11 Haziran 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

11 Haziran 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

tâbi zabıta Zabıta hizmetlerin Tahdidi sin Kanununa | Iktısat Vekâleti memurları den alâkaları ke- silen zabıta memurlarinın listesi ANKARA, 10 (Milliyet) — Tahdidi sin kanunu mucibince zabıta hizmetle rinde alâkaları kesilen zabıta memurla. | yin listesini bildiriyorum: Polis müfettişi Nazmi Bey, Müra- €ast memuru Fehmi Bey, Polis Mekte- bi müdürü Etem Bey, Polis Mektebi hesap memuru İbrahim Bey. Ankarada Merkez niemuru Hürrem Bey, Sivil ikinci komiser Bekir Sıtkı Bey, Üniformalı üçüncü | komiser Sait Bey, üniformalı üçüncü komiser Talât Boy, Polis memuru Ali, polis memuru Ali Rıza, polis memuru Mehmet, Antalyada üniformalı ikinci komiser Lötif Efendi, üniformalı 3 üncü komi- ser Yehlül Ef, Boluda üniformalı 1 inci komiser İsmail Hakkı EF. Burdurda emniyet memuru Gelip B. Çanakkalede 2 inci komiser Ali Rıza Efendi. Çoruhta emniyet memuru Sadık B. | üniformalı ikinci komiser Rasim Efen- | di, üniformalı üçüncü komiser Şerif E- fendi, | Sabri, Sıvasta üniformalı birinci (Okemiser | Galip Bey. | Tekirdağda üniformalı birinci komi- ser Tahir EK, üniformalı 3 üncü kemi- ser Mabmat Celâl E£. Urfada üniformalı ikinci | komiser Bahri Ef., üniformalı üçüncü komiser Salih Er, Vanda üniforma ikinci (komiser Sadullah EF, Muğlada üniformalı birinci komiser M. Sami EF. Karsta üniformalı ikinci korüzer Ta- Gi Et. Kayseride üniformalı üçüncü komi- ser Nuri E£,, üniformalı üçnücü komiser Rifat Ef. Konyada sivil ikinci komiser Meh- met Hurşit EF, Bir resim sergisi Polonya ressamlarından M. Roman Bilinski Taksimde Sıraser- vilerde bir sergi açmıştır. Burada kendi eserlerini teşhir | €ler:Xtedir. Polonyalı ressam, Ga- | zi hazretlerinin o mermerden bir büstünü de yapmıştır. Tayyare piyangosu 17 inci tertip tayyare biyango- saşinm Hrieci kenidesine bugüm uza. tat veçhile üniversite erans salonunda devam edilecektir. Ke- 25 şidenin en büyük ikramiyesi bin liradır. Makine kazası Eyüpte oturan Halil oğlu Ya- şar efendi, çalıştığı Süreyya Paşa | fabrikasmda makine temizlerken i- ki parmağını makineye kaptırmış ve derhal Balat Musevi hastane- sine kaldırılmıştır. Ka t ik? Dün limanımıza Mısır seyyahlarını hâmilen büyük bir yat gelmiştir. Seyyah- iyetlerini beyan etmişlerdir. Yukarıdaki re- lar şehrimizi gezmişler ve memnumiye! Tanıdığım (Meli. Knokaert Tercüme eden: pıyı iter ve gecenin karanlığı için- de kaybclır. Lehli de kapıya sal- | dırır, fakat bir türlü kapıyı aça - maz. Kapı ile uğraşırken gözüne ahırın penceresi ilişir ve pencereye koşarak kendisini dışarıya atar.Lâ. kin hafiye birkaç saniye evvel ha- reket etmişti. Böyle zifiri karanlık ta ise birkaç saniyenin çok ehem- miyeti vardı. Lehli Stefan başının | üzerinde dolaşan tayyarelerin gü- rültülerine ehemmiyet bile vermi- yecek derecede bir istical ahıra doğru koşmakta olan iki vuza slenir: , Me Çocuklar! Bir Alman hafiyesi simdi buradan çıktı. Siz tarlaları arayınız, ben caddeyi araştıraca - ğım. Lehli Stefan tamam anacaddeye çıkan patika yolunun nihayet ne vardığı zaman bir ıslık sesi işitir ve kulaklarını sağır eden delihaş bir taraka duyar, yere yuvarlanır. Leh- liye öyle gelir ki bütün çiftlik yere | | tar. Kütahyada ünifermalı birinci komi- ser Abdülnebi Ef. Meraşta emniyet memuru Levhi B., üniformalı 3 üncü komiser Ahmet Ef, Niğdede üniformalı 2 inci kemiser İslâm EF. handa üniformak ikinci komiser Nezarethane memuru I, Başkâtip Esat, Başkâtip Muh- lis, üniformalı Merkez memuru Hü- i üniformalı birinci komi- lı ücüncü komiser Ali, Ali Rıza Eş ref, Faik, Fehmi, Adil, Mebevt Tv. fik, Mustafa, saf Ziya, söyl Muhtar, AF, ik, Timur Ali, Yu- â komiser Ahmet iza, Faik, Nazmi, Edirnede: Üniformalı birinci komi ser Sevket, üçüncü komiser Abdülka- dir, üçüncü komiser Bahaettin, üçün- cü komiser Mehmet Ramp. Diyarıbekirde: Üniformalı üçüncü komiser Mustafa Efendi. Erzincan-: Üniformalı b'rinci ko- miser Ratf Bey, Erzurumda Üniformalı ürüncü ko- mizer Mehmet Münir Efendi. Eskişehirde: Sivil ikinci komiser Mahmut Cemal Efendi. Gümüshanede: Üniformalı üçüncü komiser İsmail Hakkı. İçel vlâvetinde: Üniformalı birin ci kamiser Asım, pm kinci komiser Şerif. undan Kaşka listeye 250 polis €- fendi dahildir. ve Vefalılar da tanışacaklar Vefalılar yurdu heyeti idaresi şimdiye kadar 300 kadar Vef: arkadaşlarının adreslerini bulara yurt defterine geçirmişlerdir. Vefalılar yurdu 22 haziran cu- ma günü Vefa lisesinde adresle ri elde eğilen arkadaşlarının işti- rakile bir tanışma müsameresi ter- Reisi Muhittin Bey bugün Yalova- dan şehrimize dönecek ve yarın- dan itibaren vazifesine başlayacak ilâliahmerin yardımları — Hi lâliahmer cemiyeti İstanbul merke zi ve muhtelif şubeleri tarafından bir sene zarfında 302 veremliye yardım edilmiş ve 926 senesinden bugüne kadar 26 bin küsur lira sar fetmiştir. Casuslar 'in hatıraslrı) AHMET CEMALEDDİN olduğu gibi geçmiştir. Meğer tay- yarelerden birisi bir bomba atmış. Lehli üstü başı çamur içinde ayağa kalkarak bir iki adım atar. Fakat ayakları yerde yatan bir cesede te- sadüf ederek tekrar kapaklanır. I- gilir, cesedi yoklar ve henüz sıcak- lığını muhafaza © eden bir ölüile karşılaşır. Sırf bir tesadüf eseri 0- larak tayyare bombasının Alman hafiyesini yere sermiş olduğunu an- hıyarak derin bir nefes alır ve he- men geriye dönerek iki klavuzu bu lur ve: — Herif patika yolunda geber - miş yalıyor, diye haber verir. Kla- vuzlardan birisi: Kendisini olduğu yere bıraka- hım, der, sayet ölüyü buraya kadar taşıyacak olursak başımızı zorla be lâya sokmuş oluruz. Alman zabıta. sinm cesedi bulunduğu yerde keş- fetmesi daha iyi olur. Lehli ahıra döndüğü zam» Ma- dam Brise'i bayılmış ve oğlunu da Ortaköy yolundaki Otomobil kazası İstintak hâle: tahkikata! teşebbüs etmiştir. O sırada bir tramvay a İ siye isminde bir kadının da bulunduğu Yeni teşkilâtı aşili Tayinler yapılırken herkes! Bakalorya imtihanları bü- yi bir derece terfi etti Yeni İktisat Vekâleti teşkilâtı İ hakkında dün Ankaradan gelen haberler vaziyeti aydımlatmıştır. Iktısat Vekâleti yeni teşkilâtta şa prensibi takip etmiştir: Tekaütlük müddeti gelenler tekaüde sevke - dilmiştir. İki vazifesi olanlar bi- rer vazifesi alınmıştır. Umumiyet- | le tayinler yapılırken her memura birer derece terfi'ettirilmiştir. Ma- aşlı memurlar bu terfi hakları ba- ki kalmakla beraber maaşlarmı es | ki dereceleri üzer'nden alacaklar. | dır. Ücretli memurların vaziyetle- | ri hakkında henüz bir şey düşünü!- | memişlir. Maamafih teşkilât kanu nunun dördüncü maddesinde ücret li memurların vaziyetleri hakkında | henüz bir şey düşünülmemişti Maamafih teşkilât kanununun dö: düncü maddesi ücretli olanları a- çıkta telâkki etmektedir. Ücret komiserlerden bazılarının yeni rakabe bürosunda tavzif edilme- leri muhtemeldir. devam ediyor Beşiktaşla Ortaköy arasındaki süva- ri karakolunun önünde İnegöllü Bekir oğlu Osman efendiyi çiğneyen oloro- bilin sebibi Sait Paşa zade Vehbi B. dün yedinci istintak hâlimliğine tevdi edilmiştir. İstintak hâkimi, suçlunun ilk sorgu. sunu yaptıktan sonra tevkif kararı vw Ortaköy istikametine doğrü 100 kilo- metre bir süratle gelirken kaza olmuş- tur. Bu süratli geliş'srasında Osman “dendi ansızın karşı kaldırıma geçmeğe tiği için Vehbi Bey, yolun or- | ın adamcağızı geç görmüş ve esasen bu kadar fazla sürati derhal kır- mağa imkân da olmadığı için kaza ve- kun gelmiştir. Yapılan tahkikattaş' otomobilde Hay-| tesbit edilmiştir. Vehbi Bey, kaza dolayısile verdiği ifadede şunları söylemiştir: n tens öldüğu için olduk. ça hızlı sürüyordümü “Fakat adamcağız tramvayıb arkasından ansızın çıktı. Dur durmağa vaki dr. Bu kadar za mandır, geceli gündüzlü otomobil kal Tanıyor. Şimdiye kâdar bir kedi bile ezmiş adam değilim.,, Vehbi Bey hâdise dolayısile fazla müteessir görü tedir, Tahkikata bu- Yakalanan katil , Dört gün evvel Pendikte feci bir cinayet olmuş, mezbahada ke- sicilik yapan Osman, bir alacak | meselesi yüzünden arkadaşı Sami tarafından öldürülmüştü. Aldığı- mız malümata göre; cinayeti işle- dikten sonra derhal kaçan katil ni hayet dün ele geçmiş, Üsküdarda gizlendiği bir evde yakalanmıştır. Üsküdar Müddeiumumiliği ve Kar tal jandarması tarafından takiba- ta devam edilmektedir. AÂlemdağına yürüyüş Dağcılık klübü cuma günü A- ni değme bir yürüyüş yapmak- adır. Yürüyü, 50 iş- tirak edecektir. 774 09 genç iş İ mıntakasına ayrılan muhtelif mek- İ teplerden bakaloryaya tabi talebe- İ at tam 8,30 da büyük bir intizam- Kız muallim Mektebinde yük bir intizamla yapılıyor Bakalorya imtihanlarına devam edilmektedir. Bakalorya imtihan - larmda en çok talebe isabet eden bir mektep te Çapa Kız Muallim mektebidir. Burada şimdi 800 kadar tale- benin şifahi ve tahriri imtihanları yapılmaktadır. Mektebi gezen bir muharririmiz, bu kadar talebenin imtihan edilmesine rağmen, mez- kür mektep müdür ve muavinleri- le tedris heyetinin ittihaz ettikleri tedbirler sayesinde, bütün işlerin gayet sühulet, sürat ve intizamla gittiğini, ve temizliğe son derece itina edildiğini ve bunların tâkdi- re değer olduğunu görmüştür. Tahriri imtihanlara sabahları erken başlanmaktadır. Bu mektep ler gelmeğe başlayınca bunlar sa- la imtihana tahsis edilen salonlara yerleştirilmekte ve koridorlarda tek bir talebe kalmamaktadır. Bu intizam ve mektebin her sa- basımda görülen temizlik talebe üzerinde, de imtihan korkusunu a- zaltmak,» ve binnetice talebenin | affakıyeti lehine onları teşvik bir mahiyet almaktadır. VILA YETTE Ün vergisi Netice Tluni Maliye vekâletine bildirildi ilk tatbikatı; | Un vergisinin stok mallar üzerinden beyanname alınmak suretile başları nan beyannameler üz tanbul mmtakası stok giyi tahakkuk ettirmiştir. Bu 52 bin lira tutmuştur. Ver- gi tahsil olunmaktadır. Beyoğlu Üsküdar ve Adalarla diğer kazalar bundan hariçtir. Bunlar ön bugünlerde tesbit olunacaktır. Bu suretle stoklardan | tohakkuk etti yet Maliye vekâletine bildiri tir. Maliye kursu Maliye memurları için ac“ maliye kurslarma her sabah h evi konferans salonunda devam dilmektedir. a Kepek ve paspal İstanbul adliyesinin ticare* o- dasından sorduğu bir sual şime'ye kadar şüpheli kalmış ticari bir re selenin tesbitine sebep olmuştur. Ticaret âleminde biribirine çok benziyen iki madde vardır: Ke- pek ve paspal bu iki madde bor- sada ayrı ayrı muamele görmek- le beraber biribirine çok benzer- ler. Sorulan sualde bu iki madde- nin biribirinden ne farkları oldu- ğu araştırılmaktadır. Oda yaptığı tetkikatla bu iki madde arasında. ki farkı tesbit etmiştir. Paspal ke. peğe nazaran biraz daha ince ve bakariye sınıfı hayvanlar tarafın- dan yenilir bir maddedir. Fakat kepekten farkı yoktur. Fiat farkma gelince, talibe göre | Seyyar sergisi Sergi gemisi 15 haziranda bazan birisi, bazan diğeri daha fiatlıdır. Beyoğlunda bir cinayet Sarhoşluk yüzünden iki kişi kavga etti ve bir kişi ağırca y Yak ali Mia alasini Hayatı tehlikededir Evvelki gece, Beyoğlunda ağır b'r yaralama hâdisesi olmuştur Cerrahpaşada Küçük Mühendi sokağında oturan hammal Musta arkadaşı Adnanla beraber Yenizeh, de bir meyhanede adamakıllı içtik” ten sonra Âynahçeşmeye inmişler ve orada bir arkadaşlarının evine uğra- mışlardır. Fakat aradıkları adamı bulamaymca naralar atarak tekrar yola düzülen iki kafadar yolda, Ne- cati İsminde eskiden tanıdıkları br gence tesadöf etmişlerdir. Ve arala- rında hiç yoklan bir kavga başlamış- «e. Bu esnada Necati ağır bir yum- ruk darbesi yemiştir. Bunun üzerine bıçağını çekmiş ve Mustafanın karnı- va saplamıştır. Etraftan yetitenler yaralıyı derhal hastahaneye kaldırmışlar, Necati de Bir Yunan İstanbula geliyor 31 Mayısta Pire'den hareket et- miş olan br Yunan seyyar sergisi Iskenderiye, Kıbrıs ve Rados'a u radıktan sonra 13 Haziranda ki de ve 15 haziranda da İstanbul li- manında bir hafta kadar kalacak- tır. Seyyar sergide Yunan ihracat em- teasının ber nevi bulunacaktır. Bu- radan mübayaa edilecek (eşyalar ietisnai bir kararla kontenjana tâ- bi tutulmıyacağı gi İmacak it- ha'ât resmi de, kolaylık olmak ü- zere vapurda pratik bir şekilde is- fa olunacaktır. Temmuzun ilk haftasmda da bir Arjantin seyyar sergi gelecektir. | | İ MAARIFTE | Maarifte bir içtima Dün, orta tedrisat umumi mü- | dürü Hazan Ali Beyin riyasetin- de maarif idaresinde bir toplantı yapılmıştır. önümüzdeki etmiştir. İçtimada, ders senesi başında tatbik edile - cek, yeni lise müfredat program- ları üzerinde görüşülmüştür. Japyon lisesinde konser Beyoğlu Japyon Rum kız lise- sinde scnesi sonu münasebe- tile dün bir konser verilmiştir. Konsere istiklâl marşile baş- lanmıştır. Bundan sonra mektep müdürü doktor İpokrat Bey tara. fından türkçe bir nutuk söylen - miştir. Nutukta tedrisattan iyi netice- ler alma! cümhuriyet hüküme- tinde maarifin günden güne terak- ki ettiğinden bahsetmiş, ve nutku- nu şöyle bitirmiştir: — Şimdi hepimiz birden bağı- ralım; Yaşasın Gazi Mustafa Ke- mal! Ve hazır bulunanlar buna işti- rak etmiş'erdir. Bundan sonra pro- fesör Andonyadis efendinin idare- sinde güzel bir konser verilmiştir. Almanların ricatinden sonra bir köyü işgal etmiş olan İngiliz neferleri yerli çocuklarla bir arada validesinin yanma dizçökerek ken- disini ayıltmıya uğraşır bir halde bulur. Kendilerine çiftlik sahibesi Madam Van Roots da gelip iltihak eder. Madam Van Roots baygın ka dını kendi yatağına maklederken Fransız delikanlısma da: — Haydi oğlum, der, yola çık- mak zamanı geldi. Kaybedilecek bir saniyen bile yok. Allah yolunu açık etsin. Sen merak etme. Ben valideni tedavi eder ve sabah olma- dan kendisini Roulers'e inde ede - rim. Validen'n bayılması bir bakı- olmadı, çünkü ayrılık da- :#sir olurdu. Stefan da Fransızm elini ha mi Lehli ıkarak: ri — Güle güle git arkadaş,der, se- nin anan benim ( anam demektir. Kendisine elimden geldiği kadar yardım boynumun borcudur. Hiç gözün arkada kalmasın. Şayet Lille den de bir haber alacak olursam, gizli vasıta ile sana bildiririm. Hay di uğurlar olsun. Fransız delikanlısı birkaç kelime ile Madam Van Roots'a ve Lehli'ye teşekkür eder ve iki klavuzu ile Hite tehlikeli seyahatine çıkmak ü. ie karanlıklar aramda kayla » Tr, ! & Bu vakadan sonra Lehli Stefan sevdiği Fransız kızı Matmazel Re- nde Avallo hakkında malümat al - mak üzere müteaddit defalar Lille e kadar gitti ise de dildadesi hak- kında bir haber almıya muvaffak olamamıştı. Bir gün gene tayyare. | ler Roulers üzerinde ( dolaşarak kasabadaki Al askeri müesse- selerini bomba yağmuruna boğduk ları sırada ben ve annem bodrum. da bulunuyorduk ki Stefan birden bire bodruma geldi. Delikan'ınm ası çok ciddi idi. Bana elde et- askeri malâmatı havi bir rapor uzattı. Lehlinin güzel ve okunaklı elyazısile yazılmış olan bu raporda şöyle deniliyordu: , “Ypres mıntakasında İngilizle - rin yaptıkları tazyika mükabele ol- mak üzere mıntaka boyunca (Lille - Armentieres - La Bassâ - Lens) xephesinde büyük bir Al - man taarruzu yapılacaktır . Lâk'n bu taarruzi harekâtı gizlemek mak- sadile Vurtemberg ordusu cephe - sinde bir şaşırtma taartuzu icra olu gi — Bizm cephemize taallük eden bu | İ edilmişse de, | gesi olarak aralandı ip” polise teslim elmiştr) Beyoğlu Zükur hastehanesinde yatan Mustafanın yarası ağır bulunmakta” dır. Vapur Macerası Dominikayı almıya giden heyet eli boş döndü Vapurculuk şirketinin satın dığı Dominika © vapurunu tese lüm ederek şehrimize getirmek ü zere İngiltereye giden | heyet ve| mürttebat, dün şehrimize avdet eti mişlerdir. Malüm olduğu üzere vapuru te! sellüm etmek kabil olamamıştır. Evvelce de yazdığımız gibi buna sebep, Dominika vapurunun posta vapuru evsafını haiz olmaması - dır. Vapuru satın almağa giden hel yet ilk günler vapur seferde oldu- gu için, ge: görememiş, yalnı4) plânları üzerinde tetkikat yapara matlüba muvafık bulmuştur. Bilâhara , vapurun kendisi gö rülünce, tesellümden sarfı nazar kumpanyaya pey aki nlan (5) bin Tegil iz lirasının istirdadı, yapılan bü “| tün teşebbüslere rağmen kabil o- | Iamamıştır. Yugoslav Klübünde çây Sabık Yugoslavya vis konsolo* su , M, Lazareviteh'in şehrimiz- den ayrılması münasebetile rimizdeki Yugoslavya kolonisi t* rafından önümüzdeki cuma günü Beyoğlundaki Yugoslav klübünde bir çay ziyafeti verilecektir. Marsilya ceneral konsolosluğu” Da tayin edilen M. Lazareviteh 20 haziranda yeni vazifesi başıma gi- ir. j Bir Yugoslav heyeti geliyor Milli bir Yuroslav teşekkülü © Jan Jadranska Ctraja azalarından mürekke,, bir grup, önümüzdeki, cuma günü Kraliçe Marya vapuri" le şehrimize gelecektir. Grup azası tarafından cumar- tesi günü, Kraliçe Marya vapurun”! da vilâyet ve belediye erkânı şere- fine bir çay ziyafeti verilecektir. | Ziyafette, Yugoslav sefaret ve | ane erkânı ve Yugoslav | kolonisi hazır bulunacaklardır. | haberin İngiliz ordusu kumandar lığı için çok mühim olduğunu der” hal anladım. Alman ordu emirns melerinde ise ekseriyx askeri hav!) dislerden maada kuvayi işgaliye mandanlığı tarafından emirlere efet eden sivillere karşı tat bik edilen cezalar, diğerlerine mü' €ssir bir ibret olsun diye zikredi * lirdi. Lehli raporun aşağısına şu bi kaç kel'meyi yazmıştı: “Casusluk töhmetile mahpus vi lunan Fransız kızı Matmazel Re Avallo hapishanede intihar etmek Serretile ölmüştür.,, Ben bu satırları okuyunca bilâif tiyar ayağa fırlıyarak bağırmışır' — Oh Stefan! Matmazel Avak lo'nun intiharmı benim aklım ks“ bul etmiyor. Zavallı delikanlı yürekten gele bir ah ile adeta inler gibi: J — Ne intiharı hemşire? — dedi sevgili Rende intiharı aklına bil£ getirmiyecek derecede dindar bif kızdı. Zavallıyı Almanlar hapish*” nede işkence ederek öldürmüşler "| dir. Lâkin işte size o masum ve günah kurbanın mukaddes nâşi £ zerine yem'n ediyorum ki Alma! rm o güzel gözlerden. akıttıklar! ber yaş damlası için ben bir Alm öldüreceğim. Her damla için bir Alman... Görürsünüz... Bü