3 Temmuz 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

3 Temmuz 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

“leri idare mevkiinde e tün maddeleri görüşüldü — o... — . Adliye vekili Mecliste izahat verdi, fena niyetli davacıların önüne ANKARA, 2. (Telefonla) — Ha - san beyin reisliğinde toplanan Mecliste Evkaf umum müdürlüğünün 1930 sene- si hesabı kat'isi kabul edildikten sonra hâkimler kanununun müzakeresine baş- lanmıştır. Adliye vekilinin beyanatı Bu münasebetle Adliye vekili Saraç oğlu Şükrü bey uzun beyanatta bulun muştur. Vekil bey beyanatında; Adliye cihazımızın kurunuvusiai bir devirden asri bir devreye sarsıntısız intikal et - ğini, Türk hökimlerinin yeni kamu ları tatbikte, yeni hukuk zihniyet benimsemekte büyük muvaffakiyetler gösterdiklerini söyledi! sonra İki pitülâsyonlar devrindeki adliyenin İini tasvi retm'ş ve adliye halımı şikâyetlere temas ederek demiştir ki: Yüksek tasvibinizle tesis edilmiş olan temyiz raportörlükleri işlerin sü. ratle bitmesine (doğru büyük iyilikler teminine başlamıştır. İşlerin süratle bitirilme: Bugün yüksek huzurunuzda müza kereye konulan lâyihanın işlerin sü - ratle inlacma ne dereceye kadar â - mil olacağını biraz sonra göreceksi - niz. Ayni hedefe vusul için ittihazı za ruri olan tedbirleri tetk'k ediyoruz. Bunlar birer birer yüksek tasvibinize arzolunacaktı vam eden vekil bey bundan sonra fena niyetli davacıların muhtelif bahane ve vesilerle mahke- meyi oyalamak, haksız işleri uzatmak imkânmı bulamıyacaklardır. Demiş ve adli otor'tenin tesisinde mânevi un surların büyük mikyasta yer tuttu- Bunu ilâve eylemişi Vekil Bey ceza müesseslerinin ısla hı etrafında alınan ve alınacak tedbir İsri anlattıktan sonra hâkimler kanu- nunun ehemmiyetin bahsetmiştir. Münakaşalar Adliye vekilin'n beyanatını müte- akıp lârihanın maddeelrinin müzake- resine başlandı. Lâyihanm 43 üncü maddesi mümtaz olarak terfi defteri- ne dahil edilecekler hakkında idi. Bu Belediye Reisine cevap (Başı 1 inci sahifede) zahürü mama bir borç bildiğimi den işbu yazımzın gazetenizle meşri- ni rica ediyoruz. 1 — Istanbul belediyesinin sinema cılardan (Belediye vergi ve resimleri kanunu) na tevfikan cibayet etmekte duğu yüzde yedi buçuk mis- betinde bi vardır. İu kanuni vergiyi sinemacılar mukaddes bir borç b lerek ödemektedirler. Bunun haricinde Darülüceze hisse- si namile sinemacılardan yüzde on nis betinde bir resim tahsil edilmesinin hiç bir kanunda yeri yoktur. Kanuna istinat etmeden hiç kimseden vergi, rüsum ve saire namile bir para tabsil edilemiyeceği tabiidir. İstanbul beeld'yesine karşı iddia- mız budur. Bu i mantıkan ve al tamaineh haklıyız. Ve esasen hakler. mızdah emin olduğumuz için beledi- ye reisi beyefendinin işaret ettikleri hak müestetelerine müracaat etmiş bulunuyoruz. Bu müracaatları sonuna kadar götürmek ve kanunsuz ve hak sx hareketlerin b'zlere verdiği zarar | ve ziyanı tazmin ettirmek hususunda geçileceğin bizim de azmü kararımız kat'i ve lâ» yetegayyerdir. 2 — Görülüyor ki ortada öyle bir dava vardır ki ili taraf ta kendisini | haklı görüyor. Böyle bir vaz'yet kar- şısında kat'i neticeyi zararın artımı en doğru ve İstanbul belediyesin'n sinemaları ticari faali - Birincisi) İhtiyatkârlıkla gayrika- bili telif bir hareketi İkincisi) Tamamen gayri kanuni - ir. Sayüamel, ticaret ve sanat hürriye- ti gibi Teşkilât Esasiye Kanununca vatandaşların tabii haklarından sayı İnn bir hakkı tamamen selbetmek söyle dursun en ufak bir tahdide tâbi tutmak hususnda belediyen'n istinat edebileceği en ufak bir kaydı kanuni yoktur. 3 — İstanbul sokaklarınm bir ace- e ve dilenci şehri haline getirilmesi- ne yalnız Belediye beyefendi değ | hiç bir vatandaş assla müsaade edemez. Böyle bir hale meydan ver- memek için vazii kanun da belediye ncaya kadar | olacak tetbir- | kanununda hükümler vazetmiş ve be- | lediyelere acezehaneler tesis etmek yüklemiştir. Fakat bu kantıni vazifesini ifa etmek için bele diyenin hiç bir kanuna istinat etme - den mahdut bir tüccar sınıfından pa- 4 — Belediye reisi beyefendi beya- patı sırasında: (bir kâr temin etme yen ölü mevsimde - ne koparırsak kâr dır - diye bu manevrayı yapmışlardır) demişlerdir. Herhangi bir idare makamını işgal 'eimek bir yatandaşmn haysiyet ve izze ti nefsi ile oynamak hakkını vermez. Cümhuriyet ve halk idaresi rej bulunanların dare edilenlere karşı takip etmeleri Hâzmgelen hattı hareketle kat'iyyen telif edemediğimiz bu beyanatı bü - mi bir asab'yet mahsulü telâkki ede yin Reisi z Beyefen. kemali samimiyetle arzederiz ki b > ler kanun ve devlet otoritesi karşısın- 4. ans santlerinden cok farla sayzı İ ve müddeiumumilik mesi öyledi maddenin ik'nci fıkrasında hâkimlik, de iken hükümet hesabma Avrupada tahsil eden veya Adliye müesteselerinde ça kuk fakültelerinde de tahsilini bitir - miş ve doktora vermiş olanların mek- tep ve mücasel--de çalıştıkları müd- detlerin hizmeti müddetine dahil edi- lecekleri kaydediliyordu. Hüsnü Bey (İzmir), maddenin ikinci fırkasının tayyadilmesini talep eden b'r takrir verdi. Takrir kabul edilmedi. 88 nci maddede mazeretsiz vazifeye gelme - yenler senede fasılasız bir ay veya fa #ılalı iki ay gelmeyenlerin hizmetten affedileceği kayded liyordu. Hüsnü B. (zmir) bu müddete itiraz ederek esa sen Adliye memurlarmın senede bir tatilleri olduğunu ve cuma tak- dirde bu tatil günlerin'n oldukça u- zun bir müddet teşkil ettiğini ilâve e derek bu müddetin eksiltilmesini iste- miştir. Hakkı Tarık Bey (G'reson) maddenin müddetin eksiltilmesi hak- kında tetkikatta bulunulma, cümene havalesini isteyerek bir tak- rir vermistir. Reş't Bey Malatya da madde aleyhinde söylemitşir. Saraçoğlu Şükrü Bey bu itirazlara maddeyi encümence bi mahzur görmed gi menin tesir altında maddeyi tetkik et denin encümence verilmesini istemiş ve kabul edilerek encümene verilmiş- liyiha 129 uncu mad desine kadar müzakere edilmiş ve di ğer iki maddesinin de encümene ha - vale edilen maddelerin encümenden götürüldüğü zaman müzakeresine ka- rar verilerek müzakere tehir edilmiş- tir. İ Mecl'» çarşamba günü toplanacak | ile eğliriz. Zaten iddinmızın mevzuu ve esası kanuna riayet edilmesini ve Devlet otoritesinin kanuna uygun su- kımı istemek davasıdır. Böy davacısına kanuna ve ine karşı gelmek cüreti isnat edileb'lir mai? 6 — Ve nihayet sinemacılar müte- i vergi ile mükelelitir. Farzı hal kanun dahi olsa Darülüceze aida tanın tahsilini temin için Devi muni tahsil yolları dururken ları kapatmak yolundan giderek ha- zineyi ve bizzat belediyeyi birçok ver gilerden ve bu uğurda goç'nen yüzler €e vatandaşı ekmeğinden mahrum bi- rakmak doğru mudur? Ricamızı tekrar ve bilvesile hür - metlerimizi sunarız efendi Edirne Hapishanesi Edirnedeki Yanıkkışlann ta - dil ve yeniden inşa edilircesine ta mir olunarak asri bir hapishane | şekline ifrağ edildiği malümdur. Bu hapishane yarın ceza müestese lerimiz âbidesine ithal edilecek - tir. Adliye Vekili Saraçoğlu Şük- rü “Beyi in de bu münasebetle Edir beye gitmek üzere şehrimize gele- ceği yazılmıştı. Fakat Vekil Beyin bu seyaha- ti teahhür etmiştir. Vekil Bey bir kaç gün sonra şehrimize gelecek, burada bütün teşkilâtile postaha- nenin üst katlarına yerleşmiş olan Adliye dairelerini teftiş edecek, e m pm e | ECNEBi MATBUATINDA OKUDUKLARIMIZ | İtalyan filosunun Draç limanına yaptığı ziyaret Journal dess Döbats gazetesi İtal- yan filosunun Draç ilmanına vâki o- lan habersiz ziyaretine dair evvelce telgraf havadi larak verdiğimiz ma lümatı neşrettikten sonra Belgraddan aldığı şu malâmatı ilâve etmektedir: Filo limana girer girmez, limand. ki idare âmirleri derhal bu beklenil- meyen ziyareti hükümete haber ver. mişelrdir. Arnavutluk hükümeti er - kânunın, tlalyanların sahile asker çı- karmalarından endişe ederek derhal birkaç büyük devletin elçilerile temas lara başladıkları beyan edilmektedir. Bu temazlardan sonra Arnavutluk hü | kümeti eğer İtalyanlar sahile asker çıkarırlarsa silâhla mukabele etmeğe karar vermiştir. İşte bundan sonra İtalyan bahriye zabitlerinden biri limana çılımış ve Draç valisine İtalyan fildsunun mütte- fik Arnavutluk devletinin limanına * dostane bir ziyaret mahksadile get diğini söyelmiştir. Diğer taraftan Ti- randaki İtalyan sefiri de Arnavutluk erkânına ayni şekilde beyanatta bulun | muştur. italyan filosunun O ziyareti haberi büyük bir heyecan uyandırmıştır. Bu, Moskova gizli müzakereler yapılıyor İ bayet bulmuş ve İngiltere Arnavutlak siyasi mahafilinde, Arna MİLLİYET SALI 3 TEMMUZ 1934 “Hâkimler kanununun bü- HARİCİ HABERLER Karadeniz misakı Rusya bu işle Fazla alâkadardır ricali arasında SOFYA, 3 (Milliyet) — Moskova- dan bildiriliyor: Birkaç gündenberi M. Stalin, M. Litvinof ve Voroşilof a- rasında sik sık ve çok gizli müzakere ler vuku bulmaktadır. Hususi bir mem badan öğren e göre bu müzake- reler, Karadeniz lokarnosu etrafında yapılmaktadır. Stalin, Sovyet Rusya bütün Balkan devletlerile siyasi mü - nasebet tes's ve Bulgaristanın gerek Balkan misakıma ve gerek Karadeniz fokarnosuna karşı vaziyeti tayin et - medikçe bu mescelnin tahakkuku acele edilmemesi hususunda ısrar et - mektedir. Alman Yahudi. kongresinde NEVYORK, 2 (A.A.) — Alman Yahudi kongresi mülteci Alman dak- a iş bulmak için b'r büro tesis ü bildirmektedir. Yeni teşek- | külün ck şehirde büroları vardır. | Ve üzanın mikdarı da 2000 dir. Bu Alman doktorlarma Amerikada da iş t mülteci merkezi ve o cemubi arayacaktır. Trene bomba ŞANGHAY,Z (A A.) — İki buçuk .nedenberi ilk defa işliyen peyping ile Mukden arasındaki ekspres treni- pe bomba ile bir tasrruz vaki olmuş- tur. Bir İngiliz yaralanmıştır | Araauutlükta Draçta bulunan İtalyan gemileri gittiler PARIS, 2 (A.A.) — Havas Ajan- amm Belgrad muhabiri bildiriyor: Henüz Draçta bulunan İtalyan gemi- leri dün meçhul bir ist kamete doğru giderek limandan ayrılmışlardır. Yunanistanda İhtilâl a ika alir hakkında tahkikat ATİNA, 2 (Milliyet) — Borsa ko- tanda fesat hareketleri yapılacağına dair borsada şayialar çılimranlar ve mübadiller senedat: üzerinde borsa yapanlar balıkrida tahkika- ta başlamıştır. Tahkikat neticesi pa ine kadar Maliye nezare- Romanyada tevkifat BUKREŞ, 3 (M'tfiyet) — Zabıta tarafından Yaş şehrinde dedir muha- fızlara mensup 30 kişi terkif edilmiş tir. Meksika Reisicümhurluğu MEKSİKO, 2 (A.A:) — Reisicüm- hur Rodrigez'in yerine, Joneral Laza- ro Kardenyaz Cümhurreisliğ'ne seçil. miştir. Alınan borçlar LONDRA, 2 (A.A.) — Young ve Daves istikrazları etrafmda cereyan eden İngiliz - Alman müzakeratı, ni- hükümeti I Temmuzda işe başlaması mükarrer ız idaresinin faaliyetini te- ve yeni inşa edilecek elan Adliye dairesinin arsası iş'le meşgul ola- caktır. Vekil Beyin buradan Edir neye giderek yeni hapishaneyi gör mesi de muhtemeldir. Vekil Beyin gelceği gün henüz malüm değil- dir. vut politikasının yeni bir veçhe alma- sına mukabilt İalyanın bir protestosu şeklinde telâkki edilmekte, fakat her şeye rağmen Arnavutlar soğuk kanlı. | lıklarını muhafaza eylemektedirler. Belgrat siyasi mahafili, bu ziyaret ten zerre kadar heyecana dü; len bir telgrafa nazaran bu te - zahürata iştirak eden İtalyan filosu 19 parçadan mürekketpir. Bunun al- tıs zırhlıdır. Ve Amiral Cantu'nun idaresindedir. Arnavutluk Hariciye nazırı İtalya setiri M; Mnoch'dan iza hat İstediği zaman, müumaileyhin İtalya ile Arnavutluk arasındaki mü- nasebat o kadar samimüdir ki bunun için evvelce bir haber vermeğe bizum üştir., şeklinde bir cevap söylenmetkedir. Sefir, bundan kendisinin de ancak bir gün evvelin - den haberdar olduğunu söylemi! M. Barthou Balkan mi- sakı meselesi ilede meşgul olmuştur Sofyada çıkan Novo Vreme gaze“ tesinin Belgrat muhabiri gazetesine şunları yazıyor: Fransa Hariciye» nazırı b. Bar- thou resmen Yugoslavyayı ziyaret e- diyor. Hiç o şüphesiz bu ziyaret, bu sene mahtel'f devlet adamları ve dip- lomatlar tarafından Belgrada yapı - | Deniz konferansı Japonya ne gibi haklar istiyor Japonlar tayyare gemi- lerinin kaldırılmasına taraftardır VAŞINGTON, 2 (A. A.) — Vaşing ton Star gazetesine göre, Japonlar, ez cümle tayyare gemilerinin kaldırıl - masını istemektedirler. Japonya ayni zamanda, zırhlılarından birisini kal - dıracak, bu suretle bunların sayısını sekize indirecektir. Vaşington muahedesi mucibince Amerikanın sekiz pusluk toplarla mü <ehhez on biner tonluk 18 kruvazöre, Japonyanın ise bu cins 12 kruvazöre malikiyet hakkı vardır, Japonya, bu gemilerin Amerika için on ikiye, ken- disi için 10 a indirilmesini stemekte - dir. | Ayni zamanda Japonya, torpido - lar ton yekünu 150.000 olmak şar tiyle müsavat istemektedir. Halbuki, Londra muabedesi bu sınıf gemiler i- çin Amerikaya 150.000 ton, Japonya- | ya 103.500 ton veriyordu. Japonya, den'zaltı gemilerini ta - mamen tedafüi bir silâh olarak kabul ediyor ve bu itibarla Amerika ile Ja- ponyanm yetmiş beşer bin tonluk de- nizalti gemilerine sahip olmalarını is. tiyor. Halbuki, Londra muahedesi her iki taraf için 52,000 ton vermişti. Gazete, bu plânın İngilter merika tarafından kabul edilemiyece ğini e etmektedir. | Yugos' avyadı Bir kabine buhranı rivayetleri dolaşıyor SOFYA, 3 (Milliyet) — Belgrat- iriliyor: ine buhranı hakkında şayi dolaşmaktadır. Kralın yakınları âyan azasmdan M Türkiye Turu Muhafızgücü bisikletçileri Bitlise vardılar BITLIS, 2 (A.A) — Muhafızgü- Elli kilometreden şehir ekte- bi memleket sporcuları namma bir heyet tarafından karşılanan güçlüler Duhanda kaymakam belediye ve Hal kevi reisleri piyade alay ve jandar - ma kumandanı beylere mülâki oldu- lar. Bu karşılama çok samimi oldu. Bir süvari takımı ortasında şehre gi ren sporcular piyade alay zabitan ve ofradı ve halk sürekli alkışlarla karşı Jamıştar. Irmak - Ereğli hattı ÇANKIRI, 2 (A.A.) — Nubap şir keti tarafından yapılmakta olan İr - mak - Ereğli hat Ereğli - Filyos kısmından Filyos- arasındaki | yedi kilometrelik kısım doğrudan doğ | ruya hükümet tarafından münakasa: | ya çıkarılmıştır. Bu kısımda 1935 | de bitecek ve Gelik | kömür ocaklara varmak suretiyle kömüre kavuşacak: tır. Bu kısım ayni zamanda elektrikle | işletilecek olan kısmın ilk noktasıdır. | Bu on yedi kilometrelik kısmın inşası bitince buharlı nakliyatın son kısmına varılmış olacaktır. Bu kısımda mühim tesisat yapılmaktadır. Çatalağzı istas yonundan Gelik ocağına kadar üç dört kilometrelik bir kısımın inşası da müta savve lan birçok siyaretlerin en mühimle - yalnız — beynelmilel ğradan doğruya Yugoslavya da büyük bir ehemmizet atfetmektedir. Bu ziyaretten birçok şeyler bekleniliyor. M. Barthou'nun Belgrat zi; yalniz M. Yeotiçin Paris © ziya: iade etmek için yapılan bir nezaket eseri olmadığı gibi Fransa ile Küçük İtilâf © arasındaki prensip birliğinin tezahürü ve ne de $i için yapılmış değildir. M. Barthou'nun ziyareti mühim 0- lan günün hâdiselerile, beynelmilel münasebetlerin inkişafile, merkezi Avrupada kuvvetlerin zümrelere ay- rılmalarile ve bunda Fransanın al - dığı vaziyet ve binaenaleyh | sulhun idamesile alâkadardır. Bu ziyaretin şahsi o gayesi, bazı fedekörleklar pahasına da olsa Bal « kanlarda vahdetin takarrürüdür. Balkan misakı yalmz bir formali- te işi değil, iyi net'celer verecek bir hakikat olmalıdır. Balkan misakına Bulçaristan da girmelidir. o Balkan milletleri, s'yasi tol malıdırlar. Bu milletlerin menfaail, uzlastırılmalı ve her verde bir n halinde görünmelidir Relpratta pörüsülecek meseleler bunlardır. M. Barthou'nun isi oldak- İ larda telâkkiler pek samimi ve sulh İ bahsetmek çok mevsimsizdir. İzmir imamları yalnız vazife esnasında cübbe giyecekler İZMİR. 2 (Milliyet) — Vilâyeti müftü olduğu halde sarıkla cübbey i yalnız am ve müezzinleri başta ini vazife esnasında kullan mizin mağa ve bunun haricinde umumi k isveyi giymeğe karar vermişler ve ba karar hemen tatbik sahasına koym uşlardı. Kabinede değişiklik olmıyacak ANKARA, 2 (A.A.) — İcra Vekilleri Heyetinde olacağı hakkındaki şayialar her türlü asıl ve esastan âridir. bazı tebeddülât Anadolu Ajansı bu şayiaları tekzibe mezundur. Türk- Yugoslav dostluğu BELGRAT, 2. (AA,)— Mebusan nun lâyıhasının yapmıştır. Müzakere esnasmda Başve- kil M; Owzownoviteh ile bütün hükü - met erkânı ve diplomatlara ait locada sefareti erkân, Yunanistan ve Românya elçileri ve hariciye mezareti yüksek memurları bulunuyorlardı. | Encümen mazbata muharriri ML Fi- riteh encümen raporlarını okumuş ve müteakiben söz hariciye nazırı M. Yet. nutkunun başlangıcında Türkiye ile aktodilmiş olan muahede - | wamede bir fevkalidelik olmadığını ve bu muahedenâmenin Yugoslavyanın küçük itilâf devletleri Fransa, Lehis- tan, Birleşik Amerika, Belçika le ak- tetmiş olduğu muahedelere | müşabih bulunduğunu söylemiştir. “ Türkiye ile Yugoslavya mümessi leri arasında vukubulan bir çok temas- yaseti ve Balkanlarda mütekabil a ina siyaseti için teşriki mesaide bulun- mak arzusundan o mülhem (olmuştur. “Şiddetli alkışlar? * azır sözüne devam etmiştir : “ Harplan sonraki müşkil zamanlarda Yugoslavya krallığı bütün Türk mille. muvalfakiyeti için batlı ve monalı mücadelesini > susi bir alâka ve dikkatle takip etmiştir. Yugoslavya, Türkiyenin milli ve mus takil bir devlet ve bilhassa Avrupa ile Asya arasında bir rabıta olmak sıfatiyle Balkanlarda sarfetmiş olduğu bütün re- saisini samimi bir hürmetle selâmlamış- tr Mamafi, misakın, harba müracaât et- memek ve ber türlü taarruzu ve tecevüz teşebbüsünü takbih etmek taahhüdünü ihtiva eden birinci maddesinin ehemıni- yetinden bahsetmiş ve bu maddenin M. | Roosvelt tarafından bütün devletler reislerine vaki müracaat ve Yugoslar- yanın, tesssüsü tarihindenberi takip et- mekte olduğu siyaset (ve mütecavizin | tarifine dair olup Londrada akt ve im- İ za edilmiş olan mukavelename ile hem | ahenk olduğumu söylemiştir. M. Yevtiç, Türkiyenin de bu muka- velenameyi imza eden devletler mümes- silleri arasında bulunduğunu memnu- niyet ve ehemmiyele kaydetmiş ve de- | miştir ki Bu devlet coğrafi vaz yeti ve sev. | küleeyş noktai nazarından olan mev- kii dolayısile bütün Balkan yarımada sının bundan sonraki inkişafı ve islik bali için ehemmiyeti haizdir. Bugün memnuniyetle görüyoruz ki Türk mil leti, milli hayatını kurtarmak için yap muş olduğu mücadelenin en müşkül d. lerinde Okendi Otarihine (Otamamiyle lâyik bir kahramanı, Gazi Mustafa Kemali bulmuştur. (Alkışlar) yaşa ses| leri) Bu kahraman; Türk millet'nin | en elemli günlerinde büyük eserin meydana getirmek hususunda fevi de olan cesaretini göstermiş ve bu: dan başka bu büyük eseri mesut bir neticeye isal etmek için büyük bir ma « ça ağırdır, Bazı siyari mahafildeki bedbinlik te bandan ileri gelmek'e- Fakat bir taraftan iyi neticeler için lüzumlu olan şartların meydan - da olduğu ve diğer taraftan karşılık- | lu teşriki mesai ile takarrür etmiş o - | lan Yuzoslavya ile Fransa arasında- ki büyük dostluk nazarı itibara alı - nırsa, M. Barthou'nun ba vazifesini muvaffakıyetle ikmal edebilmesi için Yugoslavya tarafından yapılması lâ * sım gelen her şeyin yapılacağını tah- min etmek doğru olur. Yunanistan ve Balkan misakı Hükümet gazetelerinden — Propa, Balkan misakının ehemmiyeti hekkın- da yazdığı bir makalede şöyle diyor: (Yunanistan için Balkan misakı, her- hangi bir Avrupa grapuna bağlanma ör ifade etmez. Yunanistan için bu mi sak, yarımadamızdaki sulh ve sükü - nun bir zımanından başka birşey de - ğildir. Yani Fransanın düşündüğü si- yasi gruplar tahakkuk edip Avrupa - | da buna mukabil hareketler teessüs ederek vaziyet tamamile vazıh bir şe | kil almadıkça Yunanistanın nasıl bir hattı hareekt takip edeceğini mevzuu Çünkü Yunanistan, mustemel vaziyetlere gö- re değil, mevcut vaziyetlere göre ken di menfaatlerini düşünerek mevkiini tayin edecektir » | yından bazılarına Dostluk ve ademi tecavüz anlaşmasını Yugos- ei meclisi tasdik etti. M. Yevtiçin beyanatı hart ve kiyaset ibraz etmiştir. Tabii hudutları bugün asri bir sı rette tensik edilmiş olan ve mazini bütün yükelrinden ve Osmanlı impe - ratorluğunun sukutunu intaç etmiş ©- lan bütün şeraitten ve felâketler: kendisini kurtarmış olan ş'mdiki Türkiye beynelmilel teşriki mesai saha sında mühim ve pek faideli bir unsur dur. Ve bilhasın anlaşma ve emniyet setinin en müh'm mesnetlerinden biridir. (şiddetli alkışlar) © Hüsrev Bey Ailevi ve sıhhi sebeplerden do- layı Tahran büyük elçiliğinden af- fını dilemiş olar büyük elçimizRıu van Bey oğlu Hüsrev Bey dün sabah saat onda ve refikası hani- mefendi de saat ikide Dolmabah- çe Sarayında İ ran ŞehinşahıHiz. tarafından hususi surette huzura ka bul buyrulmuşlar dır. İran mahafi- hile yaptığımız temaslardan, dört yil Tahranda muvaffakıyetle par- lak bir surette hizmet etmiş ve bil- hassa Şehinşah Hazretlerinin yüle sek teveccüh ve itimatlarına nail bulunan Hüsrev Beyin Tahrandan ayrılması İran mahafilini mütees- sir etmişti Hüsrev B. Üç kişiye işten El çektirildi. İki beyanname üzerinde suiistimal mi? Gümrük ve inhisarlar vekâleti tef - tiş heyeti gümrük erkân ve memurla iş ten el çeltirmiştir. İş- ten el çektirilenler İr tanbul İthalâtı güm ü müdür muavü Bezmi Bey, İstanbu Tihalâtı gümrüğü mu- basebe mümeyyizi A lâattin bey ve güm rük muhasebe | kâtibi Faris Bıdir, Gümrük Başmüdürlüğü Bezmi B.in yerine derhal P. ket gümrüğü dür muavini Nuret - tin Beyi ve muhasebe — Bezmi Bey mümeyyizliğine de Ticareti dahiliye ithalat momuru ham- di beyi tayin etmiştir. Ayrıca bu ilki beyanmamenin takibi ni yapan bir komisyoncu, bir maiyet memurunu da gümrüklerden iş yap - maklan meneylemişlerdir. Aldığımız malümata nazaran bu me- murların işten el çektirilmesine sebep 3250 lira tutarı olan ve iki beyannamede bulunan oşyanm mizami resminden ax bir resimle gümrüklerden geçirilmek is- tenmesi ve memurların buna tavassut suçu alında bukunmalarıdır. Hava raporu Bugün sıfır derocei hararette ve de iz seviyesine indirilmiş barometre sa at 7 de 752, saat Idte 752, dercei ha raret sant 7 de 21, smat 14 te 27, Aza mi derecei hararet 28, asgari derecei hararet 19 du, Rüzgâr lodostan esmitşir. saniyede 9,5 metreye kadar emar. Ankarada Gardenparti ANKARA, 2 (Milliyet) — 5 Tem- muz perşembe akşamı senenin ilk gar den partisini İttifak Spor kulübü veri- yor. Güzide bir tertip cemiyetinin yoruk- mak bilmez messilerile başarılmakta 9- lan bu garden parti davetlilerine © ge- ce Bomonti bahçesinde çok neşeli ve ne- zih bir gece yaşatacaktır. İstihbaratırıza nazaran bu garden parti de büfe tarifesine bir zam yapıl- İ mıyacatır. Caz, kotiyon ve bir çok sür“ prizler balonun neşesini bir kat daha art- tıracaktır.