5 Eylül 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

5 Eylül 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

N:o 1725 —40 yaptılar. Bilhassa bu re- simlerle karilerimizin be- dii zevlerini tatmine çalı- şabildiğimiz için ayrıca bir surur (o hissediyoruz. «Uyanış: genç reşsamla- rımızın yeni eserleriwden her nushada cazip sahife- ler tertibinden geri dur- mıyacaktır. Yalıvanın son imar faaliyeti ohakkında esaslı tafsilâtı ihtiva eden aşa- gıdaki satırları «Akşam refikimizden aynen alı- yoruz: Son günlerde yalo- vanın imari için hummalı bir faaliyet sarfedilmek- tedir. Sahilden banyolara kadar olan otomobil yolu- nun tamiratı bitmek üze“ redir. Banyoların civarında Gazi Hz.leri için altı odalı zarif bir köşkün ufak tefek bazı noksanları vardır. On- larda pek yakın bir za manda ikmal edilcektir. Köşkte bir yatak oda- sı, bir istirahat salonu, bir çalışma odası bir banyo dairesi vardır. Banyo dai- resi çinilerle müzeyendir. GaziHiz.lerinin seyyar deniz hamamı da Yalovaya nak- lolunmuştur. Gazi Hz.leri şimdilik Yalovayı şeretdir- dikleri zaman çiflikteki büyük çadırlarında ikamet buyurmaktadırlar. Bunlardan mada Ya- lova hamamlarında 5 ev kâmilen tamir edilmiş, bir park, bir lokanta inşa edil- miştir. Burada ki üç büyük hamamı Bizanslılar zama» nından kalmıştır. Bunlar tarihi kiymetlerine binaen yeniden İnşa edilmemiş yalnız tamirleri ile iktifa olunmuştur. Banyolara yarım saat mesafede bulunan Yarımca suyu yeni yapılan iki bent ve'borular, tazyikli depo- lat vasıtasıle banyolara getirilmiş ve yapılan tesisat ile evlere taksim Oolun- muştur. 3anyolarda okurulan iki motör sayesinde dün geceden itibaren civarin- daki binalar ( elektırikle tenvir olunmuştur. Elek- tirikle tenvirinden sonra kaplıcalar bir kat daha güzelleşmiştir. Yapılan in- şaat için 200 Seyrisefain Yalıvada sicak su deresinin kenarı 651 amelesi çalışmaktadır Amele kifayet etme diği zaman civardaki köy lerden de amele kaydolun maktadır. İnşaat fevkalâde çabuk ilerlemektedir. Ame le gece saat ikiye kadar mütemadiyen çalışmakta dır. Dün Yalovada kendisi ile görüşen bir muharriri mize, Seyrisefain müdürü Sadullah B.sinşaat nihayet üçgüne kadar bitecektir. demişjir. İnşaatın çabuk ikmal edilmesi için (o İstanbulla muhabere edilmek üze bir telsiz istasyonu tesis edilmiştir. Bundan omâda yeni yapılan lokantaya bir radyo konulmuştur Banyolara gelenler ayni zamanda musiki din lemektedirler. Yalova köylüleri bu hayırlı umran faaliyetinden pek ziyade memnundurlar» 0 Yalıvada bugün hum malı bir faalyet görünür yor ; yüzlerce amele, bir çok araba sahilden dağha- riden caddeyi mamlarına £ dolduruyorlar; her dakika eğilip kalkan vucütlerin mihaniki hareketleri insana coşkun bir calışma zevki leket. artık eski unutganlık ve ihmal devirlerini hatır latmıyacak kadar değiş- niştir. Gazetelerden o alınan haberlere nazaran Oçok büyük bir amele gurubu hem yolların? ve hem de Yalıva dağhamamları civa bir sây sarfediyor rağmen hükümetin bu hu sustatanzim ettiği projevi tamamen tatbik edilmiş bir halde görebilmek için epi yce bir zamana ihtiyaç vardır. o Mamafih geçen zamana nazaran bu kadar büyük bir netice elde et *mek ancakTürk seciyyesine hâstır. Buna biz ne kadar sü» kretsek azdır. Gazi bizi esa den kurtardı . Bugünde iktisaden o mahvolmaktan kurtarıyor. Ona minnett- tar olalım!