5 Eylül 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

5 Eylül 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

— . Hariciye vekâleti Yunan ceva bını tetkike devam etmektedir. Cevabımızın hazırlanması bir kaç gün daha süreceği anlaşılıyor. * UYANIŞ Resimli | .”" ir müddettenberi şehrimizde bulunan Nafia vekilimiz Recep B. ekspresle Ankaraya avdet etmiştir. Maliye vekili Saracoğlu Şükrü B. de İzmire hareket edecektir, Maliye vekilimizle beraber Müskirat umum müdürü Zekâi Bey de İzmire gidecektir. .* Adliyede yeni icra kanunu mu- cibince aleni duruşma için bir salon hazırlanmıştır. nn Başvekil İsmet Ps. nın riyaseti altında Maslakta bir sürek avı icra olunmuştur. LI Adliyedeki son nakilere dair tebliğattan sonra, her azanın ye- rinde kalması lüzumu bildirilmiştir. * ” Tramvayın vazıesas resmi per- şenbe günü yapılacaktır. Şirketin idaresi bugün toplanarak merasi- min şeklini tesbit edecektir. Darülbedayi artistleri bu ayın on beşinden itibaren kişlik temsiller içi provalara başlıyacaklardır. Darülbedayi rejisörü Ertoğrül Muh- sin B, provalar hakkında artistlere malümat vermiştir. “ » Prenses Şivekâr H., Misis Say- dayı döğdugünden , on lira ceza verecektir. z “*» İzmir sür'at posta | 'Trabzon Birinci postasi | Trabzon İkinci post | Her hafta bir | Mersin sür'at postası Her hafta bir vapur salı günleri 12 Antalya postas Her hafta bir vapur salı günleri 17 de HAYADIS VE İLAN KISINLARI mahküm iken Öl Sabit Ef. ismindeki bir tahliye olunmak üzere 1 ü * üştür . öğe Mekteplerde şimdiye kadar tedris edilen tabi ve Farisi dersleri derslerden ik- lağvedilmiş ve bu male kalan efendilerin geçmiş ol 1725 — 40 Perşembe, 5 Eylül 1929 ikinci, matmazel Araksinin üçüncü olduğu kabul edildi. * “. M. Makdonaldın Cinevreye gi- derken Paristen geçtiği esnada M. Briyanla görüşmesini Tan gazetesi Tâhide M. Henderson tarafından Türkiye Seyrisefain idaresi | s1 . Her hafta bir vapur Cuma günler 14,30 da. Her halta bir vapur pazartesi günleri 12 de postası , vapur perşembe günleri akşamı 18 de 1 Her haita bir vapur pazar günleri 40 da Ayvalık sür'at posta Bozçaada postası On beş günde bir vapur cumartesi günleri 17 de yapılan dürüşt hareketi bir itizar duğuna dair Maarif vekâletinden lan 1 : mahiyetinde tevsir etmektedir, * resmen emir gelmiştir. Hususi alı- nan malümata nazaran bu gdersle- rin yerine Tisan A ulümu tabiiye ikame edileceği anlaşılmıştır. * ”» M. Litvinot tarafından Çin ihti- lâfı hakkında bir Sovyet projesi tanzim olunmuştur. ye Ya *»* Cumhuriyet rTefikımız bir güzellik müsabakası açmıştı. Bu müsabaka şöyle olmuştu: Kendilerini güzel bulan hanımlar arkadaşımıza resimlerini gönderdi- ler. Bu resimler neşredildi, rey toplandı, resim üzerinden yapılan intihabta 48 hanım güzel addolun- du. Dün refikımızın idarehanesiude bu güzeller de içlerinden en güzeli seçilmek üzere bir hakem heyetinin intihapına arzedildi; 48 güzelden yirmisi gelmişti: hakem heyeti bu hanımları gördü, gözden geçirdi. içlerinden Feriha Tevfik hanımın birinci, matmazel Semine hanımın Havacılık ve Spor Türk Tayyare cemiyeti tarafından en yeni vasıtalarla ve en kudretli muharrir- lerin yazılarıyla neşredilen bu aylık salon mecmuasını bütün okurlarımıza tavsiye ederiz. Gürbüz Türk Çocuğu Himayei Etfal Cemiyeti tarafından ayda bir neşredilen bu mecmua, güzel kâğıt üzerine pek lâtif resimler ve ilmi, edebi yazılarla müzeyendi. Bütün türk ailelerinin okuması lâzımgelen bir mec- muadır. Okurlarımıza tavsiye ederiz. * A ' ) , * “Doktor Semirimis hanım efendi ; Çocuk hastalıkları ; Doktor EKREM BEHÇET BEY : ” Oto-rhino-laryngologue ” : 2 Apartman Lorando, Tepebaşi P9: | T İşletme G. Müdürlüğünden Karabiğa postas 1 | Her hafta cumartesi, pazarertesi, çarşamba perşembe 18 de gi Bandırma postasi Her hafta cumartesi, salı: sür'at ve pazar- tesi , perşembe aralık olmak üzre 18 de || Mudanya postasi Her haita cuma, pazar, Salı, çarşamba de gunleri 9 da. İzmit postası Her hafta pazar , perşembe günleri g da idare rıhtımından harâketle mutad iskelelere azimet ze avder ederler . | Yalova postası Her hafta Cuma, pazar günleri Yalovaya gider ve ayni günde gelir. | s1 Sirkeci rıhtımından,