5 Eylül 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

5 Eylül 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

UYANIŞ Ankara İş Bankasının Küşat resmi. nemde yok, kimse gorup ( Niçin ya? Yan damdaki aslanlar.. kaplanlar... (titriyorum) korkmadım ama... sen, yanıma gelsen uyuyacağım. Arada bir demir kafesin sarsılışı. Güya evdeki Dacım beni avutuyor. bir zincir şıkırtısı bütün hay- vanlar benimle eğleniyor. Bizim odadaki (Tohi) dudu hâlâ ismimi ağırıyor, merdiven başındaki maymun: (Ciyak) diye haykırıyor. Tuhaf değil mi? Bu geç va- kitte bile uzaktan güvercinlerin (huhu)sunu duyuyorum. Ol Kardeşlerim, uyumuş. Dacım yok. yanımdaki, öte- ki karyolalarda beyaz örtüler içinde & eserpe yatan insanlar kim? Onlar kimdi? Ama kardeşlerim yakın. Yüzlerini görmesemde, karyolalarının küçüklüğünden anlıyorum. Hepsi uykuda. birisi gülüyor bile. uykuda olduğu Her kesin böyle derin anda ben niçin uyanığım ? Dacım nerede ? kolunu ne zaman başımın altından çekip gi ı. Uykum ya- Uyu rım, yeni başlanmış bi uyanık bir hal, Güy karyolamı, göğ 1, Nerede olduğumu uyumayı i, evin içini hep biliyorum. Her şeyi düşündüğüm, kendi kendime hepsini muhakeme etti gim halde yene uykudayım, - fi uyumiyorumda, uyanıkta, değilim. İki de bir, bu yanı örivor, dön mek istiyorum, dönemiyorum; çünkü arkam yanımız- dama çevrilecek. Ve orada aslanlar, kaplanl var. Böyle yüzüm dönük daha iyi. Kımıldamıyoru Sağ kolum adeta üzerine yatmaktan sızlamış. Cibi liğin içinde olmasam, kendi kendi elâket ol diyorum. Sanki cibinlik bir mahfaza idi. Beni koruyordü. Uykumda böyle düşünürken, ayni zamahda bu çil liğin bir insanı korumağa elverişli olmadığımı söyl- yor, © örperiyorum, ) fa daldım 1 ıl ınki seneler sürüyor :gibi. Galiba No. 1795-40 İs bankasının yeni binasının küsal resmi Memleketimiz hayatı iktisadiye- sinde pek hayırlı bir vazife ifa eden İş bankası bu defa Aukaradaki yeni binasenın küşat resmini icra etmiştir. 3azı üfak tefek noksanları nihayet on güne kadar ikmal edilecektir. Yeni binada mmuamelât hararetle başlamıştır. Resmimiz yeni binanın küşat res- minden bir intibadır. Yunanlıların cevabı Geçen hafta Anka- rada yunan sefareti müsteşarı (o hariciye vekilimizi ziyaret e- bhükü- metinin cevabi nota- sını tevdi etmiştir. Hariciye Vekâleti notanın suretini İs- derek yunan met Paşa. Hz.lerine göndermiştir Notada bilhassa yunanistanın Türki- yeye para tediyesini ev- velce kabul ve teah- hüt etmiş olduğu no- ktai nazarı reddedil- mektedir. Bu nota Ankarada fena bir tesir icra et- Geçen haffa yunan cevabi notasını alan hariciye vekilimiz Tevfik Rüstü ve Lon- miştir . dura sefirimiz Ferit Beyefendiler. uykuya hasretmişim, kendimi bilmeden uzun müddet öyle kalmak istiyorum; canım sıkı liyor. Üzülüyorum da. Hatta o gece, Vücudumu &0- guk örpermelerle dolaşan korku her uyandırdıkca, <ah, uyanmasam» diyorum. ve uyandıgıma na içimden, Ve öyle anlar oldu ki, bir boşlukdayım gibi, etra- fim boşalıverdi. Yanımda tanıdıklarımdan kimse bü- lunmadığını bildiğim halde bile, güya, benimle ko nuşanlar vardı. Kimseyi görmeden ses duyuyordum, Ve birçok haraketler görmekde idim. Amma ses yoktu. Bununla beraber uykumdan mahzun o uyan: maktan mütevahhiş bir hissin zebunuyum; Ve her uya- nışımda örtülerimin altına biraz daha saklanıyorum. Sebep ne? Sonu gelecek nushamızda