11 Haziran 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

11 Haziran 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

gg Meclis azasının Tahsisatları ANKARA, 10 (Telefonla) — Bü- yük Millet Meclisi azasmın tahsisat ve harçları hakkındaki kanunun bi- rinci maddesi muaddel kanunun bi- rinci maddesinin son fıkrasının değiş | tirimesine dair idare heyetince tek- 1# edilen kanun teklifini bütçe enci- meni bazı tadilâtla kabul etmiş ve teklifi umumi heyete tevdi etmiştir. Bı bitiren ve geçimi babası tarafindan temin edilen kızlar dahi tazminattan müstefit olacaklardır. Müteveffann maaşa müstahak kimsesi bulunmaz- | sa bu tazm'nat kanuni mirasçılarına vsrilecek ve bu tazminat bütçe için baczedilmiyecektir. Halit Ziya Bey İZMİR, 10, (Milliyet) — Edip Uşşa- hi Zade Halit Ziya Bey Uşaktan. geldi v3 İstanbula hareket etti. Halit Zi a B. çocukluk arkara'mrinı oturduğu evi zi- yaret etmiştir. İzmirde bir cinayet IZMIR, 10 (Milliyet) — Tepecikte * mmeleden Derviş ve Nazif efendiler ara- smda çıkan kavga neticesinde Derviş, iyi kara.ndan — yaralayarak Hisar önünde de ahçı Mehmet dük- kânında Rifat efendi isininde birini muh- telif yerlerinde ağır surette yaralamış- dr Muğlada mahsul bu sene çok iyidir MUĞLA, 10. A.A, — Vilâyetin her tarafında orak başlamıştır. Sahillerde buğday hasadı bitmel üzeredir. Dahilde yazlık mahsulüttan darı ekimi yüzde tekseni bulmuştur. Son yağmurlar do- yıl bu senenin mahallerinin. geçen seneye üstün olacağı tahmin olanı. yor. Son yağan yağmurdan bağlarda mildiyo hastalığı çıkması melhüz bu- lunduğundan bağlara bordo bulamacı ve külleme hastalığına karşı da kükürt tatbikine devam edilmektedir. Rayşbankın tediyatı yat ofisine tediyatta bulunmamaktadır. Onbeş gün için tatbikana karar veril. miş olan bu tedbir münarip ofislere ma- Bk olan bütün memleketlere de teş mil edilmiştir. Döviz teslimi inhisarına malik olan Rayişbankın içinde bulumnakta olduğu österen bu tedbirin vehame- Amerikada zelzele SANTİYAĞO, 10. A.A. — Serena & le koriko arasmdaki mıntakada beşi kırk geçerek zorla bir zelzele olmuş tur, Zelzelenin merşezi Valparezo ol- duğu tahmin ediliyor. Yunanistanla ticaretimiz Yunanistanla © aramızdaki ti- caretin inkişafını temin © edecek mühim bir teşebbüse girişilmiş- tir. Merkezi Selânikte bulunan bir Yunan ticaret şirketinin meydana koyduğu bu çok yerinde iş şudur: Türkiye ile Yunanistan arasında ticaretin daha fazla inkişafı te- min etmek için bir Türk - Yunan ithalât ve ihracat şirketi teşkili. Yunan firmalarmdan bazıları bu şirkete girmeğe ( hazırdırlar. Bu şekilde dost iki memleket tica- reti tamamen bu iki milletin elin- de bulunacak ve yabancı mutavas- ilmiyecekti; tanbul Ticaret Odası yapılan müracaat üzerine bü meseleyi e- hemmiyetle tetkik etmektedir. Yapılan teklifte bu büyük şir. ket için bir merkez İstanbulda bir merkez de Selânikte olması zaru- ri gösterilmektedir. İlerde İzmir ve Pire şubeleri de düşünülmekte. di LİSTE Karmanyolacılar Sivri Mustafa, Sabri, Hatip, Mustafa ve Haydar isimlerinde dört kişi, bir doktorun 115 lirasını karmanyolacılık süretile aşırmış- “ye heyeti reisi İhsan lar, fakat hemen lar- ir Kantar hırsızı Sabıkalı Ferhat, Gedikpaşada Fırın sokağında kömürcü Hüseyin Efendinin dükkânından kantar ça larken yakalanmıştır. Kumarcılar Evvelisi gece yarırı, Emirgân- da bir kahvede kumar oynayan Ibrahim, Mustafa, Tevfik ve Ham za isimlerinde dört kişi cürmü meş hut halinde yakalanmışlar, iskam- il ve paralar müsadere edilerek haklarında takibata başlanmıştır. Havuzda ölüm Dün Şehremininde bir kaza ol- muştur; Lâlezar sokağında oturan in Efendinin tıç yaşındaki ço- <uğu Süleyman, civardaki bostan- Iran Şahı Hz. (Başı 1 inci sahifede) Şah Hazretleri, hududu teşrif- lerinde bando İran ve Türk marş- larını, çalmış, bir tabur piyade res mi ihtiramı yapmış, bir sahra ba- taryası 21 top atımı ile büyük mi- safiri selâmlamıştır. İstikbalde bulunan zevat mih - mandar paşalar tarafından Şah Hazretlerine takdim edilmiş ve hudutta kurulan çadırlarda bir müddet istirahatten sonra Şah Haz retleri ve maiyetleri erkânı otomo bille Beyazıta hareket etmişlerdir. Samsanda hazırlıklar SAMSUN, 10 (A.A.) — Ayın on beşinde Samsunu teşrif buyu- racak olan İlan Şahı Hazretlerini istikbal ve teşyi için Samsun bele- diye'ince fevkalâde istihzarat ya- pılmaktadır. Gazi iskelesi İran ve Türk bayraklarile tezyin ve civa- rında muazzam bir tak inşa edil mektedir. Şah Hazretlerine hedi - ye edilmek üzere Samsun ve Baf- ranın en nefis ve kokulu tütünle- rinden seçilerek sigara | hazırlan- muştur. Hariciye Vekili geliyor İran Şehinşahı Pehlevi Hz. ni karşılamak üzere Trabzona gide- cek heyete riyaset edecek olan Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey, bugün Ankaradan şehrimize gele- cektir, Tevfik Rüştü Bey, Ankara- dan gelirgelmez, Yavuz zırblısına binecek , doğruca Trabzona hare- ket edecekti Misafizimiz” İran * hükümdarı Hz. dün saat onda hududumuza girmiş bulunmaktadır. Birkaç gün den beri şehrimizde bulunan Riya seticümhur kâtibi umumi vekili Ha san Rıza Bey de Yavuzla Trabzo. na hareket edecek ve burada Rei- sicümhur Hz. namına Şehinşah Hz. ni karşılayacaktır. Büyük bir balo verilecek Yakında şehrimizi teşrif ede. olan İran Şehinşahı Han Hz. için belediyede hazırlıklar devam etmektedir. Şah Hiz, şerefine, İs tanbul namına, Dolmabahçe sar: yında büyük bir balo verilecekti, Avukatlık Kanunu (Başı 1 inci sabifede) miş oldukları halde — Millet Meclisinin 716 numaralı kararından evvel kendi - lerine #vukatlık veya dava vekilliği ruh- satnamesi verilmiş olanlar #vukatlık ya pabileceklerdir. , Ancak bu gibilerden memuriyet va- gifeşini sulistimalden hapse mahküm ol- malari veya irtikâp ve irtişa sebebi ve. ya avakatlek kanununun ikinci made desinin üçüncü fılırasında — yazılı se - beplerden birisile tasfiye edilmiş olan lar bu hükümden istifade edlemiyecek- lerdir. Hükümler kanunu mucibince hâküm- likten iskat edilmiş olanlar avukatlık yapamıyacaklardır. Ankarada Güzel Sanatlar sergisi ANKARA, 10 (A.A.) — Maarif Vekili Hikmet Beyefendinin himayele ende Güzel Sanatler Birliğinin 11 in gi Ankara resim sergisi bugü m zi gün saat 17 Manrif Vekili mama açı'rarştır. Açılma lar, Başvokület müsteşarı Kömül Bp; Milli Müdafaa- Vekâleti müsteşarı Nazm Paşa ile birçok zevat hazır bu lunmuştur. Sergide Ahmet, Ali Halil, Ayetul- lah, Cevat, Fahiman, Hilanet, Muzaf - fer, Nazmi Ziya, Namık İsmail, Sadi, Sami, Şerif Kâmil, Şevket, Vecihi, Ya- kup, Abdullah, Ömer, Cemal Beylerle Halil Paşanın, Bedin, Güzin, Fahiman hanımların ve Rahman Safif efendinin ve Ankaradan ressam Sururi ve Fuat Beylerin yüze yakın eterleri teşhir edil mektedir. Sergi 15 gün devam edecektir. Güzel Sanatlar birliği 17 si Galata- vi i Ankarada ve ikisi İstan- ay köşkünde olmak ü; diye kadar 30 sergi açmıştır. > <0 Hn Hayvanlar vergisi ANKARA, 10 (Telefonla) — Hü- kümet hayvanlar vergisinin 21 inci mad- desinin | tefsirini meclisten istemiştir. Tefsiri istenilen mesele şudur: Maliye vekileti yaptığı bir tamimde hayvanlar vergisi kanunun « 21 inci maddesile ihtiyar meelislerina ve yoklama işlerinde ii tihdam edilecek memurlara verilecek ikramiyele, ö olan bından olduğundan bilvasıta vergilerin tahakleuk ve tahsil masraflarının vilâ. yet hususi idarelerine de teşmil edilip edilemiveca ğin tefsiri istenmektedir. da oynarkem baıza yuvarlanmış ve boğulmaşıan e MİLLİYET PAZAR Kambiyo kaçakçılığı (Başı 1 inci sahifede) ları anlaşılmıtşır. Bu şebeke etra- dından Dimitri namındaki sarraf ayrıca altın alışverişi yaptığı ve bu işte bir şirkete mensup üç mü- him mevki sahibi memurun'da alâ kadar bulunduğu © anlaşılmıştır. Tahkikat neticesinde bu şebeke - nin mühim vergi kaçakçılığı işleri- le de alâkadar olduğu msydana çıkmıştır. Tahkikata emniyet müdürlüğü tarafından bütün ebemimiyetile devam edilmektedir. Kaçak kırmaşlar Selânikten gelen Prenses Mar- ya vapuru yolcularından Ömer Ef, üzerinde mühim mikdarda ipekli kumaş, gene yolculardan iki ka- dının eşyaları arasında muayene ve muhafaza tarafından ipekli ku maş bulunmuştur. M. Maksimos (Başr 1 inci sahifede) halledilebilecek olan muhtelif me seleleri de tetkik etmek fırsatını vermişlir. ATINA, 10 — Dün Cenevreden avdet eden Hariciye Nazırı M. Maksimos Çiftçi ve Işçi lideri M. Papanastasiou'yu hanesinde ziya- ret ederek Mecli-teki dolayı beyanı tee: Rusya ve Küçük itilâf (Başı 1 inci sahifede) sıralarında küçük itilâf icap eden diplomatik ve s'yasi şerait tahak- kuk ettirilir ettirilmez Sovyet Rusya ile diplomasi münasebetle- rini normalleştirmenin zamanı gelmiş bulunduğuna karar vermiş- ti. Küçük itilâf devletleri hükümet- lerle Sovyet Rusya hükümeti ara- sında evvelce girişilmiş olan mü- zakerelere son zamanlarda Ce. nevrede devam edilmiş ve bu son müzakereler Romanyanm bütün menfaatlerini tatmin eden itilâf- nameler akdi ile neticelenmiştir. Dün Cenevrede Bergues otelin- de M. Titulesconun dairesinde M. Litvinof, M. Bens, M. Titulesco ve M. Yevtiç ” in huzuru ile Sovyet Rusya, Romanya ve Çekoslovakya arasında mütekabilen akdedilm'ş'” itilâfnameler imza edilmiştir. Yugoslavya küçük itilâfın dai- inin kararını münasip r zamanda tatb kede- M. Titulesco ile M. Litvinof, i- ki seri mütekabil ve müstakil mek- tuplar teati etmişlerdir. Mektupla. rm müstakil olması demek, bunlar ayni zamanda yazılmış oldukların- dan dolayı her iki memleketin ay. ni zamanda bu işe teşebbüs etmiş olmaları demektir. Teati etmiş oldukları mektupla: rın birincisinde iki hariciye nazı- rı, kendi hükümetlerinin normal diplomasi münasebetlerini tesis et- mek ve sefirler tayin eylemek hu- susundaki kararını yekdiğerine ib- lâğ etmektedirler. i : i mel ta ezcümle şöyle ei yi Ve, gün indeten tesis edilmiş olan dip- lomasi, tlerinin her gün daha mukarenet ve hakiki i a pe Hik sebeplerini teyit etmeli İeabi çe ref eylerim : lerine müsaade etmemeyi ve bundan başka kendisine diğer devletin veya o devletin veya bir kısım arazisinin $« da ayni veçhile hareket etmeyi taah- hüt ederler. İlci hükümet, kendi topraklarında mü- sallah kuvvetler mılmasıni veya tarikile geçi- taahhüt eder- meni idhal veya transit ymesine de mâni olmayı Wi. Savel Radulescu, dün akşam na- arlar meclisinde izahat vermiş ve bu ix 'TESİ 11 HAZİRAN 1934 - Yüksek Mühendis | Deniz yolları Mektebi Satınalma Komisyonundan: Erzakın ismi Et 28-6-934 Sade yağ ” » Yumurta, soğan, pa . tates, sarmısak Kuru erzak m Yaş sebze ” Kok kömürü » Zeytinyağı, zevtin. 20-6-934 sâabuh Süt, kâse yoğurdu * “,, O» Silivri yoğurdu 9: e Peynir "w Şeker KP Ekmek ww Un, makarna ve saire ,, o ,, Odun ve mangalkö- ,, o, mürü Münakasa tarihi Saatı Münakasanın şekli 14 Kapalı zarf 14,30 ” » 15 ” ” 15,30 ” ” 16 ” ” 16,30 ” ” 14 Aleni münakasa 14,30 » ” 14,30 ” ” 15 ” ” 15,30 ” ” 16 ” » 16,30 ” » 17 ” » Mektebin Mayıs 935 gayesine kadar ıhtıyacı olan yukarı" da münakasa tarzları, gün ve saatı yazılı erzak ve saire âti- deki şartlar dairesinde münakasaya konulmuştur : 1 — Münakasaya iştirâk edecekler cari sene ticaret o- dası ve ticaret sieli vesaikile 2 — Ticarethane nam ve hesabına hareket edenler No- terden musaddak Vekâletname ile müracaata mecburdurlar. 3 — Teminatlar muayyen saatlerden evvel mektep mu- hasebe veznesine yatırılacak ve kapalı zarflar vaktinden ev- vel Komisyona verilecektir. Taliplerin şartnameleri görmek ve malümat edinmek üzere Komisyona müracaatları ilân olunur. (2969) 3244 Istanbul Deniz kumandanlığından: Orta Mektep derecesine çıkarılan Deniz Gedikli Küçük Zabit hazırlama mektebine Mülga Darülfünun veya Univer- site edebiyat Şubesinden mezun bulinanlardan bir muallimi almacaktır, Şeraiti #ımpaşa'daki Kumandanlığımıza müracaatları. (3071) Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mah- il 3 Terekesine mahkemece vaziyet olu nan müteveffa Baroh Yeruşalmi efendi- nin uhdesinde bulunan; er Çelebi eski salhane yeni vapur iskelesi cadde- sinde eski 10-12 yeni 20-22-24 numara. Ir üstünde odaları müşlemil elyevm pos- tahane ve tükafiyeci ve makaracı ma önzası olarak kullanılan iki bap dükkü- nın tevsi intikali ve (1500) lira muham- men kiymetli nısıf hissesi ikinci artırma ile 26 Hazirüin 934 salı günü saat 16 da satılacaktır. Dellâliye resmi ve ihale pu- lu müşterisine aittir talip olanların mez kür gün ve saatta mahallinde hazir bu- lunmaları lüzürm ilân olunur. (333) Bu da BİR NEVİ İKRAMİYE Misir ve Aribistanda hâkle işi © olan ların vasalki ile Timan Fl: birinci kana 4 ve $ nümeroları #ahattan sonra meclis, Rusya ile nor- mal münasebatın yeniden tesis edilmiş olmasından dolayi memnuniyetini izhar “BÜKREŞ, 10 . A. A. — Sovvetlerin küçük itilaf devletleri tarafından tanın- mış olduğu haberi dün akşam Bükreşt'e #ayi olunca derin bir tesir hasıl etmiş- tir. Bu badizenin vukuu birkaç aydan- beri çok muhtemel görülmekle beraber, bilhassa derin bir memnuniyet ve halâs hissi ile karışık hayret uyandırmıştır. Romen matbuatının bu meseleye dair yaptığı tefsirler meyanında sağ conaha mensup ve Romen millicilerinin naşi kârı Universul gazetesinin ifadesi dik- kate şayandır. Bu gazete, M. Titulesko- nun elde ettiği büyük © muvaffakiyeti kaydettikten sonra, Cenevrede kararla- şan bu hadiseyi Bükreş hükümetinin u- mumi harptenberi diplomasi sahasında en mühim eserlerinden biri olarak alkış- lamaktadır. CENEVRE, 10 .A.A. — Sovyetlerin küçük itilâf devletleri tarafından tanın- ması üzerine, akvam cemiyeti mehafili, Sovyetlerin cemiyete kabulünü güçleşti- ren engellerden birinin daha bu suretle kalmış olmasından dolayi memnuniyet bildiriyor : Küçük itilâf devletlerile Sov- yet Rusya arasında normal “diplomasi ü inin isdeten (tesisi haberi burada resmen saat 17 de malüm olmuş- tur. Hâdize evvelce tahinin edilmekte i- di ve binaenaleyh efkkârı umumiyeyi mü- tehayyir 'Nazırlar meclisi, Cenevrede ittihaz €- dilmiş olan kararı temamile | tasvip et- miştir. Gazeteler, bu hadisenin Rusyanın “Avrupa siyaseti sahnesine yeniden gire mesi ile ayni çarana tesadüf ettiğini ve binaenaleyh bu hadisenin bir hâdise olduğınu yazmaktadırlar. Bu hâdise, aynı zamanda Sovyet Rus- ya, Fransa ve Küçük İtilâf arasında mu- İkarenet tecssüsü anma da tesadüf edi- yor Şimdi maksatları Hitler Alımanyasının sebep olması ihtimali bulunan bir felâ- ketin önüne geçmek gayesini takip eden devletlerden mürekkep bir grup teşek- kül etmiş bulunuyor. Kİ mi dc Türkçe öğrenmek isteyenlerin Ka- 3351 Gayri menkul malların açık arttırma ilânı Çorlu icra memurluğundan * Açık arttırma ile paraya (çevrilecek gayri menkulün ne oldaju 13 pahça tarla bağ ve hane gayri menkulün bu- Yunduğu mevki, mahallesi, sokağı, numa- rası Çevrim Kaya köyü tapu kaydine göre . Takdir olunan kıymet hanenin nısıf hissesine 50 bira,tarlamın dönümü 2 lira bağın 8 dönümüne 20 lira, Arttırma- nın yapılacağı yer, gün, sant o 11-7.934 çarşamba günü saat 14-16. 1 — İşbu gayri menkulün arttırma (şartnamesi 3-6.934 tarihinden itibaren 934-170 mu. mara ile Çorlu icra dairesinin muayyen numarasında herkesin görebilmesi için açıktır. Tânda yazılı © olanlardan fazla malümat almak isteyenler, işbu şartna- meye ve 170 dosya numarasile o memu- riyetimize müracant etmelidir. 2.— Art. trmaya iştirak için yukarda yazılı key- metin yüzde 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir Bankanın teminat | mek- tubu tevdi edilecektir. (124) 3 — Ipo- tek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarla- rın ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki haklarmı hususile faiz ve masrafa dair olan iddalarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün için- de evrakı müsbitelerile birlikte * memu- riyetimize bildirmeleri icap eder, Aksi balde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç ka- hırlar, 4 — Gösterilen günde arttırmaya iştirak edenler arttırma şartnamesini 0- kumuş ve lüzumlu malümatı ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve iti- bar olunurlar. 5 — Tayin edilen zaman- da gayri menkul üç defa bağrıldıktan sonra en çok arttırana ihale edilir, An- cak arttırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmaz veya satış isteyenin alacağına rüchani olan diğer alacaklılar bulunup ta bedel bunların © gayri menkul ile temin edilmiş alacakla- rının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok arttranın tanhhüdü — baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit ve on beşinci günü avnı saatta yapıla. cak arttırmada, bedeli satış isteyenin a- lacağma rüchanı olan diğer alacaklıların © gayri menkul ile temin edilmiş alacak- leri mecmuundan fazlaya çıkmak şartile, €n çok arttırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz. Ve sa tış talebi düşer. 6 — Gayri makul ken- disine ihale olunan kimse derhal veya verilen müklet içinde parayı vörmezse ihale kararı fesholunarak — kendisind... evvel en yüksek teklifte bulunan kimse örzetmiş olduğu bedelle almağa razı 0- lara ona, razı olmaz, veya bulunmasa hemen on beş gün müddetle arttırmaya çıkarılıp en çok artırana ihale edilir. 1- ki ihale arasindaki fark ve geçen günler için yüzde beşten hesap faiz ve diğer zararlar ayrıca hükmü hacet kalmaksrzın memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur, Madde (133). © Yukarıda gösterilen A, AŞ gn Ma İŞLETMESİ Acenteleri: Karaköy Köprübaşı Tel, 42362 — Sirkeci Mühürdarzade Han Tel. 22740 Trabzon yolu VATAN vapuru 12 Haziran SALI 20 de Galata rıhtımım- dan kalkacak. Gidişte Zongul- dak, İnebolu, Sinop, . Samsun, Fatsa, Gireson, Vakfıkebir, i Trabzon, Rize'ye. Dönüşte bun- lara ilâveten Sürmene Ordu'ya uğrayacaktır. (3058) 3342 Bartın yolu BURSA vapurull Haziran PAZARTESİ 19da Sirkeci rıhtımından kalkacaktır. Ggoei IZMIR SUR'AT j İSKENDERİYE yoleğ EGE vapuru 12 Haz'ran SA- LI li de Galata rıhtımından kalkacak doğru İzmir, Pire, İs- kenderiye'ye gidecek ve döne- cektir. (3096) 3365 Istanbul ikinci icra memurluğundan: Mahcuz olup paraya çevrilmesi mukar« ver bulunan ve tamamma yeminli ehlivu- kuf tarafından otuz yedi bin dokuz yüz Jira kıymet taktir olunan İstanbulda hob- yar mahallesinin Hamidiye caddesinde eski 18 ve dört defa 18 mükerrer 20-22 yeni 13, 15, 17, 19,21, 23, 25 mumara- larla murakkam ve altında dükkânları müştemil maa bahçe bir bap otelin on altı hisse itibarile altı hissesi | açık arte tırmaya vazedilmiş olup 14-7-934 tarihi ne müsadif cumartesi günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde birinci açık art- tırması icra kılınacaktır. Arttırma bes deli mezkâr yayrı menkulün tamamına taktir edilen kıymet hetabile hisaci mu- sibeye isabet edecek kıymeti muhamıni- nenin yüzde yetmiş (beşini bulduğu taktirde gayrı menkul hissesi müşter ri üzerinde ihale olunacaktır, Aksi hal- © de son arttıranın taahhüdü balci. ü üzere 29-7.934 tarihine müsadif günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dai- remizde yapılacak olan ikinci açık art tırmasında dahi arttırma bedeli kıymeti vauhamminenin yüzde yetmiş beşini bul İ madığı surette satış'2280 No. lu kanun ahleâmına tevfikam geri | bırakılacaktır. 7 minesinin yüzde vedi buçuğu nisbetinde minat mektubunu hamil bulunmaları lâ zamdır. Hakları tapu sicillerile sâbit ol- mayan ipotekli alacaklılarla diğer alâ” kağarların, irtifak hakkı sahiplerinin bu İs haklarını ve hususile .faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden iti- baren herkesin görebilmesi | için daire mizde açık bulundurulacak olan arttır. ma şartnamesile 933-571 No. lu dosyasi” na mevcut ve mahalli mezkürün evsaf, mesaha vessiresini havi vaziyet ve tak- cekleri ilân olunur. Istanbul 6 ıncı hukuk © mahkemesin- den : Sirkecide Paris otelinde misafi- reten mukim Bahtiyar Hanıma. o Meh- met Tevfik Efendi tarafından Sirkecide Paris otelinde misafireten mukim Emi- ne Bahtiyar hanım aleyhine açılan bo- şanma davasında ikâmetgâhmın meçhü- liyeti hasebile vaki ilânen teb'iğata rağ men mümaileyha mahkemeye gelmediği gibi vekil dahi göndermemiş ( olduğun- dan bittalep gıyabında mahkemeye baş- davacı istiçvap olunmuş ve işbu muame- leden bahisle gıyap kararının 15 gün müd detle ilânen tebliğina karar verilmiş ve bu bapta müttehaz gıyap kararı mahke- me divanhanesine talik kılınmış bulun» duğundan tarih ilânın ferdasından iti baren beş gün iinde itiraz etmediği ve tahkikat günü olan 1-7-934 pazar günü sant 10 da yeni Postahane (binasında mahalleyi mahsusunda vaki Istanbul a5- liye mahkemesi 6 mc hukuk dairesinde tahkikat hakimi huzuruna (gelmediği taktirde mahkemenin girabında icra kr linacağı tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (315) ——- 11-7.934 tarihinde Çorlu icra memurli ğu odasında işbu ilân ve gösterilen art tırma şartasmesi dairesinde satılacağı ie Hân olunur. (331)