5 Eylül 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

5 Eylül 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

No. 1725 —40 UYANIŞ ŞAHISLAR Birinci Yahudi Peygamberi Ikinci Yahudi Peygamberi Yahudi Kadını Gençlerin ve /Sahne — Babil civarında Fırat kıyıları) Fırat kenarında oturan Yahudiler PERDEZSIEK | Sahne— Evelki gibi | Geçen nüshadan mabad ve son — Ey kâfirler, diliniz tutulsun, her taraftan kasırgalar toplanıp Babilin üzerinde birikecek. Bu şehir yerin dibine geçecek, yerin dibine, yerin dibine... Nihayet inliyecek, geberecek, batacak!.. İkinci Peygamber Yerin dibine geçsin... Allahım bu cün güneş bâ- tıncıya kadar bu şehir mahvolsun. Ya Rabbi, bu Şşe- hir doğru ve âdil sen de ona öyle mahvolacaktır! nasıl muamele Bu muhakkaktır olanlara davran? ettiyse Babil Birinci Pa Yeter! Esirler bu kadar küstahlaşırsa hükümdar onlara haddini bildirmekte haklıdır. Ey kısa görüşlü alçaklar Zedekya esir olduğu vakit ne kadar kudret- li olduğumuzu bütün dünya görmedi mi? O karanlık zmdana gözlerinizi çevirinizde tahtından indirilip esir edilmiş hükümdarınızı görünüz. Rüyetten mahrum zincirlerini nihayet vermesi için ölümü yanına çağırıyor. Lâkin, ey esirler, bilmiş olun ki daha yaman zincirler daha kapalı zındanlar da vardır. sürüyerek; istıraplarına Koro Çık ey kudreti mutlaka sahibi olan Rabbimiz, çık ve ümmetinin davasını faslet, ta ki her dil sana karşı samimi alkışlarla haykırsın. İkinci Perdenin sonu — Birinci Keldani Papazı İkinci Keldani Papazı Keldeni kadımı ? bakirlerin koroso PERDEZSENLL | Sahne Evelki gibi | Birinci Papaz Evet, arkadaşlar, tanrının dilediği budur; Saltana- tımız ebediyete kadar sürecektir. Çılğın peygamber bizi felâketle korkutmıya beyhude uğraşıyor, isyan esrarlı darbesini beyhude hazırlıyor. Şöhretimiz ve gittikçe artan satvetimiz her tarafa yayılacak ve intikanımız mes'ul başları ezecektir. ve NAĞME Saltanatımız beşeriyetle yaşıttır, ve her şey malr- voluncaya kadar Babil sukut etmi yecektir. İkinci (Birinci) Peygamber Muzaffer gururları şaha kalkıyor, fakat bir az son- ra kudretlerinin nasıl kaçtığnı Ah lâkin, sahraya doğru ilerleyen bu kalabalık neyi ifade edi- yor. göreceğiz. Karşı sahile solgun bir ceset götürüyorlar, onu orada bırakacaklar. Heyhat ! Gözlerim Filistin hane- danının son ferdinin de göçüşünü görüyor. Hüküm- darımız öldü ve artık endişemiz kalmadı, Zedekya artık sefil değildir. NÂĞME Ey taliin gazabiyle ihtiyaç ve elem içinde inle- yen zavallılar, geliniz. Onun bu pek müthiş akibe- tini düşününüz ve kendi taliinize şükretmeyi öğreni- niZ. Ey taliin kucağında toplanmış çocuklar! Siz de bir az eğlenceyi birakınız. Onun hayatıda sizinki gibi gururla başlamıştı, sizin hayatınızın da bitmesi ihtimali vardır, onunki gibi İkinci Peygamber Onun felâketle aşınmış ve kirletilmiş cesedini, ağır zincirlerle yaralanmış zavallı bacaklarımı görünüz. Örülmüş saçlarını, lâhuti ateşiyle ; tüyleri örperten,