya yazıyoruz. Ç — Bitmedi — “Le Temps,, gazetesinin İstanbul muhabiri, “Müteyakkız Türkiye,, ser. lâvhasile yazdığı bir makalede İtal yan başvekilinin tevtii arazi hakkın - da söylediği nutku ve bu nutkan Tür- hiyeyi alâkadar eden manasını izah etmektedir. Muhabir bu makalesinde , sene de hemen hemen ayni tarihler. de İtalyanın Anadolunun bazı aksa. munu istihdaf eder gibi görünen tev. sü arazi emelleri izhar ettiğini ve bu- nun Türkiye matbuatı ve hükümeti tarafından soğuk kanlılıkla karşılan» dığını söylemekte ve şunları ilâve et- mektedir: Hükümet Italyaya atfedilen pro - jelerin inkişafına “seyirci lez ve İlalyanın tevessü macerası politi » hasına karşı belki bir cevap teşkil ex decek olan Balkan misahının neti - celenmesi hususundaki mesaiyi boz » MİLLİYET CUMARTESİ $ MAYIS 1934 Rusyadaki tayyareciler ve heyetimiz a il 3 . Gi ai Şeke ürk - R bir nişanesi olmak üzere Moskova 1 Mayis günü a Elek küyeekleri çaki MOSKOVA, 4. A.A. — Emin Paşanın riyasetindeki Türk askeri heyeti ile Miralay Celâl Beyin riyasetindeki Türk askeri tayyarecileri bir Mayıs tezahüratında geçit resminde hazrı bulunmuşlardır. Üç Türk tayyaresi Sovyet tayyarelerinin geçit resmine iştirak etmiştir. Evvelki gün ve dün de Türk misafirler dinamo stadyomunu, Kremlin sarayını ve tayyare kıt'alarını ziyaret etmişler ve tiyatro temsilerinde ve harbiye mektebi kulübünde yerilen konserde bulunmuşlardır. Rusyada bir :i'yafet ve tayyarecilerimiz MOSKOVA, 4. A.A. Kremlin sarayının büyük salonunda fır- ka ve hükümet erkânı ile bir mayıs tezahüratma iştirâk edenlerin hazır bulundukları bir ziyafet verilmiştir. Bu ziyafette kızıl orduya mensup iki bine yakın kumandan yararlı zabitler bulunmuşlardır. Stalin, Molotof, Voroşilof, Kalinin, Budiyenni yoldaşların ve baş kumandanlığın diğer erkânının talona girişleri alkışlarla karçılnmış- mıştır. z f Miralay Celâl Beyin riyasetindeki Türk tayyare zabitleri de ziya- fette bulunmuşlardır. Ceneral Voroşilof hazurunu Türk - Sovyet dost- luğunun kuvveti şerefine içmeğe davet etmiştir. Miralay Celâl Bey kadehini Sovyet Rusyanın büyük şefi M linin şerefine kaldırmış. tır, M. Stalin, Molotof, Voroşilof ve Kalenin Türk tayyare zabitlerini samimi surette selâmlamışlardır. Ceneral Voroşilof hazurunu ayrıca Türkiye Reisicümhuru Gazi Mustafa Kemal Hazretleri şerefine kadeh- lerini kaldırmağa davet etmiştir. ve İmam Yahya sağ! Bir gazetenin telgrafına cevap vererek kendi vaziyetini izah etti İki günden beri Arabistanda çere yan eden harp münasebetie İbnis- suwt kuvvetlerinin galip geldiği ve Yemen İmamı. Yahya'nın öldüğü rivayetleri çıkmıştı. Dün gelen bir ajans telg'afı İmam Yahya'nın Sa'reden çekilen bir telgrafa cevap verdiğini bildirmektedir. Bu vaziye- te nazaran İmam Yahya'nın sağ olduğu ve evvelce verilen havadislerin hakikat olmadığı meydana çıkmak tadır. i ! KAHİRE, 4. A.A. — Yemen İma mı Yahya, Ebilağ gazetesinin çek- tiği telgrafa dün saat onbeşte telg-| rafla şu cevabı vermiştir: “ Telgrafınıza cevaben, sülh si- yasetimiz mucibince ve Müsliman- ları ölüme sekvetmemek maksadi- le kendimizi harp halinde telâkki elmemeğe ve binaenalyh mü zaalı araziyi tahliyeye karar ver. dik. Bu tahliye mağlubiyeti kabul ettiğimiz manasında © alınmama. Mıdır, İbnissuudun kiyaset ve ada lete dönmesini bekliyoruz. Kral Füadm sulhu hazırlamak üzere müdahalesini rica ederi: Yemende Türk zab''ti var mı: KAHİRE 4 (A,A.) — Ajans Royter bildiriyor ; Muhaberatın münkati olması hasebile Yemen vaziyeti hakkımda emin malümat istihsali müşküldür, Maamafih ima mın tehlikeli bi iyette olduğun da da şüphe yoktur. İmam Yahya müslüman âlemine hitaben neşret tiği bir beyannamede Hicaza müs lüman mutavassıtlar gönderilerek İbnissuudun ileri hareketinden vaz geçirilmesini talep etmiştir. Hudey deden gelen bir telgrafta İmam | Yahyanm payıtahtı olan San'ayı taarruza hazırlanan Emir Faysa la karşı bizzat askerinin başına mamayi tercih ediyordu. Türkiye gazetelerinin lâkaydileri İtalyanın arzularına hiç bir ehem - miyet atfetmemekten ziyade, o za - man için nabemevsim telâkki edile - bilecek bir ya girmemek en- dişesinden neş'et eylemekte idi. >. Fakat Mösyö Mutsolininin , İ- talyanın tevsii arazi İâzemandan bah- seden son nutku üzerine, hükümet gibi, gazeteler de eskiden olduğu gi. bi lâkayıt durmadılar. » Duçe nutkunda İtalya kültü- rünü tesis etmek için Asyanın han - gi noktasını kasdettiğini tasrih etmi- yardu. Zaten bu sarahate lüzum yok- fu. Çünkü harbi umuminin sonunda İtalyanın göz koyduğu Asya vilâye- tinin hangisi olduğu © unutulmamıştı. Massolininin nutku intişar eder et - mez, İtalyanın emellerine karşı tumu- mi dir aatazluk uyandı. lakalenin muhevriri bı 5 ya bu, nutkun Türküyeleki keler > den, hükümetin bu mesele. geçmek suretile müdafaa edeceği bildirilmektedir. İmam bu noktayı vüeklâ heyetine tebliğ etmiş ve he yet te San'ayı kanının son damla - sina kadar müdafaa edeceğine ye - min etmiştir. İmam Yahya yetmiş yaşındadır. Yemen ordusunda hizmet eden Türk zabitlerinden bir kısmı İbnis. suundun ordusu tarafından esir e - dilmiştir. Hicaz ordusunda tecrübe li ecnebi zabitler müstahdemdir, Ajansın notu Yemende muharebe eden iki or- dunun hiç birinde Türk cümhuri - yeti zabitlerinden bir tek kimsenin bile mevcut bulunmadığı muhak - kaktır. İmperâtorluk devrinden ka lan bazı zabitlerin ise tarafeyn or- dularından herhangi birinde hiz - met ettiklerine dair burada hiç bir malümat mevcut değildir. İşe İngilizler de karıştı LONDRA, 4. A.A, — Havas bil- diriyor : Askeri tayyarelerle iki harp gemisinin kızıl denizin şark sahiline gönderilmesi Yemenin li-| den evvel varamıyacak ve o z0 | manı olan Hudeydedeki İngiliz ta- basının ve bunların o mallarının, sehri Yemenlilerin tahliyesinden beri muhasara etmekte olan aşiret. lere karşı himayeye matuftur, İb- nissuut ordusu şehre bir kaç gün- ki hassasiyetinden o bahsetmekte ve şunları söylemektedir: Hariciye vekili ve Büyük Millet Meclisi her ne hadar berayi nezaket M. Massolininin nutka müteakip be- yanatı karşısında mutmain gi- i göründülerse de Gazi Hazretleri - ürk ordusu müfettişi umumisile birlikte, nisan bidayetinde Anadolu - nun muhtelif askeri mıntakalarına yapmış olduğu ani seyahati ve sahil- lerde hücuma maruz kalabilecek ba- zı noktaların teftişi buna sessiz fa - — fevkalâde manidar bir cevap teş- il etti, Devlet elsi bu. gibi. tezahürata alışıktır. 1933 te de İtalyanın Asyada bazı tevessü emelleri iğinden süphe edildiği sıralarda, Gesi Haz retleri Antalya vilâyeti O bir teftiş seyahatine çıkmıştı. Ces büyük bir asker olan Gazinin, efhd. ri umumi; ü tehdide maruz bulan- duğunu tahmin ettiği bu manbahala » HARİCİ HABERLER| M. Yevtiç Sofyaya gidiyo) e wa - Bulgarlar misaka girmezlerse yeni bir formül teklif edilecek SOFYA, 4. A.A. — Gazetelerin verdiği haberlere göre, M, Ye tiç pazartesi sabahı Sofyaya gelecek ve salı akşamı Belgrada - harekti edecektir. Yugoslavya hariciye nazırınin M. Muşanofla görüşmeleri pazartef günü başlayacak ve Kral salı sabahı M. Yevtiçi kabul edecektir. M Yevtiç bundan sonra M. Muşanofla görüşmelerine devam edecektir. Svobodnareç güzetesine göre, görüşmeler Balkan siyasetine tl Bulgar-Sırp münasebatına taalluk edecek ve bilhassa siyasi mahküm lar hakkında umumi af ilânı, Yugoslavyadaki Bulgar akalliyetlerini karşı tatbik edilen muamelenin tahfifi ve Yugoslacyaya Bulgar | kita ve gazetelerinin ithal! meseleleri bilhassa müzakereye mevzu teşki edecektir. Bulgaristan Balkan misakına girmeği redettiği takdirde,M Yentiç bir kaç taraflı bir ademi tecavüz misakı tek7f edecektir ki bü nan içinde mutarrızın tarifi de bulunacaktır. Gazete, Bulgaristanın bu tekliflerini kabul etmesi imküneez madığını ve fakat her halde mutaarrızın tarifi hakkındaki kısmı deceğini 'ilâve eylemektedir. Bulgar çeteleri gene faaliyette ATİNA, 4 (Milliyet) — Selânikten bildiriliyor: Dramadan telgraflara nazaran Nevrokopun Bulgar mıntakasındaki çeteler, nan topraklarında icrayı faaliyette bulunmak üzere hazırl, lar. Bunların Yunan a'azisine duhullerine mani olmak için Jandarma kuvvetleri gönderilmiştir. Diğer bir malâmata göre de Pusuda bulunmakta olan bir müfreze üç kişiden mürekkep bir ile müsademe etmişlerdir. Bu müsa.deme neticesinde bir komiteci lanarak Sereze naklolunmuştur. i Yunan - Bulgar meseleleri ATİNA, 4 (Milliyet) — Sofyaden bildiriliyor: Bulgar gazetelerini istihbarına göre yakında akdolunacak bir kabine içtimaında Y; tan, Bulgaristan arasındaki münaza alı meselelerin tekrar mü: ne başlanılması kararlaştırılacaktır. Ruloar Heyeti murahhasası Ati ya gitmiyecek fakat diplomasi taril ile bu meseleler hallolunacaktır. Karaya oturan vapur kurtarıldı ZOGULDAK, 4: A.A. — Refah vapuru bindirdiği taşlıktan yü. lerek kurtarılmıştir. Geminin baş tarafı parçalanmışsa da birinci suların hücumuna mani olduğundan bu vaziyette İstanbula götürüleö tir, Sakızda amele grev yaptı ÇEŞME, 4: A.A. — Sakız” mlınan haberlere göre 4 mayısta adı amele grev Yüpüiş 16 üümeyişçiles zabıta kavodilerida. Bedia dağıtılmışıarıır. rev otuz nisan akşamı başlamış iki gün sürmüştür. . . . : İbrahim Tali Beyin tetkikâtı EDİRNE, 4: A.A, — Umumi müfettiş İbrahim Tali Bey bugün İs iki saat kadar görüşerek idareihususiyenin vaziyetlerile vilây umumi ahvali hakkında malâmat almışlardır. İbrahim Tali Bey ni de ziyaret etmiş ve muhlelif şubelerin faaliyetleri ile alâkadar ve elinden gelen yardımı yapacağını söylemiştir. Umumi müfettiş şehrimizdeki ecnebi konsoloslarına bugün ziyaret etmiştir. Roosvelt diyor ki: | o Çin meselesinde > Artık telâş etmek Zamanı geçmiştir Memleketi yükseltmek için el birliği ile çalışmalıdır VAŞİNGTON, 4. A.A, — Birle- şik hükümetler ticaret odarının s€- nelik ziyafetine yolladığı bir mek- tubunda, M. Roosvelt artık telâş etmek zafnanının geçtiğini ve ma- zinin fena vaziyetlerini düzeltmek ve memleketi yükseltmek için el ibrliğil çalışmak zamanı geldiğini yazmaktadrı. Reisicümhur ayni za zamanda milleti nartık daima şi- kâyet edenlere ve lüzumsuz — kor- kaklıkları körükleyenlere taham- mül edemeyeğini ve ap k şahsen ticaret odasının devam- İl: süzahereti ile sadakat ve namus kârlığına emniyeti bulunduğunu da ilâve etmektedir. ————————— mana kadar da İngiliz kuvvetleri orada hazır bulunmuş olacaktır. Aşiretlerin üzerlerinde ilk havai nümayiş yapılmıştır. o Bu nümayi- şin aşiretleri durdurmak için mües- “sir olduğu anlaşılmaktadır. ak m pek imi ge ECNEBi MATBUATINDA OKUDUKLARIMIZ j “Temps” den : disinin ve mesai arkadaşlarının mem- lehet hakkında ne kadar müteyak - kız bulunduklarını göstermekti. M. Massolininin nutku esasen sa- de Türkiyede böyle nahoş bir tesir bırakmış değildir. Balkan ittihadına dahil olan diğer devletler dahi bun - dan kuşkulandılar. Ankarada son - zamanlarda Tevfik Rüştü Beyle M. Yevtich arasında cereyan eden mü - zakerelerin kısmı azamı her halde İtalyanın bu son , hizmeti etrafında cereyan etmiş olsa gerektir. Bunu te- ye edecek başka bir hâdise daha var- ur, Gazi Hazretleri M. Yevtich'i ka- bul edeceği günün arifesinde, gece geç vakit Ankaraya avdet etmiş ve derhal Başvekil İsmet Paşa ile, Er - kânı Harbiyei umumiye reisi Fevzi Paşayi davet ederek kendilerile u- zun müddet görüşmüştür. Bu müza- kere erlesi günü M. Yev - tich'le cek meselelerin tet - prom Fransa le de anlaştı Japonyanın Paris sefiri: verdiği şifahi nota PARIS, 4. A A.— Japon; Paris sefiri dün hariciye naziri | Bartu'yu ziyaret etmiş ve İ şifahi gerek tabriri bazı | vet tevdi ederek Japonyanın 17 ni tarihli beyanatını tefsir eylemifi Japon hariciye nezaretinin yettar mümessili bilhassa a: ki iki noktayi tasrih etmiştir. Japonya hiç bir zaman bü devletlerin mukavele ve itilâfi Çinde haiz oldukları hukuka çık kapu prensibine tecavüz Pi tini beslememektedir. Bununla ber Japonya kendisinin co noktai nazarından hayati ş bulunan uzak şarkta her hangi bahane ile adalet ve intizamı cu müdahaleler için başka d lerin Çin mesailini bahane © kullanmalarına da müsaade yecektir. Japon sefirinin tevdi ettiği, vesika Pariste yazılmış olup #9 da imza yoktur ve tamamen yasi nota mahiyetini haiz Buna Fransa hükümeti de tarzda bir nota ile cevap tir. Bu notada Fransa Japo le tamamen hemfikir olduğun” dirmekte ve ayni zamanda nın ikinci kısmında mevi muhtemel vakayiin (o zuhw! Tokyo hükümetinin diğer lerle birlikte ne Vaşington leri prensipleri dahilinde v€ sa Fransanın Çin mesailinin “di nuniyet bahş ve adil sureti ni bulmak için yegâne lâkki ettiğini 6-2.1922 m nin yedinci maddesinde m9Ülj sul dairesinde hareket v